Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bmw' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 1330 wyników

  1. BMW 5 E34 Współcześnie piątka istnieje na rynku od 1988 roku, odpowiednio bogata jest więc oferta używanych modeli tej serii. Nie bez wpływu na ten stan rzeczy pozostaje ponadto fakt, że kryzys sprzedaży w branży samochodowej stosunkowo mocno dotknął modeli zaliczanych do wyższej klasy średniej. BMW "piątkę" nie jest więc łatwo zbyć, co czyni sprzedających bardziej skorymi do dyskusji na temat obniżenia ceny.Hasło na dziś brzmi więc: "kupować!", zwłaszcza że nabycie BMW średniej klasy jest niemal zawsze trafioną inwestycją. Jakość karoserii jest znacznie lepsza niż w BMW "trójce", zaś pod względem komfortu i właściwości jezdnych "piątki" są po prostu wzorowe - ich układ jezdny należy do najlepiej zestrojonych w tej klasie aut. Łatwość prowadzenia, wspaniałe zachowanie na zakrętach - wszystko to czyni jazdę BMW prawdziwie przyjemną.Bogata jest gama oferowanych silników. Dla kogo największe znaczenie ma moc, sięgnie przede wszystkim do jednostek sześciocylindrowych, wykonanych w technice czterozaworowej, które cieszą się sławą niezawodnych. Ale również starsza generacja silników z jedynie dwoma zaworami na cylinder stanowi interesującą ofertę, gdyż pod względem kultury pracy przewyższają one nawet swych mocniejszych i bardziej skomplikowanych technicznie następców.Szczególną rolę odgrywa stary silnik o sześciu cylindrach i 3,5 litra pojemości, który w nowych modelach ustąpił miejsca jednostce V8. Do jego zalet nalezą bardzo dobre osiągi i wspaniała kultura pracy. Na rynku samochodów używanych modele 530i oraz 535i trudno sprzedać, stąd dobra okazja do wynegocjowania przez kupującego korzystnej ceny. Sześciocylindrowe silniki w układzie rzędowym zużywają jak na dzisiejsze wymagania, nieco za dużo paliwa, jednak za kupnem bardziej przemawiają wymienione wyżej argumenty.W 1991 roku wszystkie E34 otrzymały wewnętrzne chłodzenie powietrzne tylnych tarcz hamulcowych, centralny zamek i wspomaganie kierownicy.BMW E34 M5Jesienią 1991 roku rozpoczęto produkcję wersji nadwoziowej kombi touring.BMW E34 był produkowany z przeznaczeniem na pięć rynków: europejski, japoński, tajlandzki, amerykański oraz południowoafrykański.Rynek europejski1987 marzec 535i sedan1987 czerwiec 520i M20 sedan525i M20 sedan530i M30 sedan1987 lipiec 524td1988 kwiecień M5 3.6 sedan1989 styczeń 525i M50 sedan1989 marzec 520i M50 sedan1989 kwiecień 518i M40 sedan1990 luty 525tds sedan1990 marzec 518i M43 sedan1990 listopad 520i kombi1990 grudzień 525i kombi1991 kwiecień 525ix sedan1991 lipiec 525ix kombi525tds kombiM5 3.8 sedan1992 marzec 530i M60 sedan540i sedanM5 kombi1992 maj 530i kombi1992 listopad 518i M40 sedan525td kombi1992 grudzień 525td sedan1993 maj 540i kombi1993 listopad 518i M43 sedan1995 maj 518g kombi1995 grudzień zakończenie produkcji sedana1996 czerwiec zakończenie produkcji kombiRynek japoński1987 kwiecień 535i sedan1987 czerwiec 525i M20 sedan1988 kwiecień M5 3.6 sedan1989 maj 525i M50 sedan1990 luty 520i sedan1991 lipiec M5 3.8 sedan1995 grudzień zakończenie produkcji sedanaRynek tajlandzki1990 maj 525i sedan1996 grudzień zakończenie produkcji sedanaRynek amerykański1988 styczeń 525i M20 sedan535i sedan1989 wrzesień M5 3.6 sedan1990 czerwiec 525i M50 sedan1991 październik 525i kombi1992 listopad 530i sedan i kombi540i sedan1995 grudzień zakończenie produkcji sedana1996 styczeń zakończenie produkcji kombiRynek południowoafrykański1988 525i M20 sedan535i sedan1990 520i sedan525i M50 sedanM5 3.6 sedan1992 530i sedan540i sedan1996 styczeń zakończenie produkcji sedanaBMW AlpinaW 1991 roku firma Alpina wypuściła model B10 BiTurbo bazujący na BMW 535i serii E34. Silnik ten wspomagany przez dwie turbosprężarki osiągał moc 360 KM i pozwalał rozpędzić Alpinę do 291 km/h. W 1993 roku Alpina B10 BiTurbo kosztowała 160 000 DM.SukcesBMW E34 było dużym sukcesem rynkowym. Łącznie sprzedano 1.331.056 samochodów. We wszystkich krajach Europy można do dzisiaj zaobserwować jeszcze wiele tych modeli, ponieważ model E34 ma bardzo trwale silniki oraz dlatego, ze jakość wykonania całego samochodu była zawsze bardzo wysoka. W styczniu 1988 podczas wprowadzenia BMW E34 do sprzedaży uważano, że jest nowoczesne optycznie oraz technicznie. Nawet dzisiaj samochód uważany jest za bardzo komfortowy. Wielu fanów BMW jest zdania, że BMW E34 to jeden z najlepszych samochodów, jakie BMW w ogóle wprowadziło na rynek. Najbardziej poszukiwane są modele po ostatnim face lifcie w maju 1994, a najbardziej poszukiwanymi silnikami są 525tds (143 KM, 260 Nm) oraz 525i (192 KM, 245Nm). Najchętniej w wersji Touring (kombi) produkowanej od września 1991 do listopada 1996.Szczegółowe dane techniczneSilnikSilnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy520i 1991 ccm 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min 190 Nm przy 4200 obr/min525i 2494 ccm 192 KM (141 kW) przy 5900 obr/min 250 Nm przy 4200 obr/min530i 2997 ccm 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min 290 Nm przy 4500 obr/min535i 3430 ccm 211 KM (155 kW) przy 5700 obr/min 305 Nm przy 4000 obr/min540i 3982 ccm 286 KM (210 KW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 4500 obr/minM5 3535/3795 ccm 315 KM/340 KM (232/250 kW) przy 6900 obr/min 360/400 Nm przy 4750 obr/min524td 2443 ccm 115 KM (85 kW) przy 4800 obr/min 220 Nm przy 2400 obr/min525tds 2498 ccm 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min 260 Nm przy 2200 obr/minB10 BiTurbo 3430 ccm 360 KM (265 kW) przy 6000 obr/min 520 Nm przy 4000 obr/minPodwozieZawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowyZawieszenie tylne: wahacz wzdłużny, sprężyna śrubowaHamulce przód/tył: tarczowe/tarczoweABSWymiary i ciężaryRozstaw osi: 2761 mmRozstaw kół przód/tył: 1470/1495 mmCiężar własny: 1445-1720 kgDMC: 1955-2280 kgPojemność bagażnika: 460 dm3 (sedan), 460/1450 dm3 (touring)Pojemność zbiornika paliwa: 80-90 lOsi±giSilnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa520i 10,6 s 211 km/h 8,9 l/100km525i 8,6 s 230 km/h 9 l/100km530i 7,7 s 235 km/h 10,5 l/100km535i 7,7 s 235 km/h 11,3 l/100km540i 6,8 s 240 km/h 11,5 l/100kmM5 6,3/5,9 s 250 km/h 12 l/100km524td 12,9 s 192 km/h 7,1 l/100km525tds 11 s 207 km/h 7,2 l/100kmB10 BiTurbo 5,6 s 291 km/h 12,5 l/100kmZalety:dobrze wykonana karoseriaobszerne wnętrzeponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa pasywnegofunkcjonalnie rozplanowane wnętrze, bardzo dobra poręcznośćpewne zachowanie podczas jazdydobry komfort resorowaniaWady:niezadowalająca dynamika na niższych obrotach w silnikach o pojemności dwóch litrówTypowe usterki:wycieki oleju z silnika j na osi tylnej (starsze modele)kłopoty z rozruchem rozgrzanego silnikaduże zużycie hamulca ręcznego (starsze modele)usterki centralnej blokady zamkównieszczelne tylne okna boczneodgłosy grzechotania w okolicach tablicy rozdzielczej i drzwiBMW serii 5 opinie:Duże, wygodne i ekonomiczne? Udało się to połączyć. Mam wersję z chipem na 180 KM - 9sec. do 100 km/h - maksymalna 230 km/h, a spalanie w mieście 10 L. maksymalnie. Najniższe to 5,5 L. na trasie 400 km - średnia prędkość 80 km/h. Ma swoje wady - ceny części zamiennych, np. silnik - już się martwię jeszcze 250 tys. km i wymiana : ) Teraz ma 235 tys. przebiegu. : ) Super auto!!!Auto jest konkretne. Sport w kompromisie z przepychem i wygodą. Osobiście do tej wersji wstawiłbym raczej siedzenia kubełkowe niż "zwykłe" skórzane fotele. Wciśnięcie znajdującego się pod pedałem gazu przycisku "kick down" wyzwala z auta bestię. Nie muszę chyba dodawać, że 193 KM i 7,5 sek. do setki pozwala na zostawienie w tylnym lusterku 99% aut jeżdżących po polskich drogach. Do tego steptronic, parktronic, ABS (i niemal wszystkie 3-literowe systemy), sensor deszczu, 4 poduszki, 10-cio głośnikowy zestaw grający z subwooferem, klimatyzacja, przepiękne oryginalne alufelgi, wykończenia w drewnie i mamy auto marzeń. Niezbyt wiele można jeszcze chcieć od tego cudu techniki. I niech mi ktoś powie, że nie jest warte swojej ceny...Full wypas z wyjątkiem tv i elektrycznych foteli. Zamontowali odtwarzacz na kasety magnetofonowe! Kto w dzisiejszych czasach jeszcze tego używa? Na szczęście jest zmieniarka. Spalanie średnio 13.5l. Po mieście 16 l. Ale w zasadzie 90% czasu jazdy to "ciezka noga". Przy ekonomicznej jeździe 100km/h i braku częstego wyprzedzania udało mi się Spalic 8 l. na 100 km. Względnie spokojna jazda po mieście to jednak 12-14 l. Ale kto kupuje takie auto (245 kM) by przestrzegać "60"? ; -) Auto ogólnie rewelacyjne do niczego sie nie można przyczepić, dawniej jeździłem seria 3 wszystkimi modelami, bez porównania! Jedyne czego mi brakuje to manualnej skrzyni, to poważnie ogranicza "świrowanie", dobrze że jest steptronic. Modele 534 i 540 od 1998 roku mają wbudowane wszystkie systemy z M5 np. system kontroli trakcji itd. Niestety tylko asc+t można wyłączyć z poziomu deski. przez taki system np. zarzucenie autkiem na ręcznym wymaga nauczenia sie tego manewru od nowa, bo dziwnie sie zachowuje, a przy małych prędkościach jest to praktycznie niemożliwe przez elektronikę. Za to w ostre luki wchodzisz 160 km i nic sie nawet nie probuje złego dziać z przyczepnością. Niewiele jest samochodów które mogą sie równać z tym wspaniałym pojazdem. Jeśli kiedykolwiek wymienię na cos innego to może to być wyłącznie M5.Większość aut firmy BMW, jakie jeździ na polskich drogach to tylko wspomnienie po BMW. Stare lub polepione graty po kataklizmach, zregenerowane u nas w Polsce. Głupie dziewuchy jeszcze sie nimi rajcują. Koleżka podjeżdża pod dyskotekę 10-cio letnia 5-ka po 30 "dzwonach" i robi lepsze wrażenie na szlaufiarach niz gościu z nowiutkiego, siedem razy droższego np. Mitsubishi Carisma. Ale taka mamy w Polsce mentalność. Dlatego ludziom kulturalnym i w miarę normalnym ta marka nie kojarzy sie dobrze, bo utożsamiają ja z pseudogangsterami, cwaniaczkami albo utrzymankami bogatych mamuś. Powiecie pewnie, ze mowie tak, bo jeżdżę Maluchem albo Polonezem, ale tak nie jest. Sam jeszcze pol roku temu jeździłem dwuletnia BMW Z3, która rozbiłem, ale posiadania tego auta nie wspominam najlepiej. Bardzo duże spalanie relatywnie do wielkości silnika i pięćset innych mankamentów, pomimo tego że auto było kupione w salonie i serwisowane i Smorawińskiego oraz "niebite". Teraz kupiłem sobie nowiutki, niezwracający uwagi samochód za 85 000 zł, funkcjonalny, ale... z bajerem gorzej. Wszystkich fanów 10-cio letnich rupieci BMW, namawiam do kupna czegoś spokojniejszego i nowszego. Zawsze kompleksy można nadrobić intelektem. PS-Moja Zet-trojka przy pieszczeniu "gazu" w trasie hajcowała 10 litrów/100km, przy silniku 1.8 115 km, wiec jak 535 może palić 8?????? Kupiłem od staruszka w Niemczech. Auto w bardzo dobrym stanie, wierzyć sie nie chce,że ma 15 lat (180.000 km). Samochód jak na taką moc (129 KM) powinien być troszeczkę zrywniejszy. Spalanie 12-13 litrów w mieście. Egzemplarz trudny do dostania nawet w dobrym stanie, ale jak ktoś trafi... Polecam tym bardziej że złodziej tym modelem się nie zainteresuje. Za takie pieniądze po prostu super! Kupiłem jak miała rok od dziadka 78-letniego w Niemczech. Miała mały przebieg około 30 tys. Zadowolony byłem do 95 tys km a teraz sie zaczęło.Naprawy, jakich dokonałem: wymiana tarcz hamulcowych 2 krotnie przednich. wahacz przedni wzdłużny prawy. Poduszka tylna zawieszenia wersja z poduszkami zamiast sprężyn.łożysko skrętne zawieszenia tylnego. teleskopy tył i przód. mógłbym tak jeszcze troszkę wymienić parę dupereli.łączna suma ponad 15 tys złotych. Naszczepcie mam instalacje gazowa trój fazowa i pali tyle gazu co benzyny. czyli po mieście 11.5 l trasa kolo 10 l. Ogólnie niemiaszki wcale dobrego samochodu nie zrobiły. Mam równocześnie Leksusa GS420 szczerze nic ale to nic przy nim nie robiłem oprócz wymian materiałów eksploatacyjnych. Niemiaszkom jeszcze daleko do Japończyków. Jeśli ktoś ma kasę i chce kupić bmw z serii e39 i wydać parę dziesiątek tysięcy to lepiej niech kupi leksusa z serii GS300 lub GS420 żaden Niemiec mu nie dorównuje w jakości i na cenie tak szybko nie traci. i jest się oryginalnym posiadaczem luksusowego autka. Katastrofa, eksploatacja pojazdu przebiega według schematu wymiana, naprawa,wymiana, naprawa... Auto kupione w niezłym stanie z utwardzonym, obniżonym zawieszeniem-kompletna klapa, nigdy więcej tego błędu nie popełnię (nie wierzę, że dożyje czasów polskich autostrad), zawieszenie się sypie, a komfort...można zapomnieć! Gdyby nie szum 6 cylinderków w rzędzie już dawno bym je sprzedał! Kolejny żal czy dresiarze nie mogą zmienić swoich upodobań motoryzacyjnych!Bardzo dobry samochód. Jeżdżę nim już 4 lata, kupiony był z dużym przebiegiem (i tak nie wiem, czy nieprzekręcony licznik), był rozbity i zrobiony w kraju. Ale co z tego, kiedy to naprawdę bardzo dobry samochód. Pali niewiele - ok. 9 dm3/100 km ON - niezależnie od sposobu i miejsca jazdy. Wady - pomimo że kombi to raczej niewielki bagażnik, słabe przednie zawieszenie. Zalety - przede wszystkim silnik - jego praca to wzór kultury. Każdy, kto zdecyduje się na ten samochód na pewno się nie zawiedzie. Przynajmniej ja się nie zawiodłem. PS - nie używam samochodu dla szpanu czy bajerowania - tylko do ciężkiej pracy.Jeżeli ktoś nie ma pieniążków na utrzymanie i eksploatację BMW niechGo nie kupuje. Te auta trzeba kochać, a nie na nie narzekać. Mam trzecią z różnych roczników i nie przesiadłbym się ani na Audi, ani na Mercedesa, czy VW, a tym bardziej na \"Japończyka\".Trzeba widzieć co się od tej marki oczekuje. Panowie trochę szacunku dla tej marki (pomijając dobite \"szroty\"). Nie ma takiego auta, które obędzie się bez nakładów finansowych. Nawet nowe trzeba płacić w serwisie za przeglądy.Zresztą zależy komu, do czego auto jest potrzebne.\"Zarznąć \" można każde: z elektroniką, czy bez nowe czy stare. Ludzie kochajmy BMki. Pozdrawiam wszystkich prawdziwych miłośników tej marki. Miałem BMW 530i rocznik 88\' sprowadzone z niemiec cos niesamowitego. Spalanie chyba bardzo duże, ale ten silnik tego wymagał, jednak nie zamienił bym tego autka na nic innego, a przepraszam zamienilem bo teraz mam 525i z 94\'i jeszcze bardziej jestem zadowolony kompletnie pełen wypas z telefonem włącznie,poprostu cos pięknego. Koledzy mają racje kupiłem właśnie takie BMW bo nie stać mnie jeszcze na nowe, ale darze do tego by mieć właśnie nowe BMW seri 5. A co do spalania to jest to nie istotne bo wystarczy mi wiedzieć tylko tyle ze silnik 525i na pewno spali więcej niz 10l a kupując właśnie BMW tego sie spodziewałem, w jeśli ktoś kupuje samochód z takim silnikiem to powinien sie przygotowac na takie spalanie a na pewno jest nie małe. Pozdrawiam wszystkich kochających BMW P.S miłośnikiem BMW nie można sie uważać jeśli sie je krytykuje.Choć z drugiej strony powinniśmy być obiektywni co za paradoks.Sprowadziłem dwa tygodnie temu 525i szczerze mówiąc nie pojechałem po bmw ale trafiła się okazja. Samochód jest w bardzo dobrym stanie jak na 15cie lat zero rdzy zawieszenie idealne nic nie puka silnik to samo oleju nie bierze świece czyściutkie zawory delikatnie klekoczą ale to pryszcz, siedzenia nie poprzecierane był serwisowany w autoryzowanej stacji bmw do 2002 r. Co do spalania to niedużo nim jeszcze przejechałem bo jakieś 2000 km ale mogę coś powiedzieć w trasie 10ltr przy jedzie dynamicznej, natomiast w mieście 12ltr, z włączoną klimą 15ltr. Jedyne uszkodzenia, jakie ma są to delikatne wgniecenia ale żeby wszystkie samochody które jeżdżą po polskich drogach były tak uszkodzone, kupić bezwypadkowy bmw z tych lat graniczy z cudem.
  2. BMW E36 Seria BMW E36 została wprowadzona na rynek w 1990 roku jako następca modelu E30. Samochód był produkowany jako limuzyna, coupé, kompakt, kombi zwany w BMW TOURING i cabrio. W wersji sedan był produkowany do 1998 roku, kiedy na rynku pojawiła się seria E46, produkcję pozostałych wersji nadwozia zakończono w 1999 roku za wyjątkiem compacta - koniec 2000 rok.Samochody BMW od lat mają ustalony image. Uchodzą za dynamiczne, dobrze wykończone, wygodne i trwałe. Odnosi się to też do podstawowego modelu - "3".Auto ma bardzo elegancką linię karoserii. Od 1998 roku w sprzedaży znajduje się następna generacja modelu, ale wcześniejszą praktycznie się jeszcze nie zestarzała.Wewnątrz pasażerowie odnajdą wystarczającą ilość miejsca zarówno z przodu, jak i na kanapie tylnej. Oczywiście, po wersjach coupe i compact nie można oczekiwać komfortu dla czterech pasażerów, ale to nie jest oferta dla rodzin. Nie ma uwag krytycznych odnośnie wykończenia. Tablica rozdzielcza, nawet przy większych przebiegach, rzadko kiedy wydaje nieprzyjemne odgłosy. Bagażnik z łatwością spełni wymagania czteroosobowej rodziny. Tylko lampy tylne trochę zawężają otwór do załadunku.Sportowego ducha dodają BMW silniki. Każdy z pewnością będzie usatysfakcjonowany. Podstawowy motor 1.6 nie tryska energii, ale już wersja 1.8 potrafi dostarczyć niemal sportowych emocji. Jest dynamiczna i zadowalająco oszczędna. Średnie spalanie 10l/100km to wartość przyzwoita. Mocniejsze silniki straszą już dużym zużyciem paliwa, ale oferują wyśmienite osiągi. W oszczędzaniu pomóc może gama jednostek wysokoprężnych. Z zadowoleniem przyjęto zmianę konstrukcji części silników (1993 rok). Jedną z modyfikacji było zastąpienie paska rozrządu (awaryjny i wymagający częstych wymian) trwałym łańcuchem. Podobnie jak starsza wersja wszystkie odmiany E-36 mają napędzaną oś tylną lub obydwie.Rzeczywistość nie jest jednak idealna. Dla jadących BMW wzrasta ryzyko niedotarcia do celu i to wcale nie z powodu awarii. Istotne jest zagrożenie kradzieżą. W związku z tym firmy ubezpieczeniowe więcej liczą za ubezpieczenie AC. Nieduża jest sieć serwisów autoryzowanych, ceny również nie nalezą do niskich.Typowe usterki E-36:uszkodzenia pasków rozrząduwycieki oleju z jednostki napędowejawarie instalacji elektrycznej: alternatora, ukł. zapłonowego, wskaźnikówprzegrzewanie się silnikaProducent BMWOkres produkcji 1990 – 2000Miejsce produkcji NiemcyPoprzednik BMW E21Następca BMW E46Segment Klasa średniaTypy nadwozia kompakt, coupé, kabriolet, kombi, sedanSilniki M40 (316i, 318i), M41 (318tds), M42 (318i, 318is, 318ti), M43 (316g, 316i, 318i), M43TU (316i), M44 (318i, 318is, 318ti), M50 (320i, 325i, 325is), M51 (325td, 325tds), M52 (320i, 323i, 323ti, 328i), S50 (M coupe, M roadster, M3), S50US (M3), S52 (M coupe, M roadster, M3), S54 (M coupe, M roadster)Długość 4433 mmSzerokość 1698 mmWysokość 1393 mmBMW serii 3 opinie:Bardzo fajne autko mało awaryjne. Jak na silnik 1.6 dobre przyspieszenie. Super trzyma się w zakrętach i jest ogólnie bardzo dobre, jestem z niego bardzo zadowolony : )))Samochód jest O.K. Ale po 33000 km już trzeba było wymienić wahacze! W przypadku moim wahacze zregenerowałem za 240 zł i już przejechałem na nich więcej niż na oryginałach. Koszt jednego nowego wahacza to 750zł.Poza tym pali w mieście 10l oleju napędowego czyli więcej niż podaje producent. W trasie przy 140 km/h do 6,5l. Zdecydowanie lepszy model niż jego poprzednik, którego też użytkowałem ale w wersji 325td.Stałem się szczęśliwym posiadaczem Bmw. Model jest 1998r i ma wszystko poza skórą na foltelach (ABS+KLIMA+ASC). Do zalet zaliczyć mogę:-bajer-ładny wygląd samochodu-tanie części i ich dostępność-łatwa (prosta) konstrukcja-dobre trzymanie się na zakrętach-super hamulce ( najmocniesza strona tego samochodu)-cichy silnik i mechanika-ogrzewane spryskiwacze szyb-wydajne przednie reflektory (H7)-oświetlenie wnętrza-ASC-hamuje temperamentdo wad:-wysokie ubezpieczenie-wysokie zużycie paliwa w mieście (11,5-13l /100km!co jest koszmarem),przy spokojnej jedzie na 98 okt.-ciężko pracująca dźwignia zmianybiegów-twarde zawieszenie i to nie sportowe-archaiczne wnętrze-stuki plastikowych części we wnętrzu samochodu-w zimowych warunkach za mało wydaje ogrzewanieW podsumowaniu:Rezygnując z bajeru lepszy okazuję się mój drugi samochód (Cordoba 1.4 1997r, który też opisałem) Seat nie jest tak renomowane marki, jak BMW więc można wybaczyć trochę niedociągnięć.Natomiast marka, która ustępuje tylko mercedesowi(w europie),jest przereklamowana,przesadzona, albo mój egzemplarz jest wyjątkowo nieudany. Chętnie podzielę się uwagami innymi posiadaczami takich samochodów.Auto jest bardzo przyjemne - szczególnie silnik, żadne inne auto z silnikiem o takiej pojemności nie ma takiej elastyczności... wielkie brawa dla BMW. Jednak to wszystko, co mi się w tym aucie szczególnie podobało. Wydałem na nie kupę kasy a 'trojka' jest po prostu MALA. Za te pieniądze teraz kupił bym inne auto, wieksze ale niekoniecznie niemieckie. Ogólnie auta niemieckie są przereklamowane - w stu procentach poprawne ale bez rewelacji! Dużą wada jest też bardzo drogie ubezpieczenie, zresztą konieczne, bo auta te giną naprawdę często...To najlepsze w tej klasie auto!!! Żadne inne nie ma tyle charakteru co ta bumka!!!!!! Kosmiczny styl i dźwięk silnika (każdego). Mercedes to auto bez charakteru. Nie to, co BMW. Jak będę miał kasę to sobie kupię ze dwa!Ja od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem betki i naprawdę nie narzekam. Jeśli chodzi o prowadzenie i zawieszenie to jest cudowne. Dodatkowo udało mi się złapać wersje nieźle wyposażoną. Mam szyby w prądzie i centralny zamek. Owszem zdarzają się mankamenty, ale nie ma idealnego auta... Fakt z takie betki kojarzy się z pseudogangsterami ale ja cenie walory techniczne tego auta.
  3. BMW 3 E-30 BMW serii E30 to jeden z niewielu samochodów tej wielkości i mocy, tak świetnie spisujący się przy normalnej jeździe. Bez palenia gum, płynnej, eleganckiej, niekoniecznie wolnej. BMW serii E30 wciąż robi duże wrażenie poziomem dopracowania, jakością, trwałością mechanizmów i niepowtarzalną już klasyczną linię nadwozia, która ma lekki wygląd.Wnętrze E30 nie rozpieszcza przestronnością, choć do środka wsiada się łatwo, bo drzwi otwierają się prawie na oścież. Kabina będzie niestety ciasna dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie, szczególnie dla trzeciej osoby, z powodu wysokiego tunelu wału napędowego. Na szczęcie duże szyby oszczędzą napadów klaustrofobii. Mała odległość przedniej szyby od nosa kierowcy i nie przytłaczająca wyglądem deska rozdzielcza sprawiają, że samochód wydaje się mniejszy niż jest. W przeciwieństwie do współczesnych aut, zza kierownicy doskonale widać narożniki nadwozia i całą pokrywę silnika, duże lusterka boczne ułatwiają widoczność z tyłu. Mała średnica zawracania (10,5 m) i sprawnie działające wspomaganie układu kierowniczego (opcja!), a okaże się, że E30 wprost zadziwia doskonałą poręcznością. Manewrowanie na parkingach nie sprawia problemu. Dokuczliwe okazuje się tylko trzy rzeczy. Na niezbyt czystych szosach, przy jeździe w deszczu, prędko brudzą się boczne szyby i lusterka. Lekko pochylona przednia szyba jest podatna na odpryski od uderzeń kamieni. Podobnie jak klosze nisko zamontowanych reflektorów halogenowych.Bezpieczna jazda nocą bywa problemem, gdy lustra elipsoidalnych soczewek świateł mijania są wypłowiałe ze staroci (częsta przypadłość E30 od 1987 r.). Gdy są jeszcze dobre (albo niedawno zmienione), odnosi się miłe wrażenie, że "pierwszy plan" przed samochodem jest oświetlony zawsze, a światła długie służą tylko do rozjaśniania "drugiego planu". Kinematyka wycieraczek jest bardzo dobra, choć profil szyby stawia duże wymagania piórkom.Bagażnik ma pojemność 425 litrów, o regularnym kształcie zauważyć też można plastikowe schowki w nadkolach. Można w nim zmieścić np. cztery kompletne koła. Zamykany plastikowy klapką otwór w przedniej przegrodzie bagażnika, wyposażony w elastyczny futerał (opcja), przyda się narciarzom. Szkoda, że krawędź załadunku przypada dość wysoko. Pokrywa otwiera się tylko z zewnątrz auta. Pojemny zamykany schowek przed przednim pasażerem, obszerne kieszenie w drzwiach i mało praktyczne, nieduże półeczki-wnęki na tunelu między fotelami i na grzbiecie deski rozdzielczej, muszą wystarczyć na drobiazgi.Układ wentylacji i ogrzewania nawet dziś może być wzorem wydajności i prostoty obsługi. Skutecznie zapobiega parowaniu szyb. Dwa pokrętła (dmuchawa i temperatura), trzy suwaki (nawiewy na przednią szybę, twarze i stopy) i przymykanie i kierowane kratki czterech wlotów powietrza na desce daje niezliczoną ilość bezstopniowych kombinacji ustawienia, włącznie z całkowitym odcięciem dopływu powietrza z zewnątrz. Wentylacja wymaga wsparcia cichej dmuchawy tylko w miecie, zwłaszcza przy otwarciu wszystkich nawiewów. Na czwartym biegu dmuchawy huragan z wylotów na desce rozdzielczej zaczesze włosy do tyłu w parę sekund. W skwary docenia się opcjonalny otwierany dach, który daje się uchylać lub odsuwać. Przy pełnym uchyleniu szumi donośnie powyżej 90-100 km/h, ale zmniejszenie szpary pozwala o nim prawie zapomnieć. To dzięki niemu na upalnych trasach pasażerowie E30 najpierw trochę narzekają, że jest im ciut za ciepło, ale gdy wysiadają, zdumieni stwierdzają, że w aucie było chłodniej. Boczne szyby opuszcza się w zasadzie tylko po to, by posłuchać ptaków na leśnym parkingu. Lepiej spisuje się tylko klimatyzacja.Przednie fotele są dobrze wyprofilowane, dość obszerne, nieźle trzymające na zakrętach, twarde, ale wygodne. Maja stopniowo ustawiany kąt pochylenia oparć i regulację wysokości siedzisk, lecz niepraktyczne na co dzień. Zagłówki, regulowane na wysokość i kąt pochylenia, okazuje się godne tej nazwy. Co rzadkie, na długich trasach dają odpocząć kręgom szyjnym.Wyciszenie to nie najmocniejsza strona E30, ale nie jest Ale. Wewnątrz zaczyna być głośno powyżej 120-130 km/h. Silnik jest zawsze dobrze słyszalny, lecz nigdy nie brzmi natarczywie. Dominują odgłosy toczenia, szczególnie na chropowatych lub dziurawych jezdniach. Przy szybszej jedzie dochodzi szum opływu powietrza. Wszystko jest na swoim miejscu i pracuje tak jak powinno. Dźwigienki i przełączniki działają miękko, lekko i precyzyjnie. Wysoka jakość montażu sprawia, że nawet po latach w kabinie nie ma "świerszczy", acz niektóre elementy (np. korbki szyb) maj skłonność do odkręcania się na skutek wibracji. Ergonomia miejsca kierowcy jest doskonała, a detale przemyślane. Przyciski klaksonu na czterech ramionach kierownicy same pakuje się pod kciuki. Konsola środkowa jest usłużnie skierowana ku kierowcy. Dla jednego "machnięcia" wycieraczek nie trzeba przełączać dźwigni, wystarczy tracić ją w dół. Włączy wycieraczki i wróci do położenia neutralnego. Podobnie działa dźwignia kierunkowskazów. Zestaw wskaźników jest przejrzysty, czytelny. Nocy oświetlony pomarańczowym światłem o regulowanej intensywności. Tylko zegary analogowe - dwa wielkie (prędkościomierz i obrotomierz lub zegar), dwa mniejsze (temperatura silnika, poziom paliwa) i prostokątne lampki kontrolne. Po ciemku nie da się pomylić przycisków przednich i tylnych świateł przeciwmgielnych, gdyż jeden jest wypukły, drugi wklęsły (jakie to proste i skuteczne!). Popielniczka dla tylnych pasażerów jest podświetlona, na wypadek, gdyby nie mogli trafić z petami do dwóch mniejszych w boczkach. Statyczny pas bezpieczeństwa dla środkowego pasażera nie poniewiera się po tylnej kanapie osadzony w uchwycie na środku półki podokiennej. Fotel przedniego pasażera (wersja dwudrzwiowa) posiada drugą dźwignie zwalniającą oparcie, pozwalający kierowcy wypuścić siedzących z tyłu bez ruszania się z miejsca. Klapka wlewu paliwa ma haczyk na korek. W sensownie urządzonym przedziale silnika łatwo utrzymać czystość, gdyż od dołu chroni go plastikowa osłona, jednoczenie poprawiająca aerodynamikę. Od lat wizytówką każdego BMW jest zestaw narzędzi, elegancki jak markowa biżuteria, w pojemniku mocowanym do wewnętrznej strony pokrywy bagażnika. Przyzwyczajonym do współczesnych aut może przeszkadzać duża kierownica.W silniku 1.6 (który będzie opisywany) krótkie przełożenie przekładni głównej (4,28) nadaje wrodzoną lekkość przyspieszania i jazdy. Niektórzy będą przez to odruchowo szukać 6. biegu powyżej 100 km/h. Jest druga strona medalu - BMW nie nadaje się do jazdy o kropelce. Choćby nie wiem jak się starał, 316i zawsze wciągnie ponad 7 l/100 km. Bardziej typowy jest apetyt w granicach 7,5-11 l/100 km. Przyspieszenie to 12,1 s od 0-100km/h, ale wydaje się, że auto jest żwawsze. Prędkość maksymalną 182 km/h osiąga się na 5. biegu, dokręcając silnik niemal do ogranicznika obrotów. Dziś taką szybkość rozwija łatwo prawie każdy opływowy kompakt z silnikiem 1,4 litra. Ale żwawością przyspieszenia na 3. biegu (w zakresie 70-120 km/h) i 4. biegu (90-140 km/h), staruszek 316i zawstydza wiele współczesnych, ale zwykle cięższych o 150-200 kg aut średniej klasy 1,6-1,8 litra. Tchu zaczyna mu brakować dopiero powyżej 150 km/h. Niewielki niedosyt mocy dokucza rzadko, np. przy wyprzedzaniu dwóch ciężarówek naraz.Nawet dziś silnik M40 może uchodzić za wydajny, 100 KM z pojemności 1,6 litra to nie byle co. Gdy we wrzeniu 1988 roku zastąpił w ofercie gaźnikową 316 (typ M10, 1766 cm3, 90 KM), był niemal wyczynowcem. I tak też się zachowuje. Zimny pracuje głośno, przy rozpędzaniu trochę się boczy, rozgrzewa dość długo. Dopiero po 3-4 km nabiera pełnego wigoru. Z dziką radością kręci się powyżej 3000-3500 obr/min, toteż optymalna (jeszcze bezpieczna) prędkość przelotowa to 110-120 km/h. Poniżej 2500 obr/min nadal pracuje z galanterią, ale stygnie i więdnie. Wtedy nie licz na błyskotliwe przyspieszenie. Potraktowany ostro i bez wyczucia, po wdepnięciu gazu na niskich obrotach, najpierw chwilę "zastanawia się" co zrobić. Lepiej zawczasu zredukuj bieg, a wtedy złapie pułap startowy i bez cienia zawahania, z przyjemnym (ale niezbyt rasowym) warknięciem, wciśnie cię w fotel. Tylko pilnuj wskazań obrotomierza, jeśli jest. Na niskich biegach silnik wchodzi na wysokie obroty tak chętnie i szybko, że ostre włączenie ogranicznika obrotów odbierzesz z zaskoczeniem i wielką przykrością.. Spadek mocy w tym momencie jest dotkliwy i może być niebezpieczny, gdy nastąpi np. przy wyprzedzaniu.Hydraulicznie sterowane sprzęgło zaskakuje sporą siłą nacisku na pedał, ale sprzyja to precyzji sterowania. Mechanizm pracuje miękko, płynnie i z dużą progresywnością, pozwalając na centymetrowe manewry. Przyzwyczajenia wymaga silna sprężyna centrująca dźwignie zmiany biegów przy włączaniu wstecznego biegu (oplowski "pierścionek" jest elegantszy i wygodniejszy). Skrzynia jest świetnie dopasowana do sportowego charakteru silnika, z ciasno zestopniowaną trójką, czwórkę i piątkę. Dźwignia nie wybiera przełożeń bardzo lekko, ale zawsze bezbłędnie i pewnie. Przy zimnej skrzyni niższe biegi wchodzą w czasie jazdy dość opornie, z opóźnieniem, chociaż nigdy nie trzeba powtarzać wysprzęglenia, aby włączyć pierwszy lub wsteczny bieg.Układ jezdny, projektowany dla dużo wyższych mocy, doskonale utrzymuje BMW 316i w ryzach. Zawieszenie jest zestrojone dość sztywno, ale bez przesady grożącej utratą plomb w zębach. Lekki niedostatek komfortu nadrabia skutecznym tłumieniem nierówności i brakiem skłonności do kołysania, nawet przy dużym obciążeniu. Standardowe 14-calowe opony skutecznie pochłaniają dziurawe "drobiazgi" - dylatacje, łaty i spękania jezdni. Niskoprofilowe, 15-calowe opony działają jak włącznik trybu "sport". Poczujesz najdrobniejsze nierówności, ale lepsza precyzja prowadzenia na zakrętach wyrówna ci spadek komfortu z nawiązką.BMW bardzo dobrze utrzymuje kierunek jazdy na wprost. Jedyne drobne mankamenty to lekka nerwowość przy silnych podmuchach bocznego wiatru i aquaplaning dość wcześnie zakłócający jazdę na szosach pełnych kałuż i w koleinach wypełnionych wodą. W sumie jednak E30 jest świetnie wyważone. Łagodnie prowadzone przechodzi zakręty grzecznie, neutralnie, utrzymując precyzyjnie tor jazdy nawet na nierównościach, w czym duża zasługa zaawansowanego niezależnego zawieszenia tylnych kół. Zmuszone do większego wysiłku okazuje tendencję do lekkiej nadsterowności, której poziom można precyzyjnie dawkować pedałem gazu. Jeżeli jesteś roztropny, nigdy nie doprowadzisz do groźnej sytuacji na zakręcie. Spasujesz o wiele wcześniej, odpuszczając gaz, ostrzeżony płynnie narastającą nadsterownością. Jeżeli niechcący przeholujesz zakręt, zachowaj zimną krew. Nie zmieniaj toru jazdy, utrzymuj neutralny lub minimalnie ujęty gaz. Po prostu nie przeszkadzaj. Tył E30 będzie mocno ciążył na zewnątrz łuku, w ramach kąta znoszenia opon. Być może usłyszysz nawet ich miauczenie, jednak nie powinno stać się nic strasznego. Chyba że zadrży ci ręka, albo trafisz na zdradliwy piasek. Wówczas może nastąpić poślizg tylnych kół. Ale BMW da ci jeszcze jedną szansę na naprawienie błędu. Zanim koła kompletnie stracą przyczepność, wóz krótko będzie jeszcze pod częściową kontrolą, w fazie półpoślizgu. To ostatni dzwonek na zdecydowaną kontrę kierownicą, wyprzedzającą zarzucenie tyłu. Jeżeli nie zrobisz nic, tył wyprzedzi przód i nastąpi efektowny gwałtowny piruet. Gdy bez wyczucia wdepniesz gaz na zakręcie, nawet przy wyjeżdżaniu z bocznej ulicy, w starym E30 obudzi się diabeł, który przyprawi cię o palpitacje serca. Nie trzeba wiele, aby tył wymknął się spod kontroli. Wystarczy wilgotna jezdnia, odrobina piasku lub lici i przy szybkim starcie tył łatwo traci przyczepność. Na szczęcie lekkie ujęcie gazu lub łagodna kontra kierownicą równie łatwo przywracają równowagę. Gdy potrafisz traktować pedał gazu z atencją, niestraszna będzie ci nawet oblodzona jezdnia.BMW E30 nie nadaje się do jazdy drogami gruntowymi. Lepiej też unikać wysokich krawężników i poboczy mocno obniżonych względem jezdni. Przedni spojler sięga dość nisko, prześwit jest niewielki, a gdy się wyczerpie, na pierwszy ogień idzie krucha, aluminiowa miska olejowa silnika. Na uszkodzenie z zewnątrz narażona jest także głęboka wnęka koła zapasowego spoczywającego poziomo pod podłogą bagażnika, ograniczająca kąt zejścia.Hydraulicznie wspomagany układ kierowniczy zasługuje prawie na same superlatywy. Co prawda na postoju nie da się obracać kierownicę jednym palcem, ale za to układ jest bardzo precyzyjny przy szybkiej jedzie. Oszczędza nadgarstki kierowcy na dziurach, rzetelnie ostrzega szarpnięciami kierownicy o aquaplaningu przednich kół, a przy manewrach subtelnie pomaga nie natarczywa samopowracalności. Mógłby tylko mniej nerwowo reagować na koleiny i nierówności prowokujące do zmiany toru jazdy. Warto szukać egzemplarzy E30 ze wspomaganiem. Standardowy układ kierowniczy zachowuje jego wszystkie zalety wspomaganego, lecz wyciska sporo potu przy manewrach. Jeszcze lepiej spisuje się hamulce. Mocne, wydajne i dobrze znoszące przeciążenia termiczne. Nie zakłócają stabilności auta przy awaryjnym hamowaniu, a przy tym łatwo wyczuć punkt, w którym następuje zablokowanie kół. Jeżeli do tego dojdzie, wszystkie koła blokują niemal jednocześnie. Układ doskonale łączy progresywność i minimalną siłę nacisku na pedał, ale przy zachowaniu jego rozsądnego skoku do pierwszej reakcji.BMW 316i to świetną propozycja dla tych, którym prowadzenie samochodu sprawia przyjemność. Raczej do jeżdżenia na dłuższych trasach niż 5 km do pracy i z powrotem. Raczej dla samotnych lub dwojga niż wielodzietnej, czy wielopokoleniowej rodziny. Raczej dla już trochę doświadczonych niż żółtodziobów. Raczej dla samokrytycznych kierowców niż samozwańczych mistrzów kierownicy. Tych drugich "trójka" bezlitośnie ukarze niekontrolowanym piruetem przy pierwszej nadarzającej się okazji za nieumiarkowanie w naciskaniu gazu. Na szosie wybacza sporo błędów, daje potok przyjemności z jazdy, ale przy naprawdę szybkiej jedzie stawia wysokie wymagania. Żąda wtedy od kierowcy respektu dla tylnego napędu, technicznej perfekcji w dobieraniu toru jazdy i dobrej znajomości jej nietypowych manier. W zamian pokazuje mu co potrafi, a potrafi wiele. Jeźdźcy na co dzień przednionapędowymi, rodzinnymi kompaktami, gościnnie prowadzić E30 będą czuć się nieswojo i obco.Latka i kilometry lecz jednak nieubłaganie E30 nie jest już tak dobrze wyciszona, nie zapewnia tak wysokiego bezpieczeństwa biernego, jak samochody średniej klasy z lat 90. W jej bogatszych wersjach zdarzy się ABS, ale o poduszkach gazowych można pomarzyć. Na otarcie łez, modele z przełomu lat 80. i 90. mają seryjnie regulowane elektrycznie lusterka boczne, lekko przyciemniane szyby, czasem reflektory przeciwmgielne. Tu i ówdzie na blachach pojawia się już ruda zaraza - wróg nr 1 starych BMW. Podzespoły, choć nadzwyczaj trwałe, nie są idioto odporne. Kupując każde BMW trzeba gruntownie przetrzepać je u mechanika. Inaczej Będziesz Miał Wydatki. I to niemałe. W Polsce wiele jest egzemplarzy powypadkowych lub (i) zajeżdżonych. Zadbana, regularnie serwisowana i normalnie używana E30 jest bardzo niezawodna i niemal wieczna. Niestety, takie egzemplarze ze świecą szukać, nawet w Niemczech.Silnik M40 wykręca normalnie 300 tys. km bez remontu, ale ma słabe strony, które wyłażą na wierzch wcześniej, gdy nie dba się o auto - stykające popychacze hydrauliczne i wysoki poziom hałasów mechanicznych (mineralne oleje), lub pękający pasek zębaty (niesumienność właścicieli). Użytkownik nie ma natomiast wpływu na wycieki oleju (skrzynia biegów - często, silnik i przekładnia główna - rzadziej), płynu chłodzącego, czasem nieszczelności układu wtryskowego, defekty sprzęgła lepkociowego wentylatora chłodnicy i delikatny klapkowy przepływomierz powietrza, padający ofiarą marnie zestrojonych instalacji LPG.Dziś nie ma już jednak aut, które tak znakomicie, jak BMW E30, łączy przyzwoity komfort jazdy, bardzo dobre właściwości jezdne, niezrównaną poręczność i wzorową widoczność, dając przy tym sporo frajdy z jazdy. I to wszystko za 40% wartości nowego Fiata Seicento. Tylko uwaga! Jedno jest pewne - stare BMW 316i rozbudzi ochotę na więcej. Więcej cylindrów, więcej mocy, więcej przyjemności, więcej BMW.
  4. Witam jakie M-Power polecacie do ok 60tyś? Może być również BMW bez M-Power ale wtedy jakiś model z konkretnym silnikiem, który można podkręcić do mocy równej jak w M-Power bądź większej również po przeróbkach do ok 60tyś. Prosiłbym o szczere porady i opinie
  5. Witam, mam BMW e36 1.6 97r Benzyna + LPG Mam pewien problem otóż czasami jak odpalę samochód, popuszczam sprzęgło i lekko dodaje gazu samochód zaczyna tak jakby się dławić i prawie gaśnie. To samo sie dzieje jak trzymam sprzęgło i delikatnie wciskam gaz to samochód zachowuje się tak jakby miał zaraz zgasnąć. Ten problem raczej pojawia się i na benzynie i na gazie tak myślę choć nie zaobserwowałem dokładnie. Dziś np od razu po odpaleniu było dobrze, przejechałem ok 200m i chciałem zaparkować, popuszczam sprzęgło, gaz wciskam powoli i znowu czuje jakby gasnął (widzę że zapala sie kontrolka akumulatora i czuć to) aż ciężko było podjechać. Gdy energicznie wcisne gaz do dechy nie czuć tak abrdzo tego problemu. Dodam że auto ma zaklejoną taśmą gumę tą przy której jest przepływomierz (lub to jest przepływomierz) nie wiem nie orientuje sie Prosiłbym o odpowiedź bo na prawde nie wiem co jest. Z góry Dziękuje
  6. Damskie "wozidełko". Super! Więcej: Stance:Nation – Form > Function ť Coast To Coast // Courtney’s Aggressive BMW F30.
  7. Witam, chciałem się podzielić świetnym pomysłem na prezent lub też wyjątkową ozdobą domu dla miłośnika motoryzacji, a zwłaszcza marki BMW. Są to ręcznie malowane obrazy na płótnie w technice akrylowej lub olejnej. Gotowe obrazy lub malowane pod konkretne zamówienie. Sam zostałem obdarowany obrazem tej Pani i jestem zachwycony
  8. vegas793

    BMW seria 3 2001 rok

    Witam, kompletnie nie znam się na samochodach i nie mam nikogo kto mógłby mi doradzić. Może ktoś na tym forum mi pomoże? Otóż widzialem ostatnio oferte w internecie dotyczone BMW e46 z 2001 roku 2.0 diesel, przebieg 200 tyś km, 150 KM. TO auto jest uszkodzone do wymiany jest maska, lewy błotnik i lampa. Cena to 6000 zł sprwadzone z Francji. Czy mi się to opłaca? I czy części które wymieniłem są drogie? Proszę o odpowiedź z góry dziękuję
  9. Witam serdecznie, Na sprzedaż BMW E36 - 318i KAT, 115 KM. - klima - abs - elektryczne szyby - aktualne OC i przegląd - radio - airbag Ogłoszenie -> tutaj
  10. Witam widzę, że forum umarło ale może zacznę coś z wami sklejać, fakt dzisiaj już jest za późno, ale jutro zaczynam w dziale Modele metalowe WIP też zagoszczę chciałem na bazie M3 Coupe z mondo motors zrobić M3 DTM... ale jak zobaczyłem ile trzeba się natrudzić zamówiłem z allegro model i zobaczymy co z tego wyjdzie a, ze mam dużo czasu na zrobienie go to możliwe, ze pokusze się o elementy fototrawione z zagranicy Trudno w pl Dostać zwykły Carbon, a co dopiero blaszki...
  11. Witam, niebawem (za ok. 2 miesiące) będę przymierzał się do zakupu pierwszego samochodu. Wybrałem już sobie BMW E36 (więc proszę mi nie proponować nic innego) - jestem wielkim fanem tej marki, proszę nie pisać "Bolid Młodego Wieśniaka" albo "bez doświadczenia + zima + tył naped to wyladujesz na pierwszym drzewie" czy też "bedziesz mial wydatki" itp itd. Po prostu ten samochód mi się podoba i tyle. W związku z tym mam kilka pytań: -Na co zwracać uwagę przy oględzinach? -Jakie są najczęstsze usterki E36? -Jaki silnik warto? (rozważam 1.6 / 1.8is / 2.0 oczywiście z gazem wszystkie) -Co najczęściej sprzedawcy próbują maskować w tych modelach? Generalnie w grę wchodzi TYLKO I WYŁĄCZNIE WERSJA COUPE! Żaden compact i żaden sedan. Jeżdżę sam, lubię mniejsze samochody, ale compact jest brzydki. Mam 5,5 tys. złotych do wydania, najlepiej jak najmniej bo na pewno będę musiał dokupić jakieś radio, pozszywać fotele, kupić różne środki kosmetyczne itp itd
  12. lukasbiggie

    BMW M3 Coupe E92

    Witam model firmy Mondo Motors... w życiu gorszego wykonania nie widziałem, przepraszam, ale już nie mogę dodać fotek z tego jak wyglądał a wyglądał tragicznie no nic.... z braku laku zacząłem od podstawy... co chcę wykonać? M3 w wersji GT2 czy wyjdzie nie wiem, nigdy w życiu nie chwaliłem się na forum z prac... zaczałem od felg, jako, że model był za śmiesznie niską cenę 39zł to nie szkoda mi ich było Oczywiście tylko je dociąłem dremelem wystają i kulawo to wygląda ale wiem jak zrobić, żeby było dobrze, pamiętam kilkanaście forów z "młodszych" lat... teraz już prawie nikt nie zajmuje się tuningiem... fakt żadna ze mnie alfa i omega i na bank będe miał kilka pytań, ale może już nie dziś Dziś jest dzień picia Pozdrawiam
  13. Witam, kompletnie nie znam się na samochodach i nie mam nikogo kto mógłby mi doradzić. Może ktoś na tym forum mi pomoże? Otóż widzialem ostatnio oferte w internecie dotyczone BMW e46 z 2001 roku 2.0 diesel, przebieg 200 tyś km, 150 KM. TO auto jest uszkodzone do wymiany jest maska, lewy błotnik i lampa. Cena to 6000 zł sprwadzone z Francji. Czy mi się to opłaca? I czy części które wymieniłem są drogie? Proszę o odpowiedź z góry dziękuję
  14. Transcom WorldWide Poland międzynarodowa firma specjalizująca się w obsłudze klienta poszukuje do swojego Oddziału w Olsztynie kandydata na stanowisko: Konsultant infolinii marki BMW Jeśli: - interesujesz sie motoryzacją - jesteś na bieżąco z nowinkami technologicznymi - masz prawo jazdy kat. B - znasz j.angielski na poziomie B1 - lubisz wyzwania i pracę z ludźmi Dołącz do nas! Zapewniamy: - umowę o pracę - profesjonalne szkolenie - możliwość awansu - stałą i pewną pracę Twoje obowiązki to: - wykonywanie połączeń wychodzących oraz obsługa połączeń przychodzących od Klientów - dbanie o pozytywne relacje z Klientem - wprowadzanie danych do systemu oraz obsługa poczty elektronicznej - aktualizacja baz danych klientów Jeśli jesteś zainteresowany, prosimy, prześlij CV na adres: poland@transcom.com Prosimy o załączenie klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w ramach procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 roku o Ochronie Danych Osobowych; tekst jednolity: Dz. U. z 2002r. Nr 101, poz. 926 ze zm.)."
  15. Firestone

    BMW E60 525d

    Nowy samochód w domu, a jest nim BMW E60. Silnik prawie ten sam co mamy w E39 to znaczy 2.5 diesel tym razem o mocy 177KM. Rocznik 2005, skrzynia automatyczna. Przebieg 224 tys km, udokumentowany, bo auto jest z Belgii (system Car-Pass). W wyposażeniu m.in. Navi Business, brązowa skóra, tempomat, PDC i inne pierdółki. Z rzeczy których się na co dzień używa brakuje tylko podgrzewania foteli. Nie jest to jakiś super wyposażony egzemplarz ale i tak jest nieźle Zdjęcia niestety tylko w takiej jakości:
  16. BMW 320 DIESEL BMW SERIA 3 320 KRAJOWY, I WŁAŚCICIEL, F-23%, GWARANCJA GWARANCJA SERWISOWA 5 LAT LUB GWARANCJA DO 100 000KM ALL INCLUSIVE CENA:89 900ZŁ. Silnik: 2.0 Moc: 136 KM Rok produkcji: 2013 Przebieg: 55000 KM Forma sprzedaży: faktura VAT 23% Samochód zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce Auto krajowe, Pierwszy właściciel!!! Pełna historia serwisowa / serwisowane Pełna dokumentacja Zwolniony z opłaty skarbowej Auto bezwypadkowe!!Bardzo dobry stan techniczny i wizualny!! POLECAM WYPOSAŻENIE: -ABS -ASR -EBV -ESP -ALUMINIOWE FELGI -ŚWIATŁA AUTOMATYCZNE DO JAZDY DZIENNEJ LED -BIXENON -ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE -SPRYSKIWACZE REFLEKTORÓW -PARKTRONIK TYŁ Z FUNKCJĄ WYŚWIETLANIA NA EKRANIE -SKRZYNIA MANUALNA 6-BIEGOWA ,Z FUNKCJĄ SPORT -KIEROWNICA REGULOWANA MULTIFUNKCYJNA, SKÓRZANA -WSPOMAGANIE -AUTOMATYCZNA KLIMATYZACJA DWUSTREFOWA -EL.REGULACJA ODCINKA LĘDŻWIOWEGO W FOTELACH PRZEDNICH -FOTELE SPORTOWE, PODGRZEWANE -RADIO CD -SYSTEM START/STOP -EL.LUSTERKA, PODGRZEWANE -EL.SZYBY TYŁ/PRZÓD -PODGRZEWANA PRZEDNIA I TYLNA SZYBA -ALARM -CENTRALNY ZAMEK -PODUSZKI POWIETRZNE 10X -PODŁOKIETNIK -LAKIER METALIK
  17. Witam, Mam do zaoferowania pojazd marki BMW 530d. Silnik pracuje bez zarzutu i równo. Filtry i oleje zostały wymienione przy moim zakupie. Jedyne co trzeba będzie zrobić to wymienić olej w skrzyni biegów do 20 tys kilometrów. Jak na razie skrzynia pracuje idealnie. Również w tym roku zostały powymieniane części zawieszenia na kwotę 1500zł (posiadam fakturę zakupu). Więcej informacji pod linkiem: http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bm ... ybjbW.html
  18. Cześć, Pora na zmianę mojej vectry B. Budżet - 19 tysięcy - ale to kwota, w której chcę się zamknąć we WSZYSTKICH kosztach - łącznie z "pierwszym serwisem". Samo kupno auta to nie sztuka. Koniecznie LPG , więc na samo auto z gazem myślę do tych ~17 tyś. Na auto bez LPG - najlepiej do ~15. ogólnie interesują mnie sedany, najlepiej wypada bmw e46 R6 (2.0 , 2.2 , 2,5). ale jeśli chodzi o segment C , nawet podoba mi się Astra H (3) GTC. Bardzo przekonuje mnie to , że teoretycznie koszty utrzymania powinny być mniejsze oraz będzie na pewno z 5 lat młodsza za te same pieniądze... (powiedzmy GTC 2005r. vs e46 2000r.). Jednak e46 ma charakter i "beztuningowe" egzemplarze mi się podobają , ale obawiam się, że trafie na minę i będzie to skarbonka, a nie zamierzam wszystkich środków ładować w auto... Proszę o Wasze opinie Pozdrawiam
  19. Witam, Jak w temacie, Sprzedam BMW X3 2008r z silnikiem disela 2.0 177KM w praktycznie najbogatszej wersji wyposażenia z automatyczną skrzynią biegów. Szczegóły w linku: http://otomoto.pl/oferta/bmw-x3-panorama-automat-xenon-zadbany-ID6y9SxL.html Pozdrawiam
  20. radek123987

    Bmw e46

    Witam! Wrzucam mój najnowszy rysunek. BMW E46 rysowane na zamówienie znajomego. Format: A3 Materiały: kartka Canson, ołówki od 4H do 6B i automatyczny Czas: 10-12 godzin Rysunek mi się podoba, odbiorcy również, a Wy co o nim sądzicie? https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/16917_861305770629868_7050794098751399461_n.jpg?oh=e991692ace527217f8cf5252018df04d&oe=567A7CD1
  21. Witajcie! Mam od jakiegoś czasu pewien problem, a zaczął się od tego, że troszkę za długo zwlekałem z wymianą oleju. Z silnika słychać głośne klekotanie. Wymiana oleju, już nie pomogła (olej mobil 10W40). Zastanawiałem się nad wlaniem rzadszego oleju ale boje się później jakiegoś przeciekania itp. Obstawiałbym zawory a słyszałem, że w tych BMW zawory są hydrauliczne co bardzo komplikuje ustawienie. Ile kosztowałaby naprawa gdyby to faktycznie były zawory? Czy to tak zawory klekoczą? Jakieś rady? Co robić? Samochód ma LPG i jest z 1993 r. (rozrząd na łańcuchu). Tutaj macie filmik na którym klekocze sobie mój samochód: Drugim moim problemem jest ubywanie płynu chłodniczego. Poziom płynu utrzymuje się troszkę poniżej minimum ale gdy doleje to na drugi dzień znowu go brakuje... Na dodatek nadmuch na szybę daje tylko ciepłe powietrze a z przodu leci raz zimne raz ciepłe (nie wiem od czego to zależy). Najbardziej denerwujące jest to, że tych nawiewów spod szyby ale bocznych nie da się odłączyć i dmuchają ciepłym non stop ;/ Wiecie jak sobie z tym poradzić?
  22. radek123987

    BMW E46, pojedynek?

    Witam, właśnie rysuję E46, ktoś chętny na pojedynek w tej tematyce? Maniek, jak tam Twój rysunek E46, może się skusisz?
  23. Drodzy , w końcu przyszedł ten czas że i ja mogę się czymś pochwalić , a czy jest czym to już poddaje Waszej ocenie W dniu wczorajszym tj. sobota 30 marca anno domini 2013 nabyłem drogą kupna długo oczekiwane BMW. W planach od samego początku była mowa tylko o BMW E30 lub E36 w wersji coupe. Przejechałem mnóstwo kilometrów , obejrzałem parenaście egzemplarzy ... Aż tu w piątek przeglądając na tablicy.pl ogłoszenie natrafiłem na info o BMW E30 Touring do obejrzenia na trasie Krotoszyn-Zduny. Nie było zdjęć ale z moich wyliczeń wynikało że w okolicy są dwa Touringi , jeden butelkowa zieleń a drugi czarny metalik. Jak się okazało to był ten drugi ( lepszy ). Po przejechaniu całych 7 kilometrów zobaczyłem ją i byłem pewien że ją kupię. Auto było w dobrych rękach , od 8 lat było w posiadaniu jednego gościa , też fana marki , wiele było w niej zrobione przez ten czas np. przełożony silnik , poprzedni był w kiepskim stanie. Krótki opis: BMW E30 318 Touring -Rocznik 1990 -Silnik M40B18 - 115KM - 196 000km przebiegu ma akurat ten silnik tak więc bardzo mało , wszystko suche bez wycieków . -Kolor - Diamantschwarz Metalic , bardzo ładny. -Wspomaganie -Elektryczne lusterka -Szyberdach -Centralny zamek -LPG , butla w kole zapasowym , wlew ukryty. Zaskakująco dobrze chodzi na gazie. -W tej chwili na stalówkach i zimówkach , dostałem komplet felg Borbet 16 cali , 8 szerokości , opony 225/45/16 , strasznie szerokie , trzeba będzie poszukać coś węższego i trochu naciągnąć -Sportowe zawieszenie , bardzo twarde , obniżone 6 cm tył 7cm , bardzo przyjemnie się prowadzi na fotkach tego nie widać z tyłu jest lekki negatyw -Roleta za tylnym siedzenie Dałem za nią całe 2500 zł , mniej więcej 1/3 mojego docelowego budżetu. Dobra czas na zdjęcia : Plany: Jako że auto ma jak by nie patrzeć 23 lata wymaga trochę pracy i serca na co może liczyć z mojej strony W auto warto zainwestować więc parę złociszy mam zamiar w nią włożyć. Wnętrze -Podsufitka czysta , bez plam i podarć jednak w tylnej części się odkleiła , jeśli nie da się przykleić pójdzie won , zamiast niej przyjdzie czarna , kwestia znalezienia tapicera w okolicy . -Niestety fotele są w kiepskim stanie , na obydwu są rozdarcia , a do tego są koloru brązowego , swojego czasu były przekładanie z sedana , dostałem jeden szary w gratisie , więc kwestia dokupienia drugiego w tym samym kolorze. Boczki idealne , zabrudzone co widać na zdjęciach ale całe. -Wypierniczyć dywaniki bo straszny syf -Nowy mieszek i gałka zmiany biegów bo te straszą ... -Wypranie całego wnętrza -Wpakować audio z Golfa -Nowe tarcze zegarów i ramki -Zlikwidować odpalanie na guzik , wystarczy zmienić kostkę w stacyjce która po prostu wysiadła. Silnik -Tutaj przyjdzie tylko w zasadzie wymiana membranek w parowniku od gazu bo na zimnym silniku chwilę obroty falują , aczkolwiek trochę już dzisiaj z ojcem to wyregulowaliśmy. Ogólnie silnik bardzo zdrowy , żwawy , nie dużo pali . Przyjemnie się tym jeździ -Montaż stożka , zobaczymy czy nie będzie w tym przeszkadzał gaz Buda/podwozie -Chwalić pana buda zdrowa , gdzieniegdzie małe babole wystarczą zaprawki , podwozie super stan muszę zrobić fotki. -Przywrócić przednią rejestracje na swoje miejsce bo dziwnie wygląda Jak to kolega stwierdził , wygląda jak Polonez -Tylna klapa ma w dolnej części i przy zamku świeże oznaki "rudej" ale pójdzie łatwo to zniwelować. -Do wymiany listwa w tylnym zderzaku bo jest popękana , boczne są idealne. -Listwy w przednim zderzaku są niestety do wymiany , są popękane i porysowane , najpierw podejmę próbę pospawania ich i pomalowania jak się nie da to wpadna nowe , nie są to wielkie koszta. -Dokładka od IS'a do przedniego zderzaka. -Pomalować lusterka na oryginalny kolor bo są czarne jak smoła. -Wyczyścić felgi i lekko przepolerować rant ponieważ niedawno były malowane i polerowane. -Przydał by się jakis fajny wydech bo strasznie cicho chodzi -Do pomalowania listwa pod grillem -Ładnie wyczyścić nerki -Spolerowanie całej karoserii i będzie ogień -Pod tylnym zderzakiem niewielki "babol" trzeba to będzie zlikwidować i zakonserwować. -Wymiana jednego siłownika tylnej klapy , na szczęście mam już oryginalny zamiennik. Jest plan kupna i dania budy w jakiś Mtechnik ale to jeszcze za wcześnie na takie akcje I największy minus to dość spora wgniota w tylnych lewych drzwiach , pod samą klamką , najlepiej było by dostać drzwi w kolorze i zamontować , ale spróbuję tą wgniotę wyciągnąć i to pomalować , na szczęście jest to w takim miejscu że w razie czego nie bedzie trzeba malować całych drzwi. To by było na tyle , nie sądziłem ze się tak rozpiszę , mam nadzieje że nikt nie umarł z nudów czytając to
  24. Oszczędne bmw,biturbo 0 koni za to 2 barany:D zobacz hahah http://www.youtube.com/watch?v=rGKlWPWVxCw
×