Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'bezpieczenstwo' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 21 wyników

  1. Cześć, Chciałbym przedstawić narzędzie, które może was ustrzec przed zakupem samochodu od nieuczciwego właściciela, podejrzaną ofertą czy ukrytymi wadami. LinkRev o którym mowa nie wymaga rejestracji/logowania ani dodatkowej aktywności, a może zaoszczędzić wam sporo nerwów, czasu i pieniędzy. Jest to dodatek do przeglądarki, który umożliwia komentowanie każdej odwiedzonej strony, a osoby, które pojawią się pod danym linkiem po was będą mogły odczytać dodane wcześniej komentarze. W dodatku nie byłoby nic niezwykłego gdyby nie fakt, że w kilka sekund pozwala na ostrzeżenie innych przed trefnymi ogłoszeniami samochodów na Otomoto czy innych serwisach sprzedażowych, które uniemożliwiają komentowanie ofert, bądź takich, które negatywne komentarze usuwają. Instalacja zajmuje dosłownie kilka sekund, a przykład użycia możecie zobaczyć na screenie dodanym do wpisu. Po instalacji dodatek wyświetla nam listę komentarzy na danej stronie w małym okienku po prawej stronie od paska adresu, także w prosty sposób możemy sprawdzić czy ktoś już wypowiedział się na temat danego samochodu /oferty. Link do strony dodatku znajdziecie tutaj: https://linkrev.com/pl Wtyczkę można pobrać bezpośrednio z oficjalnych sklepów poniższych przeglądarek: - Google Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/linkrev/nijpdaiknkbfbnepppnmbbhlhdahblpm?hl=pl - Mozilla Firefox: https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/linkrev/ - Opera https://addons.opera.com/pl/extensions/details/linkrev/?display=pl: Zapraszam do instalacji, pomóżmy sobie nawzajem! Pozdrawiam, Marek.
  2. Wprowadzamy nową, innowacyjną platformę służącą zwiększeniu bezpieczeństwa telefonów komórkowych, tym samym obiecujemy drastycznie zredukować plagę globalnych kradzieży telefonów komórkowych, która w ciągu ostatnich 10 lat wzrosła o 700%. Nowa Platforma i Aplikacja wspierana z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, oficjalnie wchodzi do Polski, łącząc narzędzie All-in-One do powstrzymania sprzedaży skradzionych telefonów komórkowych, zapewniając bazę skradzionych telefonów komórkowych i oferując bezpieczny handel / wymianę telefonów komórkowych. Nowa platforma ma być dostępna w całej Europie w ciągu najbliższych 12 miesięcy z ostatecznym celem zapobiegania przestępczości transgranicznej- sprzedaży telefonów komórkowych w innych krajach. System Fonreg chce stworzyć jednolitą bazę danych IMEI w całej Polsce, dołączyć do istniejących krajowych baz danych na całym świecie, i wiele więcej z silnym poczuciem misji mającej na celu zapobieganie przestępczości transgranicznej- sprzedaży skradzionych telefonów komórkowych w innych krajach. Celem jest ochrona konsumentów poprzez wysuszenie rynku wtórnego skradzionych telefonów - na całym świecie. Zapraszamy do bezpłatnego rejestrowania swoich urządzeń!
  3. Bezpieczeństwo na piątkę: najwyższe noty dla SKODY Fabia Emocjonująca i praktyczna, a także – co zostało udowodnione przez niezależną organizację Euro NCAP – wyjątkowo bezpieczna. Nowa ŠKODA Fabia doskonale przeszła testy zderzeniowe, zdobywając najwyższe noty we wszystkich możliwych kategoriach. Nowa ŠKODA Fabia otrzymała maksymalny wynik pięciu gwiazdek w każdej z czterech kategorii: ochrony dorosłego, ochrony dziecka, systemów bezpieczeństwa i ochrony pieszego. Badający wyróżnili wytrzymałość kabiny pasażerskiej, bardzo chwaląc także ochronę najmłodszych pasażerów: Fabia zdobyła bardzo wysokie noty w zakresie ochrony dzieci zarówno w wieku osiemnastu miesięcy, jak i trzech lat. W zakresie bezpieczeństwa model ten nie ma słabych punktów: jego mocną stroną jest zarówno bezpieczeństwo bierne (wysokowytrzymała konstrukcja ze specjalnych stopów metali, dopracowane kontrolowane strefy zgniotu, standardowo aż sześć poduszek powietrznych z kurtynami powietrznymi oraz pięć pasów trzypunktowych), jak i bezpieczeństwo czynne (nowoczesne systemy elektroniczne zarezerwowane do tej pory dla droższych samochodów z wyższych klas). Ten doskonały wynik potwierdza, że wchodzący niebawem do polskich salonów model Fabia wyróżnia nie tylko atrakcyjna stylistyka, wysoka funkcjonalność i przemyślana oferta, ale też najwyższe bezpieczeństwo. ŠKODA Fabia wyposażona jest standardowo w aż sześć poduszek bezpieczeństwa oraz system stabilizacji toru jazdy ESP z rozbudowaną elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego XDS+ i hamulcem antykolizyjnym Multi-Collision Brake. XDS+ wspiera kierowcę podczas pokonywania ostrych zakrętów. Działa on na zasadzie przyhamowywania koła po wewnętrznej stronie zakrętu, by na zewnętrznym pojawił się większy moment obrotowy, idealnie wyrównując napęd dla pewności i precyzji prowadzenia. Nieocenionym rozwiązaniem, mogącym w krytycznych przypadkach nawet uratować życie, jest także funkcja Multi-Collision Brake, która automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji, nawet gdy kierowca nie naciska pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu lub zmniejsza prędkość, z jaką do niego dochodzi. Fabia może być także wyposażona we Front Assistant, który mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu podczas jazdy. W przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do niego, ostrzega kierowcę, a w razie zagrożenia – rozpoczyna automatyczne hamowanie. „Możliwość zaoferowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa w segmencie małych samochodów to jeden z podstawowych celów, jaki stawialiśmy sobie tworząc nową ŠKODĘ Fabia” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Maksymalny wynik pięciu gwiazdek potwierdzony przez niezależnych ekspertów świadczy o tym, że udało nam się osiągnąć nasz cel. Nowa ŠKODA Fabia jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w swoim segmencie” - podsumowuje dr Welsch. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Witam. Od 31.08.2014 r. w życie wchodzi nowa ustawa stanowiąca prawo o noszeniu elementów odblaskowych przez osoby piesze poza terenem zabudowanym. Według osób związanych z prawem niedopatrzenia a raczej nieścisłości w zapisie ustawy spowodują to, że nie będzie musiała być ona przestrzegana gdyż brakuje w niej kilku ważnych konkretów. Nowe prawo ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych po zmroku i tym samym zmniejszyć liczbę wypadków z ich udziałem. Jak oceniacie starania rządu ? Czy aby ta ustawa może być przestrzegana mimo tych braków ? Jak oceniacie ten pomysł zwiększenia bezpieczeństwa jako kierowcy ? Zapraszam do dyskusji
  5. Spotkanie z Policjantem Bezpieczeństwo ruchu drogowego to trójkąt zależności między kierowcą, samochodem, którym się porusza, a uczęszczaną przez niego drogą. Zależności te regulują przepisy, na straży których stoi Policja. Każdy kierowca w swojej karierze miał na pewno okazję do spotkania z patrolem policyjnej drogówki. Jak zachować się w takiej sytuacji? Jakie mamy prawa i obowiązki, a jakie obowiązki ma Policjant? Znajomość przepisów pomoże nam w sposób bezstresowy - o ile nie popełniliśmy wykroczenia - przejść każdą policyjną kontrolę. Kierowcę do kontroli może zatrzymać zarówno Policjant umundurowany, jak i w cywilu. Policjant umundurowany może zatrzymać do kontroli w każdym miejscu, natomiast Policjant nieumundurowany - tylko na obszarze zabudowanym. Policjanci powinni rozpocząć kontrolę od przedstawienia się i podania powodu zatrzymania. Policjant nieumundurowany jest zobowiązany pokazać legitymację służbową, a umundurowany - tylko na żądanie kontrolowanego kierowcy. Funkcjonariusz zatrzymujący do kontroli może sygnalizować taki zamiar ręką (tylko przy dobrej widoczności), tarczą do zatrzymywania pojazdów, a w przypadku złej widoczności latarką albo tarczą ze światłem odblaskowym. Policjant jadący samochodem może dawać sygnały z urządzeń sygnalizacyjnych, świetlnych i nagłaśniających. Do kontroli może nas również wezwać Policjant ze śmigłowca, w tym przypadku sygnały wysyłane są z urządzeń nagłaśniających i świetlnych. Kierowca, który otrzyma od Policjanta sygnał do zatrzymania, powinien zatrzymać pojazd w miejscu wskazanym przez Policjanta. Miejsce to nie powinno utrudniać ruchu i stwarzać zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego. Po zatrzymaniu kontrolowany powinien położyć ręce na kierownicy i czekać na przyjście policjanta. Zakaz wychodzenia z samochodu obowiązuje również pasażerów. Kontrolujący Policjant może nakazać wyłączenie silnika i włączenie świateł awaryjnych. „Policjant zatrzymujący do kontroli ma szereg uprawnień. Od sprawdzenia ważności prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego i ubezpieczenia pojazdu, przez sprawdzenie trzeźwości kierującego, po uniemożliwienie dalszej jazdy w przypadku m.in. nietrzeźwości, złego stanu technicznego pojazdu czy braku odpowiednich uprawnień pozwalających na prowadzenia pojazdu” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Kontrolowany kierowca oprócz obowiązków ma również prawa, z których może skorzystać w przypadku, gdy nie zgadza się z oceną swojego wykroczenia. Prawa te są ściśle określone i dotyczą: możliwości złożenia zażalenia na sposób przeprowadzenia czynności przez Policjanta, a także zasadności wystawionego mandatu lub jego wysokości. W takim wypadku możemy odmówić przyjęcia, a sprawa wówczas zostanie przekazana do sądu. Jeśli kierowca ma być ukarany na podstawie wskazań urządzeń powinien mieć możliwość zapoznania się z nagraniem lub wynikiem pomiaru urządzeń kontrolujących prędkość, a także może żądać okazania kopii świadectw legalizacyjnych tych urządzeń. Kierowca poddawany badaniu na obecność alkoholu lub innych środków odurzających, w przypadku pozytywnego wyniku badania ma prawo do ich powtórnego przeprowadzenia. Trudno mówić o bezpiecznych drogach bez podkreślania roli Policji. Zadaniem Policji jest zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego, dbanie o przestrzeganie zasad ruchu oraz niwelowanie zagrożeń pojawiających się na drodze. W województwie mazowieckim, jednostki miejskie i powiatowe Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu dbają o bezpieczeństwo na drogach poruszając się ŠKODAMI Yeti. Pod koniec 2013 roku, trzydzieści aut marki trafiło do jednostek na Mazowszu, jako radiowozy oznakowane i nieoznakowane. Jak twierdzą Policjanci, ŠKODY Yeti to samochody, które świetnie radzą sobie na ruchliwych drogach i wymagających terenowych traktach. Auta wyposażone są w silniki 1.4 TSI o mocy 122 KM. W drogowym systemie zależności wszyscy mamy ten sam cel - dotrzeć bezpiecznie do domu. Pamiętajmy o tym i dbajmy o wzajemne zrozumienie i szacunek. Bezpieczeństwo na drodze jest ważne każdego dnia, a w okresie zbliżających się ferii zimowych zwróćmy na nie szczególną uwagę. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Bezpieczeństwo finansowe z Kredytem z Ubezpieczeniem od utraty pracy Poczucie bezpieczeństwa finansowego jest dla większości z nas warunkiem koniecznym do spełnienia przed podjęciem kolejnego zobowiązania finansowego. W odpowiedzi na potrzeby Klientów, którzy planują zakup nowej ŠKODY na kredyt, przygotowana została oferta ŠKODA Kredyt z Ubezpieczeniem od utraty pracy gratis. „Obawa przed zachwianiem domowego budżetu na skutek nagłej zmiany sytuacji zawodowej sprawia, że wielu Klientów wstrzymuje się z decyzją o zakupie nowego samochodu. Takie przypadki jak utrata pracy, wypadki losowe czy choroba całkowicie blokują płynność finansową. Naszą rolą jest zwiększanie dostępności nowych samochodów, dlatego z myślą o komforcie i poczuciu bezpieczeństwa Klientów marki ŠKODA, wprowadziliśmy Ubezpieczenie od utraty pracy, które Klient otrzymuje w ramach ubezpieczenia LIFE za darmo” – informuje Michał Dyc, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Współpracy z Dealerami w Volkswagen Bank Polska S.A. Ubezpieczenie od utraty pracy jest dostępne w ramach ŠKODA Kredyt Niskich Rat lub ŠKODA Kredyt 3,99%. Stanowi element ubezpieczenia LIFE. Właściciel auta otrzymuje gratis rozwiązanie o wartości kilkuset złotych. „Najważniejszą cechą nowego rozwiązania jest zabezpieczenie każdego klienta i jego bliskich w przypadku utraty pracy. Kredytobiorca może otrzymać do 6 rat kapitałowo-odsetkowych, o wysokości do 3 000 zł każda (w sumie nie więcej niż 18 000 zł). W odróżnieniu od analogicznych produktów dostępnych na rynku, ubezpieczenie od utraty pracy w ŠKODA Finance dostępne jest także dla przedsiębiorców” – mówi Michał Dyc. Z ubezpieczenia mogą skorzystać osoby zatrudnione na podstawie: umowy o pracę (na czas określony i nieokreślony), kontraktu menadżerskiego, stosunku służbowego, umowy zlecenia, a także osoby fizyczne, prowadzące działalność gospodarczą. Rozwiązanie zapewnia ubezpieczonemu możliwość poszukiwania pracy, bez obaw o zaciągnięty kredyt. „Warunkiem wypłaty ubezpieczenia jest utrata pracy wskutek rozwiązania umowy przez pracodawcę oraz uzyskanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych. W przypadku przedsiębiorców warunkiem jest wyrejestrowanie działalności gospodarczej z przyczyn ekonomicznych” – dodaje Michał Dyc. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Aktywne bezpieczeństwo w centrum uwagi Audi podczas wyścigu Le Mans -Cyfrowe lusterko wsteczne eliminuje problem martwego punktu - Reflektory diodowe skonstruowane w technice matrix-beam wyznaczają nowe standardy - Dodatkowe funkcje na kierownicy cennym narzędziem dla kierowcy Ingolstadt, 11 czerwca 2013r. Pozostały tylko niecałe dwa tygodnie do jubileuszu dziewięćdziesięciolecia 24-godzinnego wyścigu w Le Mans. Bierne bezpieczeństwo pojazdu obejmuje rozwiązania, które chronią kierowcę przed obrażeniami podczas wypadku, a także pomagają w absorbcji energii uderzenia. Jednak sporty motorowe od dawna przykładają większą uwagę do bezpieczeństwa aktywnego. Nowoczesne systemy wsparcia w jakie wyposażono Audi R18 e-tron quattro minimalizują niebezpieczne sytuacje jeszcze zanim do nich dojdzie. Asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist ułatwia zmianę pasa ruchu, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense pozwala uniknąć wypadków, asystent jazdy nocą rozpoznaje pieszych. To tylko kilka przykładów systemów, które klienci Audi bardzo sobie cenią w codziennej eksploatacji pojazdu. Nie wszystkie z tych rozwiązań nadają się jednak do zastosowania w sportach motorowych. Od kierowców wyścigowych oczekuje się bowiem, że udowodnią swoje predyspozycje za sterami bolidów i nie zrzucą wszystkich zadań na barki elektronicznych układów. Mimo to, systemy wsparcia stosowane przez Audi w produkcji seryjnej i w samochodach wyścigowych, mają ze sobą wiele wspólnego: - Od roku 2006, Audi zwiększyło zasięg świateł swoich samochodów LMP o 85 procent. Dzięki temu, podczas nocnej jazdy w Le Mans, kierowcy mogą korzystać z przewagi, jaką daje ponad 800-metrowy zasięg reflektorów. Każdy z nich składa się z ośmiu zespołów diod. Stosowana w nich technika matrix beam polega na podziale diodowych świateł drogowych na wiele pojedynczych segmentów. Ta sama zasada zastosowana w pojazdach seryjnych pozwala osiągnąć efekt jazdy na światłach drogowych, bez oślepiania kierowców jadących z przeciwka. W samochodach wyścigowych, Audi wykorzystuje przewagę matrix beam do specjalnego doświetlenia zakrętów. Diody oświetlające zewnętrzną stronę zakrętu świecą z mniejszą mocą, a te po wewnętrznej stronie, zdecydowanie jaśniej. Kierowca odczuwa wyraźnie większy komfort – droga w zasięgu pola widzenia jest lepiej doświetlona. - Audi R18 e-tron quattro wyposażono też w cyfrowe lusterko wsteczne. Tylna część zamkniętego nadwozia typu monocoque nie ma szyby od strony zamontowanego z tyłu silnika. Nie można więc zamontować tradycyjnego lusterka wstecznego. Dlatego na dachu zainstalowano niewielkich rozmiarów kamerę, która monitoruje przestrzeń za pojazdem w promieniu 60 stopni. Sygnał z kamery przekazywany jest do monitora AMOLED w kokpicie. Skrót AMOLED, tj. Active Matrix Organic Light Emitting Diode, oznacza ulepszoną wersję diody elektroluminescencyjnej, czyli diodę z aktywną matrycą emitującą światło organiczne. W porównaniu do wyświetlacza ciekłokrystalicznego, monitor o przekątnej 6,8 cala, składający się z 600 tys. pikseli, ma dziesięć razy lepszy kontrast, przy zużyciu energii mniejszym o 30 procent. System przynosi szereg korzyści podczas wyścigów. Monitor jest odporny na wibracje, a tradycyjne lusterko – nie. Znika też problem martwego punktu. Podczas wyprzedzania, kierowcy mogą z większą pewnością decydować, kiedy możliwa będzie zmiana toru. W pojedynku na trasie można ocenić, czy przeciwnik zaatakuje z lewej, czy z prawej strony. Obecnie, Audi testuje nowe lusterko cyfrowe w modelu R8 e-tron i ocenia, że system ma potencjał, by w przyszłości używać go w regularnym ruchu drogowym.
 - Dzięki dodatkowym funkcjom sterowanym z kierownicy, staje się ona – zgodnie ze strategią stosowaną współcześnie w sporcie motorowym – ważnym elementem wsparcia. Na froncie koła kierownicy umieszczono 13 przycisków. Za ich pomocą można np. regulować rozkład sił hamowania, kontrolować trakcję, łączność radiową, dostawę napojów, rozrusznik i funkcjonowanie systemów elektronicznych. Do tego dochodzi pięć obrotomierzy, przy pomocy których kierowca jest w stanie regulować charakterystykę pracy silnika i kontrolować poślizg kół. Główny element pola widzenia kierowcy stanowi cyfrowy wskaźnik informujący o czasach przejazdu poszczególnych rund, czasach spędzonych w poszczególnych sektorach danego odcinka, różnicach pomiędzy czasami przejazdu wcześniejszych okrążeń czy też o ciśnieniu w oponach. Uzupełnieniem wskaźnika są funkcje alarmu. Dzięki łączności radiowej, kierowca może błyskawicznie wymieniać istotne informacje z zespołem w boksie, np. dotyczące decyzji taktycznych. Może zatem szybko reagować i np. w przypadku pogarszającej się przyczepności kół, używając odpowiednich przycisków na kierownicy, wpłynąć na zachowanie pojazdu. Kierownica z której sterować można rozmaitymi funkcjami od dawna już ułatwia codzienne życie kierowcom seryjnych samochodów marki Audi.
 „Nasi kierowcy tak bardzo cenią sobie ciągłe udoskonalenia techniczne, że nie chcą już rezygnować z systemów wsparcia“ – wyjaśnia szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich. „Stanowią one niepodważalny wkład w zapewnienie aktywnego bezpieczeństwa. A że Le Mans stało się sprintem, systemy pomagają w walce o każdą sekundę.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. ŠKODA Octavia: bezpieczeństwo na najwyższym poziomie - Bezpieczniejsza dzięki innowacyjnym funkcjom wspomagania, takimi jak hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania (Front Assistant) czy rozpoznawanie zmęczenia (Driver Activity Assistant) - Poprawione właściwości jezdne dzięki nowo opracowanemu zawieszeniu - Zwiększona sztywność nadwozia mimo mniejszej masy Mladá Boleslav, styczeń 2013 – głównym celem opracowania nowej ŠKODY Octavia było uczynienie samochodu jeszcze bezpieczniejszym. W nowym modelu zastosowano cały pakiet innowacyjnych funkcji i układów, które dotąd były zastrzeżone dla średniej i wyższej klasy: od kontroli odstępu Front Assistant po aktywną ochronę jadących Crew Protect Assistant. W razie kolizji obszerny pakiet elementów bezpieczeństwa biernego zapewnia najlepszą możliwą ochronę kierowcy i pasażerów. Nowo opracowany, precyzyjny układ zawieszenia, duży rozstaw osi oraz wytrzymałe i lekkie nadwozie wspierają nadzwyczaj stabilne zachowanie na drodze najmłodszego modelu ŠKODY. „Bezpieczeństwo jadących jest najważniejszą zasadą opracowywania nowych samochodów”, powiedział dr Frank Welsch, szef Działu Rozwoju Technicznego ŠKODY. „W Octavii udało nam się zwiększyć i tak już wysoki poziom bezpieczeństwa. Nigdy dotąd kierowca i pasażerowie ŠKODY nie byli tak bezpieczni jak w nowej Octavii”, dodał dr Welsch. Innowacyjne układy wspomagania dla jeszcze większego bezpieczeństwa Oferta funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa nowej ŠKODY Octavia jest nadzwyczaj różnorodna. Obowiązuje jednakże zasada: żadna z tych funkcji nie zwalnia kierowcy z odpowiedzialności za prowadzenie samochodu. Ułatwiają one jednak bezpieczne kierowanie w wielu zwykłych jak i niecodziennych sytuacjach drogowych. Po kolizji w ruchu drogowym często istnieje ryzyko dalszych kolizji, a więc kolejnego zderzenia: z wyjeżdżającym samochodem, innym pojazdem lub z przeszkodą (barierą ochronną, drzewem). Temu ryzyku zapobiega pierwszy raz zastosowany w samochodzie marki ŠKODA hamulec antykolizyjny, Multicollision Brake. Funkcję tę ŠKODA oferuje seryjnie w krajach Unii Europejskiej. Hamulec antykolizyjny automatycznie hamuje samochód po rozpoznanej kolizji – nawet, gdy kierowca nie naciskał pedału hamulca. Zapobiega to kolejnemu zderzeniu, względnie zmniejszana jest prędkość, z jaką dochodzi do kolejnego zderzenia. Hamulce antykolizyjne są funkcją elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC. Hamowanie odbywa się, dopóki prędkość jazdy nie spadnie poniżej 10 km/h. Gdy aktywne jest hamowanie antykolizyjne, włączają się światła awaryjne i światła hamowania. Funkcja może w każdej chwili zostać wyłączona przez kierowcę przez dodanie gazu lub samodzielne hamowanie awaryjne. Niemiecki Automobilklub ADAC niedawno nagrodził opracowany przez Volkswagena hamulec antykolizyjny jako innowację w zakresie bezpieczeństwa. Także w nowej Octavii debiutuje w ŠKODZIE funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, Front Assistant. Kontrola odstępu uaktywnia się, gdy zagraża zderzenie przez najechanie. Podobnie jak w przypadku także dostępnej w ŠKODZIE Octavia komfortowej funkcji adaptacyjnego tempomatu, Adaptive Cruise Control, kontrola odstępu, Front Assistant, wykorzystuje umieszczony z przodu samochodu czujnik radarowy, który stale mierzy odstęp od poprzedzającego pojazdu. Funkcja ta działa czterostopniowo: im mniejszy jest odstęp od poprzednika, tym bardziej zdecydowanie Front Assistant ingeruje w przebieg wydarzeń. Na pierwszym stopniu wyświetlane jest optyczne ostrzeżenie o małym odstępie. Na następnym stopniu ostrzega optycznie i akustycznie o zbliżaniu się do przeszkody i przygotowuje hamulce. Główne ostrzeżenie występuje na trzecim stopniu – jest nim szarpnięcie przez krótkie przyhamowanie – po czym zaczyna się automatyczne hamowanie częściowe. Wreszcie na najwyższym stopniu automatycznie na największą czułość włącza się wspomaganie nagłego hamowania. Jeśli kierowca w ogóle nie reaguje, odbywa się hamowanie awaryjne. W ten sposób funkcja pozwala zmniejszyć skalę zderzenia, a zależnie od sytuacji nawet uniknąć wypadku. W zakresie prędkości jazdy od 5 do 30 km/h funkcja kontroli odstępu, Front Assistant, pełni rolę funkcji miejskiego hamowania awaryjnego. Przy prędkości poniżej 30 km/h powoduje ona automatyczne hamowanie awaryjne Octavii do aż jej zatrzymania, jeśli kierowca nie reaguje na obecność przeszkody przed samochodem. W sytuacji największego zagrożenia zderzeniem opóźnienie funkcji miejskiego hamowania awaryjnego wynosi 8 m/s2. Przemęczenie kierowcy jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków. Po raz pierwszy dostępna w nowej ŠKODZIE Octavia funkcja wykrywania zmęczenia, Driver Activity Assistant, może zmniejszyć ten problem. Funkcja ta na podstawie ruchów kierownicą rozpoznaje różnicę w stosunku do normalnego sposobu jazdy, a tym samym zmniejszającą się koncentrację kierowcy. Piętnaście minut po uruchomieniu silnika funkcja analizuje sposób kierowania samochodem i wynik zapamiętuje jako podstawę dla sygnału. W fazie analizy prędkość jazdy musi być większa niż 65 km/h. Wyraźna różnica względem charakterystycznego sposobu kierowania wskazuje na zmęczenie kierowcy. Optyczna wskazówka w zestawie wskaźników – „rozpoznano zmęczenie – zrobić przerwę” – zaleca przerwanie jazdy. Z aktywną ochroną jadących, Crew Protect Assistant, ŠKODA wprowadziła do nowej Octavii kolejną funkcję, dotąd spotykaną przede wszystkim w samochodach wyższej klasy. Funkcja ta (Crew Protect Assistant) przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek: w razie zagrażającego niebezpieczeństwa – na przykład podczas hamowania awaryjnego lub sytuacji jezdnej ocenionej jako krytyczna – automatycznie zostają napięte pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera. Dodatkowo funkcja ta w krytycznej, niestabilnej sytuacji jezdnej, na przykład w przypadku silnej nad- lub podsterowności z zadziałaniem ESC, powoduje przymknięcie szyb i dachu przesuwnego. Ma to na celu niedopuszczenie przedostania się do auta obcych ciał. Także asystent pasa ruchu, Lane Assist, (premiera w ŠKODZIE) wyraźnie polepsza bezpieczeństwo jazdy. Asystent pasa ruchu zmniejsza ryzyko przypadkowego opuszczenia pasa ruchu na jezdni. Wspomaga on kierowcę nowej Octavii zwłaszcza na autostradach i drogach międzymiastowych z dobrze widocznym oznakowaniem poziomym. Funkcja ta wykorzystuje kamerę. W stopie lusterka wewnętrznego na przedniej szybie od prędkości powyżej 65 km/h śledzi ona pasy na jezdni przed samochodem. Asystent pasa ruchu rozpoznaje niezamierzone opuszczanie pasa ruchu, włącza optyczne ostrzeżenie w zestawie wskaźników, zaczyna korygujący ruch kierownicą. Bez wyraźnego oznakowania pasów na jezdni funkcja nie działa. Jeśli przy przejeżdżaniu namalowanego pasa jest włączony migacz, asystent pasa ruchu także nie reaguje. Obszerna ochrona w razie kolizji Niestety, nawet najlepsze funkcje i układy bezpieczeństwa nie zapobiegną każdemu wypadkowi. Jeśli mimo wszystko dochodzi do kolizji lub do zderzenia, nowa ŠKODA Octavia zapewnia kierowcy, pasażerowi i pozostałym jadącym najlepszą obecnie możliwą ochronę. Po raz pierwszy w Octavii zastosowano kolanową poduszkę bezpieczeństwa kierowcy (seryjna w krajach UE) oraz boczne poduszki bezpieczeństwa z tyłu. Obszerną ochronę zapewnia do dziewięciu poduszek bezpieczeństwa, które współdziałając z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa, chronią jadących przed obrażeniami. Czołową poduszkę bezpieczeństwa pasażera można wyłączyć w razie potrzeby przewożenia fotelika dziecięcego. Wszyscy jadący samochodem na okoliczność wypadku zawsze są przypięci 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa (z przodu z regulacją wysokości) z napinaczami (z tyłu opcjonalnie w połączeniu z poduszkami bocznymi). Groźbę przeciążenia klatki piersiowej zmniejszają zintegrowane ograniczniki siły napięcia pasów. W celu bezpiecznego przewożenia dzieci można na miejscach z tyłu zamocować foteliki dziecięce Isofix, dodatkowo zabezpieczając je górnym pasem, tak zwanym mocowaniem TopTether. Wówczas foteliki dziecięce są sztywno połączone z samochodem. Na życzenie fotel pasażera także może być wyposażony w mocowanie Isofix. Seryjnie samochód ma we wszystkich krajach Unii Europejskiej takie elementy bezpieczeństwa jak układ elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC) wraz hamulcem antykolizyjnym, siedem poduszek bezpieczeństwa, wyłączaną poduszkę pasażera i światła dzienne. ESC ingeruje w krytycznych sytuacjach jezdnych, zapobiegając wpadnięciu samochodu w poślizg. Nowoczesne zawieszenie dzięki ulepszonym osiom i większemu ich rozstawowi Celem opracowania zawieszenia ŠKODY Octavia było uzyskanie stabilnych właściwości jezdnych z jednoczesną zwrotnością pokonywania zakrętów i wyważonym komfortem amortyzacji. Rezultat jest widoczny: stabilne, wyważone zawieszenie, które optymalnie spełnia wszelkie wymagania w zakresie bezpieczeństwa i komfortu. W układzie zawieszenia nowej Octavii stosowane są dwa rodzaje tylnej osi. Nowo skonstruowana oś z belką skrętną występuje w przypadku silników benzynowych o mocy do 103 kW i silników wysokoprężnych o mocy do 110 kW. W przypadku większych mocy oraz przyszłego napędu na cztery koła (Combi) i zasilania gazem ziemnym CNG, będzie stosowana nowo opracowana oś wielowahaczowa. Oś z belką skrętną tworzy otwarta od dołu belka profilowa, do której po obu końcach przyspawana jest blaszana listwa. Listwy te mogą mieć różną długość, dzięki czemu można uzyskać różne naprężenia skrętne. W porównaniu z przyspawanym stabilizatorem rurowym konstrukcja ta pozwala uzyskać wyraźne zmniejszenie masy. Oś z belką skrętną waży 38 kg, a więc 15 kg mniej niż dotąd stosowana w Octavii oś tylna – przy większej sztywności i polepszonym przenoszeniu sił poprzecznych. Także wielowahaczowa oś tylna została udoskonalona zwłaszcza pod względem wagowym. Dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz strukturalnym ulepszeniom wielu części, masa została zmniejszona o 4 kg do poziomu 49 kg. Podstawowa zasada konstrukcyjna z konsekwentnym rozdziałem sztywności wzdłużnej i poprzecznej zapewnia znakomity komfort i prowadzenie. Na przedniej osi zastosowano niezależne zawieszenie kół z kolumnami MacPherson z nowo opracowanymi dolnymi wahaczami trójkątnymi. Wahacze poprzeczne z wysokowytrzymałej stali i innowacyjne zastosowanie bioniki w rozwiązaniu tulei metalowo-gumowych przyczyniły się do zmniejszenia masy i poprawy stabilności. Centralnie na przedniej osi umieszczona rama pomocnicza jest zaprojektowana tak, by zapewniać jak największą sztywność poprzeczną. Łącznie masa przedniej osi została zmniejszona o 2,8 kg. Rozstaw osi nowej ŠKODY Octavia wzrósł w porównaniu do poprzednika o 108 mm. Jest to największy rozstaw osi w tym segmencie. Dużo większa odległość między przednią i tylną osią ma dodatkowo pozytywny wpływ na stabilność jezdną auta. Bezpieczne i lekkie nadwozie dzięki innowacyjnym metodom produkcji Dzięki innowacyjnej obróbce stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości oraz nowym metodom produkcji nowej ŠKODY Octavia udało się zbudować nadwozie nie tylko lżejsze, lecz także bardziej stabilne niż w poprzednim modelu. Jedna czwarta (26,1 procent) architektury bezpieczeństwa składa się z kształtowanych na ciepło stali o najwyższej wytrzymałości. Części te są do sześciu razy bardziej wytrzymałe niż zwykłe stale głęboko tłoczne i do czterech razy wytrzymalsze niż konwencjonalne stale o wysokiej wytrzymałości. Wytwarza się je ogrzewając stalową blachę w wysokiej temperaturze (ok. 950 stopni Celsjusza), tłocząc ją na gorąco, a następnie w ciągu 5,5 sekundy oziębiając do 180 stopni Celsjusza. Zaleta: wytworzone tą metodą części przenoszące obciążenia podczas zderzenia mogą być wyraźnie cieńsze niż dotąd – zmniejsza to masę i prowadzi do oszczędności zużycia paliwa nowej ŠKODY Octavia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. NISSAN zapewnia bezpieczeństwo krajowymdrogom 53 Nissany NV200 zakupioneprzez Generalną Dyrekcję Dr*óg Krajowych i Autostrad W wyniku rozstrzygniętego przetargunieograniczonego zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję DrógKrajowych i Autostrad Oddział w Lublinie na dostawę 53 szt.samochodów patrolowych z przeznaczeniem dla 16 Oddziałów w kraju,Nissan Sales Central & Eastern Europe podpisał 17 wrześniaumowę określającą warunki dostawy tych pojazdów. Oferta Nissana została wybrana przezzamawiającego z 12 ofert proponujących zakup 5 innych marek imodeli samochodów popularnych na krajowym rynku. Przedstawiciel lubelskiego oddziału GDDKiA,Pan Krzysztof Sadowski, podczas odbioru technicznego samochodów wGdańsku podkreślił jak ważną rolę będą one spełniać. Autabędą codziennie patrolowały autostrady i drogi ekspresowe w celuweryfikacji stanu oznakowania, czystości i bezpieczeństwa. Symbolicznego przekazania kluczyków dopierwszego pojazdu dokonała Pani Iwona Bartosik z warszawskiegoDziału Flotowego NISSAN Sales Central & Eastern Europe. NV200 to wyróżniony nagrodami modelkompaktowego vana. Przez ostatnie dwa lata, od zdobycia tytułuMiędzynarodowego Vana Roku, Nissan NV200 sprawdził się jakooptymalny lekki van dla dużych i małych przedsiębiorców.Innowacyjna konstrukcja, doskonała jakość oraz liczne przemyślanerozwiązania sprawiają, że NV200 wymyka się definicjomwyznaczającym granice klasycznych segmentów. Bogata gama wersji, w tym odmianatowarowo-osobowa i kombi, a także konwencjonalny furgon oraz szerokiwybór konfiguracji drzwi - przesuwanych bocznych z jednej lub zobydwu stron nadwozia oraz tylnych, dwuskrzydłowych lub pojedynczychotwieranych do góry - składają się na wszechstronność oferty. Wśród dostępnych silników na uwagę zasługuje ostatniowprowadzony mocniejszy silnik wysokoprężny. Do dotychczasowegoturbodiesla 1.5 dCi 66 kW (89 KM) dołączyła mocniejsza i bardziejelastyczna jednostka ośmiozaworowa z common-rail, rozwijająca moc81 kW (110 KM) i 240 Nm momentu obrotowego dostępnego już od 1750obr./min. Pojazd jest także dostępny z silnikiem benzynowym 1.6 mamoc 81 kW (110 KM) i rozwija 153 Nm momentu obrotowego. Źródło: Nissan
  10. „FiatWinter Fun”: świetna zabawa i bezpieczeństwo w sezonie zimowym 2012-2013. Panda 4x4, Panda Trekking, Freemont AWD, Qubo Trekking i Sedici: gama samochodów Fiat, by bezpiecznie cieszyć się sezonem zimowym. Sportowy i stylowy Nitro Pack dla pasjonatów aktywności w plenerze. Początek drugiej edycji projektu „Fiat Freemont dla najlepszych szkół narciarskich”. Zawodnicy „Fiat Freestyle Team” gwiazdami sportów zimowych już od 8 lat. Panda Monster Truck - gdy rzeczywistość wykracza poza granice fantazji. Pojazdy z napędem4WD, lub systemem Traction+ i ekskluzywnymi pakietami wyposażenia,sponsoring sportowy i niezwykłe konstrukcje prototypowe - to receptana „Fiat Winter Fun” − kompleksowy sposób marki Fiat naspędzenie ekscytującego sezonu zimowego w duchu świetnej zabawy,ale także bezpieczeństwa. Świetna zabawa ibezpieczeństwo to nierozdzielne połączenie, które tak w branżymotoryzacyjnej, jak i dziedzinie sportów zimowych, obejmuje czteryniezbędne elementy: doskonale wyposażenie podstawowe, komfortowy i modny ubiór, najlepsze technologie oraz kreatywność, prowadzącądo podejmowania nowych wyzwań. Po pierwsze, towłaśnie wyposażenie powinno zapewniać najwyższy poziomniezawodności oraz znakomite własności jezdne i maksimum kontroliw czasie jazdy. Oczekują tego wszyscy zapaleni kierowcy bez względuna warunki drogowe czy pogodowe. W tym roku „wyposażenie zimowe”Fiata składa się z nowej Pandy 4x4 i Trekking - obok Freemonta AWD,Qubo Trekking i Sedici. Ale dobra zabawawymaga także komfortowego i „technicznego” ubioru,niepozbawionego stylu i oryginalności. Podobnie jak pakiet NitroKit, w skład którego wchodzi dachowy pojemnik bagażowy, relingidachowe, poręczny plecak i samochodowa grafika Nitro-Fiat Free StyleTeam − albo inne akcesoria sportowe należącej do Fiat Spa iChrysler Group LLC marki Mopar, działającą w sektorze częścizamiennych i serwisu technicznego (Partsand Service) oraz obsługi klienta(Customer Service). Trzecim elementemdobrej zabawy na śniegu jest technika jazdy na nartach czysnowboardach i „know-how’’, które można przyswoić tylko przypomocy profesjonalnych instruktorów − m.in. uczestniczących drugijuż rok z rzędu w projekcie „Fiat Freemont dla najlepszych szkółnarciarskich” (Fiat Freemont TopSki Schools). No i w końcu,nabywszy już techniki i zręczności, można przystąpić doczwartego elementu dobrej zabawy na śniegu. Powitajmy drużynę„Fiat Freestyle Team” − reprezentującą szczególny styl życiaoparty na najwyższych umiejętnościach i ogromnej wyobraźni. Napodobnej zasadzie powstał Fiat Panda Monster Truck, w pełnidziałający prototyp pojazdu typu „Big Foot”, który będziegwiazdą reklam telewizyjnych Pandy w roku 2013. Wyposażenie:kompletna gama pojazdów na zimowy plener. Fiat Panda 4x4 iTrekking, Freemont AWD, Qubo Trekking i Sedici to jedna znajszerszych i najbardziej kompletnych ofert pojazdów o napędzie4WD, zdolnych stawić czoła wszelkim wyzwaniom w plenerze. Panda 4x4. Wyróżnionyprestiżową nagrodą „SUV of The Year 2012” przez brytyjskimagazyn „Top Gear” zaledwie kilka dni temu, Fiat Panda 4x4, jestjedynym modelem 4WD w segmencie A i dominuje bez mała w całymregionie Alp, podobnie jak jej dwie poprzednie generacje. Wystarczywspomnieć, że w ciągu zaledwie trzech miesięcy obecności narynku Panda 4x4 i Trekking trafiły do ponad 4000 klientów,osiągając 14% sprzedaży Pandy. Proporcja ta rośnie do 50% wrejonie szwajcarskich i włoskich Alp i przekracza 70% w Austrii. Następcabestsellera sprzed 29 lat, obwołanego najmniejszym i najbardziejfascynującym „śmiałkiem” w swej kategorii, dzisiejsza Panda4x4 to prawdziwy as w rękawie, zdolny „bezstresowo wspinać się”zarówno po trudnych górskich szlakach, jak i pokonywać meandrydżungli wielkiego miasta. W dodatku do standardowego wyposażenia,które zadowolić może najbardziej wymagającego nabywcę, nowaPanda 4x4 wykazała już nieraz zaskakującezalety techniczne, pozwalające konkurować z pojazdami off-roadowymio znacznie potężniejszych wymiarach (nie mówiąc już o ichwyższej cenie). Zaprojektowanydla najbardziej wymagających nabywców i entuzjastów przygody wplenerze, Fiat Panda 4x4, posiada aktywowany w miarę potrzeby,automatyczny system napędu typu „Torque On Demand’, by utrzymaćprzyczepność na każdym niemal podłożu. Wyposażeniem seryjnymPandy 4x4 jest również system elektronicznej stabilizacji torujazdy ESC oraz mechanizm różnicowy o elektronicznie ograniczanymtarciu wewnętrznym ELD, który poprawia trakcję podczas ruszania ijazdy po nawierzchni śliskiej (zaśnieżonej, oblodzonej czy teżzabłoconej). Cechącharakterystyczną nowego Fiata Panda 4x4 jest ponadto dynamika ikomfort jazdy, niezbędne w czasie dłuższych i trudniejszychpodróży. Zasługa należy przede wszystkim do zmodernizowanegoniezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson (z przodu) orazpółzależnego zawieszenia tylnego w postaci belki skrętnej. Swójudział ma także silnik TwinAir Turbo oraz 6-stopniowa skrzyniaprzekładniowa o „skróconym” pierwszym biegu, podkreślającauterenowienie pojazdu i pozwalająca sprawnie ruszać na wzniesieniu. Maksymalnąprzyczepność na każdej nawierzchni zapewniają specjalne oponybłotno-śniegowe 175/65 R15 84T M+S. Panda 4x4 to jedyny „miejski”samochód z tego rodzaju ogumieniem w wyposażeniu standardowym.Opony „Snow Flake”przeznaczone są do użytku nie tylko na śniegu czy lodzie, aletakże na drogach „normalnych” i szutrowych, wykazując trakcjęwyższą o 20% niż poprzedni model Pandy. Warto podkreślić, żenie cierpi na tym zużycie paliwa ani ogólne koszty eksploatacji,ponieważ zgodnie z maksymą „Po prostu więcej”, kierowca Pandy4x4 nie musi martwić się o wymianę opon na sezon letni lub zimowy. Fiat Panda 4x4może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodziwartość nie tylko jej prześwitów: 160 mm w wersji z silnikiemDiesla MultiJet II i 150 mm dla wersji z silnikiem TwinAir Turbo,ale także „terenowych” kątów nadwozia: najazdu, zejścia irampowego, które wynoszą odpowiednio: 210, 360i 200. Fiat Panda 4x4dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem oszczędnościowym Start&Stop: napędzanej nową, 85-konnąbenzynową jednostką TwinAir Turbo o pojemności 0,9 litra oraz75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II. W porównaniu z silnikiemFire 1.2 poprzedniej generacji, różnica wytwarzanego momentuobrotowego wynosi aż 40 procent na korzyść nowego TwinAir Turbo. Wtandemie z 6-stopniową skrzynią biegów oznacza to łatwiejszystart samochodu także i na wzniesieniu, lepsze przyspieszenia nadrodze oraz zwiększoną elastyczność napędu, przydatną m.in. wtrakcie manewru wyprzedzania. Dla Diesla 1.3MultiJet II wzrost momentu obrotowego sięga 30 procent. PandaTrekking. Fiat PandaTrekking jest nie tylko „ogniwem” łączącym wersje 4x2 i 4x4,ale także pierwszym 5-drzwiowym samochodem typu CUV (CityUtility Vehicle albo Użytkowy Pojazd Miejski)marki Fiat w segmencie „A” i przykładem udanego połączeniaoff-roadowego wyglądu z inteligentnym napędem na koła przednie zasprawą innowacyjnej technologii kontroli trakcji Traction+,usprawniającej ruszanie i prowadzenie samochodu w trudnych iśliskich warunkach nawierzchniowych. Jest to także zasługąspecjalnych opon błotno-śniegowych 175/65 R15 84T M+S. Dostępny zsilnikami 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM oraz 75-konnym Dieslem 1.3MultiJet II standardowy system Traction+ doskonale więc pasuje dokoncepcji Pandy − samochodu pozwalającego „robić wszystko”.Jest to więc perfekcyjna propozycja dla osób użytkujących swójśrodek transportu głównie w warunkach miejskich, ale dbających o bezpieczeństwo także na podłożach o niepewnej przyczepnościpodczas wycieczek plenerowych. A wszystko to bez uszczerbku dlaprzestrzeni i wszechstronności, a więc cech, którymi imponuje tenzwinny, miejski SUV o kompaktowych wymiarach zewnętrznych, leczzaskakująco obszerny w środku. Fiat FreemontAWD (napęd na cztery koła). Nowa wersja AWD(All-Wheel Drive) akcentuje jeszcze wyraźniej złożony charakterFreemonta, łączącego wszechstronność i charakter SUVa złatwością prowadzenia station wagona i siedmioosobowym wnętrzemtypowym dla MPV − zdolnego radzić sobie z najtrudniejszymi nawetwarunkami drogowymi na co dzień. Fiat Freemont AWDwyposażony jest w 170-konny silnik wysokoprężny 2.0 MultiJet 2 lubbenzynowy 3.6 V-6 o mocy 280 KM − oba współpracujące z nową,sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Ten zaawansowanytechnologicznie zespół napędowy charakteryzuje się doskonałymiosiągami oraz kulturą działania, zapewniając imponujący komforti dynamikę jazdy. Fiat Freemont AWDposiada aktywny system napędu na cztery koła typu „On Demand”(w miarę potrzeby)sterowany elektronicznie, który w oparciu o wskazania układuczujników ocenia stopień przyczepności kół i decyduje o stopniurozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjachobniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniającmaksimum trakcji bez względu na podłoże. W przypadku jazdy naasfalcie działanie AWD generuje dodatkową przyczepność,zwiększając bezpieczeństwa jazdy na łukach (zakrętach). Modulacjadostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocyelektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które działa bardziejelastycznie i dokładniej niż sprzęgło wiskotyczne (lepkościowe)lub układ Torsen, współpracuje ponadto z systemami stabilizacjitoru jazdy ESP i kontroli trakcji. Pracując z założenia w trybie„On Demand”, system AWD Freemonta nie powoduje nadmiernegozużycia paliwa. Qubo Trekking. Qubo Trekkingjest „topowym” modelem z fiatowskiej gamy pojazdów„pojemnościowych” wyposażonym w system kontroli trakcjiTraction+ oraz elementy nadwozia wskazujące na „zacięcieplenerowe”: metalizowane gniazda reflektorów, dwutonoweczarno-aluminiowe listwy ochronne karoserii oraz panele osłonowezderzaka przedniego i tylnego, ale także system Traction+,podwyższone zawieszenie oraz osłonę miski olejowej silnika(przydatną podczas jazdy po wyboistym terenie), relingi dachowe,przyciemniane szyby tylne oraz seryjne felgi z lekkiego stopu zespecjalnym ogumieniem 185/65 R15 M+S. Od lipca 2009Fiat Qubo jest oficjalnym pojazdem „NITRO Road Warriors Team”,czyli drużyny profesjonalnych snowboardzistów, sponsorowanej przezamerykańskiego producenta snowboardów NITRO i promującegonajlepsze lokalizacje dla tego sportu w Europie. Fiat Sedici. Fiat Sedici tobestseller 4x4 we Włoszech. Doskonały na górskie drogi i trudnewarunki pogodowe jest to idealny samochód dla klienta poszukującegokompaktowego SUVa o wyróżniającym się stylu i nieprzemijającymcharakterze − sprawdzającego się zarówno off-road, jak i wdżungli miasta. Jego niewielkie wymiary (długość 411, szerokość176, wysokość 162 i rozstaw osi 250 centymetrów) oraz zastosowanerozwiązania mechaniczne (m.in. napęd 4x4 „On Demand”)sprawiają, że Sedici 2012 jest samochodem wprost uniwersalnym izdolnym służyć jako auto do jazdy miejskiej, ale także wyruszyćw plener po dowolnym podłożu, a to dzięki kątowi najazdu 200i prześwitowi 190 mm. System 4WD„On Demand’ pozwala kierowcy decydować, kiedy przełączyć znapędu 4x2 na 4x4 i odwrotnie. Elektroniczny moduł czuwający nadtrakcją automatycznie rozdziela moment obrotowy na oś przednia itylną, obniżając w ten sposób zużycie paliwa w porównaniu zinnymi samochodami tej kategorii. Możliwa jest również blokadaosiowego mechanizmu różnicowego („Lock”) umożliwiająca stałypodział mocy 50/50 na każdą oś. Ubiór:Sportowy i stylowy Nitro Pack dla pasjonatów aktywności w plenerze. Po sukcesie zFiatem Qubo Trekking w roku 2011, Fiat postanowił o rozszerzeniuoferty pakietu Nitro Kit (stworzonego przez Mopar we współpracy zwiodącym amerykańskim producentem snowboardów NITRO) także na dwakolejne modele − Pandę i Sedici. Dostępny arynkach rejonu Alp we Francji, Włoszech, Szwajcarii, Austrii iNiemiec, pakiet adresowany jest do najbardziej aktywnychużytkowników, dla których samochód z 490-litrowym pojemnikiemdachowym zamontowanym do relingów dachowych oraz snowboard „RoadWarriors” marki NITRO, to sposób na uprawianie sportów zimowych.Akcenty stylistyczne pakietu obejmują naklejki samochodowe orazporęczny plecak z grafiką „Nitro - Fiat Free Style Team”. Jest to swoistysymbol konsolidacji partnerstwa, zawiązanego w roku 2009 pomiędzyFIAT Freestyle Team i Nitro Snowboards i utrzymanego także w roku2012. W tym układzie FIAT Freestyle Team wspiera „Nitro RoadWarriors”, czyli drużynę utalentowanych amatorów, ale takżedoświadczonych „graczy”, udostępniając im Qubo jako oficjalnysamochód na podróże po Europie w poszukiwaniu najlepszych terenówsnowboardowych. Kolejnym efektemsynergii obu marek w roku 2011 było rozszerzenie umowy o filięNitro Snowboards Italia i oferta Fiat Qubo Trekking Nitro Kit,nawiązująca do stylu i zasad wyznawanych przez entuzjastów, czylimotoryzacja plus snowboarding jako połączenie dwóch słówsymbolizujących wspólnotę sportu i niezłomnego ducha. Nowy NitroKit oferowany jest obecnie dla wszystkich wersji modelowych FiataQubo, Sedici, Pandy Trekking i Pandy 4x4. Technika nastoku: początek drugiej edycji projektu „Fiat Freemont dlanajlepszych szkół narciarskich”. W tym tygodniustartuje druga edycja projektu „Fiat Freemont dla najlepszych szkółnarciarskich”. Jest to inicjatywa obejmująca 14 najbardziejprestiżowych włoskich szkół narciarskich oraz ponad 640pracujących tam instruktorów, którzy mają szansę stać sięprawdziwymi ambasadorami włosko-amerykańskiego producentamotoryzacyjnego. Samochody FiatFreemont otrzymają na swe codzienne potrzeby szkoły,wyselekcjonowane ze względu na prestiż i markę wnajpopularniejszych kurortach zimowych Włoch, a instruktorzy −kompletny, „techniczny” zestaw ubiorów dedykowany Freemontowi.Inicjatywa ma promować znaczenie bezpieczeństwa i wiarygodności,akcentując cechy charakteruwspólne dla instruktora i Freemonta, ale także stanowić przykładnowego podejścia firmy Fiat do tematyki komunikacji i marketingu. Itak − każdy nabywca Freemonta z rekomendacji instruktoranarciarskiego w okresie do 31 marca 2013, otrzyma w prezencie zestawrelingów dachowych oraz bagażnika dachowego na narty dla czterechosób od Mopar Accessories Line. Fiat zdecydowałwesprzeć elitę włoskich szkół narciarskich udostępniając imsamochody Freemont, pierwsze pojazdy pod marką Fiat produkowane wwyniku partnerstwa z amerykańską Chrysler Group. Już sama nazwatego samochodu przywodzi na myśl poczucie swobody i możliwośćstawienia czoła każdej sytuacji na drodze. Zaprojektowany nazróżnicowane potrzeby nowoczesnej rodziny oraz dla osóbposzukujących obszernego i wszechstronnego środka transportu zbogatym wyposażeniem, Fiat Freemont jest bestsellerem kategoriipojazdów 7-osobowych we Włoszech. Kreatywność:zawodnicy „Fiat Freestyle Team” gwiazdami sportów zimowych jużod 8 lat. Założony w roku2004 jako zespół najlepszych włoskich snowboardzistów i narciarzyfree-style’owych w okresie przygotowań do Olimpiady Zimowej wTurynie 2006, drużyna Fiat Freestyle Team wykształciła się „wzawodzie” od tego czasu i zdobyła własną markę, m.in. dziękiwłączeniu do programu nowych dyscyplin i wspieraniu swychnajzdolniejszych reprezentantów. Fiat Freestyle Team promowałatakże ważne imprezy oraz rozwijała twórczo różne projektybudujące scenę sportu − by zyskać w końcu uznanie zarównofachowców w branży, jak i rzesz swoich kibiców. Dzięki bogatemuprogramowi działań i projektów z udziałem swych zawodników ipartnerów, Fiat Freestyle Team jest gwiazdą szeregu imprezpublicznych w najpopularniejszych kurortach podczas sezonu zimowego2012-2013. Fiat FreestyleTeam to synonim kreatywności i dowód na fakt, że − czy to wświecie sporu czy samochodów − nie jest żadną amatorskąimprowizacją, lecz efektem studiów, profesjonalnych umiejętnościi czasem bardzo złożonych procesów, zmuszających doprzestrzegania rygorystycznej drogi do sukcesu. Jest to także wyrazpostawy, wyrażanej przez fiatowską koncepcję „PO PROSTU WIĘCEJ”.Zastosowana w warunkach plenerowych, koncepcja ta oznacza wyposażeniesamochodów w zaawansowane technologie i systemy, m.in. 4x4, AWD iTraction+, pozwalające dojechać wszędzie i w dowolnych warunkachdrogowych. Panda MonsterTruck: gdy rzeczywistość wykracza poza granice fantazji. Nowa Panda nieprzestaje zaskakiwać, potwierdzając reklamę „Nowa Panda,ekstremalnie Panda”. I rzeczywiście, dzięki stosowanej w filmachanimowanych technologii cyfrowej ten nowy city-car Fiata zmieniałsię w szybki skuter, a zaraz potem w lekki samolot transportowy.Dzisiaj, by zademonstrować off-roadowe osiągi nowej Pandy 4x4, Fiatzdecydował się skorzystać z nowych technik filmowych w połączeniuz tuninigiem samochodowym. I w ten towłaśnie sposób powstała Panda Monster Truck, pojazd prototypowy,zbudowany przez Fiata we współpracy ze studiem filmowym MercurioCinematografica, scenografem Andrea Faini oraz atelier Fabio GementiWorskhop. Monster Truck tokombinacja Pandy 4x4 z platformą Jeepa CJ7 4200 i wielkich„traktorowych” kół z ogumieniem HighSpeed o średnicy 150 i szerokości50 centymetrów, mocowanych przy pomocy specjalnie toczonychstalowych kołnierzy. Efektem dwutygodniowych prac montażowych,uwzględniających odpowiednie i niezawodne zespolenie układukierowniczego, sterowania sprzęgłem, hamulcami i silnikiem obubazowych pojazdów jest Panda „Big Foot”, mierząca 390 cmwysokości, 380 cm długości i 250 cm szerokości. Panda MonsterTruck jest pojazdem w pełni funkcjonującym i będzie gwiazdąreklam telewizyjnych, emitowanych już od początku 2013 roku. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. [h=1]Niekryty Krytyk ocenia: Bezpieczeństwo Dziecka 2[/h]
  12. Ooo baby ahh te baby Nigdy nie zastanawiałem się nad bezpieczeństwem za kierownicą i fryzurą. Jak się okazuje to błąd Fryzura a bezpieczeństwo
  13. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=32818
  14. http://moto.allegro.pl/item799517982_bmw_bezpieczenstwo_moc_wygoda_ciekawy_tuning.html bardzo ciekawy tjunink
  15. <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object> czyli bezpieczeństwo kiedyś, a dziś...
  16. http://www.polskitraker.pl/img/Bezpieczenstwo%20Ruchu%20Drogowego.pdf Zapraszamy 5 czerwca 2009 roku ! Kraków.
  17. http://www.smog.pl/wideo/25826/trener_powierzyl_bramkarzowi_bezpieczenstwo_swojego_auta/
  18. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=p_5IEuUm6Cw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=p_5IEuUm6Cw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  19. Antyradary poprawiają bezpieczeństwo ? http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/zalegalizowac-antyradary,1041896?source=rss Zapraszam do ankiety i dyskusji
  20. Nissan: innowacyjna maska podnosząca bezpieczeństwo pieszego http://www.roadlook.pl/bezpieczenstwo/nissan-innowacyjna-maska-podnoszaca-bezpieczenstwo-pieszego.html
×