Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bezpiecznie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 11 wyników

  1. Witam, Przymierzam się do zakupu auta. Jak kupić bezpiecznie samochód na którym jest kredyt? Jakie papiery wziąć z banku? Gdzie i jak można sprawdzić czy na aucie nie ma komornika lub US?
  2. Zaplanuj i podróżuj bezpiecznie! Planowanie podróży zaczyna się już na kilka dni przed wyjazdem. Musimy zwrócić uwagę na nasz plan dnia, bo jazda samochodem wymaga koncentracji i spokoju. Zmęczeni, możemy stać się ofiarą snu albo własnych emocji. „Planując trasę powinniśmy zwrócić uwagę na rodzaje dróg, którymi przyjdzie się przemieszczać. Można sprawdzić jak duże natężenie ruchu na nich występuje, jakie jest ryzyko wypadku” – mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. „Wybór drogi to także konieczność poznania zasad poruszania się po nich, szczególnie, jeśli wyjeżdżamy za granicę. Opłaty czy limity prędkości trzeba poznać przed wyjazdem. Jeśli zostaniemy zatrzymani przez policję, na pewno nieznajomość przepisów nie poprawi naszej sytuacji” – dodaje Radosław Jaskulski. Warto przed wyjazdem sprawdzić, czy na zaplanowanej przez nas trasie nie występują utrudnienia w postaci remontów, przebudowywanych mostów i dróg czy też dróg zamkniętych przez występujące powodzie lub inne kataklizmy. Jeśli mamy do przejechania dużą odległość, podzielmy ją na etapy, uwzględniając przerwy co dwie godziny. Statystyki policyjne podają, że w 2013 roku zmęczenie i zaśniecie było przyczyną 522 wypadków, w których zginęło 88 osób. Zaśnięcie jest drugą przyczyną wypadków na autostradach, zaraz za niedostosowaniem prędkości. Ustalając trasę pamiętajmy również o jej optymalizacji. Nie zawsze najkrótsza droga będzie najlepsza. Nadrobienie paru kilometrów drogami ekspresowymi czy autostradami, nawet jeśli nie pozwoli nam dojechać wcześniej, gwarantuje, że podróż ta będzie mniej ryzykowna i mniej mecząca. Wszystkie materiały, mapy, rezerwacje związane z podróżą, a nawet pieniądze na opłaty autostradowe trzymajmy w jednym miejscu. Nawigację ustawmy przed wyjazdem, upewniając się, że trasa jest dobrze wprowadzona i zgodna z planami. Jeśli musimy dokonać jej korekty, zatrzymajmy się na poboczu. Planowanie podróży, szczególnie tych dalekich, to proces wieloetapowy i rozłożony w czasie. Uwzględnijmy to. Nie wystarczy sprawny samochód, najważniejszy jest kierowca. Sprawny, wypoczęty, pewny swoich decyzji jest najlepszym gwarantem bezpiecznej podróży. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Jak bezpiecznie przejechać przez zaspę? Padający śnieg w połączeniu z wiejącym wiatrem powoduje powstawanie zasp śnieżnych, głównie na poboczach dróg. Jazda przez zaspy wymaga wysokich umiejętności i odpowiednio przygotowanego samochodu. Pojawiające się na drodze zaspy możemy pokonywać na dwa sposoby. Większość instruktorów zaleca pokonywanie takiej przeszkody na pierwszym, bądź drugim biegu. Prędkość, z którą porusza się samochód powinna być stała i nie za duża, by nie powodowała buksowania kół. Taka jazda samochodem powinna zapewnić nam maksymalną możliwą przyczepność i, o ile śnieg nie okaże się za głęboki i nie zatrzymamy się, samochód bez większych problemów powinien przeprawić się przez zaspę. W drugim sposobie, kluczem do pokonania zaspy jest rozpędzony samochód, który dzięki swojej masie i nabranej prędkości powinien przejechać przez zaspę. Metoda ta może być skuteczna, ale jeśli zawiedzie, unieruchomiony samochód będzie dużo trudniej wydobyć ze śniegu. Co zrobić, kiedy jednak utkniemy w śniegu? Przede wszystkim nie reagujmy nerwowo, nie szarżujmy z gazem, nie kręćmy kołami we wszystkie strony. Najlepiej wyjść z samochodu, ocenić sytuację i wybrać strategię dalszego postępowania. Głębokość zaspy i jej długość dadzą nam informacje czy możemy jechać do przodu, czy lepiej wycofać się po śladach i szukać innej drogi. „Samodzielnie możemy wyjechać z zaspy próbując rozbujać samochód przy użyciu biegu pierwszego i wstecznego. Przed próbą powinniśmy wyprostować koła, następnie na zmianę, delikatnie podjechać do przodu i na wstecznym do tyłu. Rozbujanie samochodu ma spowodować stworzenie przestrzeni, dzięki której w konsekwencji będziemy mogli odzyskać przyczepność i prędkość do opuszczenia zaspy” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Nieco trudniej będzie nam wyjechać, jeśli samochód osiądzie na śniegu. W tym przypadku nie uda nam się to bez usunięcia go spod samochodu i przywrócenia przyczepności kół. Jeśli ten zabieg nie pomoże, możemy pod napędzane koła podłożyć gałęzie lub maty podłogowe, które zwiększą przyczepność. Skutecznym sposobem jest również obniżenie ciśnienie w oponach w celu zwiększenia ich powierzchni. W tym przypadku należy pamiętać, by po wyjechaniu z zaspy koła napompować. Jeśli sposoby te zawiodą, nie pozostaje nam nic innego jak próbować wypchnąć auto z zaspy albo z pomocą innego kierowcy wyciągnąć przy użyciu linki holowniczej. Użytkownicy aut z automatyczną skrzynią biegów nie mogą bujać samochodu - w ten sposób bardzo szybko można uszkodzić skrzynię biegów. Jeśli nie pomoże usunięcie śniegu spod kół i podsypanie ziemią w celu zwiększenia przyczepności, użytkownicy tych samochodów powinni wezwać pomoc. Najbezpieczniej dla samochodu będzie, gdy zostanie wypchnięty albo wyciągnięty na holu. Śniegu i zasp nie można się bać, ale tak jak w każdej drogowej sytuacji nic nie zastąpi wyobraźni i przezorności. Odpowiednio przygotowany samochód z dodatkowym wyposażeniem nie wyeliminuje takich sytuacji, ale pozwoli z większości nich wyjść obronną ręką. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Wygodnie i bezpiecznie, czyli jak podróżować z przyczepą? Czas urlopów i wakacyjnych przygód powoli się kończy, ale dla wszystkich tych, którzy planują jeszcze wrześniowy odpoczynek – mamy kilka porad, dotyczących podróżowania z przyczepą. Aby poczuć smak takich wycieczek, należy się do nich dobrze przygotować. Po pierwsze uprawnienia „Należy pamiętać, że nie wystarczy być posiadaczem prawa jazdy kategorii B, by holować każdą przyczepę. Kierowca z kategorią B może podróżować z przyczepą o masie całkowitej przekraczającej 750 kg, jeżeli masa całkowita przyczepy nie przekracza masy pojazdu i jednocześnie masa całkowita samochodu i przyczepy nie przekracza 3,5 tony.” – mówi Radosław Jaskulski ze Szkoły Auto ŠKODA. Po drugie przyczepa Przygotowując przyczepę kempingową powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na stan ogumienia oraz odpowiednie ułożenie bagaży. Opony muszą posiadać odpowiedni stan bieżnika, nie mogą być popękane ani nie powinny mieć wybrzuszeń. Powinny też być odpowiednie do masy maksymalnej przyczepy. Pakując bagaże starajmy się układać je tak, by najcięższe bagaże znajdowały się najniżej. W miarę możliwość rozłóżmy je w przyczepie równomiernie, aby zapewnić odpowiedni nacisk dyszla na hak. Nierównomierne rozłożenie bagażu może powodować wychylanie się przyczepy na boki, a w konsekwencji trudności w prowadzeniu. Po trzecie odpowiednie przygotowanie samochodu Elementem, który łączy samochód z przyczepą kampingową jest hak. Jego montaż powinniśmy zlecić sprawdzonemu serwisowi. Wyposażmy nasz samochód w dodatkowe lusterka zewnętrzne na specjalnych wysięgnikach, które szczególnie przydadzą się przy pokonywaniu zakrętów i manewru wyprzedzania. Warto mieć dodatkowe kliny zabezpieczające, które wykorzystamy, gdy będziemy zmuszeni do zatrzymania się z przyczepą na stromym podjeździe. Po czwarte technika i taktyka jazdy Jazda z przyczepą wymaga wyobraźni i umiejętności. - Pokonywanie zakrętów: Odpowiednio szerokie pokonywanie zakrętu z rozsądną prędkością, da nam gwarancje bezpiecznego wykonania manewru. Zbyt duża prędkość podczas manewru może spowodować przewrócenie przyczepy, a zbyt mały kąt, spowoduje ścięcie zakrętu przez przyczepę i w konsekwencji np. uderzenie w wysoki krawężnik. - Hamowanie i przyspieszanie: Unikajmy gwałtownych hamowań i przyśpieszeń. Podczas tych manewrów istnieje ryzyko niestabilnego toru jazdy przyczepy. Należy pamiętać, że samochód z przyczepą ma wydłużoną drogę hamowania, nawet o 70%. - Silne podmuchy wiatru: W takich warunkach, przyczepa może zacząć się kołysać. Podobnie może się zachowywać, gdy bagaż, który przewozimy będzie rozłożony nierównomiernie oraz gdy będziemy jechać zbyt szybko. W takiej sytuacji najlepiej jest zahamować zdecydowanie i długo, by w ten sposób doprowadzić do stabilizacji toru jazdy samochodu z przyczepą. - Wyprzedzanie: Manewr wyprzedzania wymaga miejsca i czasu. Możemy się na niego zdecydować tylko wtedy, gdy mamy ich wystarczającą ilość. - Pamiętajmy o bezwzględnym zakazie przewożenia osób w przyczepie podczas jazdy! Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA doradzają, jak wygodnie i bezpiecznie podróżować samochodem. Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA mówi: „Pozycja za kierownicą to podstawowy element bezpiecznej jazdy samochodem”. Złe ustawienie fotela, zagłówków czy pasów, może być przyczyną nie tylko dyskomfortu i błędów technicznych, ale także mniejszej ochrony ciała w razie wypadku. Poniżej przedstawiamy wybrane instrukcje dotyczące najważniejszych elementów podczas dobierania bezpiecznej pozycji za kierownicą. "Za piętnaście trzecia" „Prawidłowe trzymanie kierownicy to układ rąk tzw. za piętnaście trzecia. Układ ten pozwala na pokonanie większości zakrętów bez odrywania rąk od kierownicy. Dzięki temu, jazda jest stabilna i bezpieczna. Stabilna, gdyż w sekwencji np. dziur, istnieje minimalne ryzyko "wyrwania" kierownicy z rąk. Bezpieczna, ponieważ zawsze wiemy w którą stronę skierowane są koła.” Odległość „Zajmując prawidłową pozycję za kierownicą szczególną uwagę powinniśmy poświęcić odległości nóg względem pedałów sprzęgła, hamulca i gazu.” „Nogi w momencie nagłego, bardzo mocnego hamowania muszą być zawsze zgięte. Pozwala to na posiadanie rezerwy w dociskaniu hamulca i maksymalnego wykorzystania jego mocy. W innym przypadku nie będziemy mieć siły w hamowaniu a wyprostowane nogi mogą podczas wypadku lub małej stłuczki doprowadzić do uszkodzenia stawu kolanowego lub biodrowego.” Pasy bezpieczeństwa „Dbajmy o prawidłowe zapięcie pasów. Samo zapięcie to nie wszystko. Zaciągajmy pas dolny i zwracajmy uwagę na wysokość pasa. Powinien przechodzić przez najtwardsze miejsce tj. przez obojczyk.” „Zbyt wysoko zapięty pas, może podczas zdarzenia drogowego spowodować ranę ciętą i uszkodzić tętnicę szyjną. Zbyt nisko ustawiony nie spełni swojego zadania i prawdopodobnie obsunie się w dół, na ramię. Gdy jeździmy w kurtkach, pamiętajmy o tym, by pas znajdował się pod kurtką i przebiegał jak najbliżej ciała.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Jakprzygotować się do wakacyjnej podróży by bezpiecznie dotrzeć docelu? O czym pamiętać i czego unikać? Porządneśniadanie, odpoczynek i sprawny samochód to podstawa by w pełnisił wyruszyć w długą drogę. Nikt nie chce być kolejnym numeremw statystykach. A te są zatrważające. Jak podaje Partnerstwo dlaBezpieczeństwa Drogowego wypadki drogowe w Polsce pochłaniająrocznie ponad 4 000 ofiar śmiertelnych i ok. 50 000 rannych. Oznaczato, że co 13 minut następuje wypadek, co godzinę przybywa 6rannych i co dzień ginie 11 osób. Jeśli nie poczynimy konkretnychdziałań zmniejszających ilość wypadków już w 2030 wypadki nadrodze staną się jedną z głównych przyczyn (8-mą) śmierci naświecie (Światowa Organizacja Zdrowia). „Zdrowiepubliczne jest warunkowane tylko w 10% przez system opiekizdrowotnej, ponad 50% to są czynniki zależne od nas samych, a10-15% to czynniki genetyczne” – mówi posełMałecka-Libera, Wiceprzewodnicząca Komisji Zdrowia.„W związku z tym 50% a może nawet i więcej czynników, któreoddziaływają między innymi na problemy wypadkowości zależy odnas”. Towłaśnie od nas zależy czy podczas podróży samochodemzdejmiemy nogę z gazu i zapniemy pasy bezpieczeństwa. ŚwiatowaOrganizacja Zdrowia zwraca uwagę, że przekraczanie dozwolonejprędkości jest jedną z głównych przyczyn wypadków. Ich badaniapokazują, że zmniejszenie średniej prędkości o 1km na godzinęprowadzi do redukcji fatalnych wypadków o 4 do 5%. Zderzeniesamochodu jadącego z prędkością 80 km/godz. z np. drzewem czysłupem jest niemal zawsze śmiertelne. Jakpodaje Krakowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zdarzenie trwaułamki sekundy, a śmierć przychodzi z prędkością pocisku. po 0,026 sekundy od początku wypadku zderzak i przód samochodu jest już zgnieciony, a niezapięty pasami kierowca kontynuuje ruch z prędkością 80 km/godz.; po 0,039 sekundy kierowca wraz z siedzeniem zostaje uniesiony o 15 cm; po 0,044 sekundy uderza klatką piersiową w kierownicę; po 0,050 sekundy opóźnienie działające na osobę 80 razy przewyższa masę ciała; po 0,068 sekundy ciało kierowcy uderza w deskę rozdzielczą z siłą 6 ton; po 0,092 sekundy głowa kierowcy uderza w przednią szybę; po 0,100 sekundy, ciało kierowcy po uderzeniu w kolumnę kierownicy, wypada na zewnątrz wybijając przednią szybę – obrażenia powodują śmierć na miejscu! po 0,110 sekundy wrak auta zaczyna się cofać; po 0,150 sekundy w miejscu wypadku zalega cisza. Prawie10% osób (rocznie) mogłoby uniknąć tragedii, gdyby 90% podróżnychregularnie zapinało pasy bezpieczeństwa. „Poprawabezpieczeństwa na polskich drogach jest głównym celemAutofederacji. Dlatego członkom Autofederacji zapewniliśmymożliwość trenowania swoich zachowań i reakcji podczas trudnychwarunków pogodowych czy nieprzewidzianych sytuacji nanajnowocześniejszym symulatorze samochodowym. Liczę, że dziękitemu wpłyniemy na zmniejszenie statystyk wypadków w Polsce” –mówi Hubert Drabik, Prezes Autofederacji. AgnieszkaZydroń, Ambasador Autofederacji radzi: „spakujmyodpowiednio samochód, aby nie ograniczać widoczności kierowcy,zabierzmy mapę, która może się przydać, gdy GPS zawiedzie,naładujmy telefon, który może stać się ratunkiem w krytycznejsytuacji i pamiętajmy o apteczce, trójkącie ostrzegawczym,komplecie żarówek i lince holowniczej”. Gorąco,późna godzina, chęć wylegiwania się na plaży są tylkoniektórymi z powodów, dla których lubimy się spieszyć.Jednak może wakacje to czas by w końcu nauczyć się spieszyćpowoli. InformacjeoAutofederacji: Autofederacja(AF), pierwsza w Polsce opiniotwórcza i oparta na idei afiliacjiorganizacja, która powstała by zrzeszyć wszystkich polskichkierowców, bez względu na rodzaj pojazdu, który użytkują, stażza kierownicą czy kategorię prawa jazdy. Misją AF jest poprawakomfortuużytkowników polskich dróg i indywidualne podejście do każdegokierowcy. Autofederacja ma na celu zapewnienie dostępu dowszechstronnej wiedzy o rynku motoryzacyjnym, krzewienie kultury napolskich drogach, wdrażanie sprawdzonych i zintegrowanych rozwiązańdla kierowców oraz wspieranie ich, kiedy tylko tego potrzebują. Dodyspozycji Członków AF pod numerem tel. 801 999 888uruchomiono całodobowe centrum informacyjne. Przez 7 dni w tygodniukonsultanci udzielająinformacji o obecnych i przyszłych usługach AF a także umawiająUczestników z ekspertami z różnych dziedzin motoryzacji,prawnikami czy rzeczoznawcami AF.Abydowiedzieć się więcej, odwiedź nasz portal www.af.pl Źródło: StudioPR Image HOUSE
  7. http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news/burza-czy-w-aucie-jest-bezpiecznie,1343378,324 zapraszam do lektury
  8. Paweł Dytko pokazuje jak bezpiecznie hamować <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Ye-hfJKBIFY&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Ye-hfJKBIFY&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  9. Toruń. Akcja "Jedź bezpiecznie" <object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=EV-L_5Dwef0&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=EV-L_5Dwef0&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed></object>
  10. Policja pokazuje jak bezpiecznie jechać <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=xPW6enoDUWI&hl=pl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=xPW6enoDUWI&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  11. http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/bezpiecznie-w-droge-w-warszawie.html
×