Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ceny' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 67 wyników

  1. Nowy Jeep Renegade już w Polsce: ceny i gama modelowa na rynku polskim. Zdjęcia: Jeep Renegade fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polska premiera nowego Jeepa Renegade. Jeep Renegade to dzieło współpracy włosko-amerykańskiej. Model oferowany będzie w ponad 100 krajach całego świata. Ceny od 69 900 zł za wersję Sport napędzaną 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Rozpoczęcie sprzedaży w Polsce od 27 października. Jeep Renegade to pierwszy w historii tej marki model produkowany we Włoszech i pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles stworzony wspólnie przez zespół designerów oraz inżynierów włoskich i amerykańskich. Rozszerzając globalną gamę modelową Jeepa, nowy Renegade wprowadza legendarną markę rodem z USA do segmentu małych samochodów sportowo-użytkowych („Small SUV") a oferowany będzie w ponad 100 krajach świata, w tym również w Stanach Zjednoczonych. Debiut handlowy na rynku polskim Jeep Renegade rozpoczyna 27 października 2014 r. Dostępny będzie w gamie modelowej, która obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk. Klienci mają do wyboru wersje napędzane ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi w konfiguracji napędu zarówno 4x2, jak i 4x4. Ceny Jeepa Renegade rozpoczynają się od 69 900 zł brutto za wersję Sport z 1,6-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 110 KM. Cennik Jeepa Renegade wygląda następująco (szczegółowy cennik w zał.): Silniki benzynowe cena (zł brutto) Sport 1.6 E-TorQ /110 KM / M5 4x2 69 900 Longitude 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S&S 81 300 Limited 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4x2 / S7S 87 900 Limited 1.4 Tmair / 170 KM /AT9 4x4 / S7S 109 700 Silniki diesla cena (zł brutto) Sport 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4x2 / S&S 83 900 Longitude 1.6 MJD / 120KM / M6 4x2 S&S 89 000 Limited 1.6 MJD / 120 KM / M6 4x2 / S&S 95 600 Limited 2.0 MJD / 140 KM / M6 4x4 / S&S 107 300 Limited 2.0 MJD / 140KM /AT9 4x4 Low / S&S 117 500 Trailhawk 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4x4 Low/ S&S 123 900 Model w skrócie. Jeep Renegade emanuje pełną wyrazistości stylistyką i charakterem a jego wymiary czynią go idealnym samochodem zarówno w ruchu miejskim, jak i na szlakach off-roadowych. Może śmiało szczycić się największą w swej klasie obszernością wnętrza, znakomitą dynamiką w jeździe szosowej oraz niezrównaną dzielnością w warunkach terenowych. Zaawansowany system napędu 4x4 posiada jedyną w tej kategorii samochodów funkcję dezaktywacji napędu osi tylnej, który w miarę potrzeb niewyczuwalnie zmienia się z 4x2 na 4x4 i odwrotnie, ograniczając w ten sposób straty energii i zużycie paliwa. Pierwsza w tym segmencie automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa zapewnia doskonale osiągi zarówno w warunkach na autostradzie, jak i off-roadu. Bogata gama oszczędnych jednostek napędowych oraz dziewięć kombinacji łączenia silników ze skrzyniami biegów, jakie oferuje model Renagade, stanowią odpowiedź na praktycznie wszelkie potrzeby Klientów. Nadwozie. Jeep Renegade wyróżnia się nową, zewnętrzną stylizacją, inspirowaną wartościami marki Jeep: wolnością i wielkią przygodą. Cechą charakterystyczną Renegade jest wyrazisty obrys bryły nadwozia podkreślony „agresywną" proporcją wielkości kół do całości. Z każdej dosłownie strony dostrzec można specyficzne akcenty designu tradycyjnego dla marki Jeep w postaci okrągłych reflektorów, „autograficznej" siedmioszczelinowej atrapy chłodnicy i trapezoidalnych nadkoli. Dwa systemy ruchomego dachu zapewniają pełną swobodę jazdy „otwartej na niebo": sterowane elektrycznie szklane okno dachowe lub panelowe MySky. To jedyne tego typu rozwiązanie w segmencie „Small SUV", a obie części dachu są łatwe do zdejmowania i mieszczą się bez trudu w przedziale bagażowym. Wnętrze. Wnętrze Renegade zaprojektowano w sposób nowoczesny i wyrafinowany, zgodnie z markowym DNA Jeepa. Na uwagę zasługuje staranność wykonania, trafność zestawów kolorystycznych, jakość materiałów wykończeniowych oraz zaawansowane technologicznie wyposażenie w funkcjonalne i praktyczne schowki/skrytki na podręczne drobiazgi. Jednostki napędowe. Gama jednostek napędowych oferowanych w Europie obejmuje dziewięć kombinacji łączenia silników i zespołów przenoszenia mocy: 140-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem oszczędnościowym Stop&Start w parze z sześciostopniową skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) i napędem 4x2. 170-konny silnik benzynowy 1.4 MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start, dziewięciostopniową przekładnią automatyczną i napędem 4x4. 120-konny turbodiesel 1.6 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. 140- lub 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, sześciostopniową przekładnią manualną w konfiguracji napędu 4x4. 140- oraz 170-konny turbodiesel 2.0 MultiJet II z systemem Start&Stop, dziewięciostopniową przekładniąautomatyczną i napędem 4x4. 110-konny 1.6 E.torQ z systemem Start&Stop, pięciostopniową skrzynią manualną i napędem 4x2. Automatyczna przekładnia dziewięciostopniowa. Jeep Renegade to pierwszy samochód w tej kategorii wyposażony w automatyczną przekładnię dziewięciostopniową ze sterowaniem elektronicznym. W połączeniu z 2.0-litrowym turbodieslem MultiJet II albo 1,4-litrowym silnikiem benzynowym MultiAir2 Turbo, skrzynia ta prezentuje swe niezaprzeczalne zalety, zapewniając m.in. doskonałe przyspieszenia, płynność pracy podczas jazdy z prędkościami na autostradzie oraz obniżenie zużycie paliwa. Do jej ważnych cech należy możliwość bieżącej zmiany mapy przełożeń oraz manualnej, sekwencyjnej zmiany biegów AutoStick pod kątem oszczędności paliwa, lepszych osiągów, nie wspominając już o czystej przyjemności z jazdy. Napęd 4x4: „Jeep Active Drive" i „Jeep Active Drive Low". Najkorzystniejsze w klasie kąty najazdu i zejścia oraz dwa systemy 4x4 do wyboru - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" z przełożeniem pełzania 20:1 - to gwarancja legendarnej sprawności w warunkach terenowych. Każdy z tych systemów zdolny jest przenosić odpowiednią moc w dowolnej sytuacji trakcyjne: na nawierzchniach o niskiej przyczepności, w warunkach agresywnego startu i przyspieszania czy też podczas dynamicznej jazdy szosowej. Oba układy napędu - „Jeep Active Drive" oraz „Jeep Active Drive Low" współpracują z systemem kontroli trakcji Selec-Traction o czterech trybach pracy Auto, Snow, Sand i Mud (Auto, Śnieg, Piach i Błoto (piąty tryb Rock dostępny jest w wersji modelowej Trailhawk) dla optymalnej charakterystyki trakcyjnej na każdym podłożu. Za sprawą niezależnego zawieszenia kół o maksymalnej artykulacji 205 mm oraz 220-milimetrowego prześwitu, Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie „Small SUV", wykazując najwyższą w tej klasie samochodów sprawność w warunkach off-roadu. Jeep Renegade to również pierwszy mały SUV z funkcją całkowitej dezaktywacji napędu osi tylnej celem zmniejszenia zużycia paliwa do poziomu 4x2, gdy napęd 4x4 nie jest potrzebny. Przełączanie pomiędzy 4x2 a 4x4 „full time" odbywa się bez ingerencji kierowcy Infotainment i bezpieczeństwo. Jeep Renegade nie znajduje porównania w swym segmencie także pod względem poziomu komfortu oraz zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Należy do nich system infotainment Uconnect z pięciocalowym wyświetlaczem dotykowym (standard dla wszystkich wersji modelowych) lub 6,5-calowym, system Uconnect Access (dostępny na wybranych rynkach) oraz największy w tej klasie samochodów - 7-calowy kolorowy ekran wielofunkcyjnym. W procesie konstrukcyjnym Jeepa Renegade priorytetowe znaczenie nadano bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów. Stąd obecność nawet 70 standardowych lub opcjonalnych elementów i systemów, m.in. sześciu poduszek powietrznych w wyposażeniu seryjnym, ESC z systemem zapobiegania dachowaniu (Electronic Rollover Mitigation), tylnej kamery Parkview, systemu ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Plus), tempomatu adaptacyjnego (Adaptive Cruise Control) czy ostrzegania przed mimowolnym zjeżdżaniem z pasa ruchu (Lane Sense Departure Warning-Plus). Wersje modelowe (wyposażenia). Na rynkach europejskich Jeep Renegade dostępny będzie w czterech wersjach modelowych (poziomach wyposażenia) uwzględniających możliwe potrzeby Klienta. Gamę modelową otwiera wersja Sport, poprzez bardziej komfortową i funkcjonalną Longitude, aż do najwyższej pod względem technologicznym, indywidualizacji i standardowego wyposażenia wersji Limited. Do zdecydowanych amatorów jazdy terenowej adresowana jest wersja Renegade Trailhawk o wiodącej w segmencie sprawności off-roadowej klasy 4x4 Trail Rated oraz wzbogaconym wyposażeniu seryjnym. W jego skład wchodzi m.in. napęd 4x4 „Jeep Active Drive Low", system kontroli trakcji Jeep Selec-Terrain z trybem pracy Rock, podwyższone o 20 mm do 220 mm zawieszenie, zestaw płyt osłonowych podwozia oraz przednich i tylnych zaczepów holowniczych. Jazdę w warunkach terenowych ułatwiają korzystne kąty charakterystyczne Renegade: najazdu 30,50, rampowy 25,70 i zejścia 34,30. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Mercedes-Benz GLC od 173 500 zł - ceny w Polsce Warszawa. W salonach Mercedes-Benz można już zamawiać nowego SUV-a klasy średniej - GLC, który zastępuje model GLK. Bazowa odmiana 220 d 4MATIC z wysokoprężnym silnikiem o mocy 170 KM, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC i stałym napędem na obie osie kosztuje 173 500 zł. Nieznacznie droższy jest benzynowy wariant 250 4MATIC, zasilany benzynową jednostką turbo o mocy 211 KM (175 000 zł). Dla jego nabywców przygotowano promocyjny pakiet wyposażenia, obejmujący system PARKTRONIC z aktywnym asystentem parkowania oraz inteligentne reflektory LED-owe w cenie 4899 zł - o 7408 zł taniej niż gdyby elementy te zamawiać osobno. W porównaniu z poprzednikiem Mercedes-Benz GLC reprezentuje znaczący postęp pod każdym względem. Model wyróżnia się wzorową dynamiką (Cd = 0,31), jego masa własna spadła o 80 kg, a zużycie paliwa - nawet o 19%. Zaprojektowana w duchu zmysłowej przejrzystości karoseria kryje przestronniejszą kabinę i większy bagażnik - przykładowo, szerokość wnętrza na wysokości bioder z przodu wzrosła o prawie 6 cm, z tyłu o około 3,5 cm, ilość miejsca na nogi z tyłu o blisko 6 cm, a objętość przestrzeni bagażowej w standardowym ustawieniu foteli z 470 do 550 l. Wyposażenie GLC obejmuje program trybów jazdy DYNAMIC SELECT, zmieniający charakter pracy poszczególnych podzespołów samochodu - od komfortowego przez terenowy do sportowego, oraz zaawansowane systemy wspomagające, w tym układ antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS oraz PRE-SAFE Brake, który wykrywa przechodniów i pojazdy stacjonarne i może wyhamować samochód z prędkości 50 km/h. Na życzenie dostępne jest m.in. inteligentne oświetlenie LED-owe, rozpylacz zapachów z jonizatorem powietrza AIR BALANCE, wyświetlacz typu head-up czy pierwsze w klasie zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL z funkcją obniżenia tylnej części auta w celu ułatwienia załadunku lub rozładunku. Mercedes-Benz GLC będzie oferowany z kilkoma pakietami stylizacji nadwozia i wnętrza, w tym eleganckim EXCLUSIVE, sportowym AMG oraz uterenowionym OFF-ROAD. Ten ostatni wyróżnia się zwiększonym o 20 mm prześwitem oraz specjalnie wyprofilowanymi zderzakami, poprawiającymi własności terenowe pojazdu. W chwili premiery GLC będzie dostępny w trzech wersjach napędowych: dwóch wysokoprężnych i jednej benzynowej. Każda z nich jest seryjnie wyposażona w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC, który bazowo rozdziela moment obrotowy w stosunku 45:55, oraz 9-stopniową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC. Oto cennik modelu w skrócie: GLC 250 4MATIC (2.0 turbobenz., 211 KM, 350 Nm): 175 000 zł GLC 220 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 170 KM, 400 Nm): 173 500 zł GLC 250 d 4MATIC (2.1 biturbodiesel, 204 KM, 500 Nm): 208 500 zł Pierwsze egzemplarze GLC dotrą do dealerów Mercedes-Benz we wrześniu br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. foto: proline.pl Microsoft ujawnił polskie ceny konsoli nowej generacji Xbox One. W Polsce zadebiutuje ona 5 września tego roku. Producent przygotował dwa warianty zakupu. W pierwszej wersji za 1899zł dostaniemy konsole, zasilacz, kabel hdmi, bezprzewodowy pad, headset, kartę do pobrania gry FIFA 15 oraz Forza motorsport 5 oraz dwutygodniowy dostęp do Xbox Live Gold. Droższa wersja za kwotę 2199zł zamiast Forzy posiada grę Dance Central, pad z limitowanej edycji oraz dodatkowo czujnik Kinect, osiągnięcie Day One oraz naklejkę Xbox. Który zestaw wybrać to już zależy od naszych upodobań
  4. Zupełnie nowy Nissan X-Trail dołącza do modeli Qashqai i Juke w kompleksowej ofercie crossoverów Nissana, oferując innowacyjne technologie, funkcjonalność i styl na najwyższym w swojej klasie poziomie. Zaprezentowany po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 r. nowy X-Trail otwiera kolejny, ekscytujący rozdział w historii sukcesów Nissana w segmencie crossoverów. Od sierpnia model będzie dostępny w sieci dealerów w Polsce. Nowy X-Trail łączy w sobie uznane tradycje Nissana w segmencie 4x4 z nowymi rozwiązaniami technicznymi czerpiącymi inspiracje z przełomowych crossoverów marki. Wynikiem tego połączenia jest samochód definiujący na nowo formułę kompaktowego pojazdu sportowo-użytkowego. Gama nowego Nissana X-Trail składa się z trzech poziomów wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. Już od wersji Visia samochód imponuje bogatym wyposażeniem, obejmującym klimatyzację, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich, 6 poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz w zestawie wskaźników, moduł Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz tempomat i ogranicznik prędkości. W standardzie oferowany jest także system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia oraz system aranżacji przestrzeni bagażowej. W wersji Acenta wyposażenie poszerzono o prestiżowe elementy, takie jak dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, przednie światła przeciwmgłowe, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, włączający reflektory czujnik zmierzchu, kierownica i dźwignia dźwigni zmiany biegów pokryte wysokogatunkową skórą, podgrzewane przednie fotele, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z tyłu oraz aktywny hamulec silnikowy (dostępny ze skrzynią Xtronic). Najbogatsza wersja Tekna oferuje dodatkowo reflektory w technologii Full LED, skórzaną tapicerkę foteli, elektryczną regulację fotela kierowcy oraz 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich. Ponadto X-Trail Tekna wyróżnia się elektrycznie otwieraną tylną klapą, inteligentnym kluczykiem i przyciskiem do uruchamiania silnika na desce rozdzielczej oraz pakietem bezpieczeństwa (dostępnym opcjonalnie także w wersjach Visia i Acenta), zawierającym elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych. Pakiet Safety Shield, dostępny w standardzie w wersji Tekna, zawiera następujące systemy podnoszące bezpieczeństwo: inteligentny asystent parkowania, ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy. Zaawansowany system NissanConnect najnowszej generacji oraz system kamer 360° są oferowane w wersji Tekna jako wyposażenie standardowe, a w wersji Acenta - jako wyposażenie dodatkowe. Nowy X-Trail wchodzi na rynek z zaawansowanym turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym dCi 130, w połączeniu z napędem na przednią lub obie osie (ALL MODE 4x4i). Wersje z napędem na jedną oś mogą być wyposażone w automatyczną skrzynię Xtronic. Turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 DIG-T o mocy 163 KM dołączy do oferty w 2015 r. Przyjmowanie zamówień na nowego Nissana X-Trail rozpoczęło się w czerwcu 2014 r., a pierwsze egzemplarze trafią do salonów w sierpniu. Cena podstawowej wersji modelu X-Trail (Visia z silnikiem dCi 130, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) to 114 900 zł. W związku z wprowadzeniem modelu na rynek w ofercie promocyjnej Nissan proponuje gratis pakiet trzech przeglądów okresowych oraz atrakcyjne oferty finansowania w ramach programu Nissan Finance. źródło: NISSAN
  5. Po nieco ponad trzech latach od stworzenia koncepcji crossovera w segmencie B, Nissan wprowadza na rynek innowacyjny model Juke w nowej, gruntownie zmodernizowanej odsłonie. Na wskroś oryginalny Juke potwierdza niekwestionowaną pozycję Nissana - lidera w segmencie crossoverów - jako marki oferującej liczne wzbudzające emocje i innowacyjne rozwiązania techniczne i stylistyczne. Nowy Juke zawita do polskich salonów już w lipcu. Dzięki dynamicznej stylistyce i zaawansowanym technologiom, Juke stał się niedoścignionym wzorem w swoim segmencie. Połączenie wysoce oryginalnego stylu, znakomitych osiągów i bogatego wyposażenia przyniosło sukces w postaci 500 000 egzemplarzy sprzedanych od początku obecności modelu na rynku, czym Juke bez trudu przyćmił konkurencję. Teraz, zgodnie z ugruntowaną strategią ciągłego doskonalenia produktów, Nissan otwiera nowy rozdział w historii modelu Juke. Zdobywszy pozycję oryginalnego i jedynego w swoim rodzaju pojazdu na rosnącym rynku małych crossoverów, dzięki unikatowemu połączeniu stylistyki samochodu sportowego i SUV-a, nowy Juke jest gotów ponownie zaprezentować się jako lider segmentu, któremu dał początek. Opracowano dla niego szereg modyfikacji stylistycznych, nowe silniki, nowe technologie oraz bogaty program personalizacji. Wśród zmian należy wymienić nową stylistykę przodu i tyłu, gdzie nacisk położono zarówno na prestiżowy wizerunek, jak i sportową elegancję, nowy turbodoładowany silnik 1.2, który mimo niewielkiej pojemności oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji, zmodernizowany silnik 1.6 DIG-T, nowe obręcze kół ze stopów metali lekkich, zaawansowane wyposażenie, w tym nowy system audio, system NissanConnect najnowszej generacji, pełniący rolę interfejsu między kierowcą a pojazdem, pakiet Safety Shield, system Nissan Dynamic Control oraz otwierany, panoramiczny szklany dach oferowany jako opcja. Modyfikacje bagażnika przyniosły powiększenie jego pojemności o 40% (do 354 litrów) w odmianach z napędem na przednią oś, a w ramach nowego programu personalizacji Nissan Design Studio klientom zaoferowano paletę nowych kolorów oraz motywów indywidualizacji wnętrza i nadwozia. Nissan nie tylko spełnia obietnicę ciągłego wprowadzania ekscytujących innowacji w segmencie B, ale także utrzymał przystępne ceny nowego modelu: nowy Juke jest oferowany w cenie od 60 300 zł za wersję Visia z benzynowym silnikiem 1.6 l o mocy 96 KM. W związku z wprowadzeniem modelu na rynek w ofercie promocyjnej Nissan proponuje gratis pakiet trzech przeglądów okresowych, pakiet akcesoryjny do wyboru oraz atrakcyjne oferty finansowania w ramach programu Nissan Finance. źródło: NISSAN
  6. Nowe niższe ceny promocyjne Fiata 500 MY2014. Fiat Auto Poland ogłasza nowe, promocyjne ceny Fiata 500 MY2014. Lider segmentu aut mini w Europie teraz dostępny już od 37 900 zł. Opcja wygodnego finansowania już od 399 zł miesięcznie dla wersji z klimatyzacją. Fiat 500 to numer 1 m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Nowe wersje wyposażenia na 2014 rok dedykowane kobietom. Fiat Auto Poland ogłosił nowe, niższe ceny promocyjne kultowego Fiata 500. Teraz ulubione auto Europejczyków z segmentu mini jest dostępne już od 37 900 zł lub w wersji z klimatyzacją – od 39 900 zł. Co więcej, każdy Klient może mieć własną modną „Pięćsetkę” za zaledwie 399 zł miesięcznie, dzięki ofercie kredytowej Fiat Bank Polska S.A.* Stylowy Fiat 500, produkowany w tyskiej fabryce Fiata, szczycącej się otrzymaniem w grudniu ub. roku tytułu Gold Level WCM (World Class Manufacturing) - zdobył serca kierowców nie tylko we Włoszech, ale i na wielu innych rynkach spośród przeszło stu krajów, w których jest oferowany. Od dnia premiery w 2007 roku został sprzedany w liczbie przekraczającej 1 200 000 egzemplarzy, notując w zeszłym roku rekordowy udział w rynku europejskim. Lider segmentu A w 2013 roku pokonał nie tylko bratniego Fiata Pandę (drugie miejsce w segmencie w Europie), ale też VW up!, Renault Twingo czy Smarta Fortwo. „Pięćsetkę” chętniej niż auta innych w tym rodzimych marek wybierali mieszkańcy aż 10 krajów Unii Europejskiej m.in. Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Hiszpanii, Szwajcarii i Austrii w tym szczególnie kobiety, dla których model ten stanowi dopełnienie ich modnego stylu życia. Fiat 500 to ich wybór numer 1. Również w Polsce auto jest teraz bardziej dostępne niż dotychczas – dzięki wprowadzeniu nowych, promocyjnych cen – od 37 900 zł lub w wersji z klimatyzacją od 39 900 zł i opcji wygodnego finansowania z ratą miesięczną wynoszącą 399 zł *. Na 2014 rok włoska ikona stylu, Fiat 500, zyskał nowe, „kobiece” kolory nadwozia: wiosenną zieleń „Lattementa”, szlachetną białą perłę oraz energetyczną niebieską „Italię” i obecnie jest dostępny aż w 14 wersjach kolorystycznych. Dodatkowo, „Pięćsetka” otrzymała nowe wzory felg, eleganckie, skórzane tapicerki oraz bardzo praktyczny, wielofunkcyjny wyświetlacz ciekłokrystaliczny TFT o średnicy 7 cali. Ten nowoczesny ekran, pełniący funkcję rozbudowanego komputera pokładowego, zastąpił analogowe zegary prędkościomierza i obrotomierza w trzech z czterech dostępnych wersji „500”, podnosząc jakość i wygląd wnętrza tego auta. Gama Fiata 500 MY2014 obejmuje cztery, komfortowe wersje wyposażenia. Podstawowa POP obejmuje m.in. centralny zamek z pilotem, elektrycznie sterowane przednie szyby oraz lusterka, wspomaganie kierownicy DualDrive, wskaźnik zmiany biegów GSI, radioodtwarzacz CD+MP3, komputer pokładowy z systemem MyCar, oparcie tylnej kanapy składane 50/50 oraz światła do jazdy dziennej. Bezpieczną podróż zapewniają systemy maksymalizujące skuteczne hamowanie ABS+EBD+BAS, system sygnalizacji nagłego hamowania ESS oraz aż siedem poduszek powietrznych. Fiat 500 MY2014 w wersji POP dostępny z silnikiem 1.2 69 KM kosztuje 37 900 zł lub z klimatyzacją 39 900 zł. Fiat 500 w wersji LOUNGE posiada bogatsze wyposażenie, które oprócz wszystkich właściwości wersji POP zawiera także m.in. panoramiczny, optycznie powiększający wnętrze szklany dach, nowe, 18-ramienne felgi ze stopów lekkich o wymiarach 15” i pakiet chromowych dodatków stylistycznych. W cenie Fiata 500 MY2014 LOUNGE znalazły się także klimatyzacja manualna, system głośnomówiący Blue&Me z modułem Bluetooth, kierownica obszytą skórą ze sterowaniem radioodtwarzaczem i systemem Blue&Me oraz regulacja wysokości fotela kierowcy i wygodny schowek pod siedzeniem pasażera. Auto może napędzać jedna z trzech jednostek benzynowych: 1.2 69 KM i 0.9 TwinAir Turbo o mocach 85 lub 105 KM albo ekonomiczny diesel 1.3 MultiJet II 95KM z systemem Start&Stop. Fiat 500 w wersji LOUNGE wyposażony w nowy wyświetlacz TFT kosztuje teraz 48 900 zł. Fiata 500 MY2014 w wersji SPORT dodatkowo wyróżniają spojlery boczne i tylny, sportowe zderzaki z przodu i z tyłu, przyciemniane tylne szyby, 16-calowe felgi z aluminium malowane na czarny mat, a także chromowane, satynowe klamki zewnętrzne. Sportowe fotele wersji SPORT są sygnowane logo 500S, a pokryta skórą kierownica Abarth Design jest wyposażona w sterowanie radioodtwarzaczem i system Blue&Me. Kierowca może korzystać z niezwykle funkcjonalnego wyświetlacza 7-calowego TFT oraz ma do wyboru trzy jednostki napędowe: 1.2 69 KM lub jeden z dwóch TwinAir Turbo. Tak wyposażony Fiat 500 Sport wyceniony jest obecnie w promocji na 49 500 zł. Topową wersją Fiata 500 MY2014 jest luksusowa CULT dostępna z 69-konnym silnikiem 1.2 69 KM lub 105-konnym 0.9 TwinAir Turbo. Wersja CULT oprócz pełnego wyposażenia wersji LOUNGE została również wzbogacona o część dachu lakierowaną na błyszczący czarny kolor oraz nowe, 16-calowe felgi ze stopów lekkich. Właścicielka wersji CULT ma do dyspozycji automatyczną klimatyzację i siedziska obite skórzaną tapicerką, a codzienną jazdę ułatwiają jej czujniki parkowania z tyłu oraz zwiększające bezpieczeństwo w trudnych warunkach atmosferycznych światła przeciwmgielne. Promocyjna cena Fiata 500 w wersji Cult wynosi 54 000 zł. * - Parametry przyjęte do kalkulacji reprezentatywnego przykładu: FIAT 500 POP 1.2 69KM + klimatyzacja, cena: 39 900 zł, wpłata własna: 13 640 zł, okres: 96 miesięcy, oprocentowanie 7,69%, opłata przygotowawcza 5%, rata miesięczna 399,03 zł, ubezpieczenie Bezpieczny Kredyt „Promo”, RRSO 10,51%, całkowita kwota kredytu 28 537,78 zł, całkowity koszt kredytu 9 768,81 zł, całkowita kwota do zapłaty 38 306,59 zł. Obowiązkowe dostarczenie Ubezpieczenia AC. Kredytodawca: Fiat Bank Polska S.A. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. więcej -> Hybrydowa Toyota Auris debiutuje w Polsce. Ceny od 84 900 złotych, CEP, ranking samochodów osobowych, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Nowy Jeep Cherokee: premiera, ceny i wyposażenie na rynku polskim. · Polska premiera handlowa Jeepa Cherokee podczas Targów Motoryzacyjnych “Motor Show” w Poznaniu w dniach 27-30 marca 2014 r. · Pierwszy SUV klasy średniej z 9-stopniową automatyczną skrzynią przekładniową. · Pierwszy w segmencie odłączany napęd osi tylnej: oszczędność paliwa przez aktywację napędu 4x4 tylko w razie potrzeby. · Nowa konfiguracja napędu na koła przednie oraz trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 do wyboru: Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego i najlepszy w klasie potencjał do jazdy w terenie. · Nowy, ekonomiczny turbodiesel 2.0 Multijet II o mocy 170 KM i momencie obrotowym 350 Nm, 140-konny turbodiesel 2.0 oraz silnik benzynowy: 3,2-litrowy Pentastar V6. · Awangardowe wyposażenie: konfigurowalny, kolorowy wyświetlacz 7-calowy TFT w konsoli centralnej oraz system Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym. · Najwyższy w klasie poziom bezpieczeństwa: 5 gwiazdek w teście Euro NCAP i status najbezpieczniejszego SUV-a w swej kategorii. · Nadwozie z 65% elementów ze stali o wysokiej wytrzymałości oraz ponad 70 systemów bezpieczeństwa. · Dostępny w salonach Jeepa w Polsce od maja 2014 r. w trzech wersjach modelowych: Longitude, Limited i Trailhawk. · Cennik, wyposażenie i dane techniczne: rynek polski. · Sieć sprzedaży Jeepa w Polsce. Sceną polskiej premiery handlowej nowego Jeepa Cherokee są największe targi motoryzacyjne w Polsce “Motor Show” w Ponaniu. Na stoisku marki Jeep w stolicy Wielkopolski, zwiędzający będa mogli podziwiać samochód Jeep Cherokee w wersji Limited wyposażony w nowy benzynowy silnik V6 3.2 l. o mocy 272 KM połączony z 9-stopniową automatyczną skrzynią przekładniową. Jeep Cherokee w salonach Jeepa w Polsce dostępny będzie już od początku maja. Jeep Cherokee jest samochodem typu SUV klasy średniej w gamie modelowej Jeepa. Całkowicie nowa, czwarta już generacja Cherokee oferuje swoim Klientom „odświeżoną” interpretację stylu życia „Jedź dokąd chcesz i rób, co Ci się podoba” wyznawanego przez tę legendarną markę rodem z USA. Nowy Jeep Cherokee wyraźnie podnosi poprzeczkę w swym segmencie, a do jego cech charakterystycznych należy elegancki, lecz atletyczny design, udoskonalone właściwości jezdne i wyższa dynamika jazdy szosowej, legendarna sprawność napędu Jeep 4x4 i kunsztowny wystrój wnętrza oraz szereg innowacyjnych technologii. Do jego zalet należy także oszczędność zużycia paliwa oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu. Efektem pięciogwiazdkowego poziomu bezpieczeństwa i doskonałości systemów wspomagających jest tytuł „najlepszego w swej klasie” – przyznany przez Euro NCAP w kategorii Small Off Road 4x4. Skonstruowany do jazdy w dowolnych warunkach podłoża nowy Jeep Cherokee stanowi syntezę stylizacyjnej innowacji z markową tradycją oraz legendarnym potencjałem napędu 4x4 ze światem wiodących technologii. Elementy te znajdują swój pełny wyraz w wersji modelowej Cherokee Limited oraz swoistym „alter ego terenowego specjalisty” w wersji Trailhawk. Nowa generacja Cherokee oferowana jest zarówno w konfiguracji napędu 4x2, jaki 4x4 z ofertą trzech nowych, zaawansowanych systemów napędu 4x4, by zapewnić modelowe własności trakcyjne w terenie w dowolnych warunkach jazdy. Jest to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii, (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji. Nowy Jeep Cherokee docierać zacznie do polskich dealerów Jeepa począwszy od maja 2014 r. w wersjach modelowych Longitude, Limited i Trailhawk. Podstawową jednostką napędową będzie ekonomiczny, 2,0-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM w tandemie z nowej konstrukcji, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która stanowi prawdziwą nowość w segmencie SUV klasy średniej. Wersja 140-konna tego silnika oferowana będzie w parze z sześciostopniową przekładnią manualną. W polskiej gamie modelowej Cherokee oferowany będzie także silnik benzynowy V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra wraz z 9-stopniową, automatyczną skrzynią przekładniową. DESIGN. Obok awangardowej i rewolucyjnej linii nadwozia nowy Jeep Cherokee wyróżnia się jakością wykonania klasy światowej w połączeniu z ekskluzywnością stosowanych technologii. Płynność i smukłość linii nadwozia zdradza futurystyczną wręcz orientację designu Jeepa, akcentując aerodynamiczną doskonałość karoserii bez szkody dla stylistycznego dziedzictwa tej marki. Inspiracją dla designerów Jeepa był imperatyw stworzenia pojazdu, który kierując markę Jeep ku nowej erze, zachowałby jednocześnie swą funkcjonalność bez uszczerbku dla esencji markowego DNA. Zamierzoną aerodynamikę nowego Cherokee akcentują płynne i wycyzelowane linie nadwozia, które w swej dolnej części nawiązuje do legendarnej sprawności w terenie, charakteryzującej wszystkie pojazdy z logo Jeep. „Sylwetka” Cherokee 2014 nabrała swoistej masywności, która w kombinacji z agresywnym rozmiarem kół narzuca dominującą obecność na drodze. Istotnym elementem najwyższej w klasie dzielności w terenie są korzystne kąty najazdu i zejścia. Kluczowym elementem stylizacji przodu Cherokee MY 2014 jest spadzista pokrywa komory silnika w stylu „waterfall” zwieńczona charakterystyczną siedmiodzielną atrapą chłodnicy ze spiczastym poziomym przetłoczeniem – na wzór klasycznych już modeli Jeepa. Współczesną interpretacją markowej tradycji designu stała się dobitnie zarysowana pokrywa komory silnika, rozdzielająca przednie błotniki nadwozia. W nowym Cherokee intensywne zastosowanie znalazła zaawansowana technologia LED. Przemyślanym akcentem niezwykłych proporcji przedniej części pojazdu są wąskie światła do jazdy dziennej (DRL) oraz umieszczone poniżej podłużne reflektory ksenonowe (opcja wyposażenia,standard w wersji modelowej Limited na wybranych rynkach). Charakterystycznym elementem bocznym nadwozia są typowe dla stylu Jeepa, trapezoidalne nadkola. Integralna część tyłu karoserii stanowią światła zespolone LED, nadające bryle pojazdu solidności i harmonii. Ich kształt niejako łączy „górę” i „dół” klapy tylnej w formie zazębiającego się horyzontalnie akcentu graficznego, jako rodzaj szczególnej identyfikacji nowego Cherokee. Podobną rolę pełnią lampy przeciwmgielne i elementy odblaskowe zabudowane w zderzaku tylnym. Nowy Jeep Cherokee wyposażony jest w 17-calowe (Longitudei Trailhawk) lub 18-calowe (Limited) obręcze kół, dające pewność bezpiecznej trakcji w warunkach podłoży mokrych i ośnieżonych. Dostępne jako opcja we wszystkich wersjach modelowych, podwójne okno dachowe z napędem elektrycznym i blendą słoneczną CommandView pozwala posmakować przyjemności rozkoszy jazdy z „widokiem na niebo”. Okno dachowe CommandView rozciąga się od szyby czołowej aż po tył samochodu i umożliwia wygodną obserwację otoczenia zarówno w terenie, jak i podczas jazdy szosowej. Nowe wnętrze klasy Premium. Wprowadzony niedawno na rynki światowe Grand Cherokee 2014 wyznaczył nowe kierunki dla wystroju wnętrz, z czego w pełni korzysta także Jeep Cherokee. W nowoczesnej i komfortowej kabinie dominuje wysmakowany design obejmujący starannie rzeźbione kształty oraz markowe akcenty stylizacyjne, wykonane w sposób kunsztowny z materiałów o wysokiej jakości. Całość wystroju kabiny pasażerskiej nastawiona jest na maksymalną wygodę jazdy w otoczeniu użytecznej i łatwej do obsługi technologii oraz praktycznych schowków na podręczne drobiazgi. Tradycja i dziedzictwo marki Jeep stanowiły inspirację także i dla projektantów nowego wnętrza Cherokee. Koncepcja wystroju czerpie z klasyki Jeepa, nawiązując do kształtu trapezoidalnych nadkoli karoserii. Oprawę konsoli centralnej odwzorowano z zarysu atrapy chłodnicy wojskowego Jeep-Willysa 1940 jako kontynuację „języka” stylistyki „większego brata” Grand Cherokee. Niemal wszystkie miejsca wystawione na dotyk kierowcy czy pasażerów, parapety drzwi, centralny podłokietnik oraz nakładkę deski rozdzielczej wykonano z materiałów gatunku Premium. Całość tapicerki wnętrza łączy miękkość faktury wykończenia z miłym dla oka wyglądem. Do wyposażenia standardowego należy wyściełana winylem osłona zestawu wskaźników, której stylowe przeszycia powtórzono na podłokietniku centralnym oraz podłokietnikach drzwiowych. Nowy Jeep Cherokee oferowany jest w trzech odmianach wystroju wnętrza, inspirowanych egzotyką krajobrazów różnych miejsc świata, m.in. Maroka, Wielkiego Kanionu Kolorado i włoskiego Wezuwiusza. Ergonomicznie profilowane fotele zapewniają doskonałe podparcie ciała siedzących i dostępne są z opcją pamięci ustawień oraz podgrzewania i wentylowania. Siedzenia pokryte są materiałem tkaninowym Premium (wersja modelowa Cherokee Longitude), gatunkową skórą Nappa w wersji Limited oraz Trailhawk, dla której dostępna jest także kombinacja materiałowo-skórzana (Premium Cloth/Nappa). Dzieloną i składaną 60/40 kanapę tylną można przesuwać w poziomie dla wyższego komfortu pasażerów lub zwiększenia pojemności ładunkowej. W ramach opcji dostępne są także ekskluzywne elementy wyposażenia w postaci obszytej skórą i podgrzewanej kierownicy oraz modułu bezprzewodowego (indukcyjnego) ładowania energią podręcznych urządzeń elektronicznych. Wnętrze nowego Cherokee zaprojektowano z myślą o funkcjonalności, stąd też obecność szeregu przemyślanych i praktycznych schowków. I tak na przykład wygodnym miejscem na drobiazgi jest poręczna, zamykana skrytka u szczytu konsoli centralnej, a składany na płasko fotel pasażera posiada odchylane siedzisko, otwierające ukrytą wnękę na cenniejsze przedmioty. INŻYNIERIA. Systemy napędu 4x4 według motto Jeepa „Jedź, gdzie chcesz”. Jako samochód „na każdą pogodę i każdy teren”, Jeep Cherokee 2014 wynosi legendarny potencjał off-roadowy Jeepa na kolejny poziom doskonałości, a jego oferta wyposażenia obejmuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4 zapewniające optymalne osiągi w dowolnych warunkach jazdy: jednostopniowy, w pełni automatyczny Jeep Active Drive I, system dwustopniowy Jeep Active Drive II oraz Jeep Active Drive Lock dla zarządzania momentem obrotowym z wykorzystaniem blokowania tylnego mechanizmu różnicowego oraz reduktora terenowego. Nowy Cherokee to również pierwszy SUV klasy średniej z odłączanym napędem osi tylnej, celem obniżenia strat energii, (gdy funkcjonalność 4x4 nie jest potrzebna) oraz zużycia paliwa. Przełączanie napędu pomiędzy 4x2 a 4x4 następuje automatycznie bez ingerencji kierowcy, umożliwiając nieprzerwane zarządzanie przekazywanym na koła momentem obrotowym zależnie od sytuacji. Jeep Active Drive I. Oferowany w wersjach modelowych Cherokee Longitude i Limited system ten posiada jednostopniowy moduł transferu mocy (PTU), która działa automatycznie i zapewnia płynność aktywacji napędu 4x4 przy dowolnej prędkości jazdy. Układ ten nie wymaga ingerencji czy udziału ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w sytuacjach pod- i nadsterowności. Do optymalizacji rozdziału mocy na kołach Jeep Active Drive I wykorzystuje system kontroli trakcji przy pomocy hamulców. Napęd 4x4 załączany jest za pośrednictwem w pełni zmiennego mokrego sprzęgła w obudowie tylnego mechanizmu różnicowego. Sprzęgło kontroluje odpowiedni transfer momentu obrotowego stosownie do różnych warunków eksploatacyjnych, m.in. na podłożu o niskiej przyczepności, podczas agresywnego przyspieszania czy dynamicznej jazdy. Zastosowanie złożonych algorytmów współdziałających z systemem elektronicznej stabilizacji jazdy (ESC) pozwala podnieść bezpieczeństwo prowadzenia w warunkach zagrożenia utraty przyczepności do nawierzchni. Jeep Active Drive II. Dostępny w późniejszym terminie do wersji Cherokee Limited system pozwala kontrolować rozdział momentu obrotowego na obie osie przy pomocy dwustopniowego modułu transferu mocy PTU z reduktorem terenowym. W trybie 4WD Low system ten umożliwia zblokowanie osi przedniej i tylnej celem zwiększenia mocy dostępnej na kołach przy niskich prędkościach jazdy oraz podwyższenia siły pociągowej (holowania przyczepy). Przełożenie 2,92:1 reduktora terenowego umożliwia zwiększenie zdolności pokonywania wzniesień i podjazdów, sprawdza się również w przypadku konieczności pełzania podczas trudnej jazdy w terenie. Celem efektywnej modyfikacji rozdziału mocy na koła zachowujące maksimum przyczepności do podłoża, Jeep Active Drive II współpracuje z systemem kontroli trakcji Selec-Terrain, modułem sterującym skrzyni biegów oraz systemem ESC. Jeep Active Drive Lock. Wyposażenie standardowe wersji Trailhawk, układ ten łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego do jazdy w warunkach skalistych lub ekstremalnych szlaków terenowych. Celem maksymalizacji własności trakcyjnych blokada tylnego mechanizmu różnicowego aktywowana może być ręcznie po załączeniu reduktora terenowego lub automatycznie – po wybraniu trybu „Rock” (jazda w warunkach skalistych). Wszystkie warianty napędu 4x4 nowego Cherokee skojarzone są ze stosowanym już od pewnego czasu systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain działającym w czterech trybach: Auto, Snow (śnieg), Sport i Sand/Mud (piach/błoto); piąty tryb Rock (skały) dostępny jest w wersji Trailhawk. Obok optymalizacji napędu 4x4, Selec-Terrain pozwala jednym przyciskiem wybrać najlepszą charakterystykę przenoszenia napędu na różnorodnych podłożach w warunkach jazdy szosowej i terenowej. Selec-Terrain potrafi koordynować i optymalizować 12 systemów, w tym modułu sterującego silnikiem i układem hamulcowym, elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC), modułu sterującego skrzyni biegów oraz systemu Selec-Speed Control. System Selec-Speed Control to nowość w Cherokee. Obejmuje podsystemy kontroli wjazdu Hill Ascent Control i zjazdu Hill Descent Control, umożliwiając pokonywanie stromizn przy minimalnym wysiłku kierowcy. System ESC steruje momentem obrotowym silnika i ciśnieniem w układzie hamulcowym pozwalając utrzymać pożądaną prędkość podczas podjazdów i zjazdów w terenie i przejazdu przez przeszkody terenowe, umożliwiając kierowcy koncentrację na prowadzeniu samochodu. Dostępny tylko w wersji modelowej Trailhawk i działający w trybie 4-Low system Selec-Speed aktywowany jest przyciskiem systemu Selec-Terrain. Wybieranie prędkości jazdy w zakresie 1,6-8,5 km/h odbywa się ruchem +/- dźwigni sektora skrzyni biegów. PRZENIESIENIE NAPĘDU. Pierwsza w segmencie 9-biegowa skrzynia automatyczna. Jako pierwszy samochód segmentu SUV klasy średniej, nowy Jeep Cherokee wyposażony jest seryjnie w dziewięciostopniową automatyczną skrzynię przekładniową, która współpracuje zarówno z 2,0-litrowym turbodieslem o mocy 170 KM, jak i silnikami benzynowym oferowanymi w gamie modelowej. Dziewięciostopniowa skrzynia automatyczna zapewnia wyjątkową wprost kulturę zmiany przełożeń i ich szeroki wybór pod kątem optymalizacji przyspieszeń oraz obniżenia poziom emisji spalin i zużycia paliwa. Do jej zalet należy ponadto większy potencjał agresywnego startu stojącego w połączeniu z elastycznością i płynnością transferu mocy przy prędkościach autostradowych. Nowa, sterowana elektronicznie skrzynia 9-biegowa pozwala zmieniać mapę przełożeń w trakcie jazdy z możliwością manualnego (sekwencyjnego) wyboru biegów w systemie Electronic Range Select. Do optymalizacji płynności oraz punktów zmiany zakresów pracy pod kątem ekonomiki paliwowej, osiągów i warunków jazdy służy ponad 40 map schematu zmiany przełożeń. „Inteligentne” oprogramowanie uwzględnia także czynniki zmienne, m.in. przebieg momentu obrotowego, przypadki redukcji biegu (kick-down), przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, zmiany nachylenia drogi oraz przyczepności do podłoża. Strategia pracy przekładni uwzględnia także parametry uzupełniające, m.in. temperaturę zewnętrzną, prędkość jazdy oraz działanie ESC. Efektem jest idealne dostosowanie pracy skrzyni do dynamiki niemalże każdego stylu prowadzenia pojazdu. 9-biegowa skrzynia automatyczna pozwala zmniejszyć zużycie paliwa poprzez poszerzenie zakresu przełożeń i wydajności pracy oraz poprzez dobór możliwie najniższej prędkości obrotowej silnika podczas jazdy miejskiej i autostradowej. Większa liczba przełożeń to także możliwość ograniczenia „szarpnięć” kojarzonych zazwyczaj podczas zmiany biegów na wyższe lub ich redukcji. Załączanie poszczególnych biegów odbywa się w sposób praktycznie niezauważalny ze względu na proporcjonalny dobór przełożeń. Skrzynia posiada cztery zestawy kół zębatych i sześć zespołów sprzęgłowo-hamulcowych, z których tylko trzy działają jednocześnie. Mniejsza liczba działających razem zespołów sprzęgłowo-hamulcowych oznacza zmniejszenie wewnętrznych strat ciernych, a więc w efekcie obniżenie zużycia paliwa. Jednostki napędowe. Podstawową jednostką napędową nowego Cherokee na rynkach Europy będzie nowy i ekonomiczny, czterocylindrowy (R-4) turbodiesel o pojemności 2,0 litrów z bezpośrednim wtryskiem paliwa Multijet II w tandemie z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną lub sześciobiegową skrzynią manualną. Jeep Cherokee oferowany będzie także z silnikiem benzynowym V-6 Pentastar o pojemności 3,2 litra o mocy 272 KM z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. 2,0-litrowy turbodiesel Multijet II z technologią Stop/Start. Nowy, ekonomiczny turbodiesel R-4 o pojemności 2,0 litrów oferowany w europejskich wersjach nowego Cherokee wyposażony jest w technologię Multijet drugiej generacji, stworzoną i opatentowaną przez Fiat Powertrain. Silnik ten skonstruowany został w technice 16-zaworowej z dwoma wałkami rozrządu w głowicy cylindrów (DOHC) napędzanymi paskiem zębatym. Zasilana systemem wtrysku common-rail o ciśnieniu roboczym 1600 bar z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi oraz turbosprężarką o zmiennej geometrii kierownic VGT jednostka ta rozwija moc 170 KM przy 3750 obr/min oraz moment obrotowy 350 Nm przy 1500 obr/min, a seryjnie występuje w parze z nową, automatyczną skrzynią 9-biegową. Silnik ten dostępny jest także w wersji „low-output” o mocy zmniejszonej do 140 KM przy 3750 obr/min i momencie 350 Nm przy 1500 obr/min, współpracującej z manualną skrzynią sześciobiegową. System common-rail Mutlijet II jest obecnie najbardziej zaawansowaną technologicznie metodą niezależnego sterowania wysokim ciśnieniem wtrysku (1600 bar) i precyzyjnym dozowaniem paliwa. Efektem jest doskonała kontrola prędkości obrotowej i niezwykła płynność pracy silnika we wszelkich praktycznie sytuacjach eksploatacyjnych. Turbodiesel o pojemności 2,0 litrów wyposażony jest ponadto w technologię Start/Stop pozwalającą na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji CO2. Nowy Cherokee to już drugi model w gamie Jeepa z zastosowaniem tego systemu. Start/Stop można dezaktywować przyciskiem na desce rozdzielczej, a status pracy S/S wskazuje ikonka w zestawie wskaźników. Na rynkach Europy 2,0-litrowy turbodiesel z system Start/Stop dostępny będzie w wersjach modelowych Cherokee Longitude i Limited. Silnik benzynowy Pentastar o pojemności 3,2 litra. Nowa jednostka V-6 o pojemności 3,2 litra jest pierwszą pochodną renomowanego silnika 3.6 Pentastar V-6 i podobnie jak jej wielokrotnie nagradzany „kuzyn” imponuje oszczędnym „apetytem” na paliwo, wysoką mocą oraz wyrafinowaną kulturą pracy. Ograniczenie hałasów, drgań i wibracji (NVH) wpływa na wzrost przyjemności prowadzenia, a ponadto, mimo większej mocy właściwej (85 KM z litra pojemności skokowej), silnik ten zużywa nawet o 30 procent mniej paliwa niż poprzedni V-6 o wyższej pojemności skokowej. Silnik 3.2 Pentastar V-6 rozwija moc 272 KM przy 6500 obr/min oraz moment 315 Nm przy 3500 obr/min i zapewnia imponującą siłę uciągu, pozwalającą holować przyczepę o masie 2200 kg. Na rynkach Europy 3,2-litrowy silnik benzynowy Pentastar V-6 dostępny będzie w wersjach modelowych Cherokee Limited i Trailhawk. NADWOZIE, ZAWIESZENIE I UKŁAD KIEROWNICZY. Architektura klasy światowej. Podstawą konstrukcji nowego Cherokee jest modularna architektura Compact U.S. Wide (CUS-wide) rodem z FIAT Group – umożliwiająca budowanie różnych modeli samochodów na jednej bazie. Efektem wdrożenia platformy CUS-wide jest wyższa jakość produkcji i niezawodność eksploatacyjna przy ograniczeniu kosztów badawczo-rozwojowych oraz wymiany oprzyrządowania. Architektura Cherokee 2014 opiera się na wspólnych, wymiennych komponentach modularnych pozwalających odpowiednio dobierać rozstaw osii kół przednich/tylnych a także zwis przedni, długość i szerokość platformy w obrębie danej linii modelowej. Od strony strukturalnej nadwozie nowego Cherokee składa się w około 65 procentach ze stali o dużej wytrzymałości, a swą lekkość przy wysokiej odporności mechanicznej skorupa karoserii zawdzięcza zastosowaniu kluczowych elementów tłoczonych na gorąco ze stali o dużej wytrzymałości i nadwytrzymałej. Lepsza charakterystyka jazdy szosowej. Znakomita charakterystyka jezdna w warunkach szosowych Cherokee 2014 jest efektem szeregu innowacyjnych rozwiązań zaproponowanych przez zespół konstruktorów Jeepa. Celem lepszej artykulacji, skok zawieszenia przedniego na kolumnach MacPherson wynosi 170 mm, a tylnego wielowahaczowego typu multi-link – 198 mm. Zasługą izolowanej tylnej ramy pomocniczej zawieszenia, aluminiowej poprzecznicy przedniej oraz znakomitej sztywności skrętnej skorupy nadwozia jest lepsze wyciszenie kabiny pasażerskiej, wyższy komfort jazdy oraz ulepszona charakterystyka jezdna. Elektroniczne wspomaganie przekładni kierowniczej (EPS) to kolejny element zmniejszający nie tylko zużycie paliwa, lecz także promień skrętu – do 11 m dla modeli o napędzie 4x2 i 11,6 m dla modeli o napędzie 4x4 oraz ok. 11,9 m dla rasowego „off-roadera”, wersji Trailhawk. BEZPIECZEŃSTWO. Status „pięciu gwiazdek” i „najbezpieczniejszego” w swej kategorii. Bezpieczeństwo jazdy i ochrona pasażerów stanowiły element dominujący w procesie konstrukcyjnym nowego Cherokee. Był to niewątpliwie powód, dla którego jeszcze w ubiegłym roku ten SUV Jeepa klasy średniej otrzymał prestiżową, 5-gwiazdkową klasyfikację bezpieczeństwa Euro NCAP z ogólnym wynikiem 83/100. Jest to znakomite potwierdzenie ogromnego zaangażowania marki Jeep w problematykę bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego, stanowiąc niezbite świadectwo faktu, że nowa generacja Cherokee odpowiada obecnie najostrzejszym standardom bezpieczeństwa w skali światowej. Również ostatnio Jeep Cherokee 2014 uznany został przez Euro NCAP za „najlepszy w swej klasie ”w kategorii Small Off Road 4x4 za rok 2013. Tytuł ten Euro NCAP przyznaje tym modelom testowanym w trakcie roku, które uzyskały najwyższe oceny w odpowiedniej dla siebie klasie/kategorii. Pojazdem rekomendowanym przez Euro NCAP za poziom bezpieczeństwa w kategorii 2013 Small Off-Road 4x4 jest więc nowej generacji SUV marki Jeep klasy średniej. W roku 2013 testami objęto 33 pojazdy siedmiu kategorii, a o zwycięstwie decydował najlepszy wynik ogólny, obliczany na podstawie oceny stopnia ochrony dorosłych, dzieci, osób pieszych oraz systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy. Podstawowym elementem bezpieczeństwa nowego Cherokee jest nowa architektura nadwozia „Compact U.S. Wide” (CUS-wide) charakteryzująca się 65-procentowym udziałem komponentów ze stali o wysokiej wytrzymałości. Jej uzupełnieniem jest ponad siedemdziesiąt elementów bezpieczeństwa czynnego i biernego, w tym także liczne rozwiązania innowacyjne stworzone przez konstruktorów Jeepa. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa Cherokee 2014 obejmuje 7 poduszek powietrznych (czołowe wielostopniowe, boczne fotelowe, boczne kurtynowe i poduszka kolanowa kierowcy) oraz system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC, w skład którego wchodzą podsystemy zapobiegania dachowaniu ERM i przeciw blokowania kół ABS z kalibracją terenową. Dla maksymalnej ochrony kierowcy i pasażerów, jako seryjne lub opcjonalne dostępne są systemy znane i całkowicie nowe, m.in. Forward Collision Warning-Plus (system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę), Adaptive Cruise Control-Plus (adaptacyjny tempomat), Lane Departure Warning-Plus (systemmonitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu), Blind Spot Monitoring (system monitorujące „martwe pole” wokół pojazdu), Rear Cross Path Detection (system monitorujący otoczenie tylnej części pojazdu) oraz asystent parkowania równoległego/prostopadłego ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist. Jednym z najbardziej innowacyjnych systemów nowego Cherokee jest Forward Collision Warning-Plus, umożliwiający ocenę odległości pomiędzy pojazdami w ruchu drogowym, a w razie nagle zbliżającej się przeszkody przed pojazdem przygotowujący hamulce do natychmiastowego działania i alarmujący kierowcę o konieczności odpowiedniej reakcji. Asystent parkowania równoległego i prostopadłego Park Sense Paralell /Perpendicular Park Assist z kolei wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe w zderzakach celem wykrycia dostępnej przestrzeni parkowania i odpowiedniego pokierowania tym manewrem, realizując rozpoczęte działanie kierowcy. System ten przejmuje kierowanie pojazdem, pozostawiając kierowcy kontrolę nad prędkością jazdy, zmianą biegów i hamowaniem. Parkowanie równoległe możliwe jest z obu stron jezdni/samochodu, prostopadłe parkowanie tyłem odbywa się w miarę szerokości dostępnego miejsca. System Adaptive Cruise Control-Plus utrzymuje uprzednio zaprogramowaną prędkość jazdy,a w przypadku nadmiernego zbliżania się do poprzedzającego pojazdu na tym samym pasie ruchu lub tzw. „zajechania drogi” przez inny samochód odpowiednio ogranicza prędkość jazdy. Gdy poprzedzający pojazd przyspiesza lub zmienia pas ruchu, ACC+ powraca do uprzednio ustawionej prędkości. Inną jego funkcją jest utrzymywanie wybranej przez kierowcę odległości do poprzedzającego pojazdu, co jest szczególnie przydatne w trudniejszych warunkach meteorologicznych lub znacznie ograniczonej widoczności. System Lane Departure Warning-Plus korzysta z kamer video w celu podglądu dokładnego usytuowania samochodu na drodze. W przypadku niezamierzonego opuszczenia dotychczasowego pasa ruchu i braku sygnalizacji kierunkowskazem, system ostrzega kierowcę nie tylko wizualnie lecz także impulsem podawanym przez elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS). Wizualne ostrzeżenie powtarzane jest w braku należytej reakcji prowadzącego i dalszego zbaczania z pasa ruchu. W systemie detekcji martwych pól widzenia Blind Spot Monitoring zastosowano szerokopasmowe czujniki radarowe wspomagające kierowcę w sytuacjach zmiany pasa ruchu lub wyprzedzania przez niewidoczne w lusterku bocznym pojazdy. Sygnalizacja obecności pojazdów w martwych polach widzenia odbywa się przy pomocy świetlnych ikonek w lusterku bocznym oraz dźwięku gongu, zgodnie z preferencjami kierowcy. Zadaniem detektora ruchu Rear Cross Path (RCP) jest ułatwienie manewrowania na ruchliwych parkingach. System ten działa po załączeniu biegu wstecznego i wykrywa obiekty przecinające drogę cofania lub zbliżające się do pojazdu. Sygnalizacja obecności pojazdów po drodze cofania odbywa się przy pomocy świetlnych ikonek w lusterku bocznym oraz dźwięku gongu, zgodnie z preferencjami kierowcy. Rok ubiegły przyniósł kolejne prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie bezpieczeństwa Top Safety Pick, kiedy to nowy Jeep Cherokee uzyskał najwyższy możliwy wynik w każdym z czterech testów amerykańskiego Instytutu Ubezpieczeniowego Ruchu Drogowego (IIHS). Cykl testowy Top Safety Pick („Najbezpieczniejszy wybór”) polega na symulacji uderzenia bocznego badanego pojazdu przez pełnowymiarowy SUV lub samochód półciężarowy, czołowej kolizji off-setowej, uderzenia w dach na równi z efektem wywrotki oraz uderzenia tylnego z zagrożeniem uszkodzenia kręgosłupa szyjnego. Za sprawą 65-procentowego udziału nowoczesnej technologicznie stali w konstrukcji nadwozia oraz siedmiu standardowych poduszek powietrznych i nie tylko, w każdej z tych kategorii nowy Jeep Cherokee uzyskał od IIHS najwyższą klasyfikację „Good” (wynik pozytywny). ŁĄCZNOŚĆ/INFOTAINMENT. Systemy Infotainment. Oferowane w kabinie pasażerskiej Cherokee 2014 nowoczesne rozwiązania i urządzenia typu high-tech odznaczają się intuicyjną i łatwą obsługą pod kątem możliwe najwyższego komfortu użytkowania. Kolorowy, konfigurowalny 7-calowy wyświetlacz TFT w konsoli centralnej umożliwia odczyt różnorodnych informacji w formacie preferowanym przez kierowcę, bez odrywania rąk od kierownicy a wzroku od drogi. Prosty w użytkowaniu zestaw wskaźników pozwala wyświetlać wszelkie niezbędne informacje, a także dodawać kolejne według preferencji kierowcy. Zakres podawanych informacji obejmuje wskazania nawigacji, bieżącej prędkości jazdy i zużycia paliwa, sygnały ostrzegawcze i aktywnego tempomatu ACC+, status systemu audio oraz kontroli trakcji Selec-Terrain. Elementem wyposażenia standardowego wersji modelowych Limited i Trailhawk jest zaawansowany system Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym, jako swoiste centrum multimedialne podnoszące komfort jazdy i prowadzenia samochodu. Dla pełnego bezpieczeństwa i wygody, system ten umożliwia wybór ustawień audio i nagłośnienia, podgrzewania i wentylacji foteli czy klimatyzacji wnętrza z poziomu ekranu, w sposób konwencjonalny przyciskami poniżej wyświetlacza na konsoli centralnej lub też przy pomocy komend głosowych. System Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym i nawigacją GPS dostępny jest jako opcja we wszystkich wersjach i odmianach modelowych nowego Cherokee. Przyciski sterowania systemami audio Uconnect i tempomatu znajdują się na obszytej skórą trójramiennej kierownicy, wykonanej wg. nowego wzoru. Wyposażeniem standardowym wersji modelowej Longitude jest intuicyjne „centrum dowodzenia” z 5-calowym multimedialnym ekranem dotykowym w konsoli centralnej. Dodatkową przyjemność podróżowania zapewnić może dostępny opcjonalnie system nagłośnienia Alpine klasy Premium o mocy 506 W wraz z dziewięcioma głośnikami i subwooferem. Jeep Cherokee i Mopar. Nowy Jeep Cherokee stanowić może kolejny symbol intensywnej i owocnej współpracy łączącej Jeepa i Mopar - markę dedykowaną serwisowi, obsłudze Klienta oraz zaopatrzeniu w części zamienne i akcesoria w ramach działalności Fiata i Chryslera. Oferta Mopar obejmuje ponad 100 ekskluzywnych akcesoriów przeznaczonych dla nowego Cherokee, a stworzonych pod kątem właściwości technicznych i mechanicznych oraz estetyki pojazdu. Unikalność asortymentu Mopar wynika z faktu, że o jego kształcie i jakości decydują te same zespoły konstruktorów, od których zależą normy i specyfikacje stosowane w produkcji danego pojazdu. Tego rodzaju bezpośrednim „sprzężeniem zwrotnym” nie może pochwalić się żadna inna firma światowa działająca w obszarze aftermarket. Na wyróżnienie zasługują akcesoria Cargo Management System przestrzeni ładunkowej nowego Cherokee. Oferta Mopar obejmuje całą gamę elementów modułowych, które idealnie pasują do uchwytów po lewej stronie bagażnika, co pozwala na uporządkowanie przedziału ładunkowego w sposób bezpieczny i zgodnie z potrzebami użytkownika. Wśród ekskluzywnych elementów indywidualizacji Cherokee 2014 wymienić należy akcesoryjne obręcze kół z lekkiego stopu o średnicy 17 i 18 cali, dodające sportowego i eleganckiego wyglądu, a jednocześnie odporne na uszkodzenia mechaniczne w zgodności ze standardami marki Jeep. Interesujące są także aplikacje na maskę silnika Black Hood Decal, stworzone specjalnie dla nowej generacji tego pojazdu. Gama akcesoriów Mopar dla nowego Cherokee obejmuje także nadające „bojowego”, off-roadowego wyglądu lakierowane na czarno stalowe relingi progowe oraz belki dachowe. Relingi służą ochronie podwozia na ekstremalnych szlakach terenowych a belki ułatwiają przewożenie rowerów czy desek skibordowych podczas wypraw plenerowych. W zakresie serwisu technicznego, zaopatrzenia w części zamienne i obsługi Klienta Mopar obecny jest na obszarze Europy i Bliskiego Wschodu (EMEA), jako część działalności operacyjnej Fiat S.p.A. i Chrysler Group LLC. Początki Mopar sięgają 1937 roku, a obecnie marka ta oferuje ponad 450.000 pozycji asortymentowych części zamiennych oraz niemal 25.000 akcesoriów najwyższej jakości, dostępnych w 130 krajach całego świata. Tylko ten, kto naprawdę poznał każdy szczegół i podzespół samochodu jest w stanie zapewnić odpowiedni poziom troski i obsługi. Dlatego jedynie oryginalne akcesoria i części zamienne Jeep oferowane przez Mopar mogą gwarantować niezawodność, najwyższą sprawność i komfort użytkowania od momentu dostarczenia Klientowi. Cennik, wyposażenie i dane techniczne: rynek polski. Szczegółowy cennik, dane techniczne oraz siatka wyposażenia modelu Jeep Cherokee na rynku polskim znajdują się w załączonych dokumentach. Sieć sprzedaży Jeepa w Polsce. Rozwój marki Jeep na rynku polskim to również zasługa profesjonalnej sieci sprzedaży, która obecnie liczy 30 firmowych salonów sprzedaży oraz 43 autoryzowane stacje obsługi serwisowej. Źródło: Fiat Auto Poland
  9. Ford Ka najtaszym autem na polskim rynku. Ceny startuj od 25 650 zotych Tylko brać Ale utrata wartości pewnie i tak znaczna...
  10. BMW M3 i M4 - poznaj polskie ceny Różnica w cenach M3 i M4 niewielka, co byście wybrali? Ja wziąłbym M4
  11. Lamborghini Huracan na prywatnym pokazie - znamy ceny W przeliczeniu na złotówki jakieś 919 tysięcy. Ktoś chętny?
  12. Nowe Mini - znamy polskie ceny Ja wolałbym za te pieniądze kupić jakiś kompakt. Właściwości jezdne Mini kuszą, ale cena jest za wysoka : /
  13. Nowy SEAT Leon ST (Sport Tourer) to dynamiczne kombi o sportowym charakterze. Zadebiutuje na polskim rynku w połowie lutego 2014 roku i będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Entry, Reference, Style oraz FR. Ceny Leona ST z silnikiem benzynowym zaczynają się już od 56 900 zł, a z dieslem od 65 700 zł. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD][/TD] [TD] Wybierając wersję Entry otrzymamy w standardzie wyposażenia m.in.: 7 poduszek powietrznych (w tym kolanową kierowcy), system automatycznego hamowania po kolizji, ABS, ASR, ESC, 3,5-calowy wyświetlacz komputera, halogenowe reflektory przednie ze światłami do jazdy dziennej, funkcję „Coming Home”, elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka boczne, a także czarne relingi dachowe. [/TD] [/TR] [/TABLE] Wersję Reference wyróżniają dodatkowo takie elementy wyposażenia jak: kierownica wielofunkcyjna, lusterka boczne i klamki w kolorze nadwozia, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne oraz zestaw Media System Touch z ekranem dotykowym. <b>W tej odmianie ceny Leona ST z silnikiem benzynowym zaczynają się od 63 500 zł, a z wysokoprężnym od 72 300 zł. Decydując się na wersję Style w standardzie otrzymamy m.in.: XDS i Asystenta Podjazdu, pełne światła LED, tempomat, klimatyzację Climatronic, zestaw Media System Colour z 5-calowym ekranem i 6 głośnikami, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, 16-calowe felgi aluminiowe, system łatwego składania tylnych siedzeń oraz chromowane relingi dachowe. Leon ST Style kosztuje od 74 100 zł w przypadku wersji benzynowej i od 80 300 zł w przypadku diesla. Emocjonująca wersja FR posiada dodatkowo m.in.: specjalne wykończenie wnętrza, sportowe fotele, 17-calowe felgi aluminiowe, podwójną, chromowaną końcówkę układu wydechowego oraz zestaw Media System Colour z 5-calowym ekranem dotykowym i 8 głośnikami. Dostępny z najmocniejszymi silnikami SEAT Drive Profile pozwala na wybranie jednego z trzech trybów jazdy (ECO, normalny i sportowy).</b> Każdy z nich dostarcza wyjątkowych wrażeń modyfikując charakterystykę pracy silnika, czułość układu sterowania oraz oświetlenie wnętrza. Leon ST z silnikami 1.8 TSI/180 KM i 2.0 TDI/184 KM posiada zawieszenie wielowahaczowe. Ceny wersji FR z silnikiem benzynowym startują od 78 600 zł, a z dieslem - od 94 100 zł. Nowością w modelu Leon ST jest opcjonalny Aktywny tempomat ACC, który potrafi utrzymywać stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, bez ingerencji kierowcy. Ponadto, wersję FR można wyposażyć w Adaptacyjne zawieszenie DCC, umożliwiające dostosowanie pracy zawieszenia do własnych potrzeb. W palecie jednostek benzynowych SEAT-a Leon ST znajdują się: 1.2 TSI o mocy 86 lub 105 KM, 1.4 TSI dający 122 lub 140 KM oraz 1.8 TSI, z którego wykrzesano aż 180 KM. Wśród diesli dostępne są: 1.6 TDI o mocy 90 lub 105 KM oraz 2.0 TDI, który oferuje 150 lub 184 KM. Specjalna wersja Leona ST 1.6 TDI/110 KM Ecomotive zużywa zaledwie 3,2 l paliwa na 100 km. Do wybranych wersji oferowane są także automatyczne skrzynie biegów DSG. źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Atrakcyjne ceny nowej SKODY Yeti SKODA Yeti to samochód, który świetnie radzi sobie na ruchliwych drogach i wymagających terenowych traktach. Teraz po raz pierwszy dostępny będzie w dwóch wariantach – jako elegancka ŠKODA Yeti do użytku miejskiego i jako terenowa, gotowa na przygodę ŠKODA Yeti Outdoor. Znane są już ceny obu wersji. Ceny ŠKODY Yeti, uwzględniając upust w wysokości 5 700 zł, zaczynają się od 59 250 zł za odmianę z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM – to o 1 000 zł mniej niż w przypadku poprzedniej wersji tego modelu. Najtańszy Yeti z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR 110 KM kosztuje 71 950 zł, natomiast podstawowa wersja Yeti z napędem na cztery koła i silnikiem benzynowym 1.8 TSI 160 KM to wydatek 80 500 zł. Standardowe wyposażenie wariantu Outdoor zostało zwiększone m.in.: o pakiet na bezdroża oraz czujnik ciśnienia powietrza w oponach. W przypadku tej wersji ceny startują z poziomu 60 600 zł za wersję 1.2 TSI 105 KM. Model Outdoor z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI CR 110 KM został wyceniony na 73 300 zł, natomiast podstawowa odmiana zorientowanej na przygodę ŠKODY Yeti Outdoor, wyposażona w napęd na cztery koła i silnik benzynowy 1.8 TSI 160 KM, kosztuje 81 850 zł. Znane z poprzedniej wersji pakiety wyposażenia SMART i TRENDY dostępne są również w nowej ŠKODZIE Yeti. Klienci z pewnością docenią fakt, że pakiet SMART nie wymaga dopłaty. Oznacza to, że decydując się na wersję Ambition można doposażyć swój samochód o radioodtwarzacz Bolero, automatyczną klimatyzację, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę, Bluetooth oraz dodatkowe głośniki bez ponoszenia dodatkowych kosztów. W przypadku wersji Elegance wyposażenie samochodu można wzbogacić o system nawigacji satelitarnej Amundsen+, podgrzewane fotele z przodu, trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę, Bluetooth oraz gniazdo multimedialne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. więcej -> Nowy Leon kombi i pierwsze ceny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Hyundai rozpoczyna wyprzedaż samochodów z 2013 roku Atrakcyjne formy promocji dotyczą najbardziej popularnych modeli Hyundai Motor Poland zachęca wszystkich do odwiedzenia salonów marki i zapoznania się z nową ofertą sprzedaży samochodów, wyprodukowanych w 2013 roku. Hyundai, który w tym roku obchodzi 20-lecie swojej obecności na polskim rynku, oferuje pełną gamę samochodów, w zróżnicowanych wersjach wyposażenia. Większość z nich została zaprojektowana i wyprodukowana w Europie, gdzie znajduje się centrum badawczo-rozwojowe oraz dwie fabryki Hyundaia. Aktualną promocją, w skład której mogą wejść: upust, atrakcyjne formy finansowania i pakiet akcesoriów, zostały objęte wszystkie modele z rodziny ‘i’ oraz Elantra (poszczególne formy promocji łączą się ze sobą). Na przykład wybierając popularne modele i20 lub i30 Klient może zaoszczędzić odpowiednio: 4 i 5 tysięcy PLN oraz skorzystać z dodatkowych gratyfikacji. Pełen opis wariantów promocji dla poszczególnych modeli wraz z ich szczegółową specyfikacją znajduje się na stronie www.hyundai.pl. Wszystkie samochody marki Hyundai objęte są unikalnym programem 5-letniej gwarancji bez limitu kilometrów, w skład której wchodzi także 5 lat Assistance i 5 lat kontroli technicznej. źródło: Hyundai
  17. Znamy ceny SKODY Rapid Spaceback! Dwa dni po oficjalnej premierze na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, dostępny jest polski cennik ŠKODY Rapid Spaceback. Pierwszy kompaktowy hatchback marki zachwyca atrakcyjnym designem, nowymi opcjami oraz optymalną specyfikacją. Po uwzględnieniu aktualnej oferty promocyjnej dostępny jest już od 43 800 zł. Wybierając ŠKODE Rapid Spaceback, Klienci otrzymują auto z wyjątkowo przestronnym wnętrzem i jednym z najpojemniejszych w tej klasie bagażników – 415 litrów. Zamawiając auto mogą wybrać jeden, spośród czterech silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych, w tym nowej jednostki 1.6 TDI o mocy 90 KM. W każdej z trzech optymalnie skonfigurowanych wersji (Active, Ambition i Elegance), dostępne są ponadto wyjątkowo atrakcyjne promocyjne pakiety wyposażenia „Komfort”. W modelu Rapid Spaceback pojawiają się także nowe opcje, które podkreślają dynamiczny i młodzieńczy charakter modelu. Na uwagę zasługuje przede wszystkim efektowny dach panoramiczny oraz pakiety stylistyczne, zawierające m.in. takie elementy jak: przedłużona szyba pokrywy bagażnika, przyciemnione tylne światła czy czarne lusterka zewnętrzne i spoiler. Wszystko to sprawia, że nowa ŠKODA Rapid Spaceback już od pierwszych dni obecności na rynku polskim staje się poważnym graczem i powinien wziąć ją pod uwagę każdy, kto poszukuje kompaktowego hatchbacka. Choć Rapid w wersji sedan zadebiutował na polskim rynku zaledwie kilkanaście miesięcy temu, już można określić go mianem jednego z ulubionych samochodów Polaków. Duże rozmiary i reprezentacyjny wygląd tej limuzyny sprawiły, że tylko w tym roku zarejestrowano już blisko 2 400 egzemplarzy. Teraz dołącza do niej bardziej młodzieńczy, zwinny i dynamiczny odpowiednik – wersja Spaceback, dostępna w salonach już od listopada. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. więcej -> CENY | Znamy ceny Peugeot 308 nowej generacji, nowe samochody osobowe, badania rynku motoryzacyjnego, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. W polskiej ofercie Mitsubishi zadebiutowało już Mitsubishi ASX – model roku 2014. Jednocześnie dzięki ofercie promocyjnej najtańszy ASX kosztuje tylko 63 300 zł. Mitsubishi ASX 2014 Nowy crossover Mitsubishi ASX po face liftingu, najpopularniejszy w Polsce i Europie model spod znaku Trzech Diamentów, zadebiutował w styczniu bieżącego roku. Niewielkie zmiany wprowadzone w modelu 2014 dotyczą lepszego wyciszenia wnętrza, bardziej aerodynamicznego i redukującego hałas kształtu lusterek bocznych w wersji z wbudowanymi kierunkowskazami a także udoskonalonej konstrukcji tylnej kanapy, która stała się przez to bardziej komfortowa. Warto podkreślić, że wszystkie Mitsubishi ASX 2014 z silnikiem Diesla 1.8 DiD są dostępne z systemem Auto Stop & Go w standardzie. Nowa wersja Intense Plus Producent wprowadza obecnie do sprzedaży nową wersję Intense Plus modelu ASX 2013 z bieżącego roku produkcji, w której do wyposażenia wersji Intense dodano szklany, panoramiczny dach. ASX już od 63 300 zł i nowa oferta promocyjna Proponowana obecnie oferta promocyjna umożliwia zakup Mitsubishi ASX w cenie od 63 300 zł. Do tej listy dodano teraz zniżki i korzystne kredyty dla klientów, którzy zdecydują się na Mitsubishi ASX wyprodukowane w 2013 roku z roku modelowego 2013 i 2014. źródło: MMC Car Poland
  20. MG3 wkracza do Europy - ceny od 8 399 funtw Szkoda, że brytyjskie jest w nowym MG głównie położenie kierownicy : /
  21. Kia Pro_cee`d GT i Cee`d GT już w Polsce - poznaj ceny Kia nie ma doświadczenia w budowaniu takich aut, jestem więc ciekaw, jak wypadnie w testach
  22. więcej -> Pierwsze ceny modelu Corvette Stingray w Europie, centrum badań rynku, statystyki sprzedaży, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Nowy Mercedes S niebawem w polskich salonach. Poznaj ceny Listy opcji nie wydano w formie papierowej... Pewnie miałaby kilka tomów
  24. Renault Captur debiutuje na polskim rynku - poznaj ceny Mniej niż za Traxa, Mokkę i Juke - tanio, choć klimatyzację powinni dać w serii
  25. więcej -> Nissan rozpoczyna sprzedaż modelu LEAF w Polsce. Ceny od 126 000 złotych, ranking sprzedaży pojazdów, najnowsze modele samochodów, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×