Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bezpieczne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 7 wyników

  1. Pomóżcie proszę! Mam max 8-10 tys. i dylemat: Ford Focus mk1 z motorem 1.8 TDDI (nie TDCI!) albo 1.6 16V Opel Astra G - 1.6 8V lub diesel 75-konny 1.7 DTI lub CDTI po 2003 r. (80 KM) Coś z grupy VW z TDI: Golf IV, Skoda Fabia (może SDI) Citron Xsara Picasso z 2.0 HDI Mazda 323F z 2.0 diesel lub benzyna Szukam auta bezpiecznego, koniecznie 4 drzwi, ekonomicznego i taniego w utrzymaniu. Nie jężdzę dużo, dominują codzienne dojazdy do pracy (miasto w korkach i na światłach). Weekendy poza miastem do 100 km. Proporcje jazdy 60% miasto + 40% trasa. Zastanawiam się, czy benzyna czy diesel. Ale chyba wybór padnie na benzynę – tańsza w utrzymaniu i do krótkich podjazdów lepsza. Może pominąłem jakąś markę w powyższym zestawieniu? Za wszelkie sugestie będę szalenie wdzięczny
  2. Na pewno udałoby się zapobiec lub złagodzić skutki wielu wypadków, gdyby samochody w standardzie były wyposażane w zaawansowane systemy bezpieczeństwa. Z takiego założenia wychodzi Volvo, które opracowuje nowoczesne technologie i wprowadza je już do podstawowych pakietów. Tak jest w przypadku nowego XC90, które posiada, np. nowatorski system zabezpieczający przed skutkami wypadnięcia samochodu z drogi. Wypadki, w których pojazd wypada z drogi zdarzają się bardzo często, a ich przyczyny są różnorodne, m.in. nieuwaga kierowcy, zmęczenie lub złe warunki pogodowe. W Stanach Zjednoczonych wypadki, w których bierze udział tylko jeden samochód, to prawdziwa plaga. Ginie w nich połowa wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych. W Szwecji umiera w ten sposób jedna trzecia osób tracących życie na drogach. W Polsce w takich zdarzeniach każdego roku umiera ok. 600 osób, co stanowi 18% wszystkich śmiertelnych wypadków. Największe zagrożenie – urazy kręgosłupa Wraz z rozwojem motoryzacji zmieniały się również typy obrażeń powypadkowych. W ciągu ostatnich dekad miał miejsce ogromny postęp w kwestiach konstrukcji samochodów i systemach bezpieczeństwa. Doprowadziło to do znacznej poprawy poziomu bezpieczeństwa aut. Wśród użytkowników aut Volvo ryzyko odniesienia poważnych obrażeń bądź utraty życia, od lat siedemdziesiątych, zostało zredukowane o ponad dwie trzecie. Mimo tego nie udało się równie mocno zmniejszyć częstotliwości urazów piersiowego oraz lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Tego typu obrażenia są skutkiem określonego typu wypadków drogowych. – Śledząc dane dotyczące wypadków zauważyliśmy, że bardzo duży wpływ na skutki wypadków ma pozycja, w której znajduje się pasażer. Najczęstszymi urazami w wypadkach, w których samochód wypada z drogi są przednie złamania klinowe oraz kompresyjne złamania kręgosłupa – mówi Lotta Jakobsson, specjalistka ds. bezpieczeństwa w Centrum Bezpieczeństwa Volvo. Rozwiązanie Volvo – elektryczny napinacz pasów i amortyzacja uderzenia Według analiz Volvo, dzięki przytrzymaniu pasażera w prawidłowej pozycji oraz amortyzacji uderzenia, można zredukować siłę uderzeniową o jedną trzecią. Pozwala to w znacznym stopniu obniżyć ryzyko najpoważniejszych urazów kręgosłupa. W nowym XC90 dzięki zaawansowanym czujnikom, system bezpieczeństwa jest w stanie wykryć zagrożenie wypadnięcia pojazdu poza drogę. W takiej sytuacji przednie pasy zostają elektrycznie napięte, dzięki czemu stabilizują pozycję pasażerów. Napinacz pasów działa z prędkością 1 mm/ms, co oznacza, że jest on w stanie naciągnąć 10 cm pasa bezpieczeństwa w zaledwie 0,1 sek. Pasy pozostają mocno zaciśnięte aż do momentu całkowitego unieruchomienia samochodu. Aby zapobiec urazom kręgosłupa Volvo opracowało również specjalną konstrukcję ramy siedzenia, jego oparcia i siedziska. Mają one za zadanie rozproszyć energię powstałą podczas nagłego uderzenia samochodu, np. w twarde podłoże. Trzy metody crash testów przeprowadzane przez Volvo Bazując na danych z prawdziwych wypadków drogowych, Volvo opracowało trzy metody crash testów, które mają na celu ocenę konsekwencji różnego rodzaju wypadków związanych z opuszczeniem drogi przez samochód. Pierwszy z nich to tzw. test „Powietrzny”, w trakcie którego pojazd wypada z drogi z prędkością, np. 80 km/h. Po etapie swobodnego lotu, samochód ląduje na płaskiej powierzchni i jedzie dalej. Różnica poziomów w trakcie tego testu wynosi 80 cm, przez co siła uderzenia w trakcie lądowania jest bardzo duża. Można ją porównać do tej, jakiej poddany jest pilot myśliwca w trakcie awaryjnego katapultowania się. Innym testem jest tzw. „Rów”, ma on na celu odzwierciedlenie sytuacji, w której samochód wpada w dół o głębokości 80 cm. Inną metodą jest „Nierówna nawierzchnia”. Sprawdza ona zachowanie samochodu na wyboistej drodze w terenie. W tego rodzaju testach używane są specjalnie zaprojektowane do tego manekiny. Najbardziej zaawansowanym manekinem w testach Volvo jest „Thor”, który jest bardziej elastyczny w okolicach ramion, dzięki czemu w trakcie crash testów świetnie oddaje ruchy prawdziwego człowieka. Pomagać i zapobiegać Volvo skupia się nie tylko na minimalizowaniu skutków wypadków, ale również pomaga kierowcom ich unikać. Właśnie dlatego szwedzka firma tworzy technologie zabezpieczające samochód przed niezamierzonym opuszczeniem drogi. Przykładem jest Lane Keeping Aid, który pomaga utrzymać pojazd na właściwym pasie ruchu, a w razie potrzeby dokonuje niewielkich korekt toru jazdy. Natomiast Driver Alert Control wykrywa i sygnalizuje zmęczenie oraz spadek koncentracji kierowcy. W nowym XC90 znalazła się również funkcja Rest Stop Guidance, która wskaże prowadzącemu najbliższy punkt, w którym można się zatrzymać i odpocząć. Źródło: Volvo
  3. Witam serdecznie. Ciesze się że znalazłem dział na forum w którym będę mógł zadać pytanie, chodzi mi dokładnie o mocowanie SafeClamp do drabin, chciałbym dowiedzieć się co o nim sądzicie, czy jest to bezpieczne rozwiązanie do umieszczania drabin na dachu samochodu ?? Zastanawiam się czy wystarczy mi to do przewozu drabin moim VITO. Z góry dziękuję za pomoc
  4. Mam pytanie! Czy chip tuning się opłaca i czy jest to bezpieczne? Czy nie zniszczy to mojego auta? Czy to dozwolone? Z góry dzięki!
  5. Auta z Chin już bezpieczne? http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/auta-z-chin-juz-bezpieczne,1284374,415
  6. Akcja "Bezpieczne Szpilki na drodze" - drift show <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=PY28Cco83dM&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=PY28Cco83dM&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  7. Bezpieczne cysterny <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Q4dfNPvwaOs&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Q4dfNPvwaOs&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
×