Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '4x4' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 47 wyników

  1. Stereotyp Skody w Polsce nie jest chwalebny. Trochę tego hejtu nie rozumiem, aczkolwiek za każdym razem, gdy jeżdżę "kurą" nadal nie doszukuje się czegoś złego. Owszem są minusy, bo Skoda idealna nie jest, ale dowód dobrego auta macie poniżej. Więcej na: Skoda Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 - nieprawda, że nudna - auto-strefa.pl Skoda Octavia Combi 2.0 TDI 150 KM 4×4 dane techniczne: Silnik: diesel Common Rail Liczba cylindrów: 4 Objętość skokowa: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500-4000 obr./min Max. moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-3000 obr./min. Skrzynia biegów: 6 biegów, manualna Typ napędu: Na obie osie Masa własna: 1392 kg Długość: 4659 mm Szerokość: 1814 mm Wysokość: 1465 mm Rozstaw osi: 2686 mm Pojemność bagażnika: 610 l / 1740 l Osiągi: 0-100 km/h: 8,7 s Prędkość maksymalna: 213 km/h Zużycie paliwa (średnie test): 5,6 l/100km Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena testowanego egzemplarza: 130 700 złotych
  2. MITSUBISHI ASX 1.8 DI-D 150 KM 4x4 INSTYLE 38 TYS! (5880368200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Samochód jest całkowicie bezwypadkowy, nie miał nigdy kolizji, nie był nawet zarysowany. Przez cały okres użytkowania był garażowany. ASX był użytkowany w zasadzie jedynie w weekendy - do wyjazdów rodzinnych i turystycznych. Nigdy nie zjechał z asfaltu. Poza nim posiadam 2 samochody do użytku codziennego. Dzięki temu samochód ma na ten moment 38 800 km! Jest to przebieg całkowicie prawdziwy, co można zweryfikować w ASO. Jest w idealnym stanie tak technicznym jak i wizualnym. Myślę, że zdjęcia odpowiednio to ukazują.
  3. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Na początku roku planuję zmienić samochód. Do tej pory jeździłem golfem 5. Teraz chciałbym jakiegoś SUV-a ale ciężko się zdecydować na konkretny model. Na oku mam: 1. Tiguan - raczej ten nowy, który wejdzie w 2016 roku 2. Mazda cx3 bądź cx5 - obawiam się tu problemów z rdzą 3. Kia Sportage - ta nowa z 2016 średnio mi się podoba na zdjęciach, za to ta obecna wygląda fajnie 4. Hyundai tucson 5. Nissan qashqai Który z tych modeli polecacie. Silnik benzynowy. Robię max do 15tys rocznie. Głównie jeździć będzie nim żona, pewnie do pracy. Samochód do jeżdżenia po normalnych drogach. Stąd też pytanie czy warto kupować taki samochód z napędem 4x4 czy 2x4? Mam świadomość tego, że ciężko coś napisać o nowym Tiguanie i Kia bo tych samochodów nie ma jeszcze na rynku ale może macie jakieś doświadczenie z poprzednimi wersjami. Dzięki za wskazówki.
  4. Witam, jakie są godne uwagi samochody osobowe z napędem 4x4 tak do 20 tytś.?
  5. Witam, Kolega z pracy chciałby zakupić z salonu Nowego Suva. Wojew. Pomorskie, Gdańsk od 100 do 190 tys. Jego wymagania: -Rilingi -Wysunięte stopnie?/progi (żeby łatwiej wejść do samochodu) -Jedynie kolor BIAŁY -4x4 -automat -benzyna -aby nie palił jak smok -skóra Chciał kupić Mercedesa GLK 250 (lecz już go nie produkują) podoba mu się : Mazda CX5 Mercedes GLE/GLC 250 (pokazują go dopiero w Genewie) BMW X3 (odradzają bo awaryjny) Toyota RAV4 Lexus NX - jedzie oglądać w niedzielę Lexus LX Pozdrawiam,
  6. Limuzyna na bezdroża - SKODA Octavia 4x4 Na polskim rynku dostępna jest oferta modelu Octavia w wersji 4x4, występującego teraz także jako limuzyna. Klienci mogą wybierać teraz w sumie spośród aż 8 wariantów napędowych i wyposażenia, z cenami zaczynającymi się już od 90 600 zł. Wersja 4x4 zawiera dobrze znane zalety modelu Octavia, które od lat przynoszą jej pozycję numeru jeden polskiego rynku: niezrównany stosunek ceny do jakości i funkcjonalności, nowoczesne technologie gwarantujące najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa, przemyślane rozwiązania ułatwiające codzienną eksploatację i ponadprzeciętną przestrzeń w kabinie i bagażniku. Napęd na obie osie wzbogaca ten model o jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i satysfakcji z prowadzenia, gwarantując przyczepność w każdych warunkach atmosferycznych i efektywność w przekazywaniu mocy silnika bez żadnych strat. Wprowadzenie napędu 4x4 także do Octavii w wersji liftback wiązało się z rosnącym zainteresowaniem tym rozwiązaniem przez coraz szerszą grupę kierowców, także tych korzystających ze swoich samochodów w miejskich warunkach. Doceniają oni liczne przewagi płynące z dostarczania mocy obydwu osiom: od łatwiejszego wyjazdu z zaśnieżonych parkingów zimowym porankiem po pewniejszy przejazd leśną drogą podczas wakacyjnego wypadu. Wykorzystywany w Octavii 4x4 do przeniesienia napędu układ Haldex najnowszej, piątej generacji, gwarantuje wszystkie te zalety przy zminimalizowaniu niedogodności kojarzonych z tym rodzajem napędu: domyślnie przekazuje moc tylko na przednie koła dla zachowania bardzo niskich wyników zużycia paliwa. Model Octavia 4x4 dostępny jest już od 90 600 zł za wariant z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM i środkowym poziomem wyposażenia Ambition, co z miejsca daje mu pozycję jednej z najbardziej konkurencyjnych ofert samochodu z napędem na obie osie na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku dotychczas oferowanych modeli, ŠKODA udostępnia układ 4x4 w szerokiej gamie wariantów: w sumie z dwoma poziomami wyposażenia, czterema wariantami jednostek napędowych i dwoma skrzyniami biegów (ręczną i dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DSG). Dopłata do wersji kombi wynosi 4 000 zł. Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli ŠKODY, Octavia 4x4 oferowana jest w bardzo korzystnych warunkach finansowania oraz wsparta została szeroką ofertą pakietów promocyjnych, jeszcze bardziej zwiększających atrakcyjność cen. ŠKODA Octavia 4x4 jest dostępna w ŠKODA Kredyt Niskich Rat już od 845 zł miesięcznie (przy 48 miesięcznym okresie kredytowania, 30% wkładu własnego, rocznym limitem przebiegu 20 000 km). Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Bliski produkcji model pokazowy G 500 4x4 Klasa G do kwadratu Stuttgart. Od Klasy G lepsza może być tylko... Klasa G. Ta maksyma najpierw przyświecała projektantom pikapa G 63 AMG 6x6, a teraz również nowego wariantu G 500 4x4˛. Wykorzystuje on znakomity układ napędu na obie osie z osiami portalowymi z modelu 6x6 (bez jednej osi) i łączy go z nowo opracowaną konstrukcją podwozia z aktywnym tłumieniem oraz seryjnym nadwoziem Gelendy. Dodajmy do tego widlastą „ósemkę” o mocy 310 kW (422 KM), zestaw 22-calowych obręczy z ogumieniem 325/55, elementy karoserii z włókien węglowych, wykończenie kabiny z gamy designo Exclusive i już – pięciogwiazdkowe menu dla wszystkich entuzjastów jazdy w terenie gotowe. Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 zyskał rodzeństwo. Zbliżony do produkcji seryjnej, pokazowy wariant G 500 4x4˛ to najnowszy odcinek bogatej historii Klasy G. Seryjne, oparte na ramie drabinkowej nadwozie Gelendy bez trudu – i bez potrzeby montażu dodatkowych wzmocnień - radzi sobie ze znacznym wzrostem wydajności G 500 4x4˛. Z G 63 AMG 6x6 pochodzi zmodyfikowana wersja wytrzymałego napędu na wszystkie koła z osiami portalowymi. W komorze silnikowej zamontowano zupełnie nową jednostkę V8 o pojemności 4 litrów, zaopatrzoną w bezpośredni wtrysk benzyny oraz podwójne turbodoładowanie. Nowe jest także podwozie z podwójnymi sprężynami i amortyzatorami oraz aktywnym tłumieniem. I wreszcie wnętrze – podróżujący G 500 4x4˛ mogą cieszyć się komfortem godnym luksusowej limuzyny. Nowy silnik V8 biturbo 4-litrowa jednostka V8 biturbo pod maską G 500 4x4˛ wyróżnia się znakomitą siłą uciągu, lekką konstrukcją i wysoką wydajnością. Zamontowanie turbosprężarek między głowicami owocuje ich lepszą reakcją, a przy tym pozwala na uzyskanie kompaktowych wymiarów jednostki i ograniczenie zużycia paliwa. Za dostarczanie mieszanki odpowiadają piezoelektryczne wtryskiwacze, wykorzystywane wyłącznie przez Mercedes-Benz. Aby spełnić przyszłe normy emisji spalin, w trzeciej generacji strumieniowego układu wtryskowego dodatkowo udoskonalono proces spalania. W przypadku produkcji seryjnej 4-litrowy silnik V8 spełniałby normę Euro 6, w tym limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku. Do produkcji skrzyni korbowej wykorzystuje się stop aluminiowy, zapewniający maksymalną wytrzymałość przy zachowaniu najniższej możliwej masy. Ścianki cylindrów wykonane w technologii NANOSLIDE są dwukrotnie twardsze od konwencjonalnych tulei cylindrowych z żeliwa – w ten sposób zminimalizowano tarcie wewnętrzne, w dalszym stopniu obniżono zapotrzebowanie na paliwo i wydłużono żywotność. Prace nad technologią NANOSLIDE w koncernie Daimler rozpoczęły się w 2000 roku. Od 2006 roku wyposażono w nią ponad 200 tysięcy silników. Wyprowadzone po bokach końcówki wydechu generują repertuar typowy dla aut sportowych – od łagodnego pochrapywania przy częściowym obciążeniu aż do donośnego, gardłowego mruczenia przy gwałtownym przyspieszaniu. Efekt uboczny: zastosowanie takiego wydechu przydaje się w terenie, z tyłu nie ma bowiem typowego tłumika, ograniczającego kąt zejścia. Więcej możliwości na drodze i w terenie Analiza podstawowych danych podwozia i układu napędowego modelu G 500 4x4˛ podpowiada, że „teren” zaczyna się dla niego tam, gdzie inne auta musiałyby skapitulować. Ale co bardziej interesujące, nowa Gelenda bardzo dobrze prowadzi się również na asfalcie. Ze względu na znacznie szerszy rozstaw kół w porównaniu z odmianą seryjną (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 oraz aktywne amortyzatory z trybem Sport, dynamiką jazdy w niczym nie przypomina samochodu terenowego. Odnosi się to także do nieutwardzonych lub zaśnieżonych dróg, na których zachowuje się jak mocne auto rajdowe. Każdemu, kto zechce użytkować G 500 4x4˛ w terenie, polecane są opcjonalne opony MT o wymiarach 37 x 12,5 x 18 cali. Stały napęd na obie osie, reduktor, osie portalowe z trzema blokowanymi podczas jazdy dyferencjałami to elementy niespotykane w konwencjonalnych pojazdach terenowych. W rezultacie model legitymuje się wyśmienitymi walorami trakcyjnymi w każdych warunkach. Opracowane pod kątem wszechstronnych zastosowań osie portalowe uzupełniają terenową ofertę Mercedes-Benz i stanowią techniczny wyróżnik G 500 4x4˛. W przeciwieństwie do tradycyjnych, sztywnych osi, koła nie znajdują się tu na wysokości dyferencjału, ale znacznie poniżej – dzięki mostom portalowym na zwolnicach. W rezultacie głębokość brodzenia – a raczej pływania – wzrosła z 450 do 1000 mm. Oto kluczowe parametry terenowe modelu i jego seryjnego G 500: Ale osie portalowe mają dodatkowe zalety, dzięki którym niepotrzebne są skomplikowane modyfikacje – z uwagi na niezmienioną pozycję sztywnych osi względem podwozia, bez zmian pozostają punkty mocowania zawieszenia, połączenia układu kierowniczego i położenie przegubów Cardana. Ponadto, przełożenie mostów portalowych pozwala zbalansować duże obwody toczenia terenowego i drogowego ogumienia. Tym samym długość przełożeń, napęd prędkościomierza oraz kalibracja ABS-u nie wymagały modyfikacji. Ponieważ redukcja przełożenia przekładni następuje bezpośrednio przy kołach, mniejsze jest też obciążenie wałów napędowych. Podwozie: mobilna deklaracja niepodległości Podwozie G 500 4x4˛ w dużej mierze bazuje na podwoziu seryjnej Klasie G. To doskonałe połączenie dynamiki i komfortu, zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Decydujący wpływ ma tu nowa konfiguracja amortyzatorów, zapożyczona z samochodów rajdowych - przy każdym kole pracuje zamontowany równolegle system podwójnych sprężyn i amortyzatorów. Jedna kolumna ma konwencjonalne ustawienie, a w drugiej siła tłumienia jest sterowana elektronicznie i dostosowana do aktualnej sytuacji na drodze. Taka konstrukcja umożliwia znaczne pochylenie sworznia zwrotnicy w trybach Sport i Comfort, uruchamianych za naciśnięciem przycisku. Zmiana programu trwa rekordowo szybko, bo zaledwie 15 ms. Sztywniejsze ustawienia trybu Sport pozwalają szybciej pokonywać ciasne zakręty, a tryb Comfort ukierunkowany jest na harmonijne tłumienie wszelkich nierówności i sprawdza się w terenie, gdzie zapewnia lepszy kontakt kół z nawierzchnią. W sytuacjach podbramkowych, takich jak nagłe manewry, system automatycznie przełącza się na program sportowy w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa prowadzenia. Spółka z nieograniczoną odpowiedzialnością: felgi typu beadlock G 500 4x4˛ dostępny jest z ogumieniem terenowym MT w rozmiarze 37 x 12,5 x 18 cali i specjalnymi felgami typu beadlock. Tradycyjne koła nie pozwalają na dalszą poprawę trakcji przez radykalne obniżenie ciśnienia – poniżej 1 bara istnieje ryzyko „zdjęcia” opony lub dostania się piasku pod felgę. Ale nie w przypadku 18-calowych felg typu beadlock – tu opona jest przykręcana do obręczy za pomocą dodatkowego pierścienia, nie ma więc ryzyka ześlizgnięcia się z niej nawet w przypadku całkowitej utraty powietrza. Na wypadek ostrego kontaktu z podłożem, projektanci zaopatrzyli G 500 4x4˛ w wytrzymałą, dwuczęściową osłonę podwozia ze stali nierdzewnej. Oznacza to, że najważniejsze podzespoły w przedniej i tylnej części samochodu są skutecznie chronione przed uderzeniami. Terenowy luksus do kwadratu Ogromne koła, niemal 225 cm wysokości, 210 cm szerokości i niepowtarzalny design nie pozostawiają wątpliwości co do ekskluzywnego charakteru G 500 4x4˛. Osłony nadkoli i wyposażony w LED-owe oświetlenie panel nad przednią szybą wykonano z włókien węglowych, a przedni zderzak pochodzi z modeli G 63 AMG oraz G 65 AMG. Luksusową atmosferę w kabinie podkreślają dodatki z oferty designo Exclusive. Boczki foteli, zagłówki, deskę rozdzielczą i podłokietniki pokrywa czarna skóra designo obszyta białą nicią, a centralne elementy siedzeń – mikrofibra DINAMICA z diamentowymi przeszyciami. Mirkofibra posłużyła również do wykończenia podsufitki oraz słupków. Centrum świata „G” w austriackim Graz Za rozwój kolejnych odmian Klasy G odpowiada ośrodek w Graz. Tam są też produkowane cywilne i użytkowe odmiany modelu od chwili jego premiery w 1979 roku. Seryjna produkcja Mercedesa G 500 4x4˛ uzależniona jest od reakcji, jakie wywoła prezentacja wersji pokazowej. Źródło: Mercedes
  8. Napęd na obie osie: 4x4 nie tylko w teren Napęd na cztery koła przestał być już domeną samochodów terenowych: dziś coraz częściej doceniają go zwykli kierowcy, szczególnie podczas zimy. ŠKODA ma szeroką paletę modeli 4x4, które odpowiedzą na potrzeby podróżujących. Standardowo wszystkie modele ŠKODY wyposażone są w napęd na przednią oś, gwarantujący satysfakcjonującą jakość prowadzenia przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa oraz kompaktowych wymiarów podzespołów, które nie zajmują cennego miejsca użytkownikom samochodu. Niemniej jednak, jeszcze niedawno kojarzone przede wszystkim z samochodami terenowymi układy napędu 4x4 dzisiaj coraz chętniej są wybierane także przez kierowców samochodów o miejskim przeznaczeniu. Okazują się dla nich zbawienne na przykład podczas prób wyjechania z zaśnieżonego parkingu bądź jazdy na mokrej nawierzchni. Pod hasłem „Kiedy musisz, wtedy możesz”, trwa kampania reklamowa modeli 4x4 marki ŠKODA. Aby poznać tajniki wspomagania ruszania, skutecznego hamowania, czy trybu off-road. ŠKODA ma bogate doświadczenie w stosowaniu układów 4x4 – oferuje je już od 1999 roku, odkąd wzbogaciły ofertę modeli Octavia, a później także Superb i Yeti. Dzięki popularności tych modeli czeska marka dziś należy do grona największych producentów samochodów z napędem na obie osie w Europie. Układy 4x4 cieszą się na świecie bardzo dużą popularnością wśród Klientów ŠKODY. Obecnie prawie co piąta sprzedawana na świecie Octavia Combi wyposażona jest w taki napęd, a na niektórych rynkach, jak Szwajcaria czy Norwegia, stanowi ona nawet ponad połowę całkowitej sprzedaży. Od 2008 do 2013 roku ŠKODA potroiła liczbę sprzedanych samochodów z napędem 4x4. Tylko w minionym roku sprzedała około 60 000 sztuk tej wersji napędowej. W sumie po świecie jeździ już ponad czterysta tysięcy samochodów marki ŠKODA z napędem na cztery koła. Więcej danych sprzedażowych znajduje się tutaj. Stosowany w modelach ŠKODY układ 4x4 rozdziela napęd pomiędzy osie za pomocą jednej z najbardziej nowoczesnych metod – sprzęgła Haldex najnowszej, piątej generacji. Najważniejszą cechą tego rozwiązania jest prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony jeszcze bardziej zwiększa jej niezawodność, a z drugiej pozwoliła zmniejszyć masę. Sterowanie tym systemem odbywa się precyzyjnie i szybko dzięki zastosowaniu elektroniki. Domyślnie napęd skupia się na przedniej osi, minimalizując zużycie paliwa. W sytuacji tego wymagającej moment obrotowy jest płynnie kierowany na tylną oś w sposób niezauważalny dla kierowcy i nienaruszający bezpieczeństwa jazdy. Sprzęgło Haldex zostało opracowane i jest budowane przez szwedzką firmę o tej samej nazwie, która należy do grona zaledwie kilku światowych pionierów i ekspertów napędu 4x4. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1887 roku od budowy zegarów, maszyn do pisania i liczników do taksówek. Niezależnie od układu 4x4 każdy model ŠKODY wyposażony jest w mechanizm różnicowy. Zadaniem mechanizmu różnicowego jest reagowanie na różnicę w prędkości obrotowej napędzanych kół, wynikającą z jazdy po łuku bądź nierównościach. Podstawowy typ mechanizmu różnicowego składa się z czterech stożkowych kół zębatych obracających się w dwóch płaszczyznach prostopadle względem siebie. To efektywne rozwiązanie, ale ma jedną wadę – gdy jedno koło jezdne straci zupełnie przyczepność, drugie obraca się wtedy w miejscu. By zapobiec takiej sytuacji, ŠKODA stosuje nowoczesną, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS oraz XDS+, pracującą na podstawie danych zbieranych przez czujniki ABS. To kolejne bardzo efektywne i bezawaryjne rozwiązanie, które gwarantuje doskonałe właściwości jezdne i pewność prowadzenia nawet w trudnych warunkach. Dzięki nim żadnej ŠKODZIE niestraszne nadchodzące zimowe poranki! Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. BartekCFC

    Seat Toledo 4x4?!

    Mam pytanie. Czy był kiedyś seryjnie produkowany Seat Toledo z napędem na 4 koła? SEAT TOLEDO II (1M2) 2.8 4x4 204KM - Części i akcesoria motoryzacyjne AUTOWANDA.PL znalazłem coś takiego i się zastanawiam.
  10. 2014 Toyota Tundra TRD 4x4 Off Road - Fast Lane Daily
  11. Trudne początki ŠKODY 4x4 W 1958 roku czechosłowacka Komisja Transportu Ministerstwa Rolnictwa zleciła ŠKODZIE opracowanie małego pojazdu wielozadaniowego o podwyższonych parametrach terenowych. Brak pojazdu 4x4 dawał się odczuwać nie tylko w czechosłowackim sektorze rolniczym czy leśnym, ale również w energetyce, geodezji czy też w miejscach, gdzie utwardzone drogi były dopiero pieśnią przyszłości. Prace przygotowawcze nabrały tempa u schyłku 1960 roku, gdy do listy potencjalnie zainteresowanych praktycznym wykorzystaniem pojazdu, dołączyło Ministerstwo Obrony. W pierwszych tygodniach roku 1961 określono wymagane parametry przyszłej konstrukcji: maksymalną prostotę i niezawodność, ładowność ok. 900 kg, wytrzymałość w warunkach terenowych i, co najważniejsze, możliwie duży zakres unifikacji części i podzespołów z seryjnie wytwarzanym modelem Š1202 i właśnie opracowywanym Š1203. Projekt nabierał kształtów w mateczniku marki - zakładach AZNP Mladá Boleslav, jednak na miejsce przyszłej produkcji wytypowano zakład zewnętrzny – znaną wszystkim miłośnikom motocykli – fabrykę ČZ Strakonice. Trzy prototypy Š998 ukończono w rekordowym tempie – w marcu 1962 roku. Dwa z nich przekazano do Strakonic, w celu opracowania linii technologicznej, trzeci poddano wyczerpującym, 200-dniowym testom na łącznym dystansie 30 tysięcy kilometrów. Kolejne próby przeprowadziło wojsko na jednym z poligonów, konfrontując egzemplarz przedprodukcyjny z wykorzystywanym powszechnie GAZ-em 69. W międzyczasie, kod prototypu uzupełniono roboczym oznaczeniem Agromobil. Szerokiej opinii publicznej pojazd przedstawiono dopiero jesienią 1964 roku – i to jedynie na łamach jednego z magazynów popularnonaukowych. Nadwozie projektu Š998 (wykorzystywano także kod Š997Z i nazwę Agromobil) o koncepcji trambusowej było możliwie uproszczone, otwarte, w razie potrzeby zakrywane brezentem. Podwozie, prócz niezależnego zawieszenia wszystkich kół, wyposażono w skrzynię redukcyjną, dołączany napęd osi przedniej oraz blokady obu mechanizmów różnicowych. Mimo szeregu dodatkowych podzespołów, przy wykorzystaniu pełnej ładowności, prześwit pojazdu wynosił nadal imponujące 230 mm. Nie zapomniano o składanych bądź wyjmowanych ławeczkach na bokach ładowni (zapewniających łącznie nawet 10 miejsc siedzących), opuszczanej ramie okiennej i końcówce odbioru mocy dla urządzeń dodatkowych. Oddzielne plandeki umożliwiały niezależne odkrycie kabiny kierowcy i przestrzeni ładunkowej, podobnie łatwo demontowało się drzwiczki boczne. Rustykalna konstrukcja zaskakiwała trakcją w terenie, uniwersalnością nadwozia i skutecznością zastosowanych rozwiązań. Z dość niejednoznacznych przyczyn, ta obiecująca konstrukcja pozostała ostatecznie w fazie prototypu. Nagłe wstrzymanie projektu nastąpiło w trakcie istotnie zaawansowanych prac przygotowujących produkcję seryjną i zarazem w trakcie rozmów handlowych (m.in. z NRD i Polską). Ostatecznie zbudowano trzy prototypy. Co prawda niektóre źródła wspominają o dwóch kolejnych – seria przedprodukcyjna, planowana na 20 egzemplarzy, która z pewnością nie została ukończona. Do dziś przetrwały dwa modele - jeden możemy zobaczyć w depozycie fabrycznego muzeum w Mladá Boleslav, kolejny - w Muzeum Techniki Wojskowej w Lešanach. Ponadto, w roku 1965 dwa prototypy pojawiły się na planie sympatycznego musicalu "Kdyby tisíc klarinetů" („Gdyby tysiąc klarnetów”) z Karelem Gottem w jednej z ról. Przygotowana i całkiem bliska uruchomienia produkcja seryjna tego pojazdu była szacowana na około 5-8 tysięcy egzemplarzy rocznie, zarówno w odmianach cywilnych, jak i dla wojska. Wprowadzenie pojazdu do wyposażenia armii mogło mu wróżyć całkiem długi staż i systematyczną modernizację. Naprawdę zabrakło zupełnie niewiele, by wśród kolekcjonerskich pojazdów marki ŠKODA był dziś oryginalny reprezentant koncepcji napędu 4x4. Dane techniczne samochodu ŠKODA Agromobil, Typ 998 (oznaczany także 997Z), 1962 silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHV napędzany łańcuchem, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu napęd: kół tylnych, dołączany kół przednich (4x4), dwustopniowa skrzynia redukcyjna, blokady obu mechanizmów różnicowych średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka 75 mm, objętość skokowa 1221 ccm zasilanie: pojedynczy gaźnik Jikov moc maksymalna: 47KM przy 4500 obr./min maksymalny moment obrotowy: 87 Nm/3000 obr./min skrzynia przekładniowa: manualna, 4-stopniowa, z modelu Š1202 układ hamulcowy: hamulce bębnowe, w następstwie prób terenowych wzmocnione zawieszenie: niezależne, tylne wahacze wleczone ciekawostka: nawozie samonośne wymiary nadwozia: długość 3540 mm, szerokość 1705 mm, wysokość 1940 mm (z plandeką) i 1410 mm (bez plandeki, ze złożoną ramą przednich okien), rozstaw osi 1900 mm masa własna: 930 kg ładowność: 800 kg ilość miejsc: do 10, łącznie z kierowcą wymiary przestrzeni ładunkowej: długość 1980 mm (przy 2 osobach), szerokość 1590 mm, wysokość pod plandeką 1240 mm ogumienie: 6.00x16”, obręcze stalowe, bieżnik szosowy, brak w ówczesnym asortymencie przemysłu CSRS odpowiednich opon o profilu terenowym ilość prędkość maksymalna: 89 km/h średnie zużycie paliwa: około 10 l/100 km na drogach utwardzonych ilość zbudowanych egzemplarzy: według różnych źródeł: 3 lub 5 Autor: Tomasz Orlik, czerwiec 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Najsilniejsza oferta modeli 4x4 w historii ŠKODY Obecna oferta ŠKODY 4x4 jest silna, jak nigdy dotąd. Dzięki technologii napędu na wszystkie koła, samochody marki oferują lepsze osiągi i wyższy poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach drogowych. „Nasza oferta pojazdów z napędem wszystkich kół jest najsilniejsza w historii firmy” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „ŠKODA potwierdza zatem swoje kompetencje wśród samochodów 4x4 w klasie kompaktowej i klasie średniej. Od 2008 roku potroiliśmy liczbę aut sprzedanych w wersjach z napędem na cztery koła, zwiększając udział modeli 4x4 do 20 proc. całkowitego poziomu sprzedaży. Nowoczesna gama modeli 4x4 przyczynia się do dalszego rozwoju naszej firmy” – dodaje prof. Winfried Vahland. Obecnie oferta ŠKODY z napędem 4x4 składa się z następujących modeli: ŠKODY Octavia Combi 4x4 (wkrótce także w limuzynie), Yeti 4x4, Yeti Outdoor 4x4 oraz Superb 4x4, Superb Combi 4x4 i Superb Combi Outdoor 4x4. To oznacza, że w segmentach C i D ŠKODA dysponuje najmłodszą i najszerszą gamą pojazdów z napędem 4x4 w Europie. Pod koniec sierpnia tego roku do sprzedaży trafi nowa Octavia Scout, zaprezentowana po raz pierwszy w marcu na targach Geneva Motor Show, która poszerzy ofertę 4x4 marki do siedmiu modeli. Wszystkie modele 4x4 ŠKODY zostały po raz pierwszy zaprezentowane razem na jednej stronie internetowej, by ułatwić wybór Klientom zainteresowanym tym właśnie napędem: ŠKODA Modele 4x4 - ŠKODA. Do tej pory najpopularniejszym modelem 4x4 ŠKODY jest Octavia (od 1999 roku do kwietnia 2014 roku sprzedano 219 900 sztuk). Dalej znajdują się Yeti (od 2009 do kwietnia 2014 – 144 400 sztuk) oraz Superb (od 2008 do kwietnia 2014 – 46 500 sztuk). Trzecia generacja ŠKODY Octavia, wprowadzona na rynek w połowie 2013 roku, oferowana jest z napędem 4x4 w odmianie Combi z trzema silnikami: 1.8 TSI/180 KM, 1.6 TDI/105 KM i 2.0 TDI o mocy 150 KM. W ŠKODZIE Octavia Scout dodatkowym silnikiem będzie 2.0 TDI/184 KM. Flagowe ŠKODY, modele Superb i Superb Combi, są dostępne w wersji 4x4 odpowiednio od 2008 i 2009 roku. W połowie 2013 roku oba samochody zostały kompletnie zmodernizowane, a w gamie pojawiła się pożądana odmiana Superb 4x4 z silnikiem 2.0 TDI o mocy 170 KM i skrzynią biegów DSG. Ofertę modeli z napędem 4x4 zamyka ŠKODA Yeti. Napęd czterech kół oferowany jest w przypadku czterech silników, benzynowego 1.8 TSI/160 KM oraz jednostek wysokoprężnych 2.0 TDI w trzech wariantach mocy: 110, 140 i 170 KM. Od końca 2013 roku model Yeti po raz pierwszy występuje w dwóch wariantach: eleganckim Yeti do użytku miejskiego oraz terenowym Yeti Outdoor. ŠKODY 4x4 są wyposażone w najnowsze generacje układu Haldex: sterowane elektronicznie sprzęgło wielopłytkowe, które umożliwia proporcjonalny podział napędu pomiędzy przednią a tylną osią. To inteligentny, dokładny i szybki system napędu czterech kół. Warunki drogowe są nieustannie kontrolowane, dzięki czemu jednostka sterująca oblicza idealny moment napędowy dla tylnej osi. Utraty trakcji są praktycznie całkowicie wyeliminowane. Napęd przenoszony jest na tylne koła tylko wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba, co pozwala zaoszczędzić paliwo. Czeski producent z sukcesami rywalizuje w segmencie 4x4 od 1999 roku. Do końca 2013 roku ŠKODA dostarczyła swoim Klientom na całym świecie w sumie około 386 400 czteronapędowych samochodów. Od 2008 roku producent potroił swoją roczną sprzedaż aut 4x4 do około 60 000 egzemplarzy w 2013 roku. Pomiędzy styczniem a kwietniem 2014 roku czeska marka dostarczyła na wszystkich rynkach łącznie 24 400 aut z napędem wszystkich kół. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Gama 4x4 Jeeprzuca wyzwanie Juventusowi na torze off-roadowym w Balocco. · Mistrzowie Klubu “Bianconeri” na specjalnym torze rajdowym Balocco testowali kultowego Jeepa Wranglera, flagowego Jeepa Grand Cherokee oraz nową generację Jeepów Cherokee. · 16 maja 2014 r. emocjonującym dniem terenowej jazdy dla zawodników Juventusu. · Drugi sezon z rzędu, marka Jeep występuje jako Oficjalny Sponsor u boku zwycięskiej drużyny Mistrzów Włoch i wraz z “ Bianconeri” przygotowuje się do zdobycia Mistrzostwa w piłce nożnej w serii A 2013-2014. · W 2013 roku, dzięki ponad 730 tysiącom sprzedanych egzemplarzy, Jeep po drugi raz z rzędu ustanowił nowy rekord świata sprzedaży. Na Balocco Proving Ground – torze próbnym samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles – 16 maja br. był dniem pełnym emocji: na specjalnym torze rajdowym, Mistrzowie Włoch wraz ze swoimi instruktorami testowali legendarne osiągi 4x4 modeli Jeep. Flota 10 samochodów, począwszy od kultowego Wranglera, poprzez nową generację niedawno wprowadzonych na rynek włoski i europejski średnich SUV-ów Cherokee aż po flagowy model Grand Cherokee (najwyższy wyraz wartości takich jak: wolność, autentyczność, przygoda czy pasja, stanowiący punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości technicznej) pozwoliła mistrzowskiej drużynie przeżyć niezapomniany dzień, wypełniony dobrą zabawą i przygodą, które charakteryzują styl życia ludzi wybierających modele Jeepa. Samochody testowane przez Mistrzów z Juventusu to nowa generacja średnich SUV-ów Jeep Cherokee w wersji Trailhawk, najlepiej przystosowanej do jazdy terenowej, wyposażonej w silnik 3.2 benzyna o mocy 272 KM montowany z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i wyróżniającej się również z zewnątrz elementami, które sugerują duże możliwości jazdy terenowej, charakterystyczne dla tej wersji, takie jak: specjalne zderzaki i opony oraz większy prześwit. Charakterystyczny dla wersji Trailhawk Jeepa Cherokee jest również dwubiegowy układ napędowy Jeep Active Drive Lock z PTU, zarządzanie momentem obrotowym, reduktor terenowy, Selec-Speed Control oraz blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego, aby zapewnić większą moc podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Piłkarze testowali ponadto legendarne możliwości terenowe kultowego Jeepa Wranglera w wersji Rubicon, najwyższej i najsprawniejszej w jeździe terenowej z gamy Wranglera. Wyposażony w przednie zawieszenie ze sztywną osią Dana 44, niepokonany Jeep Wrangler Rubicon może poszczycić się wyjątkowymi umiejętnościami terenowymi, dzięki systemowi napędu 4x4 typu „part-time" z przełożeniem reduktora Rock-Trac-, występującym wyłącznie w tej wersji, charakteryzującym się doskonałym przełożeniem redukcyjnym 4.0:1; elektronicznym blokadom przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego i systemowi rozłączania stabilizatora przedniego - Active Sway Bar System, ułatwiającemu pokonywanie ekstremalnych przeszkód terenowych. Wreszcie, na torze w Balocco nie mogło zabraknąć najwyższej klasy Grand Cherokee, wyposażonego w doskonały turbodiesel o pojemności 3,0 litra V6 z bezpośrednim elektronicznym wtryskiem Common Rail, wyposażonym w technologię Multijet II, o mocy 250 KM i momencie obrotowym równym 570 Nm oraz układy napędowe Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z samoblokującym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu wewnętrznym ELSD (Electronic Limited-slip Differential). Obydwa systemy umożliwiają bezpieczne pokonywanie najbardziej ekstremalnych tras, dzięki doskonałemu przełożeniu redukcyjnemu 2,72:1. Obok Juventusu, w charakterze Oficjalnego Sponsora, drugi raz z rzędu, również marka Jeep, która tak jak Klub “Bianconeri”, który w niedzielę 18.05. rozegrał ostatnie spotkanie Mistrzostw i świętować będzie trzecie z rzędu zdobycie „Scudetto”, udowodniła determinację w dążeniu do celu i osiąganiu rekordowych wyników. W zeszłym roku amerykańska marka zanotowała kolejny sukces , osiągając drugi raz z rzędy absolutny światowy rekord sprzedaży ponad 730 tysięcy egzemplarzy i odnotowując nieprzerwalny wzrost, trwający od czterech lat zarówno na świecie, jak i w Ameryce. Juventus i marka Jeep to dwie ikony, w których DNA wpisane są autentyczność, pasja oraz ogromny potencjał do podejmowania i pokonywania wyzwań. Od wprowadzenia pierwszego egzemplarza w 1941 roku, Jeep może faktycznie poszczycić się światową sławą i ponad 15 milionami wyprodukowanych i sprzedanych na świecie samochodów. Również Juventus ma za sobą chlubną przeszłość: założony w 1897 roku, ma ponad dwieście pięćdziesiąt milionów kibiców na całym świecie (11 milionów w samych tylko Włoszech) i może się poszczycić szeregiem sukcesów, w tym: 32 oficjalne tytuły Mistrza Włoch, 9 Pucharów Włoch, 5 Superpucharów Włoch, 3 Puchary UEFA, 1 Puchar Zdobywców Pucharów, 2 Superpuchary europejskie, 2 Puchary w Lidze Mistrzów i 2 Puchary międzykontynentalne. Sprzedawana od kwietnia we Włoszech i na głównych rynkach europejskich, nowa generacja Cherokee, to całkowicie nowy samochód, potrafiący zaoferować Klientom nowoczesną interpretację hasła "Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce i proponuje trzy wersje wyposażenia: Longitude, Limited i Trailhawk wyposażone w nowy silnik turbodiesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów oraz Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. 2- litrowy turbodiesel będzie dostępny w wersjach o mocy 140 i 170 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika jest montowana z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która po raz pierwszy pojawia się w tej kategorii w nowym Jeepie Cherokee, natomiast wersja 140-konna jest montowana z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. System Stop/Start zmniejszający zużycie paliwa oraz emisję CO2 jest montowany w standardzie w obydwóch wersjach 2-litrowego turbodiesela. V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie 315 Nm jest dostępny tylko i wyłącznie w połączeniu z nowym, dziewięciostopniowym, automatycznym napędem. Wprowadzony na rynek europejski w połowie 2013 roku, Jeep Grand Cherokee MY 2014 jest sprzedawany w wersji wyposażenia Laredo, Limited, Overland, SRT oraz ekskluzywnej wersji gamy- Summit. Każdy element wyposażenia Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również nagrodzone wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości wykończeniem. Dostępne są cztery wersje silnikowe, wszystkie montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów: obok doskonałego 3-litrowego turbodiesela V6 CRD z technologią Multijet II o mocy 190 i 250 KM, gama obejmuje silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) oraz V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Kultowy model marki - Wrangler- zawsze był i pozostaje najsłynniejszym na świecie egzemplarzem gamy Jeep: to samochód o niepowtarzalnym charakterze, który od zawsze potrafił zapewnić swoim Klientom jedyną w swoim rodzaju wolność, dzięki umiejętnościom bezpiecznego pokonywania najbardziej ekstremalnych tras rajdowych. Nowsza wersja Jeepa Wranglera, Jeep Wrangler Unlimited, dzięki szerszemu rozstawowi osi 52 cm i większemu wnętrzu, jest w stanie wygodnie pomieścić pięciu pasażerów. Jeep Wrangler Unlimited łączy doskonałe umiejętności jazdy w terenie z przestronnością i wszechstronnością samochodu do codziennego użytku, aby przekształcić króla off-road w czterodrzwiowy kabriolet 4x4. Jeep Wrangler jest dostępny w wersji wyposażenia Sport, Sahara i Rubicon i wyposażony jest w doskonałą jednostkę napędową 2,8 litra turbodiesel common-rail o mocy 200 KM z systemem Stop/Start. Czterodrzwiowa wersja Jeepa Wrangler Unlimited występuje w dwóch wersjach: Sahara i Rubicon napędzanych turbodieselem 2,8 litra Common-Rail. Tylko i wyłącznie w wersji Sahara z automatyczną skrzynią biegów Jeepa Wranglera i Jeepa Wranglera Unlimited dostępny jest silnik V6 benzyna o pojemności 3,6 litra. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. Fiat Freemont najlepszym vanem 4x4 według czytelników niemieckiego magazynu „Auto Bild Allrad”. Czytelnicy największego w Europie magazynu branżowego „Auto Bild Allrad” zagłosowali na najlepsze samochody z napędem na cztery koła. Fiat Freemont najlepszym samochodem importowanym w kategorii vanów 4x4. To już trzecie zwycięstwo z rzędu dla tego włoskiego, siedmioosobowego, rodzinnego SUVa. Niemiecki miesięcznik „Auto Bild Allrad” ogłosił wyniki tegorocznego rankingu czytelników na najlepsze samochody z napędem na cztery koła. Najwięcej głosów w kategorii vanów wśród aut importowanych zdobył Fiat Freemont. Dla włoskiego SUVa to już trzecie zwycięstwo z rzędu w tym rankingu. „Auto Bild Allrad” jest największym w Europie magazynem poświęconym samochodom 4x4 i SUV, a w organizowanym przez redakcję internetowym głosowaniu na najlepsze auta co roku bierze udział około stu tysięcy czytelników. Wyłaniają oni łącznie 20 najlepszych ich zdaniem pojazdów sklasyfikowanych w 10 kategoriach. W każdej z nich Niemcy osobno nagradzają auta rodzimej produkcji oraz pochodzące z importu. W tegorocznej edycji czytelnicy wybierali spośród 165 nowych, ogólnodostępnych na niemieckim rynku samochodów, z pominięciem modeli z szarego importu i występujących w bardzo ograniczonych liczbach egzemplarzy. Najwięcej głosów czytelników „Auto Bild Allrad” w kategorii importowanych vanów 4x4 zdobył Fiat Freemont. Rodzinny Fiat Freemont w wersji z napędem na cztery koła AWD (All-Wheel Drive) łączy funkcjonalność SUVa z łatwością prowadzenia samochodu kombi i typowym dla vanów niezwykle przestronnym, siedmioosobowym wnętrzem. Ten włoski SUV cechuje najwyższa jakość wykończenia i bogate wyposażenie standardowe, a także bezpieczeństwo potwierdzone przez ekspertów z Instytutu Euro NCAP (zdobywca 5 gwiazdek). Freemont AWD występuje z dwoma nowoczesnymi jednostkami napędowymi do wyboru: z turbodieslem 2.0 16v Multijet łączącym wysoką moc 170 KM z optymalnym spalaniem, średnio 7,3 litra/100 km lub w topowej wersji z 280-konnym silnikiem benzynowym 3.6 V6. Obie jednostki współpracują z sześciobiegową, automatyczną skrzynią biegów. Elektronicznie sterowany, aktywny system napędu na cztery koła AWD działa na zasadzie „on demand”, a więc na bieżąco ocenia stopień przyczepności kół w oparciu o wskazania układu czujników i decyduje o stopniu rozdziału mocy na tylną oś. Oznacza to, że w trakcie jazdy na wprost ze stałą prędkością napęd jest przekazywany tylko na koła przednie, co pozwala zachować niższe spalanie. Jednak w razie wystąpienia obniżonej przyczepności – zarówno podczas przyspieszania na asfalcie i pokonywania łuku, jak i w chwili najechania na śliską nawierzchnię – system automatycznie dołącza tylny napęd, zapewniając maksymalną trakcję pojazdu. Modulacja dostarczanego momentu obrotowego odbywa się za pomocą elektronicznego sprzęgła osiowego ECC, które współpracuje z systemami stabilizacji toru jazdy ESP i kontroli trakcji. Zwycięski Fiat Freemont AWD jest dostępny u autoryzowanych dealerów marki Fiat w cenie od 124 500 zł. Samochód wyposażony w napęd na oś przednią jest dostępny już od 92 500 zł. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. Witam wszystkich, szukam osób chętnych na wspólne hamowanie 12/04/2014 - cały dzień 9-19:00. Pisze na kilku forach aby udało się uzbierać odpowiednią ekipę, aby przysługiwała zniżka. Minimum 10 ( 4 chetny juz jest ) aut i hamowanie jest po 50 zł (dwa pomiary) rowniez 4x4 Umawiam się na hamownie Apis Power w Lesznowoli (niedaleko warszawy ) o ta: https://www.facebook.com/apistuning?fref=ts Jest ktoś chętny z tego forum? Zbieram listę w tym temacie:
  16. więcej -> Panda 4x4 Antartica jedzie do Soczi | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Fiat Panda 4x4 Antartica bohaterem ekscytującej podróży Turyn-Soczi. -Z Mirafiori Motor Village w Turynie, w ramach wyjątkowego projektu „Panda to Sochi” wyruszył w podróż do Soczi Fiat Panda 4x4 Antartica – model, który w 2014 roku obchodzi 30. rocznicę powstania, kontynuując pasmo sukcesów pierwszego miejskiego samochodu 4x4. -Projekt powstały we współpracy pomiędzy marką Fiat a wydawnictwem Vice Media jako cel podróży obiera Casa Italia (siedziba włoskiej ekipy olimpijskiej w Soczi). -Aktualizowany w czasie rzeczywistym dziennik z podróży za pośrednictwem smartphone’a Nokia Lumia 1520 dostępny jest na stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site oraz na oficjalnych kanałach Fiata, Freestyle Team oraz Nokia na Facebooku i Youtube’ie. - Panda 4x4 Antartica kierowana przez sportowców z zespołu Fiat Freestyle Team oraz redaktorki z Vice Media wyposażona jest w silnik TwinAir Turbo 0.9 benzyna o mocy 85 KM i dwukolorowe nadwozie z pomarańczowymi akcentami. Inicjatywa „Panda to Sochi” powstała ze współpracy pomiędzy marką Fiat a wydawnictwem Vice Media, które kierowane jest do młodych mieszkańców miast, miłośników nowych trendów w dziedzinie mody, sportu i muzyki, ale również interesujących się światem kultury i sztuki. Na tę konkretną grupę docelową ukierunkowane są również inne prestiżowe marki zaangażowane w projekt: Nokia, Nitro Snowboards i Beats by Dr.Dre. Na ceremonii inauguracji projektu „Panda to Sochi” 20 stycznia 2014 r. obecni byli członkowie Fiat Freestyle Team: Stefano Munari – gwiazda włoskiego snowboardu, Stefan Lantschner- utalentowany rider BMX z Górnej Adygi oraz Markus Keller- słynny rider z zespołu Nitro, który podczas podróży zamieniać się będzie z Dmitrijem Sartorem. Wraz z nimi podróżować będzie redaktorka Vice Media, Gersin Livia Paya, kompletując w ten sposób ekipę podążającą w stronę Casa Italia w rosyjskiej Soczi. Za pośrednictwem Nokii 1520 z super czułym ekranem full HD 6'' Gersin opowiadać będzie w mediach społecznościowych o wyprawie, dzieląc się zdjęciami i filmami nakręconymi kamerą Pureview 20 MP, natomiast mapy HERE poprowadzą zespół do miejsca przeznaczenia. Podczas podróży do Soczi, kolejne etapy wyprawy kończyć się będą w 16 różnych miejscowościach europejskich, z których niektóre są mało znane, a celem tego będzie uchwycenie najciekawszych aspektów odwiedzanych lokalnych kultur. Poza tym, zespół wyjątkowych fotografów i kamerzystów będzie uwieczniał sztuczki i ewolucje wykonywane przez załogę w charakterystycznych miejscach, takich jak zamek Drakuli w Transylwanii czy Schody Potiomkinowskie na Ukrainie lub w innych pięknych widokowo obszarach, takich jak Mont Blanc czy Jezioro Genewskie. Poza tym, młodzi ludzie będą mieli również okazję poznać i przeprowadzić wywiad ze sportowcami trendsetterami odwiedzonych miast. Wszystko to można będzie zobaczyć na stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site i na oficjalnych kanałach Fiata, Freestyle Team i Nokia na Facebooku i Youtube’ie, jak również na stronie Panda To Sochi | VICE. Projekt „Panda to Sochi” potwierdza po raz kolejny zaangażowanie Fiata w świat sportów ekstremalnych, o czym świadczy Fiat Freestyle Team (więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site i na fan page Facebook/FiatFreestyleTeam). „Bohater” przygody z Turynu do Soczi, Fiat Panda 4x4 Antartica, jest wyposażony w silnik TwinAir Turbo 0.9 benzyna o mocy85 KM i jego znakiem rozpoznawczym jest dwukolorowe nadwozie – białe z czarnym dachem – oraz elementy, które nadają wyjątkowego charakteru temu miejskiemu samochodowi 4x4: aluminiowe felgi 15"; szare, diamentowane piasty z pomarańczowymi kołpakami; światła przeciwmgielne; przyciemniane szyby - boczne i tylna; obudowy lusterek polakierowane na pomarańczowo oraz specjalny znaczek umieszczony na słupku środkowym. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się szaro-pomarańczowe połączenie barw tapicerki, wykonanej z tkaniny i eko-skóry, natomiast wszechstronność i przestronność tak doceniane przez nabywców Fiata Pandy uzyskane są dzięki trzyosobowej kanapie tylnej z pochylanym i dzielonym oparciem 60/40 i regulowanej wysokość fotela kierowcy. Sprzedawany w Europie, we Włoszech, Fiat Panda 4x4 Antartica, jest dostępny tylko i wyłącznie z silnikiem turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 75 KM z systemem Start&Stop i w wyposażeniu standardowym posiada tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację oraz system Blue&Me z przyciskami na kierownicy. W wersji specjalnej doceniono wszystkie mocne strony modelu 4x4 - został on wyróżniony przez angielski magazyn Top Gear prestiżowym tytułem „SUV of the Year 2012”. Począwszy od układu napędowego „torque on demand", który automatycznie włącza się, jeśli jest taka potrzeba, pozwalając na swobodne radzenie sobie w każdej sytuacji, aż po oferowany w standardzie układ ESC (Electronic Stability Control) wraz z fukcją ELD (Electronic Locking Differential), dodatkową pomocą podczas jazdy i ruszania z nawierzchni o słabej przyczepności. Wreszcie, wersja Limited Edition Antartica posiada wszystkie cechy związane z dynamiką i komfortem, które pozwalają spokojnie pokonywać długie i wymagające trasy, przede wszystkich dzięki zmienionym zawieszeniom z niezależnymi kołami typu Mc Pherson z przodu oraz kołami połączonymi belką skrętną z tyłu i zastosowaniu specjalnych opon zimowych 175/65 R15 84T M+S. Jako jedyny samochód miejski w standardzie samochód ten posiada opony Snow Flake, przeznaczone do użytku nie tylko na śniegu czy lodzie, ale także na drogach „normalnych" i szutrowych, wykazując polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności nawet o 20%. Źródło: Fiat Auto Poland
  18. więcej -> SEAT Leon kombi z napędem 4x4 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Nowy Mercedes-Benz Sprinter 4x4 Pewny na śliskim: Mercedes-Benz Sprinter 4x4 - van z napędem na wszystkie koła do profesjonalnych zadań · Dołączany napęd na wszystkie koła, układ kontroli zjazdu DSR · 4ETS: sprawdzona technologia napędu na wszystkie koła · Jeszcze lepsza przyczepność: Sprinter 4x4 z reduktorem · Przyjazne środowisku silniki rzędowe spełniające normę Euro VI · Nowe systemy bezpieczeństwa - także w wersji 4x4 · Mercedes-Benz Vito 4x4: praktyczny van z niezawodną trakcją Nie zawodzi nawet w ekstremalnych sytuacjach. Środek zimy na przełęczy Timmelsjoch? Grząskie błoto na placu budowy, piaszczyste zbocza w najdalszych zakątkach globu? Nowy Sprinter 4x4 z napędem na wszystkie koła prezentuje pełnię swoich możliwości wszędzie tam, gdzie kończy się utwardzona nawierzchnia. Niekwestionowany numer jeden wśród aut dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony spełnia najsurowsze wymagania dotyczące przyczepności. Gdy droga staje się coraz bardziej wymagająca, on bez trudu przemierza kolejne kilometry: nowy Sprinter 4x4 zapewnia dodatkowe pokłady trakcji w niesprzyjających warunkach. Wersja Kombi znakomicie sprawdzi się podczas transportu gości do zaśnieżonych kurortów w Alpach, a Furgon pozwoli załodze wraz z materiałami i narzędziami dotrzeć do turbin wiatrowych wzniesionych na podmokłych obszarach. Wariant ze skrzynią ładunkową pomoże wyciągnąć maszyny budowlane, które ugrzęzły w błocie, a model z podwoziem do zabudowy bez trudu pokona skaliste lub pustynne bezdroża. Sprinter 4x4 to samochód dostawczy z napędem na wszystkie koła przeznaczony do profesjonalnych zadań, a nie do bulwarowej jazdy. Obszar jego działania nie ogranicza się tylko do placów budowy, rejonów górskich czy obszarów zaśnieżonych i położonych z dala od cywilizacji. Model może być wykorzystywany w wielu branżach: budownictwie, energetyce, leśnictwie czy hotelarstwie. Docenią go również poszukiwacze przygód oraz turyści. Dołączany napęd na wszystkie koła, układ kontroli zjazdu DSR Jak przystało na prawdziwego profesjonalistę, Sprinter 4x4 ułatwia życie kierowcy na tyle, na ile jest to możliwe. Aby uruchomić napęd na wszystkie koła, wystarczy wcisnąć przycisk - do akcji wkracza wtedy elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS. Kierowcy pozostaje tylko prowadzenie samochodu, czyli obsługa pedałów i kierownicy. Elektronika zajmie się resztą. Napęd na obie osie jest zintegrowany z montowanym standardowo układem kontroli stabilności ESP i doskonale uzupełnia zakres działań obecnych na pokładzie systemów aktywnego bezpieczeństwa. Opcjonalnie Sprinter 4x4 oferowany jest teraz z systemem kontroli zjazdu (Downhill Speed Regulation - DSR), który podczas pokonywania zjazdów automatycznie utrzymuje zadaną wcześniej prędkość. DSR kontroluje jednostkę napędową i przekładnię oraz steruje pracą układu hamulcowego. Uruchamia się go za pośrednictwem przycisku na desce rozdzielczej. Za ustawienie prędkości zjazdu odpowiada dźwignia tempomatu, którego obecność warunkuje doposażenie w DSR. Na życzenie, Sprinter 4x4 dostępny jest także z systemem wspomagania ruszania pod górę Hill-Start Assist, terenowym ogumieniem z wyjątkowo głębokim bieżnikiem oraz bogatym wachlarzem elementów znanych już z pozostałych odmian modelu. 4ETS: sprawdzona technologia napędu na wszystkie koła Napęd na wszystkie koła Sprintera 4x4 bazuje na elektronicznym systemie kontroli trakcji 4ETS. To technologia sprawdzona w Vito 4x4 oraz samochodach osobowych i SUV-ach Mercedes-Benz. W przeciwieństwie do innych modeli napęd Sprintera jest jednak odłączany. Takie rozwiązanie pozwala sprostać zróżnicowanym warunkom eksploatacji auta dostawczego, a jednocześnie ogranicza zużycie paliwa. Napęd można uruchomić, gdy silnik samochodu pracuje - zarówno na postoju, jak i podczas jazdy z niewielkimi prędkościami (do 10 km/h). Należy w tym celu wcisnąć przycisk na desce rozdzielczej. Elektryczny silnik sprzęga wówczas koła zębate w skrzyni rozdzielczej, a lampka na panelu zegarów informuje o tym, że układ jest gotowy do pracy. Napęd na wszystkie koła Sprintera 4x4 wykorzystuje sztywne połączenie. Siła napędowa przesyłana jest płynnie, a po jego uruchomieniu wszystkie funkcje standardowego systemu Adaptive ESP pozostają aktywne, podobnie jak kontrola poślizgu (ASR). Gdy napęd na wszystkie koła jest włączony, rozkład momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią w normalnych warunkach wynosi 35:65. Zapewnia to charakterystykę prowadzenia porównywalną z tylnonapędowymi wersjami Sprintera. Działanie system kontroli trakcji 4ETS zastępuje blokady dyferencjałów Zamiast mechanicznych blokad mechanizmów różnicowych Sprinter 4x4 korzysta z elektronicznego systemu kontroli trakcji 4ETS. Jeśli jedno lub więcej kół straci trakcję na śliskiej nawierzchni, 4ETS automatycznie przyhamuje je za pomocą krótkich impulsów. W konsekwencji moment obrotowy o tej samej wartości trafi na koła dysponujące lepszą przyczepnością. W tym celu 4ETS wykorzystuje czujniki ABS zamontowane przy kołach. Automatyczne uruchomienie hamulców przynosi ten sam efekt, co działanie blokad mechanizmów różnicowych. Skrzynia rozdzielcza została połączona z główną przekładnią za pomocą złącza kołnierzowego. Przedni dyferencjał zachował kompaktowe wymiary i podobnie jak przednie wały napędowe, nie wymaga konserwacji. To znaczynie wpływa na interwały międzyprzeglądowe. Jeszcze więcej trakcji: Sprinter 4x4 z reduktorem Dodatkowe przełożenie redukcyjne "Low Range" do jazdy w terenie, oferowane jako opcja, dodatkowo poszerza możliwości Sprintera 4x4. Uruchamia się je przyciskiem podczas postoju, gdy silnik pojazdu pracuje, napęd na obie osie jest aktywny, a pedał sprzęgła wciśnięty. Przełożenie jest skrócone o współczynnik 1,42, czyli o 42 proc. Maksymalna prędkość pojazdu na poszczególnych biegach została odpowiednio ograniczona, a trakcja - znacznie zwiększona. Korzystanie z reduktora pozwala ograniczyć użycie sprzęgła, zwłaszcza w trakcie częstego manewrowania lub jazdy z pełnym obciążeniem, np. podczas holowania przyczepy w warunkach terenowych. Przekładnia redukcyjna z kołami o zębach prostych jest ekstremalnie wytrzymała na obciążenie. Jeśli Sprinter 4x4 został dodatkowo wyposażony w opcjonalny układ kontroli zjazdu DSR (Downhill Speed Regulation), ten zostaje automatycznie aktywowany po włączeniu reduktora. Duży prześwit zwiększa sprawność w terenie Chociaż Sprinter 4x4 nie jest samochodem stricte terenowym, jego podniesione nadwozie (o 110 mm z przodu i o 80 mm z tyłu) zapewnia mu właściwości podobne do aut uterenowionych. Przykład? Kąt natarcia Sprintera o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony wynosi 28 zamiast 18 stopni w przypadku odmiany tylnonapędowej. W furgonie z krótkim tylnym zwisem kąt zejścia to 27 zamiast 22 stopni. Kąt rampowy - istotny zwłaszcza podczas jazdy po dużych nierównościach - w Sprinterze 4x4 ze standardowym rozstawem osi wynosi 25 stopni (17 stopni w wersji tylnonapędowej). Zależnie od jednostki napędowej, zdolność pokonywania wzniesień jest o około 20 proc. większa niż w przypadku Sprintera z tradycyjnym napędem. Równie imponująca jest głębokość brodzenia (610 zamiast 500 mm). Z uwagi na zwiększony prześwit dodatkowe migacze w lusterkach byłyby położone na wysokości przekraczającej dopuszczalne normy. W Sprinterze 4x4 przeniesiono je więc na błotniki. Z tego samego względu odmiany furgon i kombi otrzymały tylne światło przeciwmgłowe oraz światło cofania zintegrowane ze zderzakiem. Standardowe wyposażenie Sprintera 4x4 obejmuje także 100-litrowy zbiornik paliwa. Uchwyty na słupkach dla kierowcy i pasażera pozwalają na łatwiejsze wsiadanie do umieszczonej wyżej kabiny. W porównaniu z tylnonapędowym Sprinterem, w przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano wzmocnione stabilizatory. Niska masa napędu, łatwiejsze prowadzenie Zależnie od wersji silnikowej, układ napędu na wszystkie koła w Sprinterze 4x4 waży od 115 do 135 kg. To zasługa systemu 4ETS, którego zastosowanie zwalnia z konieczności montażu mechanicznych blokad dyferencjałów. Na drodze Sprinter 4x4 imponuje pewnym zachowaniem i znakomitą trakcją. Prowadzi się bezpiecznie i bez wysiłku, w sposób typowy dla Mercedesów, zapewniając ten sam komfort, co model z napędem na tylną oś. W pełni zintegrowany z funkcjami Adaptive ESP System 4ETS jest w pełni zintegrowany z elektronicznym układem kontroli stabilności Adaptive ESP. Charakterystyka Adaptive ESP została dostosowana do wymagań wersji 4x4, a wszystkie jego funkcje pozostają aktywne również po uruchomieniu napędu na obie osie: system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), kontrola poślizgu (ASR), elektroniczny rozdział siły hamowania (EBD), Brake Assist (BAS) oraz Start-off Assist (AAS). Szczególnie istotna w przypadku wariantów nadwoziowych Sprintera oraz jazdy z obciążeniem jest funkcja wykrywania położenia środka ciężkości (Load Adaptive Control - LAC), która określa położenie środka ciężkości w oparciu o ruchy pojazdu i dobiera odpowiednią charakterystykę pracy układu ESP. Zwiększa on bezpieczeństwo podczas jazdy terenowej, na przykład gdy pojazd przemieszcza się po stromym nasypie. W autach z fabrycznym hakiem holowniczym działanie Adaptive ESP uzupełnia system Trailer Stability Assist, który przeciwdziała ruchom wahadłowym przyczepy poprzez selektywne uruchamianie hamulców poszczególnych kół. To wzorowy przykład współpracy ESP i napędu na obie osie - zespół pojazd-przyczepa jest na bieżąco stabilizowany w celu utrzymania właściwego toru jazdy. ASR odłączany w wybranych przypadkach Zależnie od sytuacji na drodze, wskazane może być wyłączenie układu kontroli poślizgu ASR - wystarczy wtedy nacisnąć przycisk na desce rozdzielczej. Podniesienie progu tolerancji dla poślizgu kół przydaje się na przykład podczas jazdy z łańcuchami śniegowymi lub po nawierzchni żwirowej. Funkcja ASR automatycznie uruchamia się z powrotem po przekroczeniu prędkości 40-60 km/h, a także gdy dojdzie do nadmiernego poślizgu kół lub gdy poślizg ten utrzymuje się dłużej niż 10 sekund. System ESP przez cały czas pozostaje aktywny. W każdej sytuacji nad bezpieczeństwem czuwa 4ETS. Przykładowo, w miarę wzrostu prędkości pojazdu efekt blokowania osi zostaje ograniczony w celu zwiększenia stabilności. Nawet w przypadku częstych interwencji nie ma jednak możliwości przegrzania układu hamulcowego - jeśli w ekstremalnych warunkach terenowych temperatura hamulców osiągnie niebezpiecznie wysokie wartości, 4ETS ograniczy efekt blokowania w celu jej obniżenia. Sprinter 4x4: przyjazne środowisku silniki rzędowe Euro VI Odmiana 4x4 korzysta z tych samych innowacji, które uczyniły nowego Sprintera niekwestionowanym liderem nowoczesnych technologii wśród samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 t od chwili jego premiery w połowie br. Do napędu Sprintera 4x4 służą nowe jednostki napędowe, spełniające wymogi przyszłej normy emisji spalin Euro VI. To dodatkowy plus – szczególnie gdy uwzględnić, że auto z napędem na obie osie porusza się w obszarach niezurbanizowanych. Model spełnia rygorystyczne normy dzięki zastosowaniu silników BlueTec, technologii SCR oraz wtrysku AdBlue do spalin. Inżynierowie wykorzystali zalety dodatkowego osprzętu do oczyszczania spalin w celu optymalizacji charakterystyki wtrysku, procesu spalania oraz ciśnienia doładowania. Pozwoliło to uzyskać niższe zużycie paliwa i przełożyło się na cichszą pracę. Dodatkowej optymalizacji pod kątem ograniczenia zapotrzebowania na paliwo poddano napęd i elementy pomocnicze. Zabiegi te objęły m.in.: przekładnię, tylną oś oraz inteligentne zarządzanie alternatorem. 4-cylindrowe silniki BlueTec w dwóch wersjach mocy Trzonem gamy jednostek napędowych Sprintera jest 4-cylindrowy silnik OM 651 o pojemności 2,15 litra. Średnica cylindra wynosi 83 mm, a długi skok tłoka - 99 mm - pozwala generować dużą siłę napędową, przydatną zwłaszcza podczas jazdy w wymagającym terenie. Za doładowanie odpowiada dwustopniowa turbosprężarka. Wysoki moment obrotowy dostępny jest od najniższych obrotów i występuje w szerokim ich zakresie. Połączenie silników BlueTec z układem recyrkulacji spalin z dwustopniowym chłodzeniem, technologią SCR, wtryskiem AdBlue i filtrem cząstek stałych gwarantuje czystość gazów, które wydobywają się z rury wydechowej Sprintera. Sprinter 4x4 dostępny jest w dwóch wersjach mocy: · Sprinter 313/513 BlueTec 4x4 moc maks.: 95 kW (129 KM) przy 3800 obr./min maks. moment obrotowy 305 Nm przy 1200-2400 obr./min · Sprinter 316/516 BlueTec 4x4 moc maks.: 120 kW (163 KM) przy 3800 obr./min maks. moment obrotowy: 360 Nm przy 1400-2400 obr./min Sprinter 4x4 z nadwoziami otwartymi i z podwoziem do zabudowy oferowany jest również z 4-cylindrowymi silnikami Euro 5b+ (wartości mocy i momentu obrotowego pozostają bez zmian). Odmiany te są pozbawione układu SCR z wtryskiem AdBlue, elementów kluczowych dla spełnienia normy Euro VI. Jednostka V6 BlueTec: skoncentrowana technologia, imponująca moc Tam, gdzie niezbędna jest maksymalna moc, sprawdza się Sprinter 4x4 z 3-litrową jednostką V6 OM 642. Długoskokowy silnik (średnica x skok: 83 x 92 mm) ma aluminiową skrzynią korbową oraz cztery górne wałki rozrządu. Przesunięcie czopów korbowych i zastosowanie wałka wyrównoważającego zapewnia mu wyjątkowo cichą pracę. 6-cylindrowy silnik dla Sprintera 4x4 dostępny jest w następującej wersji: · Sprinter 319/519 BlueTec 4x4 moc maks.: 140 kW (190 KM) przy 3800 obr./min maks. moment obrotowy: 440 Nm przy 1600-1800 obr./min Standardowo wszystkie jednostki współpracują z 6-biegowymi przekładniami manualnymi Eco Gear, które dzięki szerszemu zakresowi przełożeń i użyciu oleju o ograniczonym tarciu są teraz jeszcze bardziej ekonomiczne. Alternatywnie, model dostępny jest z 5-stopniową przekładnią automatyczną z konwerterem, ułatwiającą jazdę w trudnych warunkach - kierowca może się wówczas w pełni skoncentrować na prowadzeniu. Korzystne zużycie paliwa Sprinter 4x4 imponuje walorami terenowymi i niewielkim zużyciem paliwa na drodze. Dla przykładu, Sprinter 316 BlueTec 4x4 potrzebuje średnio zaledwie 8,3 l/100 km (cykl NEDC), zaś Sprinter 313 BlueTec 4x4 - tylko o 0,3 l/100 km więcej. Oznacza to, że zużycie paliwa wspomnianych modeli jest o około 0,4-0,8 l/100 km wyższe od ich odpowiedników z napędem na tylną oś. Należy tu jednak uwzględnić, że w celu zapewnienia dodatkowej trakcji większość wariantów ma o około 10 proc. krótsze przełożenie tylnej osi. W przypadku Sprintera 4x4 319 BlueTec średnie zużycie paliwa wynosi 9,8-9,9 l/100 km (cykl NEDC). To wynik niemal identyczny z uzyskiwanym przez odmianę tylnonapędową. Nowe systemy bezpieczeństwa wspomagają także Sprintera 4x4 Sprinter 4x4 korzysta z pięciu innowacyjnych systemów wspomagających, zaprezentowanych w tym roku przy okazji premiery nowej odsłony modelu. Układy Collision Prevention Assist, Blind Spot Assist, Highbeam Assist oraz Lane Keeping Assist są już dostępne dla wersji 4x4. Crosswind Assist zostanie wprowadzony do jej oferty w 2014 roku. Udoskonalone nadwozie i wnętrze Sprinter 4x4 wyróżnia się również modyfikacjami karoserii i kabiny. Nowa osłona chłodnicy ma perforowane żaluzje, a przednie lampy – ostrzejsze rysy. Lista zmian obejmuje też wyżej poprowadzoną maskę oraz zderzak o atrakcyjniejszym dla oka kształcie. Jego dolna część przypomina elementy spotykane w SUV-ach i znakomicie współgra z charakterem wersji 4x4. Wzorowe wnętrze reprezentuje teraz jeszcze wyższe standardy. Nowa tapicerka i obicia foteli zwiększa komfort, grubsze koło kierownicy zapewnia lepszy chwyt, a otwory wentylacyjne zyskały chromowane akcenty (o ile w wyposażeniu znajduje się wielofunkcyjna kierownica). Także dźwignia zmiany biegów została przeprojektowana. Dodatkowo, Sprinter otrzymał nowy typ radioodtwarzacza z systemem Bluetooth, klawiaturą i książką telefoniczną oraz nawigacją Becker Map Pilot. Liczne warianty do wyboru Aby dopasować Sprintera 4x4 do potrzeb każdego nabywcy, gama modelu obejmuje liczne warianty: dwie wersje dopuszczalnej masy własnej (3,5 lub 5 ton, ta druga z podwójnym ogumieniem tylnej osi), odmiany ze średnim lub długim rozstawem osi oraz z trzema rodzajami dachu: normalnym, podwyższonym lub ekstrawysokim. Spriter 4x4 oferowany jest jako furgon i kombi, a także z nadwoziem otwartym (dostępnym we wszystkich standardowych wersjach) oraz z podwoziem do zabudowy (z kabiną pojedynczą lub podwójną). Zsumowanie wszystkich kombinacji silników, typów nadwozi i podwozi, dopuszczalnej masy własnej owocuje trzycyfrową liczbą dostępnych wersji. Każdą z nich można zindywidualizować, korzystając z bogatej oferty wyposażenia dodatkowego. Rynki zbytu Chociaż profesjonalny obszar zastosowań w naturalny sposób ogranicza rynkowy potencjał Sprintera 4x4, w ubiegłym roku światowa sprzedaż modelu znacznie przekroczyła liczbę 2000 sztuk. Główne rynki zbytu to: Niemcy, Szwajcaria, Australia, Austria, Francja, Wielka Brytania, Holandia i Francja. Specjalizacja Mercedes-Benz Vans w zakresie napędów na wszystkie koła nie dotyczy wyłącznie dużych aut dostawczych. Tam, gdzie zwrotność i własności trakcyjne liczą się bardziej od maksymalnej ładowności, idealnym rozwiązaniem transportowym okaże się Vito 4x4. Mercedes-Benz Vito 4x4: praktyczny van z niezawodną trakcją Vito to synonim wytrzymałości i niezawodności - nie inaczej jest w przypadku wersji z napędem na obie osie. Tylnonapędowe odmiany modelu znane są ze zwinności i precyzji prowadzenia. Wariant 4x4 tylko wzmacnia ten wizerunek, zapewniając maksymalną przyczepność i bezpieczeństwo w każdych warunkach. Kierowca Vito 4x4 musi tylko skupić się na drodze. Tak jak w przypadku Sprintera 4x4, za całą resztę odpowiada system kontroli trakcji 4ETS. Główna różnica polega na tym, że napęd w Vito 4x4 jest stały. Siła napędowa trafia do przedniej i tylnej osi w stosunku 35:65, a charakterystyka prowadzenia nie odbiega od tej z tylnonapędowych wersji modelu. Jak działa elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS? Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS przyhamuje je automatycznie za pomocą krótkich impulsów, przekazując tym samym moment obrotowy na koła o lepszej trakcji. W tym celu system korzysta z czujników układu ABS. Automatyczne hamowanie może symulować działanie nawet trzech blokad mechanizmów różnicowych: centralnego, przedniego i tylnego. Tak jak w przypadku Sprintera 4x4, system 4ETS w Vito 4x4 jest w pełni zintegrowany z układem stabilności toru jazdy Adaptive ESP. Jego ustawienia dostosowano do wymogów wersji z napędem na obie osie. Wszystkie funkcje Adaptive ESP pozostają aktywne. Chociaż Vito 4x4 nie jest pełnoprawnym samochodem terenowym, to w żadnym wypadku nie boi się jazdy po bezdrożach. Z uwagi na podwyższone nadwozie kąt jego natarcia wzrasta do 20 stopni (14 stopni w odmianach tylnonapędowych). Kąt zejścia w wersjach z krótkim rozstawem osi i krótkim tylnym zwisem wynosi 28 stopni (wobec 22), a w wersjach z długim tylnym zwisem - 19 stopni (wobec 15). Kąt rampowy, istotny szczególnie podczas jazdy po nierównym terenie, w przypadku Vito 4x4 z krótkim rozstawem osi rośnie z 14 do 19 stopni. Głębokość brodzenia wynosi 150 mm dla osi przedniej i 210 mm dla tylnej. Zależnie od wersji silnikowej, zdolność pokonywania wzniesień jest o około 20 proc. większa niż w przypadku wersji z napędem na koła tylnej osi. Duże obciążenie bez przeszkód Zastosowany w Vito 4x4 napęd na obie osie zwiększa masę własną samochodu jedynie o 80 kg. Oznacza to, że jego ładowność jest tylko nieznacznie niższa niż Vito z tylnym napędem. Dopuszczalna masa całkowita Vito 4x4 wynosi 2800 lub 3050 kg, zależnie od wersji. Ponieważ odmiany z napędem na wszystkie koła są o około 70 mm wyższe od tylnonapędowych, wysokość nadwozia Vito 4x4 wciąż nie przekracza kluczowej granicy 2 metrów - auto może nadal bez trudu wjeżdżać na parkingi podziemne i wielopoziomowe czy myjnie automatyczne, zapewniając kierowcy swobodę eksploatacji. Mocne silniki, pakiet BlueEfficiency seryjny dla wersji Kombi Przyjazny środowisku, ekonomiczny i wydajny - pod maską Vito 4x4 pracuje 4-cylindrowy turbodiesel CDI z serii OM 651, spełniający normę Euro 5b+. W uzyskaniu niewielkiego zapotrzebowania na paliwo pomaga mu technologia BlueEfficiency, należąca do standardowego wyposażenia wersji Kombi. Vito 4x4 dostępny jest w dwóch wersjach mocy: · Vito 113 CDI 4x4 moc maks.: 100 kW (136 KM) przy 3800 obr./min maks. moment obrotowy: 310 Nm przy 1400-2400 obr./min · Vito 116 CDI 4x4 moc maks.: 120 kW (163 KM) przy 3800 obr./min maks. moment obrotowy: 360 Nm przy 1600-2400 obr./min Szeroki zakres operacyjny jednostki napędowej Silnik uzbrojono we wtrysk common rail oraz turbosprężarkę VNT. Podobnie jak w przypadku Sprintera 4x4, prędkość znamionowa równa 3800 obr./min i wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów owocują szerokim zakresem operacyjnym silnika, rozciągającym się od około 1500 do 4000 obr./min. Z uwagi na charakterystykę jednostki napędowej i dobór przełożeń skrzyni biegów, Vito 4x4 nie wymaga częstej zmiany przełożeń, co istotne zwłaszcza w terenie - każda z nich powoduje utratę przyczepności. Rozwiązania BlueEfficiency pomagają zmniejszyć zużycie paliwa Technologia BlueEfficiency, seryjna w Vito Kombi zarejestrowanych jako pojazdy osobowe i opcjonalna w pozostałych odmianach, pomaga ograniczyć zapotrzebowanie na paliwo. Zawiera ona: układ zarządzenia akumulatorem, opony o zmniejszonych oporach toczenia, pompę wspomagania kierownicy typu Eco, system sterowania pompą paliwa oraz stosowne modyfikacje silnika. Automatyczna przekładnia i napęd na obie osie - optymalna kombinacja Standardowe wyposażenie Vito 4x4 obejmuje łatwą w obsłudze, 5-stopniową skrzynię automatyczną Mercedes-Benz, sprawdzoną w milionach pojazdów. Połączenie systemu 4ETS i przekładni automatycznej przynosi korzyści szczególnie podczas podróży nieutwardzonymi drogami - kierowca może w pełni skoncentrować się na tym, co dzieje się na zewnątrz. Vito 4x4: modele i ceny Mercedes-Benz oferuje liczne warianty Vito 4x4, dostosowane do szerokiego wachlarza zastosowań w sektorze komercyjnym. Każda z trzech wersji długości - kompaktowa, długa i ekstradługa - dostępna jest w połączeniu z płaskim dachem. Vito 4x4 występuje jako Furgon (w tym odmiany Effect i Worker), w elastycznej wersji Mixto z drugim rzędem siedzeń (w tym Worker Mixto), a także jako wyjątkowo wszechstronne Kombi (w tym Crew i Shuttle). Źródło: Mercedes-Benz Polska
  20. Mercedes Vito 116 CDI 4x4 Moc maksymalna: 163 KM<acronym title="Google Page Ranking"></acronym> Cena wersji podstawowej: 94 200 zł (Vito Crew 110 CDI) Cena wersji testowej: 115 080 zł Cena modelu testowego: 115 080 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  21. SKODA z napędem 4x4: przewaga osiągów i bezpieczeństwa O korzyściach wynikających z napędu na cztery koła przekonuje się już coraz więcej kierowców. ŠKODA oferuje im to korzystne rozwiązanie już w trzech segmentach – w modelach Octavia, Yeti i Superb. Zalety układu 4x4 są oczywiste: efektywniejsze przekazanie mocy na wszystkie cztery koła zapewnia dużo lepszą przyczepność przy przyspieszaniu oraz pokonywaniu zakrętów, zwiększając bezpieczeństwo i radość z jazdy niezależnie od stanu drogi i pogody. Rozwiązanie to przychodzi z cenną pomocą zarówno latem, gdy podczas wakacyjnych wojaży trzeba czasem zjechać z asfaltu, jak i zimą, gdy samochody z napędem na obie osie nie tylko pewniej się prowadzą i unikają problemów z zakopywaniem się, ale i potrafią dużo łatwiej wyjechać z zaśnieżonego miejsca postojowego, oszczędzając czas i energię kierowcy w mroźne poranki. W ostatnich latach ŠKODA konsekwentnie potwierdza swoje doskonałe kwalifikacje w zakresie wykorzystywania tego typu napędu w swoich konstrukcjach. Od momentu debiutu pierwszej generacji Octavii 4x4 w 1999 roku, producent intensywnie zbiera doświadczenia, które w przeszłości były poddane ekstremalnym testom podczas startów w rajdowych mistrzostwach świata WRC. Dziś kompetencje ŠKODY w tym zakresie przemawiają do coraz większej liczby Klientów. Na wybranych rynkach, jak Norwegia czy Szwajcaria układ 4x4 jest już zamontowany w co drugiej sprzedawanej Octavii. ŠKODY Octavia i Yeti dostępne z układem 4x4 korzystają z najnowszej, piątej generacji systemu Haldex. Układy tego szwedzkiego lidera rynku i wieloletniego partnera Grupy Volkswagen trafiają tylko do najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na świecie, a modele czeskiego producenta są jednymi z pierwszych, które zawierają najnowszą odsłonę tego systemu. Za tą innowacją kryje się prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony znacznie poprawiła precyzję i prędkość działania, z drugiej zwiększyła niezawodność i zmniejszyła masę. W połączeniu z nowoczesnymi, wysokowydajnymi silnikami, ŠKODY niezmiennie prezentują światową czołówkę wydajności, zachowując niskie zużycia paliwa (4,5 l w cyklu mieszanym dla ŠKODY Octavia Combi z silnikiem 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) – różnice w stosunku do odpowiedników z napędem wyłącznie na przednią oś są wręcz niezauważalne. Dzieje się tak, ponieważ moment obrotowy jest kierowany na tylną oś tylko wtedy, gdy tego wymaga sytuacja, ograniczając straty przenoszenia napędu w codziennej eksploatacji. Dołączanie dodatkowego napędu odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i na tyle szybki, aby opóźnienie nie wiązało się z żadną stratą dla bezpieczeństwa lub osiągów. Układ Haldex, działający tu jako blokada międzyosiowa, we wszystkich trzech modelach ŠKODY współpracuje z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która nadzoruje efektywne i bezpieczne przekazywane mocy także pomiędzy kołami jednej osi, w praktyce regulując wielkość momentu obrotowego przekazywanego na każde z czterech kół. Obecność systemu jest szczególnie cenna przy przyspieszaniu na zakręcie oraz na nawierzchni o zróżnicowanej przyczepności. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) przyhamowuje obracające się w miejscu koło, przekazując napęd na koło mogące rozpędzić samochód. Efektem jest równomierne, dużo bardziej komfortowe prowadzenie i ograniczenie zużycia opon. To prawdziwe przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY. ŠKODA pozostawia Klientom duże pole wyboru: układ 4x4 dostępny jest w obydwu wersjach nadwoziowych, zarówno w Octavii, jak i flagowym modelu marki – komfortowym Superbie, oraz w popularnym SUVie Yeti, teraz dostępnym w dwóch odsłonach. W każdym z nich system ten przynosi korzyści, które pozwalają jeszcze pełniej odkryć zalety tych nowoczesnych i wszechstronnych samochodów. ŠKODA Octavia to najpopularniejsze kombi 4x4 w segmencie aut kompaktowych w cenie już od 90 800 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. golf vr6 turbo 4x4 hamownia wystrzał opony
  23. 4x4 Recovery Goes Seriously Wrong
  24. Mam pytanie, zastanawia mnie następująca rzeczy. Wyczytałem, że np w Rangerze nie można włączać 4x4 na prostej asfaltowej drodze (czy ośnieżonej również?). Coś się może zepsuć? Czy to dotyczy też innych pojazdów terenowych w tym pickupów? Czy w tym nowym Dmaxie też to obowiązuje? Jeżeli tak dlaczego?
  25. W dniach 4-6 października 2013, po raz ósmy zapraszamy do startu w międzynarodowych zmaganiach off-roadowych gdzie w szranki stają załogi policji, straży granicznej oraz „cywilni” pasjonaci jazdy terenowej. VIII Międzynarodowy Rajd Pojazdów Terenowych IPA OFF-ROAD jest imprezą otwartą o charakterze zlotu, całkowicie dobrowolną, zawierająca Dla fascynatów 4x4 zaczynających przygodę z samochodem z napędem na 4 koła przygotowaliśmy specjalną klasę SUV TRAVEL elementy rywalizacji, której celem jest integracja środowisk zrzeszonych w Miedzynarodowym Stowarzyszeniu Policji z przedstawicielami służb mundurowych i pasjonatoami jazdy terenowej z Polski i zagranicy, wymiana doświadczeń oraz doskonalenie posiadanych umiejętności związanych z jazdą samochodem terenowym Tym razem gościmy w świętokrzyskim na pograniczu ziemi iłżeckiej i ostrowieckiej, gdzie nie zabraknie ciekawych tras w bardzo zróżnicowanym ukształtowaniu terenu, pełnym wodnych przepraw, ostrych trawersów, błota, głębokich wąwozów. Trasy i odcinki specjalne przygotowane dla trzech klas: SUV, turystycznej i extrem tak aby stanowiły prawdziwe wyzwanie zarówno dla załóg jak i pojazdów. Organizatorem jest: Mazowiecka Grupa Wojewódzka IPA Region IPA Radom, KMST 4×4 Radom przy współpracy z KTS Wertep Brody , Camp 4×4 Małe Jodło, Grupą Ratownictwa Drogowego „EXTREME” oraz MEDIMAC Ratownictwo Medyczne . Baza terenowa: Camp4x4, Małe Jodło 29, Małe Jodło 27-415 GPS: N 50 56.292 E 21 13.421 UWAGA: Ilość załóg limitowana. Więcej informacji i zapisy na: www.4×4.radom.pl email: rajdipa2013@4×4.radom.pl tel. Adrian Gwizd 4×4 Radom: 502 262 954 Harmonogram imprezy: 4.X piątek – Prolog i Etap Nocny – baz terenowa Camp4x4 trasa terenowa dla wszystkich klas etap nocny: OS Korei dla klasy wyczynowej OS Kolorado dla ciśnieniowców ognisko 5.X sobota – Etap dzienny – prezentacje sponsorów 8.00 – 9.00 Rejestracja złóg od 9.00 Start załóg od 17.00 Zjazd załóg na metę OS Poligon Brody od 19.00 koniec zbierania kart i podliczenie wyników godz. 20.00 Dom wycieczkowy Brody ogłoszenie wyników wręczenie nagród szeroko pojęta integracja Baza noclegowa: Dom Wycieczkowy w Brodach ul. Starachowicka 35; 27-230 Brody KLASA SPECJALNA SUV-TRAVEL - klasa przeznaczona dla pojazdów z napędem 4×4 typu SUV - trasa turystyczno krajobrazowa w dojazdami do odcinków specjalnych pozostałych klasw charakterze widza. - udział w szkoleniach z ratownictwa medycznego i jazdy w terenie - wymagane jest posiadanie środka komunikacji cb-radio i/lub telefon komórkowy KLASA TURYSTYCZNA: - seryjne auta terenowe z napędem 4×4 (bez ingerencji w fabryczny układ napędowy) - opony do 33” typu AT/MT (z wyłaczeniem ogumienia typu simex i rolnik) wyjątkiem mogą być auta fabrycznie wyposażone w opony o wyższym profilu - bez wyciągarek (w wypadku posiadania wyciągarki zostanie ona zaplombowana) - wymagane jest posiadanie: a) środka komunikacji cb-radio i/lub telefon komórkowy przy najmniej dwóch zaczepów trwale połączonych z konstrukcją nośną nadwozia (tył i przód) c) gaśnicy, apteczki - dopuszczalna jest:c: wyciągarka ręczna(kilfor), hi-lift, kotwice pasowe i tym podobne rozwiązania - wskazane jest posiadanie: liny kinetycznej, pasów i szekli, hi-lifta, kifora, trapów oraz metromierza i gps KLASA WYCZYNOWA: - seryjne auta terenowe z napedem 4×4 i z dopuszczalną modyfikacją układu napędowego (fabryczne mosty plus dodatkowe blokady) - opony do 35” bez organiczeń rysunku bieżnika – wyjątkiem mogą być auta fabrycznie wyposażone w opony o wyższym profilu - wymagane jest posiadanie: a) środka komunikacji cb-radio i/lub telefon komórkowy przy najmniej dwóch zaczepów trwale połączonych z konstrukcją nośną nadwozia (tył i przód) c) gaśnicy, apteczki - dopuszczalne i wskazane jest posiadanie klatki bezpieczeństwa (wewnętrznej lub zewnętrznej) wyciągarki elektrycznej z przodu (w przypadku posiadania wyciagrki z tyłu zostanie zaplombowana) – niedopuszczalna wyciągarka mechaniczna (zostanie zaplombowana) - wskazane i dopuszczalne jest posiadanie: liny kinetycznej, pasów i szekli, hi-lifta, kifora, trapów oraz metromierza i gps KLASA EXTREME * - auta seryjne o wysokim stopniu zmodyfikowania (mosty portalowe, ponad wymiarowe ogumienie, obcięte ramy i nadwozia) lub auta typu “zmota” budowane od podstaw - opony od 35” - wyciągarki elektryczne, hydrauliczne i mechaniczne bez ograniczeń - wymagane jest posiadanie: a) środka komunikacji cb-radio i/lub telefon komórkowy przy najmniej dwóch zaczepów trwale połączonych z konstrukcją nośną nadwozia (tył i przód) c) gaśnicy, apteczki - dopuszczalne i wskazane jest posiadanie klatki bezpieczeństwa (wewnętrznej lub zewnętrznej) oraz wyciągarek elektrycznych lub mechanicznych zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu. - wskazane i dopuszczalne jest posiadanie: liny kinetycznej, pasów i szekli, hi-lifta, kifora, trapów oraz metromierza i gps * Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do podziału klasy EXTREME na ADVENTURE i EXTREME w wypadku zgłoszenia duzej ilości aut ze znaczną dysproporcją parametrów terenowych. SERDECZNIE ZAPRASZAMY Więcej info na stronie 4x4 Radom - radomski klub miłośników samochodów terenowych oraz Off-Road Camp 4×4 Małe Jodło Pole Namiotowe
×