Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'amg' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 326 wyników

  1. Witam, wiem, że nie ma się czym chwalić, bo wg mnie model wyszedł tragicznie skala ogromna 1:14
  2. Najmocniejszy w Polsce Mercedes E63 AMG z kompresorem <o:p></o:p>Kolejny, niesamowity projekt, jaki przygotowaliśmy to mocarne kombi Mercedes E63 AMG, w którym pod maską zagościł zestaw kompresora. Auto wcześniej zostało poddane tuningowi firmy Brabus obejmującemu układ wydechowy cat-back i aluminiowe felgi. My jednak skupiliśmy się na potężnym silniku V8 oraz układzie napędowym.<o:p></o:p>Wspaniała V-ósemka AMG ma w sobie ogromny potencjał, a żeby w pełni go wydobyć zastosowaliśmy kompresor Kleemann. Zestaw ten jest dedykowany dla silników M156, każda część od najmniejszej śruby aż do komory kompresora została specjalnie zaprojektowana i wykonana na maszynach CNC. Sprężarka w zestawie Kleemann to Magnuson TVS2300 charakteryzująca się liniowym przebiegiem sprawności, niskimi stratami oraz relatywnie niską temperaturą pracy. Kompresor jest chłodzony cieczą z osobnego układu wyposażonego także w intercooler. Aby wydobyć maksymalne możliwości tego kompresora musieliśmy wprowadzić zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne kolektory wydechowe AMG zastąpiliśmy kolektorami Kleemann, które na obydwu rzędach cylindrów łączą się bezpośrednio 4 w 1. Pierwsze odpalenie tej bestii było niczym próba atomowa na pustyniach stanu Nevada. Ryk, który wydobywa się z układu wydechowego przy rozruchu silnika bardziej przypomina samochody wyścigowe DTM niż auto drogowe. Dźwięk tego silnika pod pełnym obciążeniem wzbudza grozę, przekonaliśmy się o tym dobitnie podczas pomiarów na hamowni. Okiełznanie tego potwora na hamowni było nie lada wyzwaniem, napęd na tylną oś i ogromna moc to połączenie, które wcale nie ułatwia pracy. Kiedy jednak udało się dokonać właściwego pomiaru, wyniki przyjęliśmy z ogromną satysfakcją: moc maksymalna 705 KM i moment obrotowy 880 Nm to wartości, które rzucają na kolana. Dla poprawy możliwości przeniesienia tej potężnej mocy na drogę fabryczny mechanizm różnicowy zastąpiliśmy szperą Kleemann zaprojektowaną specjalnie dla E63 AMG. To potężne kombi przy włączonych elektronicznych asystentach jazdy potrafi być ułożone i przyjazne, jednak po wyłączeniu tych systemów zmienia się nie do poznania. Każdy nacisk na pedał gazu powoduje natychmiastowy uślizg tylnych kół, a siedząc za kierownicą takiej bestii trzeba mieć się na baczności.<o:p></o:p>Źródło: Pachura
  3. Nowa kolekcja AMG Selection 2015 Wysokiej próby materiały i kunsztowne wykonanie: ekskluzywne akcesoria dla fanów AMG Stuttgart. Od wyrobów ze skóry i luksusowych dodatków do funkcjonalnych gadżetów – kolekcja AMG Selection na rok 2015 obejmuje najwyższej jakości akcesoria, w tym nowości nawiązujące designem do nowego Mercedesa-AMG GT. Wszystkie produkty z oferty są już dostępne u dealerów Mercedes-Benz. Motywem przewodnim tegorocznej kolekcji jest oczywiście najnowsze, rasowe coupe z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Z myślą o jego właścicielach i miłośnikach zaprojektowano na przykład czapkę AMG GT w kolorze antracytowym oraz ekskluzywny futerał na iPhone'a 6, wykonany z karbonu/poliwęglanu w kolorze czarnym/antracytowym z kontrastującymi akcentami w żółtym odcieniu Solarbeam. Ten sam wzór ma sportowa torba/pokrowiec AMG GT (67 x 35 x 35 cm) – antracytową tkaninę uzupełniają tu żółte detale. Poza pojemną, zamykaną komorą w torbie wygospodarowano mniejsze przegródki i kieszenie. Wyposażono ją również w uchwyty do noszenia w dłoni oraz odłączany pasek na ramię. Porcelanowy kubek AMG GT Cup – również antracytowo-żółty, z czarnym logo AMG GT – ma pojemność 0,3 l. Unikalne połączenie stali nierdzewnej i skóry z karbonowym deseniem stanowi breloczek AMG GT o długości 10,5 cm. Zaopatrzono go w odciągany, obrotowy zamek oraz trzy dodatkowe, małe pierścienie służące do szybkiej wymiany lub odłączenia kluczy. Włókno węglowe to materiał nieodłączny w konstrukcji wysokiej klasy aut sportowych – ekskluzywny, lekki i wytrzymały. Wykończone nim spinki do mankietów AMG łączą elegancję z dynamicznym charakterem. Chłodne, surowe włókno węglowe perfekcyjnie sprawdza się również w wystroju kabin sportowych Mercedesów – zwłaszcza w połączeniu z naturalną skórą. Kolekcja AMG Selection 2015 obejmuje szeroką gamę produktów wykorzystujących tę mieszankę: etui na karty kredytowe (wymiary: 10 x 8,3 x 0,5 cm), etui na dowód rejestracyjny i dokumenty (8,5 x 15 x 0,5 cm), miniportfel AMG z licznymi przegródkami (10,5 x 7,5 x 1,5 cm) oraz odporny na wilgoć i brud pokrowiec na iPhone'a 6 (8,3 x 14,7 x 0,5 cm). Wszystkie te akcesoria są ręcznie produkowane w Niemczech. Ze skóry o karbonowym deseniu wykonano również portfel AMG o wymiarach 13 x 2 x 22,5 cm, mieszczący na przykład zestaw kart kredytowych oraz bilety lotnicze i kolejowe. To przydatny towarzysz podróży służbowej lub wyjazdu wakacyjnego, podobnie jak stalowe pióro kulkowe AMG z akcentami z metalu i skóry. Dostępny w kolorze białym lub czarnym brelok AMG Carbon ze skóry i stali nierdzewnej wyróżnia się typową dla modeli Mercedes-AMG sportową elegancją. Linię karbonowych akcesoriów uzupełnia komplet dwóch filiżanek do espresso z białej porcelany, pakowanych w ozdobne pudełko. Kolejną wizytówką samochodów Mercedes-AMG są sportowe fotele z charakterystycznymi, diamentowymi przeszyciami. Takie same przeszycia zdobią również inne nowości w kolekcji AMG Selection: męski portfel AMG (12 x 9,2 x 1,5 cm) oraz etui na klucze (11 x 6,8 x 1,5 cm). Oba produkty wykonano z miękkiej, czarnej skóry jagnięcej i wyprodukowano ręcznie w Niemczech. Portfel zaopatrzono w kilka przegródek, a etui – w karabińczyki dla sześciu różnych kluczy, przegródkę na rachunki oraz dodatkową, zamykaną na zamek kieszeń. Metalowe okulary AMG z szaro-zielonymi soczewkami (100% ochrona przed promieniowaniem UV-A/B-400, optyka Carl Zeiss) stanowią elegancki dodatek do każdego sportowego stroju. Wygodne, damskie i męskie kurtki AMG wykonano z oddychającej, chroniącej przed wiatrem i wilgocią tkaniny poliestrowej. Wyposażono je w odpinany kaptur, który można również schować w kołnierzu, oraz kieszonkę na telefon komórkowy. Dzięki dwukierunkowemu zapięciu kurtki zapewniają odpowiednią wentylację w cieplejsze dni. Kobiecy wariant (rozmiary: XS-XL) ma czarny kolor z białymi akcentami wzdłuż zamków, a męski (rozmiary: S-XXL) jest całkowicie czarny. W kolekcji AMG Selection 2015 są także trzy nowe modele czapek: męska, w kolorze czarnym, damska – biała – oraz dziecięca, biało-czerwona. Każda z nich ma bawełnianą podszewkę i metalową klamrę do regulacji rozmiaru. Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. Kolekcja Mercedes-Benz przedstawia: Mercedes-AMG GT w miniaturze Samochód wielkich marzeń w małej skali Stuttgart. Premiera nowego Mercedesa-AMG GT budzi mnóstwo emocji. Jego technologia ucieleśnia dążenie do perfekcji osiągów i prowadzenia. Teraz w Kolekcji Mercedes-Benz debiutują dwie wiernie odwzorowane miniatury nowego coupe w skali 1:43 oraz 1:18. Szczegółowo odzwierciedlają one design oryginalnego GT i są już dostępne u najbliższych dealerów Mercedes-Benz. Ponadto, na początku kwietnia do sprzedaży trafi model w ekskluzywnej, limitowanej edycji w skali 1:12. Dwa mniejsze modele powstały we współpracy z firmą Norev. Do ich zaprojektowania wykorzystano te same dane CAD, które posłużyły do produkcji samochodu w skali 1:1. Modele mają lakiery zgodne z oryginalną paletą oraz wnętrza wyposażone według specyfikacji Mercedesa-AMG GT S. Ofertę miniatur Norev uzupełnia model w skali 1:12, zaprojektowany we współpracy z firmą Premium ClassiXXs. Powstanie on w limitowanej serii, liczącej jedynie 1000 egzemplarzy. Karoseria w kolorze diamentowej bieli designo kryje wnętrze wykończone skórą nappa utrzymaną w biało-czarnej tonacji. Model wykonano z żywicy. Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:43: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 10,5 cm ręcznie zmontowany z 42 pojedynczych części wyposażony w czarny optyczny pakiet Mercedes-AMG zamocowany na podstawce z napisem i dostarczony w ozdobnym pudełku Modele 1:43 oferowane są w autentycznych zestawieniach kolorystycznych, dostępnych dla nabywców „prawdziwego” GT S: czerwony lakier designo cardinal, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami w kolorze tytanowym czarny lakier magnetite, biało-czarna tapicerka, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym karoseria w kolorze diamentowej bieli designo, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze szarym Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:18: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 25,5 cm ręcznie zmontowany z 101 pojedynczych części otwierane drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wkrętak służący do odkręcenia modelu od podstawki dostępny z rękawicą do oglądania (pozwala uniknąć odcisków palców) Tak jak model 1:43, wariant 1:18 bazuje na oryginalnym Mercedesie-AMG GT S z fotelami AMG Performance. Jego karoseria i wnętrze są utrzymane w oryginalnych zestawieniach kolorystycznych: żółty lakier AMG Solarbeam, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami, z czarnym, matowym wykończeniem oraz srebrnymi rantami srebrny lakier, czerwono-czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym szary lakier designo magno z pakietem optycznym Silver Chrome, srebrno-czarna tapicerka, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym Źródło: Mercedes Benz Polska
  5. Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE 63: synteza wydajności i osiągów Więcej zdjęć: Mercedes-Benz GLE i Mercedes-AMG GLE 63 fot. Mercedes Benz - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Stuttgart. Mercedes-Benz gruntownie modernizuje swojego bestsellerowego SUV-a. Model GLE – następca ML-a – wyróżnia się bardziej dynamiczną stylizacją i technologiami, które wyznaczają nowe wzorce w zakresie wydajności. Średnie zużycie paliwa w całej gamie silników względem poprzednika spadło o 17%. Ponadto, po raz pierwszy w historii Mercedes-Benz zaoferuje SUV-a z hybrydowym napędem plug-in: wariant GLE 500 e 4MATIC łączy maksymalną efektywność paliwową ze sportowymi osiągami. Oszczędnością przewyższa nawet prawdziwego mistrza w tym względzie – model GLE 250 d z 4-cylindrową jednostką wysokoprężną, a osiągami dorównuje odmianie z silnikiem V8. GLE oferuje także wyśmienite właściwości jezdne na asfalcie i w terenie, niezrównaną przestronność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa. Jednocześnie swoją premierę świętują wysokowydajne odmiany Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC oraz GLE 63 S 4MATIC z motorami o mocy, odpowiednio, 557 oraz 585 KM. „Nowoczesne i wydajne układy napędowe, połączone z wysokim komfortem jazdy oraz typową dla SUV-ów wszechstronnością – nowy GLE ma wszystko, aby kontynuować historię sukcesu naszego bestsellera” – tak Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG, Mercedes-Benz Cars opisuje najnowszego członka rodziny SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Wzorowy poziom bezpieczeństwa oraz świetna dynamika jazdy – zarówno na asfalcie, jak i w terenie – to jego kolejne atuty. GLE imponuje też przełomowymi systemami wspomagającymi, 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-TRONIC oraz dynamicznym systemem kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT, który już w standardzie oferuje programy dostosowane do jazdy w zróżnicowanych warunkach. Zgodnie z tradycją, wizytówką GLE jest niepowtarzalny design słupka C oraz funkcjonalna kabina, wykończona z atencją godną limuzyn. „Znalazła wielu naśladowców, ale niewielu godnych rywali – w 1997 roku Klasa M dała początek segmentowi SUV-ów premium. Od tamtej pory była jednym z najchętniej wybieranych modeli na świecie. Do dzisiaj trafiła w ręce niemal 1,6 miliona nabywców” – kontynuuje Källenius. A Tobias Moers, Prezes Zarządu firmy Mercedes-AMG GmbH, dodaje: „Wraz z premierą nowego GLE 63 i siedmioma naszymi pozostałymi SUV-ami, od GLA 45 AMG do G 65 AMG, Mercedes-AMG umacnia swoją i tak bardzo pewną pozycję. Wszystkie trzy poprzednie generacje modelu cieszyły się wysoką popularnością. W rosnącym segmencie SUV-ów oferujemy właściwe auta, dopasowane do indywidualnych oczekiwań klientów”. Jednostki wysokoprężne i napęd hybrydowy: niewielkie zużycie paliwa plus przyjemność z jazdy GLE wyróżnia się nie tylko atrakcyjnymi rysami, zmiennym charakterem zarządzanym przez DYNAMIC SELECT oraz systemami wspomagającymi znanymi z Klas E i S, ale również szeroką gamą silnikową. Do wyboru jest pięć mocnych, a jednocześnie oszczędnych odmian o 4, 6 lub 8 cylindrach, w tym: 4-cylindrowy turbodiesel o mocy 150 kW (204 KM) w modelu GLE 250 d, który satysfakcjonujące osiągi łączy z najniższym w klasie zużyciem paliwa (średnio 5,4 l/100 km); wariant plug-in GLE 500 e 4MATIC o mocy systemowej 325 kW (442 KM), zużywający średnio zaledwie 3,3 l/100 km. Także pod względem zapotrzebowania na energię model ustanawia nowy standard w swoim segmencie – 16,7 kWh/100 km. W trybie całkowicie elektrycznym może on pokonać dystans do 30 km. GLE 500 e 4MATIC: SUV z technologią napędu hybrydowego plug-in Nowy Mercedes-Benz GLE 500 e 4MATIC z hybrydowym napędem typu plug-in (z możliwością zewnętrznego ładowania) łączy moc i wyrafinowanie jednostki V8, zużycie benzyny samochodu „trzylitrowego” i praktyczność SUV-a klasy premium. Jego układ napędowy składa się z benzynowego silnika BlueDIRECT V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa, generującego moc 245 kW (333 KM), oraz motoru elektrycznego o mocy 85 kW (116 KM). Moc systemowa wynosi 325 kW (442 KM), a systemowy maksymalny moment obrotowy – 650 Nm. Poza imponującymi osiągami GLE 500 e 4MATIC ma szereg innych zalet – umożliwia także podróżowanie wyłącznie przy użyciu jednostki elektrycznej z prędkościami do 130 km/h, zapewnia optymalny poziom odzyskiwania energii dzięki inteligentnemu systemowi zarządzania i dysponuje funkcją wstępnego schładzania lub podgrzewania kabiny. Przełącznik na konsoli środkowej pozwala kierowcy na wybór jednego z czterech trybów jazdy: HYBRID: system automatycznie dobiera najbardziej efektywną konfigurację silnika benzynowego i/lub elektrycznego E-MODE: pracuje wyłącznie jednostka elektryczna E-SAVE: pozwala zachować aktualny poziom naładowania akumulatorów w celu późniejszego wykorzystania energii elektrycznej w trybie E-MODE, na przykład w miejskich korkach CHARGE: akumulatory są ładowane podczas jazdy i na postoju Kompaktowy moduł hybrydowy jest w pełni zintegrowany z 7-stopniową przekładnią automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają akumulatory litowo-jonowe o pojemności 8,8 kWh. Można je ładować na publicznych stacjach, przy pomocy szybkiej ładowarki domowej (tzw. wallboxa) lub ze standardowego gniazdka 220 V. Szybkie ładowanie akumulatorów zajmuje około 2 godzin. Nowoczesne, benzynowe jednostki BlueDIRECT V6 i V8 Model GLE 500 4MATIC napędza silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 320 kW (435 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pod maską GLE 400 4MATIC pracuje jednostka V6 biturbo, również z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a także z nowymi piezowtryskiwaczami oraz wieloiskrowym zapłonem. Rozwija ona moc 245 kW (333 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już od 1400 obr./min, zużywając średnio 8,8 l/100 KM (cykl NEDC). Popularny turbodiesel V6, nowa skrzynia 9G-TRONIC Poza oszczędnym i wydajnym turbodieslem o 4 cylindrach i mocy 150 kW (204 KM; odmiany 250 d oraz 250 d 4MATIC) model GLE dostępny jest w wersji 350 d 4MATIC, zasilanej sprawdzonym, 3-litrowym turbodieslem V6, generującym moc 190 KW (258 KM) i 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W porównaniu z poprzednikiem jego średnie zużycie spadło o około 9%, do 6,4 l/100 km (cykl NEDC). To zasługa m.in.: zmodyfikowanej jednostki sterującej, która w fazie rozgrzewania reguluje wtrysk oleju napędowego do każdej komory spalania zależnie od dostarczanego powietrza, a także zoptymalizowanej turbosprężarki, nowego zaworu EGR oraz nowej, sterowanej na żądanie łopatkowej pompy oleju. Wszystkie wysokoprężne warianty GLE zostaną standardowo wyposażone w 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC. Na życzenie, po raz pierwszy, dostępna będzie przekładnia redukcyjna oraz międzyosiowa blokada dyferencjału. Skrzynię zaopatrzono w nowy typ przekładni hydropneumatycznej o wydajności 92% i szerokiej rozpiętości przełożeń (9,15), co istotnie wpływa na efektywność paliwową modelu. Podwójny tłumik drgań skrętnych typu wahadłowego oraz sprzęgło blokady konwertera ze sprężyną powrotną zapewniają typową dla Mercedesów gładkość pracy. Zależnie od wybranego programu DYNAMIC SELECT, skrzynia 9G-TRONIC imponuje spontaniczną odpowiedzią na polecenia kierowcy lub komfortowym wyważeniem – w energicznym sprincie błyskawicznie dobiera przełożenia, podczas spokojnej jazdy niemal niewyczuwalnie zmienia biegi, a w terenie jej strategia działania ukierunkowana jest na zwiększenie trakcji. SUV po treningu: Mercedes-AMG GLE 63 and GLE 63 S Zgodnie z nową nomenklaturą, Mercedes-Benz ML 63 AMG zostaje zastąpiony przez nowego Mercedesa-AMG GLE 63 4MATIC. 5,5-litrowa jednostka V8 biturbo jest teraz dostępna w dwóch wersjach mocy: 410 kW (557 KM) lub, w przypadku wariantu S, 430 kW (585 KM). By zapewnić jeszcze wyższą dynamikę jazdy i zwinność, znacznie zmodyfikowano podwozie modelu. Również reakcja na gaz i czasy zmiany biegów reprezentują bardziej sportowy poziom. Charakterystyczna dla modeli AMG twarz ze zderzakiem wyprofilowanym na kształt litery „A” oraz osłoną chłodnicy przeciętą podwójnym ostrzem nadaje GLE 63 jeszcze bardziej zdecydowaną, dynamiczną prezencję. DYNAMIC SELECT z programami do jazdy terenowej System dynamicznej kontroli prowadzenia DYNAMIC SELECT nowego GLE oferuje do sześciu trybów jazdy. Poza znanymi już ustawieniami INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY i SPORT, w odmianach 4MATIC kierowca może wybrać też program OFFROAD do jazdy w łagodny terenie. Jeśli model został wyposażony w opcjonalny pakiet Off-Road Engineering, dostępny jest też tryb OFFROAD+, który w celu zapewnienia trakcji w jeszcze bardziej wymagających warunkach uruchamia reduktor i blokadę międzyosiową. Zdolności terenowe GLE zwiększają dodatkowo funkcje zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC – prześwit zwiększony do 285 mm i głębokość brodzenia sięgająca 600 mm. Pakiet obejmuje także dodatkowe osłony podwozia, chroniące istotne podzespoły przed kontaktem z podłożem. Każdy z trybów jazdy układu DYNAMIC SELECT ma odmienną charakterystykę. Nazwy programów mówią same za siebie. SPORT zamienia GLE w sportowy, dynamiczny samochód, osiągający wyższe przyspieszenia poprzeczne i wzdłużne. Jego przeciwieństwo stanowi ustawienie COMFORT, kładące nacisk na typową dla limuzyn Mercedes-Benz, zrelaksowaną jazdę oraz maksymalną efektywność paliwową. Tryb SLIPPERY poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach, a OFFROAD uruchamia specjalne, terenowe algorytmy systemów ABS, 4ETS lub ESP. W programie INDIVIDUAL kierowca może samodzielnie „skomponować” i zapisać ustawienie najlepiej dopasowane do własnych preferencji. Wyborowi programu DYNAMIC SELECT towarzyszą wizualizacje na centralnym ekranie multimediów. Szczególnie atrakcyjnie prezentują się animacje w trybie OFFROAD, podające zróżnicowane parametry jazdy przydatne w terenie, takie jak kąt skrętu kół i kąt pochylenia karoserii. Wyśmienita praktyczność, perfekcyjna trakcja, zwinność sportowego auta i spontaniczna reakcja na gaz – nowy Mercedes-AMG GLE 63 gwarantuje kierowcy niezrównane doznania z jazdy. I tu główną rolę odgrywa DYNAMIC SELECT: programy jazdy zapewniają jeszcze większą wszechstronność, zwłaszcza w obszarze dynamiki jazdy. Dodatkowe ustawienie SPORT+ ma typowo sportową charakterystykę pracy układu napędowego, amortyzatorów, układu kierowniczego i progi działania ESP, właściwą dla modeli AMG. Stały napęd na obie osie 4MATIC rozdziela moment obrotowy w stosunku 50:50, zapewniając bezpieczne, harmonijne i dynamiczne prowadzenie. Nowy tylny dyferencjał z aluminiową obudową jest znacznie bardziej wydajny, a jednocześnie został zoptymalizowany pod kątem masy. Dla modeli GLE 63 i GLE 63 S z napędem AMG Performance 4MATIC stosuje się specjalną przekładnię z rozdziałem momentu obrotowego między osiami w proporcji 40:60. Taka konfiguracja poprawia zwinność względem osi pionowej, a co za tym idzie – pozwala dynamiczniej pokonywać zakręty. Stabilna kombinacja: AIRMATIC ADS i ACTIVE CURVE SYSTEM Pewne prowadzenie GLE jest również zasługą na nowo zestrojonego zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC ze zmiennym systemem tłumienia ADS. Styl resorowania zmienia się zależnie od wybranego trybu DYNAMIC SELECT. SPORT koncentruje się na uzyskaniu najwyższych przyspieszeń bocznych przy dostarczeniu możliwie najlepszego komfortu jazdy, natomiast COMFORT – przeciwnie, kładzie nacisk na maksymalną wygodę przy zachowaniu bezpiecznego prowadzenia. Jednostka sterująca w trybie ciągłym dobiera stopień tłumienia w oparciu o dane z czujnika kąta skrętu kierownicy i pedału hamulca, czterech sensorów pochylenia oraz prędkość jazdy podawaną przez ESP. Dla modeli GLE 350 d 4MATIC, GLE 400 4MATIC i GLE 500 4MATIC z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC i systemem ADS lub pakietem Off-Road Engineering dostępna jest funkcja aktywnego ograniczania przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM. Wykorzystuje ona aktywne stabilizatory przedniej i tylnej osi i zmniejsza pochylenie karoserii w zakrętach. Efekt? Większa stabilność w zakrętach, zwłaszcza podczas większych prędkości, w połączeniu z dodatkową przyjemnością z jazdy. Standardowo wszystkie modele z jednostkami 4- i 6-cylindrowymi zaopatrzone są w elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy Direct-Steer oraz stalowe zawieszenie AGILITY CONTROL. Pakiet AIRMATIC z systemem ADS należy do ich wyposażenia opcjonalnego. Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z kolumnami pneumatycznymi AIRMATIC – seryjne w GLE 63 – oferuje znacznie więcej niż tylko automatyczne utrzymywanie stałego prześwitu. Model otrzymał specjalne rozpórki, skoordynowane z działaniem systemu aktywnego tłumienia ADS – to rozwiązanie zarezerwowane wyłącznie dla AMG. Standardowe wyposażenie obejmuje tu również system stabilizacji ACTIVE CURVE SYSTEM. Po raz pierwszy w segmencie Mercedes-Benz oferuje elektrycznie rozkładany i składany hak holowniczy, połączony z funkcją stabilizacji przyczepy układu ESP. GLE może ciągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. Bezpieczeństwo: kompleksowa ochrona Zgodnie z tradycją, kolejna nowość Mercedes-Benz zapewnia imponujący poziom bezpieczeństwa – aktywnego i pasywnego. Poprzednik GLE regularnie zdobywał najwyższe noty w międzynarodowych próbach zderzeniowych. Także wysoki poziom ochrony nowego modelu zapewnia mu najlepsze warunki do uzyskania maksymalnych ocen w przyszłych testach. Kompleksowa koncepcja bezpieczeństwa opiera się na sprawdzonej strategii Mercedes-Benz i obejmuje cztery obszary: bezpieczna jazda: unikać zagrożeń, odpowiednio wcześnie ostrzegać i wspomagać kierowcę za pomocą rozbudowanych systemów w razie zagrożenia: uruchomić prewencyjne środki ochronne (PRE-SAFE) w razie wypadku: zapewnić nienaganną ochronę dzięki stabilnej kabinie pasażerskiej z określonymi strefami zgniotu oraz systemami pasywnego bezpieczeństwa, takimi jak poduszki powietrzne i napinacze pasów po wypadku: zapobiec najgorszemu, umożliwiając jak najszybszą pomoc Czasy współczesne: nowy design z klasycznymi elementami Już na pierwszy rzut oka GLE łączy tradycję z nowoczesnością. Klasyczne elementy SUV-a spotykają się tu z nowoczesnym językiem designu Mercedes-Benz i tworzą spójną, atrakcyjną formę. Z jednej strony, jego optyczną pewność siebie podkreśla znak rozpoznawczy wszystkich generacji modelu: charakterystyczny słupek C i kształt tylnych bocznych szyb. Równocześnie uwagę zwraca nowy przedni pas zaprojektowany w duchu zmysłowej przejrzystości – z osłoną chłodnicy przedzieloną dwiema listwami, maską z muskularnymi przetłoczeniami oraz płynnie wkomponowanymi lampami (na życzenie – z inteligentnym systemem oświetlenia LED-owego). Subtelnie odświeżony tylny pas wyróżnia się LED-owymi światłami, których wypełnienie reprezentuje aktualny trend stylistyczny Mercedes-Benz, oraz na nowo ukształtowanym zderzakiem ze zintegrowanymi końcówkami wydechu i metalizowaną osłoną. Dynamiczną prezencję GLE podkreślają nowe wzory obręczy kół. Design nowego Mercedesa-AMG GLE 63 to ucieleśnienie ekskluzywności i sportowego, dominującego charakteru. Przypominający literę „A” kształt przedniego zderzaka nawiązuje do pozostałych modeli AMG. SUV standardowo przemieszcza się na grafitowych, 20-calowych obręczach o szerokości 9 cali z ogumieniem 265/45 R 20. Na życzenie oferowane są większe felgi z oponami 295/35 R 21. Z tyłu GLE 63 imponuje czterema zatopionymi w dyfuzorze końcówkami sportowego wydechu. Jeszcze bardziej harmonijne i starannie zaprojektowane wnętrze Centralne miejsce na desce rozdzielczej GLE zajmuje ekran multimediów, teraz tylko częściowo zintegrowany z konsolą środkową. Srebrne listwy ozdobne w połączeniu z lakierowanymi na czarno okładzinami podkreślają wyrafinowaną atmosferę w kabinie. Spoczywająca na podłokietniku ręka kierowcy intuicyjnie trafia na kontroler systemu COMAND. Nowa kolorystyka sprawia, że wnętrze GLE prezentuje się jeszcze atrakcyjniej – panuje tu typowa dla marki, harmonijna atmosfera. Do wyboru są teraz odcienie m.in.: imbirowego beżu, brązu espresso i porcelany, które tworzą interesujący kontrast z czarnymi elementami wnętrza. Poza standardowym wykończeniem deski rozdzielczej z wzdłużnie szlifowanego aluminium dostępne są m.in. połyskujące okładziny w kolorze czarnym oraz inkrustacje z drewna orzechowego, drewna jesionowego o otwartych porach, lśniącego drewna eukaliptusowego lub czarnego drewna topolowego, a także sportowe akcenty z włókien węglowym. Kompletne wyposażenie standardowe, atrakcyjne pakiety wyposażenia* Szeroki zakres standardowego wyposażenia nowego GLE odwołuje się do poprzednika, został jednak uzupełniony o nowe systemy wspomagające, takie jak asystent bocznego wiatru Crosswind Assist oraz system antykolizyjny COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Lista seryjnych elementów obejmuje również m.in.: funkcję ECO start/stop, kontroler DYNAMIC SELECT na konsoli środkowej, wielofunkcyjną kierownicę oraz system rozrywki Audio 20 CD z 7-calowym ekranem i modułem komunikacyjnym dla usług mobilnych Mercedes me. Wyposażenie można wzbogacić dzięki atrakcyjnym pakietom: pakiet Driving Assistance Plus obejmuje aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcją Steering Assist i Stop&Go Pilot, układ PRE-SAFE Brake z ochroną przechodniów, BAS PLUS wraz z systemem rozpoznawania ruchu poprzecznego na skrzyżowaniach Cross-Traffic Assist, monitory martwego pola i pasa ruchu Active Blind Spot Assist i Active Lane Keeping Assist oraz PRE-SAFE PLUS. pakiet Comfort zawiera automatyczną pokrywę bagażnika EASY-PACK, automatyczne domykanie wszystkich drzwi i kamerę cofania. pakiet Parking oferuje kamerę 360° oraz system zautomatyzowanego parkowania Active Parking Assist z układem PARKTRONIC Wszystkie modele dostępne są również z systemem inteligentnego oświetlenia LED oraz poprawiającym widoczność układem MAGIC VISION CONTROL – podgrzewanymi wycieraczkami z płynem dostarczanym bezpośrednio do piór. Do wyboru są również pakiety optyczne podkreślające atletyczny design GLE. AMG Line obejmuje agresywniej stylizowane zderzaki, 20-calowe obręcze, sportowe fotele pokryte tapicerką ARTICO (na życzenie: ze skóry nappa), panel wskaźników ze sportowymi akcentami, trójramienną kierownicę obszytą skórą nappa oraz stalowe nakładki na pedały. Pakiet Night zawiera z kolei lśniące, czarne wykończenie osłony chłodnicy i lusterek oraz 20-calowe felgi w tym samym kolorze. Na życzenie oferowana jest też najnowsza generacja systemu multimedialnego COMAND Online z 8-calowym ekranem, intuicyjnym gładzikiem, odtwarzaczem DVD oraz układem rozpoznawania znaków (włącznie z zakazami wjazdów). Na życzenie można go doposażyć w 6-płytową zmieniarkę DVD i system rozrywki dla pasażerów tylnych foteli. Lista opcji obejmuje również wysokiej klasy nagłośnienie firmy Harman Kardon lub Bang & Olufsen. *zakres wyposażenia dla międzynarodowej wersji modelu, może różnić się w zależności od rynku Nowa nomenklatura SUV-ów Mercedes-Benz Mercedes-Benz zmienia nazewnictwo swoich SUV-ów. Nazwa każdego z nich składa się teraz z trzech liter – pierwsza to „G”, nawiązująca do legendy Klasy G, druga „L” ułatwia wymowę, a trzecia odnosi się do klasy pojazdu w odniesieniu do modeli osobowych: GLA: SUV w segmencie Klasy A GLC: SUV w segmencie Klasy C (dawniej: GLK) GLE: SUV w segmencie Klasy E (dawniej: Klasa M/ML) GLE Coupe: SUV w segmencie Klasy E Coupe GLS: SUV w segmencie Klasy S (dawniej: GL) Ze względu na status motoryzacyjnej ikony, nazwa Klasy G pozostaje bez zmian. Nowe jest również nazewnictwo modeli AMG: Mercedes-AMG GLA 45 4MATIC Mercedes-AMG GLE 63 / GLE 63 S 4MATIC Mercedes-AMG GLE 63 / GLE 63 S Coupé 4MATIC Mercedes-AMG GLS 63 / GLS 63 S 4MATIC Mercedes-AMG G 63 / G 65 Źródło: Mercedes Benz
  6. Mercedes-AMG po raz kolejny dostarcza samochód bezpieczeństwa i samochód medyczny dla F1 Mercedes-AMG GT S oraz C 63 S – nowe samochody bezpieczeństwa i służb medycznych Formuły 1 Chrzest bojowy na torze wyścigowym – najnowsze samochody Mercedes-AMG o wysokich osiągach zapewnią bezpieczeństwo w tegorocznym sezonie Formuły 1. Podczas najbliższego Grand Prix w Melbourne (12-15 marca br.) w roli oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 zadebiutuje model GT S, a C 63 S Kombi zapewni ekspresową pomoc lekarską jako oficjalny samochód medyczny F1. Mercedes-AMG aktywnie wspiera królową sportów motorowych od 1996 roku. Nowy GT S perfekcyjnie nadaje się do zabezpieczania wyścigów Formuły 1 w niesprzyjających warunkach pogodowych lub gdy dojdzie do wypadku z udziałem bolidów. Drugi sportowy wóz opracowany samodzielnie przez Mercedes-AMG ma znakomite referencje do pełnienia tej odpowiedzialnej roli – jednostka V8 biturbo z suchą miską olejową, układ napędowy typu transaxle, dwusprzęgłowa przekładnia zautomatyzowana i zawieszenie z aluminiowymi, podwójnymi wahaczami zapewniają warunki do osiągania najlepszych wyników na torze. Wyśmienita dynamika jazdy jest wpisana w jego DNA: inteligentna, lekka konstrukcja aluminiowa gwarantuje nie tylko niewielką masę pojazdu, ale i nisko położony środek ciężkości oraz znakomity rozkład obciążenia między przednią i tylną osią (47:53). 43-letni Bernd Mayländer, niemiecki kierowca wyścigowy DTM, prowadzący samochody bezpieczeństwa F1 od 2000 roku, mówi: „Przez pięć lat moim samochodem bezpieczeństwa był Gullwing, czyli SLS AMG. Model GT S zdążył już zafascynować mnie swoim wyczynowym charakterem – miałem okazję poznać go w czasie projektowania w Affalterbach”. Była gwiazda wyścigów DTM pracuje również jako instruktor Akademii Jazdy AMG i jest ambasadorem Mercedes-Benz na wybranych imprezach. Surowe wymogi wobec samochodu bezpieczeństwa Wysokie prędkości w zakrętach, dynamiczne przyspieszenia i imponujące czasy okrążeń – samochód bezpieczeństwa musi spełniać rygorystyczne wymogi FIA (Fédération Internationale de l’Automobile, pol. Międzynarodowa Federacja Samochodowa), organizatora mistrzostw F1. W podbramkowych sytuacjach – gdy pogorszy się pogoda lub dojdzie do wypadku – to jego kierowca prowadzi kolumnę bolidów na torze. Musi jechać jednak na tyle szybko, by uniknąć nadmiernego schłodzenia ogumienia i hamulców pojazdów wyścigowych oraz przegrzania się ich silników. Bernd Mayländer dzieli kokpit samochodu bezpieczeństwa z analitykiem FIA, 59-letnim Peterem Tibbettsem z Anglii. „W czasie wyścigu czekamy w pit-stopie gotowi do wyjechania na tor, słuchając instrukcji organizatorów” – mówi kierowca. GT S w nowej roli – ale z seryjnym silnikiem i skrzynią Najnowszy samochód bezpieczeństwa F1 napędza ten sam silnik, co seryjną wersję Mercedesa-AMG GT S. 4-litrowa jednostka V8 biturbo generuje moc 375 kW (510 KM) i 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Bez zmian pozostawiono również standardową, 7-biegową przekładnię zautomatyzowaną z dwoma sprzęgłami. Osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Muzyką dla uszu fanów F1 zgromadzonych na trybunach i przed telewizorami jest brzmienie zmodyfikowanego wydechu GT S, emitującego jeszcze bardziej gardłowy i donośny dźwięk widlastej „ósemki” AMG. W związku z nową rolą Mercedes-AMG GT S został poddany jedynie drobnym modyfikacjom. Wyposażono go w opcjonalny pakiet AMG DYNAMIC PLUS, obejmujący aktywne mocowanie silnika i przekładni, specjalne zestrojenie oprogramowania skrzyni biegów, sztywniejsze nastawy sprężyn i amortyzatorów, większy negatyw kół przedniej osi oraz zmodyfikowaną charakterystykę progresywnego układu kierowniczego. Całość uzupełnia sportowa kierownica, obszyta czarną mikrofibrą DINAMICA, oraz żółte akcenty na panelu wskaźników. Samochód bezpieczeństwa przemieszcza się na kołach z wyjątkowo lekkimi, wieloramiennymi obręczami w kolorze matowej czerni, w rozmiarze 9 x 19 z przodu oraz 11 x 20 z tyłu (oraz oponami, odpowiednio, 265/35 R 19 i 295/30 R 20). Zaopatrzono go również we wzmocnione, ceramiczno-kompozytowe hamulce z tarczami o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu. Ich zaletą jest nie tylko wyższa skuteczność, ale także niższa masa i dłuższa żywotność. Elementy te, podobnie jak pakiet AMG DYNAMIC PLUS, są na życzenie dostępne dla nabywców modeli GT oraz GT S. Aerodynamiczne mocowanie oświetlenia na dachu Mercedes-AMG GT S pełniący funkcję samochodu bezpieczeństwa F1 od wersji seryjnej różni się przede wszystkim oznaczeniami karoserii z logo FIA i F1 oraz dodatkowym oświetleniem na dachu. Lampy umieszczono na wykonanym z włókien węglowych, aerodynamicznie wyprofilowanym mocowaniu. Zaprojektowano je pod kątem ograniczenia oporu powietrza i optymalizacji strumienia powietrza w obrębie tylnego spojlera, należącego do opcjonalnego pakietu aerodynamicznego. Tak wyposażony pojazd został poddany szeroko zakrojonym testom w tunelu aerodynamicznym. Panel oświetlenia korzysta wyłącznie z wydajnych, szybko reagujących diod LED. Po wyjechaniu na tor święcą one na pomarańczowo; gdy środkowa miga, obowiązuje zakaz wyprzedzania na torze, a gdy świeci na zielono – samochód bezpieczeństwa daje sygnał do wyprzedzania. Na panelu oświetlenia zamontowano kamerę – taką samą jak bolidach F1. W celu poprawy widoczności w ciemności lub w czasie deszczu z lampami na dachu skoordynowano specjalne podświetlenie z pomarańczowymi i zielonymi diodami. Dodatkową funkcję ostrzegawczą pełnią reflektory z efektem stroboskopowym. Kokpit z kubełkowymi fotelami, iPadem i dostępem do internetu Podczas gdy Bernd Mayländer jest w pełni skoncentrowany na prowadzeniu i obserwuje sytuację na torze w lusterku wstecznym, Peter Tibbetts pozostaje w kontakcie radiowym z organizatorami wyścigu. Obaj panowie również komunikują się ze sobą drogą radiową. Awaryjnie w kokpicie zainstalowano także drugi system radiowy. Peter Tibbetts śledzi pozycję bolidów i ich wyniki na ekranach dwóch iPadów, połączonych bezprzewodowo z internetem za pomocą samochodowego hotspota. Na pokładzie znajdują się też systemy FIA spotykane w każdym bolidzie F1 – na przykład transponder do pomiaru czasów, wysokiej klasy nadajnik GPS oraz układ, który za pomocą trzech kolorowych diod LED wskazuje kierowcy wywieszane flagi. Zarówno w samochodzie bezpieczeństwa, jak i samochodzie medycznym pełni on również dodatkową funkcję ostrzegawczą – jeśli dojdzie do wypadku, w którym zanotowany zostanie krytyczny poziom przeciążenia, LED-y kilkukrotnie zamigają, dając Mayländera i Tibbettsowi sygnał do wyjechania na tor. Załoga samochodu bezpieczeństwa ma do dyspozycji kubełkowe fotele AMG z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa. Poza tym kokpit odpowiada seryjnej wersji modelu GT S. Mercedes-AMG GT S zastąpi SLS-a AMG, który rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 pełnił od 2010 roku. W ubiegłym sezonie Gullwing wyjeżdżał na tor łącznie 14 razy w 10 z 19 rozgrywanych wyścigów. C 63 S oficjalnym samochodem medycznym F1 Wraz z GT S na torze debiutuje nowy oficjalny samochód medyczny F1 – Mercedes-AMG C 63 S Kombi, który zastępuje C 63 AMG Kombi. Jego zadaniem jest zapewnienie błyskawicznej pomocy medycznej. Za kierownicą siądzie kierowca wyścigowy Alan van der Merwe (Republika Środkowoafrykańska, 35 lat), a na fotelu obok – główny lekarz FIA, dr Ian Roberts (Wielka Brytania, 51 lat). Z tyłu może podróżować jeden lub dwóch medyków ze szpitali zlokalizowanych w pobliżu danego toru wyścigowego. W czasie okrążenia startowego, gdy bolidy jadą szczególnie blisko, samochód medyczny podąża torem wyścigowym, dzięki czemu lekarze mogą jak najszybciej udzielić pomocy w razie zderzenia. Później ekipa ratownicza stacjonuje w alei serwisowej wraz z samochodem bezpieczeństwa. Torowe osiągi C 63 S pozwalają sprawnie dotrzeć na miejsce ewentualnego wypadku – pod maską kombi pracuje 4-litrowa jednostka V8 biturbo o mocy 375 kW (510 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zapewniająca przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 s. Podobnie jak w przypadku samochodu bezpieczeństwa, silnik V8, 7-biegowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT, dynamiczne poduszki silnika i elektronicznie sterowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego pochodzą z wersji seryjnej. Podczas jazdy po torze C 63 S serwuje widzom F1 prawdziwą ucztę dla uszu – jego zmodyfikowany sportowy wydech wygrywa jeszcze bardziej przeszywające dźwięki. Inżynierowie Mercedes-AMG dostosowali zawieszenie AMG RIDE CONTROL do specyficznych warunków eksploatacji samochodu medycznego – zazwyczaj przewozi on na pokładzie 3-4 osoby i dodatkowy sprzęt ratowniczy, a jednocześnie rozwija wysokie prędkości. Wyposażenie auta obejmuje opcjonalny, ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy przedniej osi z ceramicznymi tarczami o średnicy 402 mm. Odpowiednią przyczepność zapewnia ogumienie w rozmiarze 245/35 R 19 (przód) i 265/35 R 19 (tył) z matowymi, czarnymi obręczami o szerokości, odpowiednio, 8,5 i 9,5 cala. Samochód medyczny został także wyposażony w LED-owe oświetlenie na dachu, odpowiednie oznaczenia, specjalne podświetlanie tablicy rejestracyjnej oraz tylne lampy z dodatkowymi funkcjami sygnalizacyjnymi. 490-litrowy bagażnik z powodzeniem mieści kompletne wyposażenie ekipy ratowniczej, włącznie z defibrylatorem i respiratorem. W kabinie zamontowano cztery kubełkowe fotele z sześciopunktowymi pasami, dwa iPady oraz hotspot zapewniający bezprzewodowy dostęp do sieci. Samochody Mercedes-AMG w służbie F1 od 1996 roku Tak jak wcześniej, samochód bezpieczeństwa i medyczny będzie do dyspozycji w czasie wszystkich tegorocznych wyścigowych weekendów Formuły 1. Za kontrolę stanu technicznego obu pojazdów przez cały sezon odpowiada dwóch wykwalifikowanych mechaników AMG. Mercedes-AMG, sportowa marka Mercedes-Benz, aktywnie wspiera wyścigi Formuły 1 od 1996 roku. Oto lista wszystkich oficjalnych samochodów bezpieczeństwa F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) od 1997 roku: CLK 55 AMG (C 208) 2000 rok: CL 55 AMG (C 215) od 2001 roku: SL 55 AMG (R 230) 2003 rok: CLK 55 AMG (C 209) od 2004 roku: SL 55 AMG (R 171) od 2006 roku: CLK 63 AMG (C 209) od 2008 roku: SL 63 AMG (R 230) od 2010 roku: SLS AMG (C 197) od 2012 roku (Belgia): SLS AMG GT (C 197) od 2015 roku: Mercedes-AMG GT S (C 190) A oto zestawienie wszystkich oficjalnych samochodów medycznych F1 dostarczonych przez Mercedes-AMG: 1996 rok: C 36 AMG (W 202) 1997 rok: C 36 AMG (W 202); E 60 AMG (W 210) od 1998 roku: C 55 AMG Kombi (S 202) od 2001 roku: C 32 AMG Kombi (S 203) od 2004 roku: C 55 AMG Kombi (S 203) od 2008 roku: C 63 AMG Kombi (S 204) od 2015 roku: Mercedes-AMG C 63 Kombi (S 205) Źródło: Mercedes Benz Polska
  7. Mercedes AMG GT Erstkontakt - Von San Franisco bis Laguna Seca (Rennstrecke)
  8. Mercedes-Benz GLE450 AMG Coupe (2016)
  9. Mercedes-Benz AMG GT (2016)
  10. Mercedes-Benz CLA45 AMG Shooting Brake (2016)
  11. Mercedes-Benz TV: With the GLA 45 AMG 4MATIC from Tokyo to Mount Fuji.
  12. Mercedes AMG GT V8 Biturbo mit 510 PS und 650 Nm - Weltpremiere https://www.youtube.com/watch?v=FRcK_BHL2KU
  13. Mercedes-Benz AMG GT (2016)
  14. Mercedes-Benz TV: Testing of the new Mercedes-AMG GT
  15. 2014 Jaguar F-Type V6 S vs. 2014 Mercedes-Benz SLK55 AMG - Head 2 Head Ep. 56
  16. 2015 Mercedes CLS63 AMG Coupe - Driving footage
  17. Mercedes-Benz CLA 45 AMG | India Drive Video Review | Autocar India
  18. Mercedes-Benz S65 AMG Coupe (2015)
  19. 2015 Mercedes-Benz S65 AMG Review - Fast Lane Daily
  20. Mercedes E63 AMG - Test + Fahrbericht 2014
  21. Mercedes-Benz CLS63 AMG (2015)
  22. Mercedes-Benz S63 AMG Coupe (2015)
  23. Brabus Mercedes A45 AMG - Introduction and Revs
×