Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'citroen' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 345 wyników

  1. Citroën LN Citroën LN i Citroën LNA były małymi samochodami produkowanymi przez francuskśfirmę Citroën w ramach koncernu PSA w latach 1976-1985. Citroën LN wszedł na rynek 26 Lipca 1976 roku jako zmodyfikowana wersja Peugeota 104 Z, z którego wykorzystano zawieszenie, układ hamulcowy, układ kierowniczy i deskę rozdzielczą. LN napędzany był ekonomicznym, dwucylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 602ccm i mocy 32 KM zapożyczonym z Citroëna 2CV. Był bardzo słabo wyposażony, ale za to cena i koszty jego utrzymania były bardzo niskie. Citroën LN sprzedawany był tylko we Francji, jednak Citroën LNA, który wszedł do produkcji w 1978 roku był eksportowany do większości europejskich państw. LNA napędzany był dwucylindrowym silnikiem o pojemności 652 ccm i mocy 36 KM zapożyczonym z Citroëna Visa, zaś nieco później wersje LNA 11E i LNA 11RE otrzymały silnik o pojemności 1.1 litra, dzięki któremu rozpędzały się do 145 km/h. Na niedługo przed premierśCitroëna LNA wyszedł niemal bliźniaczy Talbot Samba, który odróżniał się m.in. innym kształtem przednich reflektorów i nieco przedłużonym tyłem. Citroën LNA został oficjalnie wycofany z produkcji latem 1985 roku, zaś Talbot Samba produkowany był o rok dłużej. Drugi siostrzeniec LNA - Peugeot 104 produkowany był do 1988 roku, kiedy to został zastąpiony modelem 205. Dane techniczne Citroën LNA [LNA11Ei 11RE] * Pojemność silnika - 652 ccm [1124ccm] * Moc maksymalna - 34,5KM (25 kW) [50KM (37 kW)] * Przy obr.- 5500 obr/min [5500 obr/min] * Chłodzony - powietrzem [cieczą] * Skrzynia biegów - manualna, 4-stopniowa, zsynchronizowana * Zawieszenie: o Przednie - kolumny McPherson, stabilizator o Tylne - wahacze wleczone, sprężyny śrubowe * Hamulce - dwuobwodowe, z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe * Długość/szer./wys. - 338/152/137 cm * Rozstaw osi - 223 cm * Masa własna - 710 kg * Opony - 135SR 13 * Prędkość maksymalna - 125 km/h [140 km/h] * Zużycie paliwa l/100km 5,1/-/6,5 [4,7/6,3/5,8] * Cena w '84r.: (LNA)34.900F (LNA 11E)36.200F (LNA 11RE) 39760F
  2. Citroën Dyane Citroën Dyane to mały samochód produkowany we Francji przez firmę Citroën w latach 1967 - 1983. Model ten bazuje na popularnym samochodzie Citroën 2CV, łącznie wyprodukowano 1 400 000 sztuk modelu Dyane. Model Dyane to odpowiedśCitroëna na popularny samochód Renault 4, który wprowadzony w roku 1961 przyczynił się do spadku poziomu sprzedaży Citroëna 2CV. Podobnie do R4, Dyane zaprojektowany został jako hatchback. Cechśwspólnśdla modeli 2CV oraz Dyane sśsilniki; początkowo Dyane napędzany był chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 435 cc; późniejsza wersja miała już pojemność 602 cc, osiągała dzięki temu moc wyższśniż w samochodzie 2CV. Często mówiło się że model Dyane miał w zamierzeniu zastąpić starzejącego się 2CV, jednak Dyane to samochód wyższej klasy od 2CV - plasował się pomiędzy nim a modelem Ami - skierowany był do innych klientów oraz zapewniał on nadwozie typu hatchback.
  3. Citroën DS Model Citroën DS w wersji Berline (sedan) zaprezentowano na salonie samochodowym w Paryżu 6 października 1955. Wywołał sensację w skali międzynarodowej a już pierwszego dnia złożono zamówienia na 12 tys. sztuk. Z miejsca okrzyknięto go samochodem przyszłości, na co pewien dziennikarz odpowiedział, że to auto dzisiejsze ale wszystkie pozostałe sśprzestarzałe. Francuzi zwykli nazywać go (a właściwie ją, gdyż samochód - la voiture, jest w języku francuskim rodzaju żeńskiego) Déesse, czyli Bogini i tak też wielu właścicieli go traktowało. Początkowo zastosowano silnik z jego poprzednika, modelu Traction Avant. Później ofertę uzupełniono o większe jednostki. W 1960 r. firma Chapron zaprezentowała DS w wersji Cabriolet. W 1968 r. nastąpiła jedyna poważna zmiana nadwozia w historii modelu. Polegała ona przede wszystkim na zmianie kształtu przednich świateł. Podwójne reflektory schowano za kloszem o aerodynamicznym kształcie. Wewnętrzne światła skręcały się wraz z kołami doświetlając zakręty. W 1974 r. pojawił się następca modelu DS, Citroën CX. 24 kwietnia 1975 wytwórnię opuścił ostatni z 1 456 115 wyprodukowanych Citroënów DS. Hydraulika DS był rewolucyjny nie tylko pod względem stylistycznym, ale także a może przede wszystkim technicznym. Pod kierunkiem głównego inżyniera Andre Lefebvre'a, zastosowano w nim wiele rozwiązań hydraulicznych, a były to: * hydropneumatyczne zawieszenie * hydrauliczny układ hamulcowy * hydraulicznie sterowane sprzęgło * hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego Tak duża ilość nowych, wcześniej nie stosowanych rozwiązań sprzyjała początkowo awariom. Prowadzenie samochodu z automatycznym sprzęgłem i niekonwencjonalnym układem hamulcowym, wymagało przyzwyczajenia, jednak nie wszystkim klientom pasowało. Odpowiadając na ich potrzeby, Citroën stworzył model ID. ID W 1957 r. wszedł do produkcji model ID (wym. Idée), czyli Idea. Pozbawiono go wszystkich systemów hydraulicznych, poza zawieszeniem hydropneumatycznym. Tym samym stał się tańszśwersjśDS-a. Rok później zaprezentowano model kombi, produkowany tylko jako ID, o ogromnych możliwościach przewozowych, jak na samochód osobowy. We Francji używany był m.in. przez służbę zdrowia jako sanitarka. Produkowano go do 1975 r. Silniki Modele DS i ID były wyposażane w te same mniejsze silniki, jednak w modelu ID wprowadzano je z pewnym opóźnieniem, gdyż to model DS był dla firmy najważniejszy. Większe jednostki były zarezerwowane dla modelu DS, jednak ID kombi wyposażany był w gaźnikowe silniki 21 i 23. * DS/ID 19 - 1911 cm3, 70 KM - 1955-1965 * DS/ID 19A - 1985 cm3, 78-91 KM - 1965-1969 * DS/ID 20 - 1985 cm3, 99 KM - 1969-1975 * DS 21 - 2175 cm3, 106 KM - 1965-1972 * DS 21ie - 2175 cm3, 125 KM - 1970-1972 * DS 23 - 2347 cm3, 115 KM - 1972-1975 * DS 23ie - 2347 cm3, 130 KM - 1972-1975
  4. Citroën BX Opis Wersje nadwoziowe obejmowały pięciodrzwiowego hatchbacka (Berline) i kombi (Break lub Evasion). Przez 14 lat produkcji powstało 2 315 739 tych aut. Nadwozie zapewniało komfort podróży dla 4 osób, mimo że auto rejestrowano jako pięcioosobowe. Bezpośrednio na komfort wpływało zastosowane zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, odziedziczone z modelu GS/GSA i CX. Nadwozie auta wykonano w dużej części z kompozytów (m.in. pokrywa silnika w wielu wersjach, tylna klapa bagażnika w każdej wersji, poszycie tylnych słupków wersji Berline), samo zaś puste nadwozie waży około 250 kg. Citroën BX to jedno z niewielu aut koncernu PSA o wysoce modułowej konstrukcji. Taka budowa obniża koszt produkcji wielu różnych wariantów wyposażeniowych. Po faceliftingu przeprowadzonym w 1986 auto zwracało uwagę niezwykle starannym zabezpieczeniem antykorozyjnym (wszystkie blachy dwustronnie cynkowane, całe podwozie powlekane PVC), dzięki czemu trudno było znaleźć 10-12 letnie egzemplarze z ogniskami korozji (pod warunkiem że auto nie było powypadkowe). Napęd i układ przeniesienia napędu W Citroënie BX montowano rzędowe, czterocylindrowe, silniki czterosuwowe, OHC: Benzynowe o pojemnościach: * 1124 cm3, 8v, 40-42kW (rzadko spotykane), typu X oraz TU * 1380 cm3, 8v, 45-59kW, typu X oraz TU * 1580 cm3, 8v, 53-76kW, typu XU * 1905 cm3, 8v lub 16v, 70-116kW, typu XU Silniki wysokoprężne i turbodoładowane typu XUD o pojemnościach: * 1769 cm3, 8v, wolnossący 44kW, turbodoładowany 66kW * 1905 cm3, 8v, 47-51kW Silniki benzynowe sśwyposażone w następujące warianty systemów zasilania: * Gaźnikowy - Solex, Weber. * Wtrysk jednopunktowy (SPI). Jednostki napędowe sśzamontowane z przodu pojazdu, poprzecznie do jego osi i napędzajśkoła przednie - z wyjątkiem modelu BX 4x4. Do wyboru była czerobiegowa skrzynia automatyczna ZF4HP14 (silniki 1580-1905 benzyna i 1905 diesel wolnossący), lub skrzynia manualna o 4 lub 5 przełożeniach: * BH3 tylko dla modeli z silnikiem X (tzw. monoblok). * MA dla modeli z silnikiem TU. * BE1 i BE3 dla modeli z silnikiem XU i XUD. Zawieszenie BX posiada niezależne zawieszenie hydropneumatyczne pierwszej generacji, z przodu zastosowano kolumny MacPhersona z tyłu wahacze wleczone, osie posiadajśstabilizatory. Wyposażenie Oferowano w tym modelu bardzo bogaty wybór wyposażenia dodatkowego, dostępna była również klimatyzacja i to już od samego początku produkcji. Lista wyposażenia opcjonalnego obejmowała m.in.: * klimatyzację * pełnśelektrykę szyb i lusterek * komputer pokładowy * skórzanśtapicerkę * system audio z gniazdami słuchawek dla pasażerów * wskaźniki ciśnienia i temperatury oleju Wersje specjalne Wyprodukowano również bardzo dużo wersji specjalnych o nietypowym wyposażeniu, w tym niezwykłśwersję Digit (cyfrowa deska rozdzielcza, komputer pokładowy - wyprodukowano ok. 5 tys. sztuk). Dostępne były również wersje GT (ośmiozaworowe) i GTi (szesznastozaworowe) oraz z napędem na 4 koła. W latach 1985-1986 wyprodukowano także niewielkśilość pojazdów w sportowej wersji 4TC o zmienionym designie - 200 sztuk z silnikiem o mocy 200 koni mechanicznych oraz 20 sztuk z silnikiem o mocy 360 koni mechanicznych. Wyprodukowanie tej wersji było potrzebne Citroenowi do uzyskania dla BX-a licencji rajdowej. Parametry (wersja GTi 16V): * Cylindry: 4 w układzie rzędowym, ustawione w poprzek pojazdu. * Zawory/cylinder: 4 z hydraulicznym kasowaniem luzu. * Pojemność skokowa: 1905 ccm. * Stopień sprężania: 10,4 * Moc maksymalna kW/KM: 116/160 przy 6500 rpm. * Moment obrotowy maksymalny: 177 Nm przy 5000 rpm. * Dopuszczalna prędkość obrotowa: 7200 rpm. * Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 s. * Prędkość maksymalna: 218 km/h.
  5. Citroën Axel Citroën Axel to samochód firmy Citroën. Samochody Citroën Axel oraz bliźniaczy Oltcit Club były produkowane według licencji Citroëna w mieście Craiova w Rumunii na podstawie zawartego w roku 1976 porozumienia o utworzeniu francusko-rumuńskiej spółki akcyjnej Oltcit S.A. (udział Citroëna wynosił 36%). Stron a francuska współpracowała przy budowie i wyposażeniu fabryki (w latach 1977-1981) oraz skonstruowała ten samochód. Wzorem dla tego francusko-rumuńskiego samochodu był Citroën Visa, chociaż nadwozie nie ma z Visśani jednej wspólnej części oraz inne sśwymiary nadwozia. Silniki o pojemności skokowej 1129 cm3 oraz 1299 cm3 z drobnymi zmianami sśprzejęte z samochodu Citroën GSA. Z wersji GSA 1130 przejęto także skrzynkę przekładniowśi przednie hamulce tarczowe. Przednie i tylne zawieszenie skonstruowano specjalnie z myślśo nowym samochodzie. Zawieszenie tylne wzorowano na rozwiązaniu tego zespołu w samochodzie Peugeot 205. Produkcja seryjna samochodu Oltcit Club rozpoczęła się w roku 1982. Pierwsze samochody zmontowano z francuskich części. W roku 1987 udział części francuskich stanowił jeszcze około 60%, lecz w roku 1989 uległ znacznemu zmniejszeniu, wskutek zastosowania w samochodach Oltcit rumuńskiej 4-biegowej skrzynki przekładniowej zamiast dotychczas stosowanej skrzynki francuskiej. W sieci handlowej Citroëna samochody sprzedawano pod nazwśCitroën Axel od lipca 1984 do czerwca 1990 roku. Różniśsię one od samochodów Oltcit Club przede wszystkim zastosowaniem zespołów wyłącznie francuskiej produkcji oraz plastikowych zderzaków, odchylanych tylnych szyb i ozdobnych listew we wszystkich wersjach. Ponadto większość modeli była oferowana z felgami aluminiowymi i oponami Michelin TRX. Od początku 1989 samochody Oltcit Club 11 R oraz 11 R L sśwyposażone w skrzynkę czterobiegowśprodukcji rumuńskiej o zmienionych wartościach przełożeń w porównaniu ze stosowanśwcześniej czterobiegowśskrzynkśprodukcji francuskiej oraz o odmiennym sposobie włączania wstecznego biegu. Rumuńska skrzynka czterobiegowa, zbliżona konstrukcyjnie do skrzynki francuskiej, ma oznaczenie 31A-05 (TA 3001). Zawiera większśilość oleju przekładniowego niż skrzynka francuska. Bieg wsteczny włącza się w niej przesuwając dźwignię zmiany biegów w prawo (od siebie) i do tyłu, a więc tak, jak we francuskiej skrzynce pięciobiegowej. Natomiast wcześniej wyprodukowane samochody były wyposażone we francuskśskrzynkę czterobiegową, w której bieg wsteczny włączało się przesuwając dźwignię zmiany biegów w prawo (od siebie) i do przodu. Samochody Citroën Axel sśwyposażone w silnik bokser tak jak Citroën 2CV. Samochody Oltcit sśoznakowane znakiem fabrycznym marki Oltcit (pojedynczy daszek wpisany w elipsę) z przodu na kratce wlotu powietrza oraz odpowiednimi napisami z tyłu na pasie tylnym. Samochodem tym jeździł Axel Rose.
  6. Citroën AX Citroën AX - najmniejszy samochód marki Citroën produkowany od 1986 do 1998 roku (segment A). Od 1996 do 1998 produkowany równocześnie ze swoim następcśCitroënem Saxo Wprowadzenie tego modelu wprowadziło rewolucję, a mianowicie elementy najbardziej narażone na odkształcenia były wytworzone z blachy przemysłowej o zwiększonej wytrzymałości. Była to wtedy nowość. Występowały w nim silniki benzynowe od pojemności 0,9 do 1,4 cm3 oraz od 1988 roku silniki diesla. Początkowo 1,4 zastąpiony w 1994 przez silnik 1,5. Przez krótki czas w latach 90. montowano diesle o pojemności 1.6 (wersja limitowana). Od roku 1991 wprowadzono podwójnie ocynkowanśkaroserię. W zależności od wersji wyposażenia w desce rozdzielczej występujś2 lub 4 nawiewy. W roku 1995 zmieniono kierownicę oraz kilka innych drobiazgów. W roku 1998 zakończono produkcję modelu AX przez Citroëna (kontynuował jśmalezyjski producent Proton, na podstawie umowy licencyjnej). Auto nosiło nazwę Tiara AX-y występowały w nadwoziu 3 lub 5 drzwiowym. Przez pewien czas model AX z silnikiem diesla o pojemności 1.4 był jedynym seryjnym samochodem na świecie który zużywał poniżej 4 litrów paliwa na 100 km. Na bazie AX-a stworzono auta takie, jak Citroën Saxo oraz Peugeot 106. AX jest bardzo lekkim autem. Jego masa własna to około 700 kg. Wiele elementów takich ja tylna klapa jest zrobionych z plastiku. Tylne zawieszenie jest oparte na belce i drążkach skrętnych. W zależności od wersji wyposażenia tylne półki umieszczone nad bagażnikiem były wykonane z czarnego skaju lub z twardego tworzywa obitego czarnym filcem. Silniki diesla to bardzo udane konstrukcje. Początkowo silnik o pojemności 1360 posiadał układ wtryskowy BOSCH oraz moc 55km. W roku 1990 przeszedł modernizacje. Zastąpiono udany układ wtryskowy Bosch mniej udanym układem wtryskowym Lucas. Moc spadła do 52 koni mechanicznych. Oraz nieznacznie wzrosło zużycie paliwa do 4,5 litra po mieście. Kolejnśmodyfikacjśtego silnika był montaż katalizatora w układzie wydechowym. Po raz kolejny moc spadła tym razem do 50km. Silnik 1.4 Był jednym z najbardziej oszczędnych, kulturalnych i dynamicznych silników wysokoprężnych koncernu PSA. Jego wady to awarie uszczelki pod głowicą. W pierwszej połowie lat 90. specjaliści z koncernu PSA doszli do wniosku że należy zbudować nowy silnik wysokoprężny. Poddany niezbyt udanym modernizacjom silnik 1.4. stracił większość swoich zalet. Nowa jednostka o pojemności ok. 1500 cm3 miała wyższśmoc od swojego poprzednika (57 KM) oraz była bardziej niezawodna. Silnik ten jednak stracił na kulturze pracy oraz wzrosło zużycie paliwa do około 5 litrów w jeździe miejskiej. Nowy silnik odziedziczył po swoim poprzedniku układ chłodzenia oraz układ elektryczny. W silniku 1.4 świece żarowe były umieszczone pod wtryskiwaczami a w nowym nad nimi. Zastosowano też cieńsze świece żarowe. Silniki te posiadajśukład wtryskowy Lucas ale jest to inny układ niż ten montowany w poprzedniku. Cechśukładów wtryskowych Lucas jest to, że wałek w pompie jest oparty na panewkach a w pompie Boscha jest oparty na łożyskach. Pompy Lucasa bardzo źle znoszśoddziaływanie olejów roślinnych jako paliwa. Każde zatankowanie oleju jadalnego do silnika z układem Lucasa może zakończyć życie pompy. W silnikach 1360 cm3 z układem Lucasa można zastosować pompę Boscha, należy jedynie zaopatrzyć się w odpowiedniśpodstawę pod tę pompę. Mariaż w odwrotnśstronę jest niemożliwy. Oprócz wersji z silnikiem Diesla występujśteż silniki benzynowe: 1.0 33 kW (45 km) 1.1 44 kW (60 km)(najpopularniejszy) 1.4 55 - ~68 kW (75- ~ 100 km) Najbardziej ciekawe wersje to GT GTI (wcześniej sport) przyspieszenie do 100 km/h poniżej 10 sek. i prędkość maksymalana bliska 200 km/h Jako ciekawostka była wersja 4x4 od 1991 roku. Samochód: 5-miejscowy, 3 lub 5-drzwiowy hatchback, napęd na przednie koła Cena podstawowa: około 2tys. zł Silnik: 4-cylindrowy, wtrysk paliwa lub gaźnik Pojemność skokowa: 1360 cm3 Osiągi: 0-100 km/h: 11,2 sek. Prędkość maksymalna: 175 km/h Spalanie: Cykl miejski: 6l/100 km Cykl pozamiejski: 4,5l/100 km Przy prędkości maksymalnej: 5l/100 km Zbiornik paliwa: 38 l
  7. Citroën 2CV Citroen 2CV - samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroën w latach 1948-1990. Przez 42 lata produkcji powstało 3 872 583 tych aut. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego - 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Historia projektu Generalny dyrektor firmy - Pierre Boulanger, postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Rzucił hasło - "quatre roues sous un parapluie" (cztery koła pod parasolem). Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Chciał, aby samochód był prosty konstrukcyjnie, ale oryginalny, mały a jednocześnie przestronny - "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkościś50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło - przeszkodził wybuch wojny. Przed wkroczeniem Niemców do Paryża (14.06.1940) zniszczono prototypowe egzemplarze samochodów aby nie wpadły w ręce Niemców. Pozostał tylko jeden i dokumentacja konstrukcyjna. Niemcy go nie znaleźli. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjnśpóźniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał takśsamślinię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. Podobnie był skonstruowany silnik: 2 cylindry ustawione przeciwsobnie (boxer), ale nie był chłodzony powietrzem, jak powojenne 2 CV, lecz wodś- chłodnica była ustawiona za silnikiem. Silnik prototypowej 2CV miał pojemność 375 ccm. ¦rednica cylindra i skok tłoka miały jednakowy wymiar 62 mm, moc silnika 8 KM. Skrzynia przekładniowa miała 3 biegi do jazdy w przód i 1 bieg wsteczny, nie było synchronizacji biegów, a sterowanie skrzynia odbywało się podobnie jak we współczesnych modelach 2CV, za pomocśdźwigni umieszczonej w przegrodzie czołowej (w desce rozdzielczej). Nie było rozrusznika, w zamian zamontowano na stałe korbę rozruchową. Nadwozie zbudowano z płaskich blach ze stopu lekkiego. Maska silnika prototypowego wozu miała rowki usztywniające. Dach wykonany był z płótna. Historia powojenna Auto o nazwie Citroen 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również "brzydkim kaczątkiem". Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu - miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz innśmaskę silnika. Silnik o tej samej pojemności miał moc o 1 KM wyższśi był chłodzony powietrzem. Zamiast tradycyjnego rozdzielacza zapłonu zastosowano zwykły przerywacz prądu. Skrzynia przekładniowa z 4 biegami do jazdy w przód, z synchronizacją. Wprowadzono hydrauliczny układ hamulcowy na dwie osie. Pojazd otrzymał rewelacyjne do dzisiaj sprzężone zawieszenie. Koła samochodu zawieszone sśna pojedynczych wahaczach wzdłużnych. Elementem sprzęgającym koło przednie i tylne po każdej stronie pojazdu jest zespół poziomych sprężyn w obudowie cylindrycznej. W wielkim skrócie i uproszczeniu działanie zawieszenia 2CV polega na tym, że w razie najechania na przeszkodę, np. koła przedniego, które zostaje uniesione na wysokość przeszkody - wyboju, ściskane sprężyny zawieszenia powodują, że koło tylne usztywnia się, podnosząc nadwozie na takśwysokość, na jakśpodniosło go koło przednie pokonując przeszkodę. Rozwiązanie takie zapobiega nadmiernym wychyleniom względem poprzecznej osi pojazdu. Aby zapobiec drgającym pionowym ruchom kół, zastosowano przy każdym kole amortyzatory bezwładnościowe. Wyposażenie wnętrza: początkowo był tylko amperomierz i kilka przełączników. Wewnętrzne ściany nadwozia zupełnie pozbawione były obić tapicerskich. Fotele, a raczej ławki z oparciami, ukształtowano z rurek stalowych, na których rozpięto materiał podtrzymywany paskami gumowymi z zaczepami. Regulacja przedniej ławki istnieje tylko wzdłuż pojazdu. Samochód mimo swojej brzydoty zdobył uznanie, chętnie był kupowany nawet przez wymagających klientów. Citroeny 2CV nie miały dobrej dynamiki, rozpędzały się wolno, miały niską, w porównaniu z innymi wozami osobowymi, prędkość maksymalną. Silnik miał małśmoc, ale niska moc jednostkowa z litra pojemności skokowej pozwalała na osiąganie dużych przebiegów bez naprawy. Po prostu silnik nie był wysilony konstrukcyjnie, nie był także "łakomy" na paliwo. Wóz wolno podjeżdżał pod górę, ale po krętych górskich drogach 2CV jeździ pewnie, a to ze względu na bardzo dobrśstateczność i pewność przy zjazdach w dół - auto ma skutecznie działające hamulce. Silnik jest trwałśi niezawodnśjednostką, nie wymaga też częstej obsługi. Dostęp do silnika jest idealny, po uniesieniu maski do góry, a jeśli potrzebna jest naprawa, to szybko można odkręcić kilka śrub i zdjąć błotniki przednie. Również tylne błotniki sśprzykręcane śrubami, ułatwia to ich wymianę w razie uszkodzenia. W pierwszym roku seryjnej produkcji (1949) wykonano 876 sztuk 2CV, a w 1954 r. wykonano już 52791 tych pojazdów. W 1954 r. zwiększono pojemność skokowśsilnika z 374 do 425 ccm, wzrosła też moc z 9 do 12 KM.W tym samym roku zmieniono też tylnśczęść nadwozia - zamiast płóciennej ściany tylnej wprowadzono blaszana klapę bagażnika, a 3 lata później modernizacji doczekała się też przednia część nadwozia - inne przetłoczenie otrzymała maska silnika. Ponownie zwiększono moc silnika do 18KM w 1963 i unowocześniono tablicę wskaźników. W 1965 r. wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast przegubów krzyżakowych Cardana. W 1967 wprowadzono 2. wersję - obok silnika 425, silnik o poj. 602 ccm. Wersje Oprócz modelu podstawowego 2CV, pojawiły się także jego odmiany: * 1951 - furgonetka * 1958 - Sahara - wyposażona w 2 silniki, 2 x 425 ccm (drugi był zamontowany w bagażniku - napędzał on koła tylne) - osiągał prędkość 100 km/h i nie miał bagażnika. * 1967 - bardziej luksusowa odmiana 2CV nazwana Dyane * 1968 - odmiana z nadwoziem plastikowym - Méharicylindrów, więcej mocy, więcej przyjemności, więcej BMW.
  8. Witam, poszukuję swojego pierwszego auta, mogę na niego wydać ok. 8 tysięcy (wiem, że to mało ale niestety ograniczony budżet). Poszukuję niedrogiego w utrzymaniu i ew. naprawie hatchback'a z dużym (jak na możliwości HB) bagażnikiem. Na codzień będę jeździła do szkoły 5km (krajówka 90km/h) czy na jakieś zakupy, raz/dwa razy w miesiącu wyjazd ok. 80km w jedną stronę, więc zależy mi na tym aby auto mało paliło. Moimi faworytami jak narazie są Citroen c3 i Renault Megane II. Nie podobają mi się żadne Civicki, Fokusy, Mondeo ani Ibizy. Tak, wiem jestem wybredna, ale kobiety już podobno takie są. Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś inny model auta który będzie w miarę nowoczesny, duży jak na HB i w miarę mało palił?
  9. Witam! Mam zamiar kupić samochód C4 benzyna+gaz. 2004-2005 rok. Jak bym mógł prosić o opinie na temat tego samochodu.
  10. Na ile wyceniacie Citroena Saxo 1.4 VTS rok 1998? Przebieg: 230 tys km Benzyna, kilka wgnieceń - bagażnik (wielkość pięści), drzwi (wielkość palca) Złamany przedni zderzak z prawego boku. Ostatnio wymienione klocki, tarcze, końcówka tłumika, wahacz, tłumik środkowy
  11. Który samochód wybrać zastanawiam się nad Citroen C2 1.4 VTR i Seat Ibiza III 1.4 silniki benzynowe. Prosiłbym o opinie na temat tych samochodów. Z tego co patrzę na olx.pl oraz otomoto.pl to prędzej znajdę Seata choć nie ukrywam że trochę bardziej podoba mi się Citroen.
  12. Witam, Zastanawiam się nad zakupem Citroena Saxo 1.1 (44kW) z 1997 roku. Przed zakupem udałem się jednak do mechanika, żeby samochód "sprawdził" i wskazał co jest do zrobienia. Po badaniu kontrolnym, wycenił mi obligatoryjny remont (części + robocizna) na ok. 1300-1400 zł: Ustawienie zbieżności - 100 zł Tylne tuleje + wahacze -> 300 zł Hamulec przód (uruchomienie) - 150 zł Amortyzatory tył - 270 zł Olej + filtry - 280 zł Zrobienie zamka - 200 - 250 zł (nie otwierają się przednie drzwi od strony kierowcy) Prosiłbym Was o ocenę protokołu badania pojazdu - czy remont tylnego zawieszenia jest potrzebny? Czy ustawienie zbieżności jest potrzebne? Jak oceniacie stan techniczny? Wiadomo, że auto ma swoje lata, ale ma mi głównie służyć do jazdy do pracy, na uczelnię + okazjonalnie po "regionie". Tutaj badanie techniczne:
  13. Citroën SM Citroën SM to luksusowy samochód sportowy klasy GT produkowany przez firmę Citroën, we współpracy z włoskim Maserati w latach 1970–1975. Auto oficjalnie zaprezentowano na 1970 roku podczas Salonu Genewskiego. W tym też roku pierwsze egzemplarze trafiły na rynek. Wersja dla USA wyposażona była w automatyczną skrzynię biegów Borg Warner 35. Pierwsze wersje wyposażone były w trzy sprzężone gaźniki Weber, zostały one zastąpione w następnym roku przez elektroniczny wtrysk BOSCH D-JETRONIC. Citroën SM nie miał poprzednika, nie doczekał się również nigdy następcy. Z jego produkcji zrezygnowano w 1975 roku, z powodu kryzysu paliwowego (gwałtowny spadek sprzedaży aut z silnikami o dużej pojemności). Wyprodukowano 12 920 sztuk, z tego 2400 na rynek amerykański. W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 1971 samochód zajął 3. pozycję (za Citroënem GS i Volkswagenem K70). Nadwozie o trudnym do określenia typie – zawiera się pomiędzy trzydrzwiowym liftbackiem, a coupé, o bardzo charakterystycznej linii. Jak na owe czasy udało uzyskać się doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,26. Uwagę zwracają reflektory i tablica rejestracyjna schowane za osłoną z plexi. Na rynek amerykański montowano inne reflektory i zrezygnowano z tej osłony. Tradycyjnie dla aut Citroëna, w modelu SM zastosowano osłonięte tylne koło. Samochód łączył cechy rasowego auta sportowego – silnik Maserati, z komfortem zawieszenia hydropneumatycznego pierwszej generacji. Citroën SM US-spec '1972–73: Wersje specjalne Producent nadwozi Henri Chapron wyprodukował na bazie SM siedem sztuk kabrioletów Chapron Mylord oraz osiem wydłużonych limuzyn Chapron Opéra, a ponadto dwa czterodrzwiowe kabriolety "prezydenckie". Do dziś rząd francuski używa tych aut na szczególne okazje. Citroën SM Mylord Cabriolet by Chapron '1971–75: Citroën SM Opéra by Chapron '1972–74:
  14. Citroën Karin Citroën Karin to samochód koncepcyjny zaprezentowany w 1980 roku na paryskim salonie samochodowym. Twórcą tego konceptu jest Trevor Fiore. Karin był trzyosobowym samochodem, z trapezoidalną karoserią, która zwęża się ku górze. Karoseria charakteryzuje się ostrymi liniami i małym dachem łączącym wszystkie boki samochodu. Z przodu samochodu dominują duże klosze reflektorów. Kierowca Karin'a siedział na środku. Dwóch pasażerów po jego bokach, lekko z tyłu. Kierownica o oryginalnym kształcie była w zasięgu kierowcy dzięki bardzo długiej kolumnie kierownicy. Wszelkie istotne informacje były wyświetlane za kierownicą. Citroën Karin nigdy nie wszedł do produkcji. Był on jedynie samochodem pokazowym, gdyż nie wyposażono go w jednostkę napędową. Dzięki niemu jednak na paryskim salonie samochodowym dużo mówiono o Citroenie.
  15. Citroën 2CV Citroen 2CV to samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroën w latach 1949-1990. Przez 41 lat produkcji powstało 3 868 634 takich aut. Było to auto klasy popularnej, maksymalnie uproszczone, tanie w produkcji i utrzymaniu. Kierowca i pasażerowie nie mogli liczyć na niemal żadne wyposażenie umilające podróż. Mimo tego – 2CV stał się jednym z najbardziej kultowych samochodów na świecie. Historia projektu Generalny dyrektor firmy – Pierre Boulanger, w 1936 roku postawił przed konstruktorami zadanie zbudowania popularnego samochodu. Rzucił hasło – "quatre roues sous un parapluie" (cztery koła pod parasolem). Sprecyzował zadanie: samochód miał mieć miejsce dla 4 osób i dla 50 kg bagażu, miał być ekonomiczny i zapewniać komfort jazdy, prędkość 50 km/h. Chciał, aby samochód był prosty konstrukcyjnie, ale oryginalny, mały a jednocześnie przestronny – "chcę aby w aucie mogły wygodnie pomieścić się cztery osoby wraz z koszykiem zawierającym 60 jaj i by podczas jazdy z prędkością 50 km/h nie zrobiła się jajecznica". Citroën 2CV Prototyp '1939: Prace konstrukcyjne zostały zakończone w 1938 r., a do maja 1939 r. zbudowano 250 prototypowych samochodów. Do prezentacji jednak nie doszło – przeszkodził wybuch wojny. Przed wkroczeniem Niemców do Paryża (14 czerwca 1940) zniszczono prototypowe egzemplarze samochodów aby nie wpadły w ręce Niemców. Pozostał tylko jeden i dokumentacja konstrukcyjna. Niemcy go nie znaleźli. Przez cały okres okupacji konstruktorzy prowadzili prace nad udoskonaleniem prototypowego pojazdu. Wiedzieli, że po wojnie będzie zapotrzebowanie na tani, popularny samochód. Prototypowy samochód z 1939 r. miał już koncepcję konstrukcyjną późniejszego seryjnego 2CV. Dotyczy to zwłaszcza nadwozia. Wóz miał taką samą linię nadwozia, ten sam kształt okien i również składany płócienny dach. Podobnie był skonstruowany silnik: 2 cylindry ustawione przeciwsobnie (boxer), ale nie był chłodzony powietrzem, jak powojenne 2 CV, lecz wodą – chłodnica była ustawiona za silnikiem. Silnik prototypowej 2CV miał pojemność 375 cm3. Średnica cylindra i skok tłoka miały jednakowy wymiar 62 mm, moc silnika 8 KM. Skrzynia przekładniowa miała trzy biegi do jazdy w przód i jeden bieg wsteczny, nie było synchronizacji biegów, a sterowanie skrzynia odbywało się podobnie jak we współczesnych modelach 2CV, za pomocą dźwigni umieszczonej w przegrodzie czołowej (w desce rozdzielczej). Nie było rozrusznika, w zamian zamontowano na stałe korbę rozruchową. Nadwozie zbudowano z płaskich blach ze stopu lekkiego. Maska silnika prototypowego wozu miała rowki usztywniające. Dach wykonany był z płótna. Citroën 2CV '1949–61: Historia powojenna Auto o nazwie Citroen 2CV zaprezentowano na Salonie paryskim 6 października 1948 r. i od tego momentu zyskał on miano najbrzydszego samochodu świata. Nazywano go również "brzydkim kaczątkiem". Wersja powojenna różniła się dość mocno od przedwojennego prototypu – miała dwa reflektory, dwie wycieraczki przedniej szyby, rozrusznik elektryczny, kierunkowskazy oraz inną maskę silnika. Silnik o tej samej pojemności miał moc o 1 KM wyższą i był chłodzony powietrzem. Zamiast tradycyjnego rozdzielacza zapłonu zastosowano zwykły przerywacz prądu. Skrzynia przekładniowa z 4 biegami do jazdy w przód, z synchronizacją. Wprowadzono hydrauliczny układ hamulcowy na dwie osie. Pojazd otrzymał rewelacyjne do dzisiaj sprzężone zawieszenie. Koła samochodu zawieszone są na pojedynczych wahaczach wzdłużnych. Elementem sprzęgającym koło przednie i tylne po każdej stronie pojazdu jest zespół poziomych sprężyn w obudowie cylindrycznej. W wielkim skrócie i uproszczeniu działanie zawieszenia 2CV polega na tym, że w razie najechania na przeszkodę, np. koła przedniego, które zostaje uniesione na wysokość przeszkody – wyboju, ściskane sprężyny zawieszenia powodują, że koło tylne usztywnia się, podnosząc nadwozie na taką wysokość, na jaką podniosło go koło przednie pokonując przeszkodę. Rozwiązanie takie zapobiega nadmiernym wychyleniom względem poprzecznej osi pojazdu. Aby zapobiec drgającym pionowym ruchom kół, zastosowano przy każdym kole amortyzatory bezwładnościowe. Citroën 2CV '1960–66: Wyposażenie wnętrza: początkowo był tylko amperomierz i kilka przełączników. Wewnętrzne ściany nadwozia zupełnie pozbawione były obić tapicerskich. Fotele, a raczej ławki z oparciami, ukształtowano z rurek stalowych, na których rozpięto materiał podtrzymywany paskami gumowymi z zaczepami. Regulacja przedniej ławki istnieje tylko wzdłuż pojazdu. Samochód mimo swojej brzydoty zdobył uznanie, chętnie był kupowany nawet przez wymagających klientów. Citroën 2CV '1966–74: Citroeny 2CV nie miały dobrej dynamiki, rozpędzały się wolno, miały niską, w porównaniu z innymi wozami osobowymi, prędkość maksymalną. Silnik miał małą moc, ale niska moc jednostkowa z litra pojemności skokowej pozwalała na osiąganie dużych przebiegów bez naprawy. Po prostu silnik nie był wysilony konstrukcyjnie, nie był także "łakomy" na paliwo. Wóz wolno podjeżdżał pod górę, ale po krętych górskich drogach 2CV jeździ pewnie, a to ze względu na bardzo dobrą stateczność i pewność przy zjazdach w dół – auto ma skutecznie działające hamulce. Silnik jest trwałą i niezawodną jednostką, nie wymaga też częstej obsługi. Dostęp do silnika jest idealny, po uniesieniu maski do góry, a jeśli potrzebna jest naprawa, to szybko można odkręcić kilka śrub i zdjąć błotniki przednie. Również tylne błotniki są przykręcane śrubami, ułatwia to ich wymianę w razie uszkodzenia. Citroën 2CV4 '1975–78: W pierwszym roku seryjnej produkcji (1949) wykonano zaledwie 876 sztuk 2CV, a w 1954 r. wykonano już 52791 tych pojazdów. W 1954 r. zwiększono pojemność skokową silnika z 374 do 425 cm3, wzrosła też moc z 9 do 12 KM. W tym samym roku zmieniono też tylną część nadwozia – zamiast płóciennej ściany tylnej wprowadzono blaszaną klapę bagażnika, a trzy lata później modernizacji doczekała się też przednia część nadwozia – inne przetłoczenie otrzymała maska silnika. Ponownie zwiększono moc silnika do 18 KM w 1963 i unowocześniono tablicę wskaźników. W 1965 r. wprowadzono boczne okna za drzwiami, a przy półosiach napędowych przeguby równobieżne zamiast przegubów krzyżakowych Cardana. W 1967 wprowadzono drugą wersję – obok silnika 425, silnik o pojemności 602 cm3. Citroën 2CV6 Club '1979–81: Poziom produkcji modelu podstawowego i odmian stopniowo rósł. Szczyt osiągnął w latach 70. Oprócz fabryki we Francji model 2CV montowano, a następnie produkowano w Mangualde w Portugalii (1961-1990) w liczbie do 50 tys. sztuk rocznie. W końcowym okresie powstawał tylko w tym zakładzie. Oprócz modelu podstawowego 2CV, pojawiły się także jego odmiany: - 1958 – Sahara – wyposażona w 2 silniki, 2 x 425 cm3 (drugi był zamontowany w bagażniku – napędzał on koła tylne) – osiągał prędkość 100 km/h i nie miał bagażnika, - 1967 – bardziej luksusowa odmiana 2CV nazwana Dyane, - 1968 – odmiana z nadwoziem plastikowym – Méhari, - 1973 - uproszczony, otwarty model FAF na bazie 2CV z przeznaczeniem na rynki afrykańskie. - 1978 – furgonetka Citroën Acadiane. Źródło: Wikipedia Citroën 2CV6 Charleston '1981–90:
  16. Witam zastaniawiam sie nad Citroën C4z roku 2006 110km. Mam do was pytanie jesli chodzi o awarynosc tego samochodu? Jak jest jesli chodzi o spalanie i ogolne wrazanie jesli posiadacie takowy samochod
  17. Citroën Dyane Citroën Dyane to samochód produkowany we Francji przez firmę Citroën w latach 1967 - 1983. Model ten bazuje na popularnym samochodzie Citroën 2CV. Łącznie wyprodukowano 1 400 000 sztuk modelu Dyane. Citroën Dyane '1967–69: Początkowo był planowany jako następca starzejącego się modelu 2CV, jednak ostatecznie stał się jedynie jego uzupełnieniem. Model Dyane to odpowiedź Citroëna na popularny samochód Renault 4, który wprowadzony w roku 1961 przyczynił się do spadku poziomu sprzedaży Citroëna 2CV. Podobnie do R4, Dyane zaprojektowany został jako hatchback. Cechą wspólną dla modeli 2CV oraz Dyane są silniki; początkowo Dyane napędzany był chłodzonym powietrzem silnikiem o pojemności 425 cm3; późniejsza wersja miała już pojemność 602 cm3, osiągała dzięki temu moc wyższą niż w samochodzie 2CV. Model Dyane to samochód wyższej klasy od 2CV — plasował się pomiędzy nim a modelem Ami — skierowany był do innych klientów oraz posiadał nadwozie typu hatchback. Źródło: WIkipedia Citroën Dyane '1969–84:
  18. Citroën Méhari Citroën Méhari to samochód osobowy, produkowany przez firmę Citroën w latach 1968 - 1987. W ciągu 19 lat produkcji wyprodukowano zaledwie 144 953 egzemplarzy. Citroën Méhari '1968–70: Konstrukcja Citroëna Méhari jest identyczna z 2CV. Jedyną zasadniczą różnicą jest nadwozie, wykonane z tworzyw sztucznych. Rurową ramę przyspawano do pomostu ze stalowych rurek i zamontowano na niej przewiewną karoserię z tworzywa. Na uwagę zasługują skórzane paski do zabezpieczania maski silnika przed otwarciem. Ponadto auto umożliwiało szybki demontaż drzwi. W efekcie powstał w super lekki samochód, który po przedstawieniu kierownictwu Citroëna wszedł do produkcji pod koniec 1967 roku. Zadebiutował w marcu 1968 roku, lecz jego prawdziwa premiera miała miejsce dopiero na wystawie samochodów w Paryżu. Citroën Méhari miał niezależne zawieszenie kół i hamulce bębnowe. Nowy przód samochodu zamontowano w 1978 roku, a w następnym roku dodano jeszcze wyposażenie z wersji LN, oraz przednie hamulce tarczowe z wersji Ami. Napędzany był silnikiem z wozu Dyane 6: 2-cyl. 602 cm3 (26 KM przy 5400 obr./min., lub po 1987 roku - 29 KM przy 5750 obr./min.). Citroën Méhari '1970–78: Pojazdów tych używały żandarmeria i wojsko dzięki czemu w latach 1972 - 87 sprzedano 11 457 wozów. Samochód ten przewoził czteroosobowe oddziały rannych, spadochroniarzy i radiooperatorów. W 1979 nadszedł czas na wersje 4x4 (29 KM) o nisko umiejscowionym środku ciężkości i z redukcją. Koło zapasowe umocowano na masce z przodu. Wszystkie koła miały niezależne zawieszenie na sprężynach śrubowych i amortyzatorach hydraulicznych. Karoseria była ta sama co w wozach 2x4, z lekką brezentową plandeką; mieściła 2 lub 4 osoby. Citroën Méhari 4x4 sprawdził się jako medyczna asysta rajdu Paryż-Dakar. Produkowano go - łącznie z limitowaną serią Méhari Azur aż do 1987 roku we Francji, później montaż przeniesiono do Belgii a jeszcze później do Hiszpanii i Portugalii. Źródło: Wikipedia Citroën Méhari '1978–87: Citroën Méhari 4x4 '1979–83:
  19. Dziś mamy dla Was coś awangardowego! Oto nasz test Citroena C4 Cactus. Co nim myślicie? Hit czy kit? Dane techniczne prezentowanego egzemplarza: Objętość skokowa: 1199 cm3 Rodzaj paliwa: benzyna Moc silnika: 82 KM Moment obrotowy: 118 Nm Skrzynia biegów: manualna, 5-cio biegowa <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maks.: 167 km/h Przyspieszenie 0-100 km/h: 12.9 sek. Zużycie paliwa: 4.6l/100 km (cykl mieszany) Zapraszamy do zapoznania się z pełnym testem: [h=2]Test Citroena C4 Cactus - Lubię to![/h]
  20. Dongfeng Peugeot Citroën Automobile (DPCA) rozpoczyna budowę czwartego zakładu produkcyjnego w Chinach Aby sprostać potrzebom wynikającym ze wzrostu sprzedaży, DPCA położyła dziś kamień węgielny pod czwarty zakład produkcyjny w Chengdu w Chinach. W uroczystości wzięli udział Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares, Prezes Grupy Dongfeng Motors Xu Ping oraz przedstawiciele prowincji Syczuan oraz władz miasta Chengdu. Czwarta fabryka DPCA o docelowej zdolności produkcyjnej wynoszącej 360 000 samochodów rocznie będzie wytwarzać samochody marek Dongfeng Citroën, Dongfeng Peugeot i Dongfeng Fengshen, głównie w klasie SUV i minivanów (MPV). Pierwszy pojazd opuści linie produkcyjne pod koniec 2016 roku. Na obecny potencjał produkcyjny DPCA składają się trzy zakłady zlokalizowane w Wuhan, które pracują na dwie zmiany i posiadają łączną zdolność produkcyjną na poziomie 750 000 jednostek rocznie. Dzięki czwartej fabryce zdolności produkcyjne DPCA zwiększą się do ponad jednego miliona pojazdów w 2016 roku. Jest to zasadniczy etap na drodze do osiągnięcia celu określonego w planie Back in the Race, zakładającego sprzedaż 1 miliona samochodów Peugeot i Citroën w Chinach w 2017 roku. 28 marca br. grupy Dongfeng i PSA Peugeot Citroën podpisały ramowe porozumienie o strategicznej współpracy partnerskiej zakładające osiągnięcie sprzedaży na poziomie 1,5 mln samochodów do 2020 roku. Na przestrzeni 9 pierwszych miesięcy 2014 roku DPCA sprzedała 518 000 samochodów w Chinach, osiągając wzrost o 30% na rynku, którego tendencja wzrostowa jest szacowana na 11%. Zgodnie z prognozami na 2014 rok DPCA sprzeda ponad 700.000 pojazdów w Chinach. Z okazji tej uroczystości Carlos Tavares oświadczył : „Budowa zakładu produkcyjnego w Chengdu stanowi kluczowy etap rozwoju PSA w Chinach, które stanowią największy rynek Grupy. Fabryka pozwoli stawić czoła spektakularnemu wzrostowi sprzedaży. W 2014 roku nasza spółka joint venture powinna przekroczyć próg sprzedaży wynoszący 700 000 pojazdów”. PSA Peugeot Citroën Grupa mogąca się poszczycić trzema markami o światowej renomie Peugeot, Citroën i DS, sprzedała 2,8 mln samochodów w skali światowej w 2013 roku, w tym 42% poza Europą. Grupa zajmuje pozycję drugiego co do wielkości europejskiego producenta samochodowego, osiągając w 2013 roku przychody na poziomie 54 mld euro. PSA jest liderem pod względem ograniczenia emisji CO2, której średni poziom w 2013 roku wyniósł 115,9 gramów CO2/km. Grupa PSA Peugeot Citroën jest obecna w 160 krajach. Jej działalność obejmuje również finansowanie (Bank PSA Finance) i wyposażenie samochodowe (Faurecia). Źródło: Peugeot Polska
  21. Prezentujemy Citroena DS 5 w wersji wyposażenia Sport Chic. Bardzo atrakcyjna i wyjątkowa stylistyka nadwozia sugeruje również ciekawe doznania podczas jazdy. Czy przekonał nas jednak nowy model koncernu PSA? Zobaczcie sami! Dane techniczne testowanego egzemplarza: Pojemność silnika: 1997 ccm Maksymalna moc silnika: 163 KM przy 3750 obr/min Przyśpieszenie 0-100 km/h: 8,8 s <acronym title="Google Page Ranking" style="border-width: 0px 0px 1px; border-bottom-style: dotted; border-bottom-color: rgb(0, 0, 0); cursor: help;">Pr</acronym>ędkość maksymalna: 215 km/h Masa własna: 1530 kg
  22. Citroen C4 Cactus Airflow 2L Concept (2014)
  23. Citroen Divine DS Concept (2014)
  24. pioneer

    Citroen C3

    No to przedstawiam swój nowy nabytek:) Marka & Model: Citroen C3 Silnik: 1.1 Moc: 60 KM Rocznik: 2005 Foto:
  25. Citroen C1 hatchback 2014 review
×