Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'citroen' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 338 wyników

  1. Witam, poszukuję swojego pierwszego auta, mogę na niego wydać ok. 8 tysięcy (wiem, że to mało ale niestety ograniczony budżet). Poszukuję niedrogiego w utrzymaniu i ew. naprawie hatchback'a z dużym (jak na możliwości HB) bagażnikiem. Na codzień będę jeździła do szkoły 5km (krajówka 90km/h) czy na jakieś zakupy, raz/dwa razy w miesiącu wyjazd ok. 80km w jedną stronę, więc zależy mi na tym aby auto mało paliło. Moimi faworytami jak narazie są Citroen c3 i Renault Megane II. Nie podobają mi się żadne Civicki, Fokusy, Mondeo ani Ibizy. Tak, wiem jestem wybredna, ale kobiety już podobno takie są. Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś inny model auta który będzie w miarę nowoczesny, duży jak na HB i w miarę mało palił?
  2. Który samochód wybrać zastanawiam się nad Citroen C2 1.4 VTR i Seat Ibiza III 1.4 silniki benzynowe. Prosiłbym o opinie na temat tych samochodów. Z tego co patrzę na olx.pl oraz otomoto.pl to prędzej znajdę Seata choć nie ukrywam że trochę bardziej podoba mi się Citroen.
  3. Witam, Zastanawiam się nad zakupem Citroena Saxo 1.1 (44kW) z 1997 roku. Przed zakupem udałem się jednak do mechanika, żeby samochód "sprawdził" i wskazał co jest do zrobienia. Po badaniu kontrolnym, wycenił mi obligatoryjny remont (części + robocizna) na ok. 1300-1400 zł: Ustawienie zbieżności - 100 zł Tylne tuleje + wahacze -> 300 zł Hamulec przód (uruchomienie) - 150 zł Amortyzatory tył - 270 zł Olej + filtry - 280 zł Zrobienie zamka - 200 - 250 zł (nie otwierają się przednie drzwi od strony kierowcy) Prosiłbym Was o ocenę protokołu badania pojazdu - czy remont tylnego zawieszenia jest potrzebny? Czy ustawienie zbieżności jest potrzebne? Jak oceniacie stan techniczny? Wiadomo, że auto ma swoje lata, ale ma mi głównie służyć do jazdy do pracy, na uczelnię + okazjonalnie po "regionie". Tutaj badanie techniczne:
  4. Citroën SM Citroën SM to luksusowy samochód sportowy klasy GT produkowany przez firmę Citroën, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970–1975. Auto oficjalnie zaprezentowano na 1970 roku podczas Salonu Genewskiego. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Wersja dla USA wyposażona była w automatyczną skrzynię biegów Borg Warner 35. Pierwsze wersje wyposażone były w trzy sprzężone gaźniki Weber, zostały one zastąpione w następnym roku przez elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC. Citroën SM nie miał poprzednika, nie doczekał się również nigdy następcy. Z jego produkcji zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego (gwałtowny spadek sprzedaży aut z silnikami o dużej pojemności). Wyprodukowano 12 920 sztuk, z tego 2400 na rynek amerykański. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1971 samochód zajął 3. pozycję (za Citroënem GS i Volkswagenem K70). Nadwozie o trudnym do określenia typie – zawiera się pomiędzy trzydrzwiowym liftbackiem, a coupé, o bardzo charakterystycznej linii. Jak na owe czasy udało uzyskać się doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,26. Uwagę zwracają reflektory i tablica rejestracyjna schowane za osłoną z plexi. Na rynek amerykański montowano inne reflektory i zrezygnowano z tej osłony. Tradycyjnie dla aut Citroëna, w modelu SM zastosowano osłonięte tylne koło. Samochód łączył cechy rasowego auta sportowego – silnik Maserati, z komfortem zawieszenia hydropneumatycznego pierwszej generacji. Citroën SM US-spec '1972–73: Wersje specjalne Producent nadwozi Henri Chapron wyprodukował na bazie SM siedem sztuk kabrioletów Chapron Mylord oraz osiem wydłużonych limuzyn Chapron Opéra, a ponadto dwa czterodrzwiowe kabriolety "prezydenckie". Do dziś rząd francuski używa tych aut na szczególne okazje. Citroën SM Mylord Cabriolet by Chapron '1971–75: Citroën SM Opéra by Chapron '1972–74:
  5. Citroën Karin Citroën Karin to samochód koncepcyjny zaprezentowany w 1980 roku na paryskim salonie samochodowym. Twórcą tego konceptu jest Trevor Fiore. Karin był trzyosobowym samochodem, z trapezoidalną karoserią, która zwęża się ku górze. Karoseria charakteryzuje się ostrymi liniami i małym dachem łączącym wszystkie boki samochodu. Z przodu samochodu dominują duże klosze reflektorów. Kierowca Karin'a siedział na środku. Dwóch pasażerów po jego bokach, lekko z tyłu. Kierownica o oryginalnym kształcie była w zasięgu kierowcy dzięki bardzo długiej kolumnie kierownicy. Wszelkie istotne informacje były wyświetlane za kierownicą. Citroën Karin nigdy nie wszedł do produkcji. Był on jedynie samochodem pokazowym, gdyż nie wyposażono go w jednostkę napędową. Dzięki niemu jednak na paryskim salonie samochodowym dużo mówiono o Citroenie.
  6. Witam zastaniawiam sie nad Citroën C4z roku 2006 110km. Mam do was pytanie jesli chodzi o awarynosc tego samochodu? Jak jest jesli chodzi o spalanie i ogolne wrazanie jesli posiadacie takowy samochod
  7. Citroën Méhari Citroën Méhari to samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroën w latach 1968 - 1987. W ciągu 19 lat produkcji wyprodukowano zaledwie 144 953 egzemplarzy. Citroën Méhari '1968–70: Konstrukcja Citroëna Méhari jest identyczna z 2CV. Jedyną zasadniczą różnicą jest nadwozie, wykonane z tworzyw sztucznych. Rurową ramę przyspawano do pomostu ze stalowych rurek i zamontowano na niej przewiewną karoserię z tworzywa. Na uwagę zasługują skórzane paski do zabezpieczania maski silnika przed otwarciem. Ponadto auto umożliwiało szybki demontaż drzwi. W efekcie powstał w super lekki samochód, który po przedstawieniu kierownictwu Citroëna wszedł do produkcji pod koniec 1967 roku. Zadebiutował w marcu 1968 roku, lecz jego prawdziwa premiera miała miejsce dopiero na wystawie samochodów w Paryżu. Citroën Méhari miał niezależne zawieszenie kół i hamulce bębnowe. Nowy przód samochodu zamontowano w 1978 roku, a w następnym roku dodano jeszcze wyposażenie z wersji LN, oraz przednie hamulce tarczowe z wersji Ami. Napędzany był silnikiem z wozu Dyane 6: 2-cyl. 602 cm3 (26 KM przy 5400 obr./min., lub po 1987 roku - 29 KM przy 5750 obr./min.). Citroën Méhari '1970–78: Pojazdów tych używały żandarmeria i wojsko dzięki czemu w latach 1972 - 87 sprzedano 11 457 wozów. Samochód ten przewoził czteroosobowe oddziały rannych, spadochroniarzy i radiooperatorów. W 1979 nadszedł czas na wersje 4x4 (29 KM) o nisko umiejscowionym środku ciężkości i z redukcją. Koło zapasowe umocowano na masce z przodu. Wszystkie koła miały niezależne zawieszenie na sprężynach śrubowych i amortyzatorach hydraulicznych. Karoseria była ta sama co w wozach 2x4, z lekką brezentową plandeką; mieściła 2 lub 4 osoby. Citroën Méhari 4x4 sprawdził się jako medyczna asysta rajdu Paryż-Dakar. Produkowano go - łącznie z limitowaną serią Méhari Azur aż do 1987 roku we Francji, później montaż przeniesiono do Belgii a jeszcze później do Hiszpanii i Portugalii. Źródło: Wikipedia Citroën Méhari '1978–87: Citroën Méhari 4x4 '1979–83:
  8. Citroën Dyane Citroën Dyane to samochód produkowany we Francji przez firmę Citroën w latach 1967 - 1983. Model ten bazuje na popularnym samochodzie Citroën 2CV. Łącznie wyprodukowano 1 400 000 sztuk modelu Dyane. Citroën Dyane '1967–69: Początkowo był planowany jako następca starzejącego się modelu 2CV, jednak ostatecznie stał się jedynie jego uzupełnieniem. Model Dyane to odpowiedź Citroëna na popularny samochód Renault 4, który wprowadzony w roku 1961 przyczynił się do spadku poziomu sprzedaży Citroëna 2CV. Podobnie do R4, Dyane zaprojektowany został jako hatchback. Cechą wspólną dla modeli 2CV oraz Dyane są silniki; początkowo Dyane napędzany był chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 425 cm3; późniejsza wersja miała już pojemność 602 cm3, osiągała dzięki temu moc wyższą niż w samochodzie 2CV. Model Dyane to samochód wyższej klasy od 2CV — plasował się pomiędzy nim a modelem Ami — skierowany był do innych klientów oraz posiadał nadwozie typu hatchback. Źródło: WIkipedia Citroën Dyane '1969–84:
  9. Citroën 2CV Citroen 2CV to samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroën w latach 1949-1990. Przez 41 lat produkcji powstało 3 868 634 takich aut. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego – 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Historia projektu Generalny dyrektor firmy – Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Rzucił hasło – "quatre roues sous un parapluie" (cztery koła pod parasolem). Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Chciał, aby samochód był prosty konstrukcyjnie, ale oryginalny, mały a jednocześnie przestronny – "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Citroën 2CV Prototyp '1939: Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przed wkroczeniem Niemców do Paryża (14 czerwca 1940) zniszczono prototypowe egzemplarze samochodów aby nie wpadły w ręce Niemców. Pozostał tylko jeden i dokumentacja konstrukcyjna. Niemcy go nie znaleźli. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. Podobnie był skonstruowany silnik: 2 cylindry ustawione przeciwsobnie (boxer), ale nie był chłodzony powietrzem, jak powojenne 2 CV, lecz wodą – chłodnica była ustawiona za silnikiem. Silnik prototypowej 2CV miał pojemność 375 cm3. Średnica cylindra i skok tłoka miały jednakowy wymiar 62 mm, moc silnika 8 KM. Skrzynia przekładniowa miała trzy biegi do jazdy w przód i jeden bieg wsteczny, nie było synchronizacji biegów, a sterowanie skrzynia odbywało się podobnie jak we współczesnych modelach 2CV, za pomocą dźwigni umieszczonej w przegrodzie czołowej (w desce rozdzielczej). Nie było rozrusznika, w zamian zamontowano na stałe korbę rozruchową. Nadwozie zbudowano z płaskich blach ze stopu lekkiego. Maska silnika prototypowego wozu miała rowki usztywniające. Dach wykonany był z płótna. Citroën 2CV '1949–61: Historia powojenna Auto o nazwie Citroen 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również "brzydkim kaczątkiem". Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Silnik o tej samej pojemności miał moc o 1 KM wyższą i był chłodzony powietrzem. Zamiast tradycyjnego rozdzielacza zapłonu zastosowano zwykły przerywacz prądu. Skrzynia przekładniowa z 4 biegami do jazdy w przód, z synchronizacją. Wprowadzono hydrauliczny układ hamulcowy na dwie osie. Pojazd otrzymał rewelacyjne do dzisiaj sprzężone zawieszenie. Koła samochodu zawieszone są na pojedynczych wahaczach wzdłużnych. Elementem sprzęgającym koło przednie i tylne po każdej stronie pojazdu jest zespół poziomych sprężyn w obudowie cylindrycznej. W wielkim skrócie i uproszczeniu działanie zawieszenia 2CV polega na tym, że w razie najechania na przeszkodę, np. koła przedniego, które zostaje uniesione na wysokość przeszkody – wyboju, ściskane sprężyny zawieszenia powodują, że koło tylne usztywnia się, podnosząc nadwozie na taką wysokość, na jaką podniosło go koło przednie pokonując przeszkodę. Rozwiązanie takie zapobiega nadmiernym wychyleniom względem poprzecznej osi pojazdu. Aby zapobiec drgającym pionowym ruchom kół, zastosowano przy każdym kole amortyzatory bezwładnościowe. Citroën 2CV '1960–66: Wyposażenie wnętrza: początkowo był tylko amperomierz i kilka przełączników. Wewnętrzne ściany nadwozia zupełnie pozbawione były obić tapicerskich. Fotele, a raczej ławki z oparciami, ukształtowano z rurek stalowych, na których rozpięto materiał podtrzymywany paskami gumowymi z zaczepami. Regulacja przedniej ławki istnieje tylko wzdłuż pojazdu. Samochód mimo swojej brzydoty zdobył uznanie, chętnie był kupowany nawet przez wymagających klientów. Citroën 2CV '1966–74: Citroeny 2CV nie miały dobrej dynamiki, rozpędzały się wolno, miały niską, w porównaniu z innymi wozami osobowymi, prędkość maksymalną. Silnik miał małą moc, ale niska moc jednostkowa z litra pojemności skokowej pozwalała na osiąganie dużych przebiegów bez naprawy. Po prostu silnik nie był wysilony konstrukcyjnie, nie był także "łakomy" na paliwo. Wóz wolno podjeżdżał pod górę, ale po krętych górskich drogach 2CV jeździ pewnie, a to ze względu na bardzo dobrą stateczność i pewność przy zjazdach w dół – auto ma skutecznie działające hamulce. Silnik jest trwałą i niezawodną jednostką, nie wymaga też częstej obsługi. Dostęp do silnika jest idealny, po uniesieniu maski do góry, a jeśli potrzebna jest naprawa, to szybko można odkręcić kilka śrub i zdjąć błotniki przednie. Również tylne błotniki są przykręcane śrubami, ułatwia to ich wymianę w razie uszkodzenia. Citroën 2CV4 '1975–78: W pierwszym roku seryjnej produkcji (1949) wykonano zaledwie 876 sztuk 2CV, a w 1954 r. wykonano już 52791 tych pojazdów. W 1954 r. zwiększono pojemność skokową silnika z 374 do 425 cm3, wzrosła też moc z 9 do 12 KM. W tym samym roku zmieniono też tylną część nadwozia – zamiast płóciennej ściany tylnej wprowadzono blaszaną klapę bagażnika, a trzy lata później modernizacji doczekała się też przednia część nadwozia – inne przetłoczenie otrzymała maska silnika. Ponownie zwiększono moc silnika do 18 KM w 1963 i unowocześniono tablicę wskaźników. W 1965 r. wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast przegubów krzyżakowych Cardana. W 1967 wprowadzono drugą wersję – obok silnika 425, silnik o pojemności 602 cm3. Citroën 2CV6 Club '1979–81: Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii (1961-1990) w liczbie do 50 tys. sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Oprócz modelu podstawowego 2CV, pojawiły się także jego odmiany: - 1958 – Sahara – wyposażona w 2 silniki, 2 x 425 cm3 (drugi był zamontowany w bagażniku – napędzał on koła tylne) – osiągał prędkość 100 km/h i nie miał bagażnika, - 1967 – bardziej luksusowa odmiana 2CV nazwana Dyane, - 1968 – odmiana z nadwoziem plastikowym – Méhari, - 1973 - uproszczony, otwarty model FAF na bazie 2CV z przeznaczeniem na rynki afrykańskie. - 1978 – furgonetka Citroën Acadiane. Źródło: Wikipedia Citroën 2CV6 Charleston '1981–90:
  10. Dziś mamy dla Was coś awangardowego! Oto nasz test Citroena C4 Cactus. Co nim myślicie? Hit czy kit? Dane techniczne prezentowanego egzemplarza: Objętość skokowa: 1199 cm3 Rodzaj paliwa: benzyna Moc silnika: 82 KM Moment obrotowy: 118 Nm Skrzynia biegów: manualna, 5-cio biegowa <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maks.: 167 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 12.9 sek. Zużycie paliwa: 4.6l/100 km (cykl mieszany) Zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem: [h=2]Test Citroena C4 Cactus - Lubię to![/h]
  11. Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczyna budowę czwartego zakładu produkcyjnego w Chinach Aby sprostać potrzebom wynikającym ze wzrostu sprzedaży, DPCA położyła dziś kamień węgielny pod czwarty zakład produkcyjny w Chengdu w Chinach. W uroczystości wzięli udział Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, Prezes Grupy Dongfeng Motors Xu Ping oraz przedstawiciele prowincji Syczuan oraz władz miasta Chengdu. Czwarta fabryka DPCA o docelowej zdolności produkcyjnej wynoszącej 360 000 samochodów rocznie będzie wytwarzać samochody marek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot i Dongfeng Fengshen, głównie w klasie SUV i minivanów (MPV). Pierwszy pojazd opuści linie produkcyjne pod koniec 2016 roku. Na obecny potencjał produkcyjny DPCA składają się trzy zakłady zlokalizowane w Wuhan, które pracują na dwie zmiany i posiadają łączną zdolność produkcyjną na poziomie 750 000 jednostek rocznie. Dzięki czwartej fabryce zdolności produkcyjne DPCA zwiększą się do ponad jednego miliona pojazdów w 2016 roku. Jest to zasadniczy etap na drodze do osiągnięcia celu określonego w planie Back in the Race, zakładającego sprzedaż 1 miliona samochodów Peugeot i Citroën w Chinach w 2017 roku. 28 marca br. grupy Dongfeng i PSA Peugeot Citroën podpisały ramowe porozumienie o strategicznej współpracy partnerskiej zakładające osiągnięcie sprzedaży na poziomie 1,5 mln samochodów do 2020 roku. Na przestrzeni 9 pierwszych miesięcy 2014 roku DPCA sprzedała 518 000 samochodów w Chinach, osiągając wzrost o 30% na rynku, którego tendencja wzrostowa jest szacowana na 11%. Zgodnie z prognozami na 2014 rok DPCA sprzeda ponad 700.000 pojazdów w Chinach. Z okazji tej uroczystości Carlos Tavares oświadczył : „Budowa zakładu produkcyjnego w Chengdu stanowi kluczowy etap rozwoju PSA w Chinach, które stanowią największy rynek Grupy. Fabryka pozwoli stawić czoła spektakularnemu wzrostowi sprzedaży. W 2014 roku nasza spółka joint venture powinna przekroczyć próg sprzedaży wynoszący 700 000 pojazdów”. PSA Peugeot Citroën Grupa mogąca się poszczycić trzema markami o światowej renomie Peugeot, Citroën i DS, sprzedała 2,8 mln samochodów w skali światowej w 2013 roku, w tym 42% poza Europą. Grupa zajmuje pozycję drugiego co do wielkości europejskiego producenta samochodowego, osiągając w 2013 roku przychody na poziomie 54 mld euro. PSA jest liderem pod względem ograniczenia emisji CO2, której średni poziom w 2013 roku wyniósł 115,9 gramów CO2/km. Grupa PSA Peugeot Citroën jest obecna w 160 krajach. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Bank PSA Finance) i wyposażenie samochodowe (Faurecia). Źródło: Peugeot Polska
  12. Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept (2014)
  13. Citroen Divine DS Concept (2014)
  14. Prezentujemy Citroena DS 5 w wersji wyposażenia Sport Chic. Bardzo atrakcyjna i wyjątkowa stylistyka nadwozia sugeruje również ciekawe doznania podczas jazdy. Czy przekonał nas jednak nowy model koncernu PSA? Zobaczcie sami! Dane techniczne testowanego egzemplarza: Pojemność silnika: 1997 ccm Maksymalna moc silnika: 163 KM przy 3750 obr/min Przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,8 s <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 215 km/h Masa własna: 1530 kg
  15. Citroen C1 hatchback 2014 review
  16. Witam zamierzam kupić samochód do 7 tyś. Auto najlepiej gdyby miało silnik benzynowy o pojemności 1.6 (myślę że na początek wystarczy). Dobrze by było żeby było jak najmniej awaryjne i do tego ekonomiczne. Trochę poszperałem i głównie co znalazłem ( co oczywiście mi się podoba) to: - Opel Astra II - Citroen Xsara II Jeżeli chodzi o cytrynkę to boję się o awaryjność bo na jej temat są różne opinie(złe: elektronika , belka skrętna) Co do opla to wiadomo narzekają że blacha się sypie, ubogie wnętrze itp. Jakie opinie macie o tych samochodach A może coś innego najlepiej w Hatchback'u ???? Z góry dzięki za odpowiedź
  17. Citroen C4 Cactus (2015)
  18. Battling Arctic Weather: Hammond Vs Citroen C1 - Top Gear Winter Olympics - BBC
  19. Citroen DS3 Cabrio (2015)
  20. Citroen DS3 (2015)
  21. Witam! Mam zamiar kupić samochód C4 benzyna+gaz. 2004-2005 rok. Jak bym mógł prosić o opinie na temat tego samochodu.
  22. Citroen C-XR Concept (2014)
  23. Citroen DS 6WR (2015)
  24. Poszukuję autka do codziennego użytkowania - praca - dom - dom - praca. Od czasu do czasu na zakupy. Znalazłem takiego Citroena Xsara z 1999 roku http://moto.gratka.pl/tresc/citroen-xsara-i-1-8i-16v-vts-16612737.html#2cf79e9ee8048ebe,1.html?utm_source=brk Myślicie, że warto pchać się w ten sprzęt? Autko jest w benzynie, pewnie zamontowałbym gaz. Czy ten silnik dobrze współpracuje z instalacją gazową?
×