Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'audi' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 1164 wyników

  1. Pierwsza generacja Audi 100 została po raz pierwszy ukazana 26. listopada 1968 roku. Samochód ten, zaprojektowany przez Ludwika Krausa stał się przebojem dzięki wysokiej jakości użytych materiałów, dobrym właściwościom jezdnym oraz przestronnemu wnętrzu. Pierwsza generacja produkowana była jako 4-drzwiowy sedan oraz eleganckie, 2-drzwiowe coupe. Oferowane były czterocylindrowe silniki o pojemności od 1,6 do 1,9L. Łącznie sprzedano ponad 800 000 sztuk Audi 100 pierwszej generacji. Wersje silnikowe 1.8 1760ccm 100KM(75kW) przy 5500 obr/min 150Nm przy 3200 obr/min 1.9 1871ccm 112KM(83kW) przy 5600 obr/min 160Nm przy 3500 obr/min Druga generacja Okres produkcji 1976 - 1982 C2 [Typ 43], 1976-1982 Pierwsze Audi 100 C2 weszło na rynek w 1976 roku. Samochód ten posiadał niezwykły, pięciocylindrowy silnik. Zaprzestano produkcji nadwozia coupe, zamiast którego w 1977 roku zaczęto produkować odmianę kombi nazwaną Avant. Trzecia generacja Okres produkcji 1982 - 1991 C3 [Typ 44], 1982-1991 Na targach IAA w 1979 roku zaprezentowano prototypowy model car 2000 posiadaj±cy sześciocylindrowy silnik o mocy 180KM. Planowano nazwać go Audi 300, jednak mając na uwadze Mercedesa pozostano przy dotychczasowej nazwie. Nowe Audi 100 pojawiło się w 1983 i było większe oraz bardziej aerodynamiczne od swojego poprzednika. Samochód urósł do wymiarów 4,80 x 1,81 x 1,42m, jednak rozstaw osi pozostał ten sam. Model C3 cechował się dużym bagażnikiem (570dm3) i płaską szybę przednią (kąt nachylenia wynosił 54 stopnie). Dzięki swej aerodynamicznej sylwetce (niespotykany w tamtych latach w samochodach seryjnych współczynnik oporu powietrza Cx=0,3), model ten został ochrzczony mianem "cygara". Do "cygara" oferowano czterocylindrowe silniki o pojemności 1,8 litra i mocy 75 lub 90 KM oraz pięciocylindrowe: o pojemności: 1.9L(100KM Gaźnikowy) 2.0L(113KM/115KM) 2,14(136KM/141KM/182KM) 2,23L(115KM/138KM/165KM/190KM/200KM/220KM) 2.3L(136KM.Doładowane jednostki to silniki o pojemnościach 2.14L oraz 2.23L.Z jednostek Diesla dostępne były 2.0L(69KM) 2.4L(82KM) oraz Turbo doładowane 2.0L (87KM/100KM),2,5L TDI o mocy 120KM. Samochód występował w wersji z napędem przednim oraz z napędem na cztery koła. Trzecia generacja Audi 100 była sprzedawana jako Audi 5000 w USA i zdobyła dużą popularność. Czwarta generacja Inne nazwy cygaro Okres produkcji 1990 - 1994 C4 [Typ 4A] 1991-1997 Pierwsze Audi 100 C4 zostało wyprodukowane w 1991 roku. Nowością było zaoferowanie sześciocylindrowego, widlastego silnika o pojemności 2,8L. W 1995 roku Audi 100 zostało przemianowane na Audi A6 Honqui Chiński motoryzacyjny koncern FAW doszedł do porozumienia z grupą Volkswagen i w 1988 roku rozpoczął produkcję samochodów Hongqi na bazie Audi 100 C3. W 2005 roku został lekko zmodernizowany i nazwany Hongqi Mingshi, a pod jego maską pracuje czterocylindrowy silnik o mocy 115KM.
  2. Audi 80 – model samochodu osobowego segmentu D produkowanego przez firmę Audi AG w latach 1972-1995. Auto to cieszy się opinią niezawodnego. Pierwsza wersja (B1) zdobyła tytuł Samochodu Roku 1973. Na początku lat 80-tych do produkcji wprowadzono silnik Diesla, a od połowy lat 80-tych auta miały cynkowaną karoserię. Luksusową odmianą Audi 80 jest model 90, na rynku północnoamerykańskim modele B2 nosiły oznaczenie 4000, a B4 90. W 1995 roku nastąpiło wstrzymanie produkcji tego modelu, który została zastąpiony modelem A4. B1 (1972-1978) Audi B1 Audi 80 Audi 80 L 40,5 kW (55 KM) Audi 80 S Audi 80 LS Audi 80 GLS (od 1976) 55 kW (75 KM) Audi 80 GL (do 1976) Audi 80 LS, Audi 80 GLS (od 1976) 63 kW (85 KM) Audi 80 GT (1973) 74 kW (100 KM) Audi 80 GTE (1975) 81 kW (110 KM) Audi 80 GLX (1978) 63 kW (85 KM). B2 (1978-1986) Audi 4000 Modele i montowane silniki Audi 80/80L/80GL 1.3 40kW (55KM) 1978-1981 Audi 80C/80CL/80GL/80SC 1.3 44kW (60KM) 1981-1984 Audi 80S/80LS/80GLS 1.6 44kW (75KM) 1978-1981 Audi 80C/80CL/80GL/80SC 1.6 55kW (75KM) 1981-1984 Audi 80C/80CL/80GL 1.6 63kW (85KM) 1980-1983 Audi 80CL/80GL/80SC 1.8 66kW (90KM) 1983-1984 Audi 80GLE 1.6i 81kW (110KM) 1979-1982 Audi 80GTE 1.8i 82kW (112KM) 1982-1984 Audi 80CD5S 1.9 85kW (115KM) 1981-1983 Audi 80CD5E 2.0i 85kW (115KM) 1983-1984 Audi 80 quattro 2.0i 85kW (115KM) 1983-1984 Audi 80 quattro 2.1i 100kW (136KM) 1982-1984 Audi 80D/80LD/80GLD 1.6D 40kW (54KM) 1980-1981 Audi 80C/80CL/80GL 1.6D 40kW (54KM) 1980-1981 Audi 80C/80CL/80GL/80CD 1.6TD 52kW (70KM) 1982-1984 B3 (1987-1991) Audi B3 Nowe nadwozie które zostało skonstruowane w 1986 r., posiada ponadczasową sylwetkę, która również zapewnia bardzo mały opór powietrza wynoszący Cx = 0,29. Od tego modelu również, nadwozie "osiemdziesiątki" zostaje wykonane z blach ocynkowanych obustronnie, co daje wzorową ocenę w zabezpieczeniu antykorozyjnym. Ciekawostką jest zastosowanie prostego, lecz nadwymiar skutecznego systemu bezpieczeństwa "procon-ten", który zabezpiecza pasażerów przy silnych wypadkach czołowych, powoduj±c podczas wypadku przesuniecie kierownicy ku desce rozdzielczej przy jednoczesnym naprężaniu pasów bezpieczeństwa pierwszego rzędu siedzeń. Dodatkowy atut tego systemu, to iż jest bezobsługowy przez cały okres użytkowania. Silniki montowane w wersji 80 rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (51 kW – 70 KM) oznaczenie literowe silnika: PP rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RN, RNA (wersja austriacka (51 kW – 70 KM) rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (55 kW – 75 KM) oznaczenie literowe silnika: RU rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (65 kW – 88 KM) oznaczenie literowe silnika: SF rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (66 kW – 90 KM) oznaczenie literowe silnika: SF, NE, JV, JN, PM rzędowy 4 cylindrowy 1800 cm (82 kW – 112 KM) oznaczenie literowe silnika: DZ, MU rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: SD rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (83 kW – 113 KM) oznaczenie literowe silnika: 3A rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115 KM) oznaczenie literowe silnika: AAD rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (101kW - 137 KM) oznaczenie literowe silnika: 6A Silniki 5 cylindrowe w wersji 90 rzędowy 5 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115 KM) 2.0E oznaczenie literowe silnika: PS, JS rzędowy 5 cylindrowy 2000 cm (118 kW – 160 KM) 2.0 20V oznaczenie literowe silnika: NM rzędowy 5 cylindrowy 2200 cm (100 kW – 136 KM) 2.2 E oznaczenie literowe silnika: KV rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (100 kW – 136 KM) 2.3 E oznaczenie literowe silnika: NG rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (125 kW – 170 KM) 2.3 20V oznaczenie literowe silnika: 7A B4 (1992-1995) Audi 80 B4 posiada 15-calowe koła, większy bagażnik niż w modelu B-3, dzięki zastosowania innego tylnego zawieszenia (belka skrętna), zastosowało kilka ciekawych rozwiązań, m.in. pneumatyczny centralny zamek, tylna szyba która spełnia także funkcję anteny radiowej. Oprócz silnika w modelu b4 90-konnego były produkowane również silniki 110, a nawet 174 (2.8). Zastosowanie nowszego panelu sterującego klimatyzacją (nowsza wersja klimatronika), zastosowanie zabezpieczenia przed wypadkowemu Proco-ten. Największym zainteresowaniem do obecnego czasu szczyci się model S2 lub RS2, s± to silniki 5 cylindrowe o mocy 230 KM. Silniki benzynowe rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (52 kW – 71 KM) rzędowy 4 cylindrowy 1600 cm (74 kW – 100 KM) rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (66 kW – 90 KM) rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (85 kW – 115,6 KM) rzędowy 4 cylindrowy 2000 cm (100 kW – 136 KM) rzędowy 5 cylindrowy 2300 cm (98 kW – 133 KM) widlasty 6 cylindrowy 2600 cm (110 kW – 150 KM) widlasty 6 cylindrowy 2800 cm (127,6 kW – 174 KM) rzędowy 5 cylindrowy 2226 cm turbo (168,7 kW – 230 KM) wersja quattro S2 rzędowy 5 cylindrowy 2226 cm turbo (169,1 kw - 230 KM) wersja quattro S2 Silniki wysokoprężne rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (55 kW – 75 KM) TD rzędowy 4 cylindrowy 1900 cm (66 kW – 90 KM) TDI Audi RS2 Pierwszy z topowych modeli z serii RS, opracowany we współpracy z Porsche. Audi pragnęło udowodnić, że duże auto, dodatkowo kombi może być lepsze od swoich mniejszych, ciasnych odpowiedników w innych firmach. Porsche wycisnęło z silnika 2.2 Turbo 315 KM min. przez zwiększenie turbiny i ciśnienia doładowania. Auto miało start do 100km/h w 5.4s, co było rewelacyjnym wynikiem jak na waż±ce 1650 kg. kombi. Dodatkowo nie miało ogranicznika prędko¶ci, więc mogło poruszać się 265 km/h. Ciekawostka jest, że RS2 przyspieszał od 0-50km/h szybciej od McLarena F1 !. Wyprodukowano niestety jedynie 2200 sztuk, jedynego "Porsche kombi" , który dał początek kolejnym superszybkim kombi z serii RS.
  3. No hej Dawno mnie tu nie było, bo zapomniałem hasła i jakoś ta wypadło z głowy to wszystko.. Ale jestem, żyję i dłubię. W temacie z Octavią pisałem że kupuję nowe auto, że jest 2.3 NG ale nic więcej nie zdradziłem No to teraz zdradzam, już oficjalnie. Jest to Audi Coupe 8B, rocznik 1988, w pięknym kolorze Tornado Rot Auto kupione jako dość zaniedbane. Jeździło ale słabo, wszystko tłukło, było brudne i poniszczone, ktoś o to zwyczajnie nie dbał, no i kupione o wieśniaka co umowę przyszedł spisywać w gumakach no nieważne. Fotki po kupnie, z dnia 05.02.2017. Do dziś minęły prawie 4 miesiące, multum godzin pracy, walizka pieniędzy, kilka siwych włosów w wieku 22 lat ale przede wszystkim cholerna satysfakcja Lista zrobionych rzeczy: - remont w którego skład weszły: rozrząd, szklanki zaworowe, uszczelka klawiatury, poduszki silnika x4, kpl tarcz i klocków, kpl łożysk kół, uszczelniacz na wale, olej i filtry, uszczelnienie vacum pompy, kopułka, palec, kable. - jeśli chodzi o nadwozie - lampy tył oryginalne z B4 oraz blenda USA ori, halogeny przednie nowe ori + kierunki z pierwszej wersji pomarańczowe ori, listwy przyprogowe gumowe nowe ori - z rzeczy ciekawszych zawieszenie gwintowane robione na zamówienie, custom - Bzyku Customs, do tego oczywiście nowe poduszki amortyzatorów, łączniki stabilizatora itd... - koła: Calibre Vintage 18", 4x 8J ET35 + 4x 25mm dystanse, opony Nankang NS-20 205/35/18 - multum pierdół takich jak np.: czujniki otwarcia drzwi, nowa antena zamiennik ale dobrej klasy (nie podłączałem bo i tak nie słucham radia), nowe dywaniki ori aso, komplet znaczków na tył i w grill nowe ori - z rzeczy na które czekam to obecnie zespolaki używki ale w bdb stanie ori, bo obecnie są czarne malowane szprejem oraz ledy w oświetlenie blachy oraz końcówka wydechu RM MOTORS, mam ale muszę znaleźć czas zamontować. - z rzeczy do zrobienia pilnie to poliuretany i rozpórka bo buda się gnie. To póki co tyle, jeszcze masę rzeczy się zmieni ale w swoim czasie. A jeśli chodzi o spray to jak widać na fotce, ktoś go nie żałował. Taki Sebix to auto miał to nie dziwne, teraz muszę poprawiać po idiocie No ale tak czy siak auto wygląda obecnie tak: Jak coś się zmieni to o tym poinformuję 71 !
  4. Witam. Mam do sprzedania oryginalną sprężynę do A4 B6-B7. Rok produkcji 2006. sprężyna w idealnym stanie, niska cena.
  5. Witam. Braciszek chce mi sprzedać powyższe autko (rocznik 96), jednak zastanawiam się nad rzeczywistym spalaniem, niezbyt osobiście sie znam na autach, ale jego cena dla mnie to 5000 zł, niby wszystko działa sprawnie i jest cacy z tego co mówi (ale to już nie o to chodzi). Jak to ze spalaniem ? Nie chce sie go pytać bo mi jeszcze przekręci liczby. Ile w mieście, a ile w trasie ?? No i czy auto nadaje się po jeździe na autostradzie tak od 130 do max 150-160 km/h ? Oraz ile wtedy może spalać ? Dziękuje z góry za odp
  6. Raportuj #1 08 Sie 2016 18:16 Witam. Chciałbym okleić swoje wnętrze samochodu folią carbonową tak jak pisze w temacie. Mogę prosić o porady odnośnie klejenia takiej folii? Wrzucam zdjęcie gdzie miałaby się ona znajdować wewnątrz samochodu. Chodzi o cały ten plastik wraz z przyciskami wokół radia i klimatronika. 1 pyt. Czy muszę w całości ją przykleić? Tzn wyciąć wszystkie otwory? Czy mogę paskami po kolei oklejać? 2 pyt. Czy jak nie miałem z tym styczności to dam radę sam? Proszę o konstruktywne i ogarnięte odpowiedzi. Jestem początkującym w tych sprawach. Pozdrawiam
  7. Witam, Felgi dostępne tutaj: felgi aluminiowe RC Design Audi A3 alumy felga 15 (6220716817) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
  8. Koledzy, czy próbowaliście może samodzielnie, ręcznie ustawiać światła mijania w samochodzie typu Audi A4 B4? Pytam, bo trochę prawe światło mijania daje po oczach kierowcom jadącym z naprzeciwka.
  9. Wycieraczki do Audi A6

    Jak w temacie, jeżdżę na co dzień Audi A6. Nie wymieniałem w nim jeszcze wycieraczek - a wymagają one wymiany, bo kiepsko zbierają i są głośne. Możecie polecić coś w tym zakresie?
  10. Audi RS2

    Audi RS2 Autor: mati220 Rysunek jak zwykle na kartce A4, ołówki hb, 8b, 5b i automatyczny. Rysowane sam nie wiem ile ale może z 7h. Nie liczyłem bo zacząłem w święta chyba. Dla tego sceneria na rysunku zimowa. Myślałem że skończę w zimę i będzie "na czasie" a tu masz wiosnę Tło jak zwykle wyszło nie zbyt dobrze ale próbowałem coś nowego narysować http://images78.fotosik.pl/455/b8a9f0341aa0b8a8.jpg
  11. Zastanawiam się nad kupnem 6 letniego samochodu. Do wybory mam Skodę Fabię i Audi A2. Który samochód wybrać? Chcę aby samochód był ekonomiczny, a nadwozie i Karoseria długo wytrzymała. Który producent w tej kategorii oferuje więcej? Z góry dziękuję za Państwa zdanie i opinie.
  12. Witam, jako, że moje obecne auto jest już na wykończeniu i nie opłaca mi się go naprawiać, zmuszony jestem zakupić nowy samochód. Zastanawiałem się nad kupnem Audi A4 B6 lub B7 - i tu pojawia się poje pierwsze pytanie, które auto jest lepsze, nie pod względem "bajerów" i osiągów (bo nie na tym mi zależy), ale pod względem żywotności/awaryjności? Czytałem przeróżne rzeczy na temat obu aut i generalnie wychodzi na to, że B7 są bardziej napchane elektroniką, mają więcej wad. Generalnie zastanawiałem się nad "dieslem" i z tego co wiem, B7 są na pompowtryskach, mają koła dwumasowe itp (co wiąże się z droższymi i częstszymi naprawami), zaś B6 z 2004 roku w dieslu można dostać bez pompek itp i były to te silniki co 500tys+ km potrafiły przejeżdzać. Ile w tym prawdy? Nie wiem, coś usłyszałem, coś przeczytałem - być może jest to wierutna bzdura Nie miej jednak pytam was, jak to w końcu jest i mam nadzieję na rozwiązanie mojego problemu. Tak naprawdę zastanawiam się również czy lepiej byłoby kupić diesla czy lepiej benzynę. Jeżdżę tylko na weekendy (czasem w tygodniu na miasto po coś wyskoczę), raz do domu rodzinnego (w jedną stronę mam 55km, więc łącznie 110km), raz do domu rodzinnego dziewczyny (w jedną stronę mam 70km, więc łącznie 140km). Na wakacje wiadomo, to wyjazd nad jezioro, to nad morze, a na święta jestem i w swoich stronach i u dziewczyny, a taki kurs to już już większa trasa. Nie mniej jednak rocznie zrobię jakieś 10-12tys km - czy jest sens inwestować zatem w diesla czy lepiej benzyna? Diesel jest z tego co wiem bardziej ekonomiczny (mniej pali), ale naprawy są droższe. Ale czy diesel bez pompek i reszty bajerów jest faktycznie dużo droższy w naprawach? Generalnie to są najbardziej istotne pytania, które mnie nurtują. Dodam jeszcze, że nie dążę uparcie do Audi A4, mógłbym zakupić również inne auto, pod warunkiem, że pasowało by do moich, wyżej opisanych "wymogów". Bardzo ważną rzeczą na którą patrzę jest również to, żeby blachy były bardzo dobre (ocynk), dlatego, że auta nie będę garażował. Reasumując szukam auta, które będzie ekonomiczne i jak najmniej awaryjne. Wiadomo, że każde auto to pewna skarbonka, na którą się będzie wydawało pieniążki i które będzie się psuło. Ja chcę natomiast zminimalizować swoje przyszłościowe koszty, kupić porządne autko, które pojeździ ohoho i jeszcze trochę i nie będzie "wsysać" połowy mojej wypłaty Liczę na waszą pomoc
  13. Cześć, Chciałbym bezpiecznie unieść przód samochodu żeby popracować. Audi A3 5d. Wybór padł na kobyłki.. Zastanawiam się gdzie najlepiej je zamontować. Mam następujący plan.. 1. Wkładam kliny pod tylne koła i zaciągam ręczny 2. Podnoszę żabą lub lewarkiem jeden bok w górę 3. Podkładam stalową felgę pod przednie podniesione koło [ coś jak w 0:37 ] + kobyłka w odpowiednie miejsce4. Luzuje lewarek/żabę i opuszczam ciężar 5. To samo z drugim kołem Ciężar samochodu powinien opierać się na kobyłkach a przy okazji na stalowych felgach więc ciężar będzie stosownie rozłożony. Co uważacie?
  14. Witam Posiadam różne boczki z demontażu pojazdów. Zainteresowanych danymi boczkami prosze pod nr 737673958 lub email:germanizer20@gmail.com Wykaz boczków jak i zdjecia: https://picasaweb.google.com/100579785730327956865/BOCZKITAPICERKI 1)Alfa Romeo 156 LT, PT 2)Audi LT 3)Citroen Xara Piccaso LP, LT x2, PT x2 4)Ford LP 5)Ford Focus LT, PT 6)Ford Focus drewniana listwa PP, PT 7)Ford Focus srebna listwa PP, PT 8)Ford Mondeo MK1 PT 9)Ford Mondeo MK2 LP, LT. PP, PT 10)Honda 6 LP, LT, PT 11)Hyundai Accent LP, LT, PP, PT 12)Mazda 323F LT, PT 13)Mazda 323F BA LP, LT, PP, PT 14)Nissan PP 15)Nissan P11 LP, LT, PP, PT 16)Opel Astra II jasne LP, LT, PT 17)Opel Astra II ciemne LP, PT 18)Opel Vectra LP, PT 19)Peugeot LP 20)Peugeot 206 (3D/5D) LP x2, LT x5, PP, PT x5 21)Renault LT 22)Renault LP, LT, PP, PT 23)Renault Laguna PT 24)Renault Laguna I LP 25)Renault Megane Classic LP, LT, PP, PT 26)Renault Megane '97 LP, LT, PP, PT 27)Renault Megane LT x2, PP, PT 28)Renault Scenic LT, PP x3, PT 29)Rover 214 3D PP 30)Skoda Fabia LP, LT, PT 31)Toyota Avensis LT, PP, PT 32)Volvo S40 LP, LT, PT 33)Volvo S40 ciemne LP, LT, PP, PT 34)Volvo s40 jasne LP, LT, PP, PT 35)Volvo V40 LT, PP, PT 36)Volkswagen III jasne LP, LT, PT 37)Volkswagen III ciemne LT, PT 38)Volkswagen Passat B5 LT, PT 39)Volkswagen Polo LT, PT
  15. Cena samochodu zawiera program gwarancyjny NA 12-MIESIĘCY 84 000 netto Wersja: kombi Silnik: 2.0 Moc: 177 KM Rok produkcji: 12/2011 Przebieg: 118 000 KM Forma sprzedaży: faktura VAT 23% Samochód zarejestrowany i ubezpieczony w Polsce Sprowadzony Pierwszy właściciel!!! Po wszystkich opłatach serwisowane Zwolniony z opłaty skarbowej Auto bezwypadkowe!!Bardzo dobry stan techniczny i wizualny!! POLECAM WYPOSAŻENIE: -Lampy do jazdy dzienne LED -Reflektory BI-XENONOWE -ABS -ESP -ASR -Nawigacja fabryczna AUDI -System optymalizacji jazdy- AUDI DRIVE SELECT -Nagłośnienie SUDI SURROUND SOUND SYSTEM -Multimedia interfejs -Zestaw multimedia AUDI - SDCARD,DVD,USB, -TOUCHPAD MMI -Klimatyzacja automatyczna- dwustrefowa -Poduszki powietrzne- przednie ,boczne, nakolanowe ,kurtyny powietrzne -SERVOTRONIK - aktywne wspomaganie układu kierowniczego -Felgi aluminiowe -Centralny zamek -SYSTEM HANDSFREE - bezkluczykowe uruchamianie pojazdu -System START/STOP -Sportowe, podgrzewane fotele przednie, z regulacją odcinka lędżwiowego -Multifunkcyjna, skórzana kierownica -Multifunkcyjny komputer pokładowy -Reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów -Podgrzewana przednia szyba -EL. szyby przód/tył -EL. regulowane i podgrzewane lusterka -Pakiet oświetlenia AMBIENTE -Tempomat z funkcją przyspieszania i hamowania -Czujnik zmierzchu- automatyczne światła -Czujnik deszczu - automatyczne wycieraczki -Automatycznie ściemniające się lusterka wsteczne -Roleta -System pomiaru ciśnienia w oponach -Wzmacniana welurowa tapicerka -Chromowane relingi dachowe -Podłokietnik przód/tył -schowki/podstawki CENTRUM SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW UŻYWANYCH "PARTNER" ul. Bystrzańska 75 (naprzeciwko stacji Orlen) 43-300 Bielsko-Biała (woj.śląskie) tel:660401310[ATTACH=CONFIG]4241[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4242[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4243[/ATTACH]
  16. Audi

    Jeśli szukacie nowego Audi w dobrej cenie to salony już rozpoczynają wyprzedaże. Sprawdźcie chociażby: Wyjedź we wrześniu Nowym Audi z naszego salonu w Rybniku!
  17. Witam ! Jestem studentem i muszę kilka razy w tygodniu pokonywać trasę do szkoły prawie 200km, jako że naszę kochane PKP lubi się spóźniać a mój aktualny samochód - Honda Civic 6 1,4is Benzyna nie pozwala mi nim tam jeździć, niestety brak gazu. Szukam czegoś w dislu lub benzyna + gaz w granicach 10-13 tysięcy. Z uwagi na to że jako student nie zarobie za dużo w ciągu roku to najlepiej żeby samochód był mało awaryjny lub inaczej, żeby naprawy nie sprawiły że samochód będzie stał na parkingu. Myślałem nad : - Fordem Mondeko mk3 w wersji 2,0 Tdci (130km) lub 2,0 benzyna + gaz (145km) - Audi a4 b5 1,8/1,8T - Honda Accord 1,8/2,0 vtec Z góry dziękuje za wszystkie rady. Pozdrawiam
  18. Nowy nabytek Szukałem czegoś w LPG i na tyle pojemnego, żeby zmieściły się narty, padło na Audi 80. Rocznik 94, 2.0 115KM z LPG drugiej generacji. 350 tys. km. przebiegu. Silnik już najlepsze lata ma za sobą, choć dalej jeździ i to na pół syntetyku 10w40 ale kupiłem ten egzemplarz ze względu na stan blacharski. Nie da się znaleźć na nim grama rdzy Mechanike zawsze można tanio naprawić, z blacharką już gorzej. Oczywiście był w kilku miejscach lakierowany co szczególnie widać przy różnych odciecniach lakieru na zdjęciach Uwierzcie mi, że na żywo tej różnicy praktycznie nie widać. Z wyposażenia trochę bieda ale więcej nie potrzebuję: - wspomaganie - abs - elektryczne i podgrzewane lusterka - elektryczne przednie szyby - dwie poduszki powietrzne Fotki:
  19. ​Ucieleśnienie sportowego ducha – nowe Audi S8 plus Najmocniejsza w segmencie premium sportowa limuzyna Silnik 4.0 TFSI o mocy 445 kW (605 KM) i momencie obrotowym 750 Nm Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy, prędkość maksymalna 305 km/h Więcej zdjęć: Audi S8*plus fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt, 5 sierpnia 2015 r. Audi prezentuje nowy model - Audi S8 plus. Rozwijający moc 445 kW (605 KM) i rozpędzający się do maksymalnej prędkości 305 km/h samochód, zapewnia najbardziej efektywną charakterystykę jazdy. Tym samym wzmacnia pozycję marki w segmencie luksusowych limuzyn premium. „Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje „plus“ w nazwie.“ Jedną z zalet nowego modelu jest jego lekka konstrukcja. Karoseria prawie w całości zbudowana została z aluminium. Skonstruowano ją wg. założeń koncepcji Audi Space Frame (ASF). Waży tylko 231 kg, co jest rekordem wśród konkurencji. Inżynierowie Audi, dla potrzeb nowego S8 plus, ulepszyli jeszcze bardziej silnik 4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma obecnie 445 kW (605 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 63 kW (85 KM) w stosunku do klasycznego Audi S8, ta duża sportowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h, można opcjonalnie podnieść do 305 km/h. Tak wysokie wartości charakteryzujące wydajność tego samochodu, to efekt wykorzystania bogatej wiedzy i doświadczenia Audi oraz quattro GmbH w obszarze budowy silników. Usprawnienia wprowadzone w jednostce 4.0 TFSI, począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem, przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż po modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki, mają na celu osiągnięcie jej maksymalnej efektywności. Ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic przesyła moc doładowanej jednostki V8 do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro. Najbardziej zaawansowane rozwiązania zastosowane w konstrukcji podwozia to sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport i dynamiczny układ kierowniczy. Eksperci dostosowali oba systemy dokładnie do potrzeb Audi S8 plus. Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd ten posiada zmodyfikowany przez quattro GmbH sportowy układ wydechowy. Dzięki niemu, S8 plus wydaje niepowtarzalny, sportowy dźwięk, typowy dla silnika V8. Pozycję nowego Audi S8 plus, topowego modelu rodziny A8, podkreślają jego szczegóły stylistyczne. Uwagę przykuwa zwłaszcza montowany standardowo na klapie bagażnika spojler, mający ten sam co nadwozie kolor. Na życzenie, Audi dostarcza taki spojler wykonany z karbonu. Klapy w bocznych wlotach powietrza oraz tzw. blade z przodu pojazdu, wykonano także z karbonu. Obudowy lusterek, standardowo w tej samej co karoseria barwie, alternatywnie mogą mieć kolor lśniącej czerni lub być zrobione z karbonu. Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, podwójne użebrowanie, utrzymane są w kolorystyce lśniącej czerni, natomiast posiadająca strukturę plastra miodu kratownica bocznych wlotów powietrza oraz kratownica osłony chłodnicy, mają kolor matowej czerni. Kolorem czarnym lśnią także listwy ozdobne w bocznych oknach oraz z tyłu pojazdu. Do gamy wyrazistych elementów stylistycznych Audi S8 plus należą ponadto przyciemnione światła tylne i lśniący, czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Sportowy układ wydechowy, kończy się podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu. Opcjonalnie, klient może dla swojego nowego Audi S8 wybrać inny pakiet stylistyczny. Przód i tył samochodu zdobią napisy S8, a przednie błotniki – emblematy V8 T. Specjalny lakier – srebrny Florett z efektem matowym - dostępny jest wyłącznie dla modelu S8 plus. Poza tym, wybierać można spośród wszystkich kolorów z programu S8. Standardowe reflektory to reflektory Matrix LED, wyposażone w kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Jednostki bardzo precyzyjnych świateł drogowych składają się z 25 małych diod świetlnych, zapalających się zależnie od sytuacji. Diody te, w zależności od potrzeb, można przyciemniać lub pojedynczo wyłączać. Dzięki temu, doskonale doświetlają one drogę, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Wnętrze Audi S8 plus skupia uwagę licznymi sportowymi detalami, naturalnymi materiałami oraz sporą przestrzenią. Czarną skórę zastosowaną we wnętrzu, zdobią kontrastowe szwy w kolorze czerwonym Arras. Lamówka, także w kolorze czerwonym Arras, dodatkowo dekoruje komfortowe sportowe siedzenia i podkreśla stylistykę tej sportowej limuzyny. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z czarnej tkaniny Alcantara. W górną część tapicerki wpleciono czerwoną kontrastową nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową, zdobi czarny lakier fortepianowy. Charakterystycznym elementem wnętrza modeli S są okrągłe zegary z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu pojazdu i z logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano z lśniącej stali szlachetnej. Przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną, trójramienną, sportową kierownicę, ozdobiono emblematem S8. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Nowe Audi A4 i A4 Avant Zdjęcia: Audi A4 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Zwycięska „czwórka” Ingolstadt, 29 czerwca 2015. Nowa generacja Audi A4 i A4 Avant fascynuje pionierską syntezą techniki i estetyki. Ta bestsellerowa rodzina modelowa Audi została od podstaw, pod każdym względem, przede wszystkim technicznym, opracowana na nowo. Po raz kolejny, A4 definiuje standardy w swoim segmencie. Podczas prac konstrukcyjnych, ogromną uwagę poświęcono redukcji emisji CO2. Wszystkie rozwiązania techniczne natomiast zaprojektowano tak, by wydatnie wpływały na zmniejszenie oporów podczas jazdy. Aerodynamika jest wręcz wzorcowa: współczynnik oporu powietrza 0,23 w A4 Limousine, to najlepszy wynik w swojej klasie. Należy także zwrócić uwagę na niską wartość emisji dwutlenku węgla, wynoszącą w przypadku Audi A4 2.0 TDI ultra o mocy 110 kW (150 KM) 95 g na km, a w przypadku modelu A4 Avant 2.0 TDI ultra – 99 g na km. Silnik 2.0 TFSI o mocy 140 kW (190 KM) w modelu A4 ultra Limousine emituje do atmosfery jedynie 109 g CO2 na km, a w Audi A4 Avant ultra – 114 g na km. Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy nawet 200 kW (272 KM). Nowa generacja czterocylindrowych, benzynowych silników TFSI, wyznacza nowe standardy pod względem zużycia paliwa, emisji spalin i mocy. Systemy wsparcia kierowcy i infotainment są dokładnie takie same, jak w pojazdach klasy luksusowej. Debiut Audi A4 Limousine oraz A4 Avant zaplanowano na jesień 2015. Długość 4,73 m i rozstaw osi 2,82 m sprawiają, że nowe Audi A4 i A4 Avant stoją pewnie na drodze. Zdecydowane, poziome linie z przodu i z tyłu, podkreślają szerokość pojazdu. Pełna płynności stylistyka z wyrazistymi zarysami daje wrażenie sportowej elegancji, typowej dla marki Audi. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i nisko osadzona. Dostępne opcjonalnie reflektory diodowe lub Matrix LED wraz z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania sprawiają, że taka technika oświetlenia jest wizualnym wyróżnikiem marki. Nawet o 120 kg lżejsze W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył – w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg. Karoseria, dzięki inteligentnej kompozycji użytych materiałów i lekkiej konstrukcji, jest jedną z lżejszych w tej klasie pojazdów. Audi A4 plasuje się w czołówce także pod względem tłumienia hałasu. Wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca. Spokojny zarys linii podkreśla szerokość wnętrza pojazdu. Szerokie pasmo nawiewów wentylacji i jednolita powierzchnia, porządkują strukturę całej deski rozdzielczej. Na życzenie, gdy zapadnie zmrok, w drzwiach i w konsoli środkowej włącza się delikatne, konturowe podświetlenie. Jakość wykończenia jest po prostu doskonała. Kolory i materiały to emanacja nowej koncepcji linii wzorniczych, która daje jeszcze większą swobodę konfiguracji. Sterowana czujnikiem pokrywa bagażnika: Audi A4 Avant Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów. To najlepszy wynik w segmencie premium. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność bagażnika zwiększa się do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Ponadto, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika. W obu nowych modelach zastosowano wiele inteligentnych rozwiązań technicznych, których używanie, dzięki nowej koncepcji obsługi i dzięki nowemu wyświetlaczowi systemu Audi MMI, jest jeszcze bardziej intuicyjne. Najbardziej zaawansowane techniki w nowym Audi A4 to m.in. Audi virtual cockpit, reflektory diodowe Audi Matrix LED, Audi smartphone interface, system muzyczny Bang & Olufsen Sound System z dźwiękiem 3D, Audi phone box umożliwiający bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego, wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up, gama nowych systemów wsparcia kierowcy oraz usługi Audi connect. Informacje i fascynacja: Audi virtual cockpit i MMI Opcjonalny Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica wskaźników - na swoim monitorze LCD o przekątnej 12,3 cala wyświetla najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości, dużej dokładności i o wyszukanych efektach graficznych. Centralna jednostka obsługi różnych systemów, to zaprojektowany na nowo, umieszczony na konsoli tunelu środkowego terminal MMI. Najbardziej rozbudowany system infotainment: MMI Navigation plus z MMI touch i z dużym monitorem o przekątnej 8,3 cala, wyposażono też w umieszczone na powierzchni pokrętła systemu pole dotykowe. Służy ono do przybliżania/oddalania obrazów i do wprowadzania liter i cyfr. Cała logika obsługi MMI, łącznie z inteligentnym wyszukiwaniem tekstowym, przypomina logikę obsługi smartfona. Nowy system sterowania naturalnym głosem, przetwarza także polecenia używające języka potocznego - na przykład: „Chcę zadzwonić do Jan Kowalski.“ Olbrzymia moc obliczeniowa Za olbrzymimi możliwościami MMI Navigation plus, kryje się moc obliczeniowa Modułowego Systemu Infotainment (MIB) drugiej generacji, dzięki któremu Audi mogło szybko przenieść szereg innowacyjnych rozwiązań z obszaru elektroniki konsumenckiej, wprost do swoich samochodów. Jeśli klient zdecyduje się na zakup systemu MMI Navigation plus, automatycznie otrzyma moduł Audi connect, który za pomocą super szybkiej techniki transmisji danych LTE, łączy nowe Audi A4 i A4 Avant z Internetem. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Wi-Fi Hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, wykorzystując swoje mobilne urządzenia, a kierowca może z kolei korzystać z dopasowanych do jego potrzeb usług online z pakietu Audi connect. Nowością w ofercie jest Audi smartphone interface, integrujący telefony komórkowe z systemem iOS lub Android ze stworzonym specjalnie dla nich środowiskiem Audi MMI. Audi Phone Box pozwala na sprzężenie smartfonów z anteną samochodową i na ich bezprzewodowe ładowanie zgodne ze standardem Qi. Wymagający miłośnicy sprzętu HiFi, mogą wyposażyć swoje nowe A4 w system muzyczny Bang & Olufsen Sound System, oferujący zupełnie nowe możliwości odbierania dźwięków w formacie 3D. Nowy, przenośny Audi Tablet, to z kolei element Rear Seat Entertainment, systemu rozrywkowego dla pasażerów tylnej kanapy. Mocne cztero- i sześciocylindrowe silniki Nowe modele A4 i A4 Avant będą wyposażane początkowo w jeden z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc znacznie wzrosła. Najsłabszy z nich ma teraz 110 kW (150 KM), a najsilniejszy: 200 kW (272 KM). Co ważne, przy wzroście mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. A4 2.0 TDI ultra zadowala się średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 95 g dwutlenku węgla na kilometr (w przypadku wersji Avant: 3,8 l i 99 g CO2 na km). Wszystkie jednostki łączą w sobie wydajność, sportowe osiągi i wysoką kulturę pracy silnika. Dotyczy to zwłaszcza obu sześciocylindrowych silników 3.0 TDI. Rozpatrując natomiast silniki benzynowe, nowe Audi A4 oferuje przełomową innowację: w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW (190 KM) opracowano całkowicie nowy sposób spalania sprawiający, że silnik ten jest wyjątkowo wydajny, zużywa zaledwie 4,8 l benzyny na 100 km i emituje 109g CO2 na kilometr. Wyposażona w ten sam motor wersja Avant, spala 5 l benzyny na 100 km, emitując przy tym 114 g CO2/km. W przyszłości na rynku pojawi się również model g-tron, napędzany gazem ziemnym lub wytwarzanym z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej Audi e-gazem. S tronic, tiptronic i przekładnia manualna Układ napędowy i podwozie nowych Audi A4 i A4 Avant zostały od podstaw przeprojektowane. Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic – dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś – i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo. Selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych uzupełnia pracę napędu na przednią oś i stałego napędu na cztery koła quattro. W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi. Dynamika jazdy Prowadząc nowe Audi A4, zauważyć można ogromny postęp jaki poczyniono w obszarze budowy podwozia. Z jednej strony sportowe i stworzone z myślą o wykorzystaniu maksimum mocy, a z drugiej, zorientowane na komfort. Tak ogromny skok techniczny był możliwy dzięki zastosowaniu bardzo lekkiego, pięciowahaczowego zawieszenia osi oraz elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. To fundamenty dynamicznego zachowania pojazdu podczas jazdy, pierwszorzędnego komfortu oraz znacznej redukcji zużycia paliwa. Opcjonalnie dostępne są też: dynamiczny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oraz amortyzatory o regulowanej sile tłumienia, gdzie kierowca sam wybiera jedno z dwóch możliwych ustawień – sportowego lub komfortowego. Oba ustawienia amortyzatorów są zintegrowane ze sterownikiem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który jest na liście wyposażenia standardowego dla wersji silnikowych od 140 kW (190 KM) wzwyż. Największy wybór w segmencie: systemy wsparcia kierowcy i systemy bezpieczeństwa Dzięki wielu systemom wsparcia kierowcy, nowe Audi A4 i A4 Avant wyznaczają standardy w swojej klasie. Asystent wydajności pomaga kierowcy zaoszczędzić paliwo, aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy, a korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go i z asystentem jazdy w korkach, odciąża go w spowolnionym ruchu pojazdów. Cechą szczególną asystenta jazdy w korkach jest strategia regulacji. Uwzględnia ona dużą liczbę parametrów, takich jak linie rozdzielające pasy ruchu i pojazdy jadące przed naszym Audi. Asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego, asystent ostrzeżenie przy wysiadaniu, asystent manewru omijania, asystent skręcania oraz systemy ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense, to nowości, odgrywające ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa. W ofercie znajduje się także działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych. Obie nowe wersje Audi A4, w salonach sprzedaży pojawią się jesienią 2015. W porównaniu z poprzednimi modelami, ich wyposażenie seryjne jest o wiele bogatsze. Obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 140 kW/190 KM) i siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI. Na pierwszy rzut oka Nowe Audi A4 i A4 Avant Stylistyka zewnętrzna i karoseria - Sportowe proporcje i sportowa elegancja - Długość 4,73 m, rozstaw osi 2,82 m, szerokość 1,84 m, wysokość 1,43 m - Opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania - Lekka karoseria: ciężar w porównaniu do poprzednika zmniejszył się nawet o 15 kg - Najlepsze w swojej klasie wartości oporu powietrza: współczynnik Cw 0,23 – wersja Limousine, Cw 0,26 – wersja Avant, aeroakustyka zapewniająca doskonałą ciszę we wnętrzu pojazdu Wnętrze - Najdłuższe wśród konkurentów w tej klasie wnętrze - Avant z bagażnikiem o pojemności 505 l - Avant z elektrycznie przesuwaną osłoną przestrzeni bagażowej w wyposażeniu seryjnym - Całkowicie nowa deska rozdzielcza, nowe kolory i materiały, wrażenie dużej przestrzeni, diodowe oświetlenie wnętrza w wyposażeniu seryjnym, doskonała jakość wykończenia - Najbogatsza w segmencie premium oferta foteli o lekkiej konstrukcji - Automatyczna klimatyzacja z nowym panelem obsługi - Opcjonalne pakiety diodowego oświetlenia wnętrza, z oświetleniem Ambiente z możliwością wyboru koloru Obsługa - Na życzenie wyświetlacz informacji na szybie przed kierowcą head-up oraz Audi virtual cockpit - Opracowana na nowo koncepcja obsługi MMI z funkcją swobodnego wyszukiwania tekstowego - Obsługa także za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej i sterowania głosem Infotainment i Audi connect - Opcjonalny, najbardziej zaawansowany system infotainment MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch i monitorem MMI o przekątnej 8,3 cala, usługi Audi connect, możliwość transmisji danych w standardzie LTE i punkt dostępu do Internetu Wi-Fi Hotspot (WLAN) - Na życzenie Audi phone box z możliwością indukcyjnego ładowania telefonów komórkowych - Wiele nowych usług Audi connect, w tym funkcja zdalnego sterowania wieloma z nich za pomocą aplikacji w smartfonie, umożliwiającej obsługę i kontrolę pojazdu - Audi smartphone interface do integrowania smartfonów posiadających system operacyjny Apple lub Android z systemami samochodu - Sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System z innowacyjnym dźwiękiem 3D i Audi Tablet w opcji Rear Seat Entertainment – system zapewniającego rozrywkę pasażerom tylnego rzędu siedzeń Silniki - Na początek trzy silniki TFSI i cztery TDI, moc od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM), nawet o 25 procent więcej mocy - Redukcja zużycia paliwa nawet o 21 procent, nowy rekord – Audi A4 2.0 TDI ultra spala zaledwie 3,7 l oleju napędowego na 100 km (95 g CO2 na km) - Wydajny silnik 3.0 TDI w dwóch wariantach mocy - Oszczędna jednostka 1.4 TFSI, zużywająca jedynie 4,9 l benzyny na 100 km (114 g CO2 na km) - Nowa koncepcja spalania w jednostce 2.0 TFSI ultra o mocy 140 kW, skutkująca zużyciem zaledwie 4,8 l paliwa na 100 km (109 g CO2 na km) – A4 Avant g-tron z możliwością wykorzystania Audi e-gazu, wytwarzanego z zachowaniem zasad równowagi środowiskowej Układ przeniesienia napędu - S tronic, tiptronic i manualna skrzynia biegów, wszystkie nowej generacji, S tronic po raz pierwszy w A4 z napędem na przednią oś, obie przekładnie automatyczne z funkcją wolnego biegu - Napęd na przednią oś lub stały napęd na cztery koła quattro, selektywny rozkład momentów napędowych na poszczególne koła Podwozie - Lekkie, pięciowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi, wyraźne zwiększenie komfortu jazdy przy podkreślonym sportowym charakterze pojazdu - Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, na życzenie z dynamicznym układem kierowniczym - System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select w modelach o mocy powyżej 140 kW (190 KM) jako element wyposażenia seryjnego, opcjonalnie dostępne podwozie z systemem kontroli sztywności zawieszenia Systemy wsparcia kierowcy i bezpieczeństwo - Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z funkcją Stop & Go, wraz z asystentem jazdy w korkach przy spowolnionym ruchu - Asystent wydajności, dla jeszcze niższego zużycia paliwa - Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist i asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist - Nowości: asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego z tyłu, asystent ostrzegania przy wysiadaniu, asystent skręcania, asystent manewru omijania i działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych - Nowe systemy bezpieczeństwa: system ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z tyłu Audi pre sense rear. Źródło: Volkswagen Group Polska
×