Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów '190' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 25 wyników

  1. 25 lat Mercedesa 190 E 2.5-16 Evolution II – „Baby-Benz” jako samochód sportowy Stuttgart. Model 190 E 2.5-16 Evolution II zapoczątkował historię sportowych Mercedesów klasy średniej. Gdy debiutował 25 lat temu podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, zachwycił zarówno profesjonalistów, jak i publiczność. Zbudowany na jego bazie turystyczny samochód wyścigowy Grupy A zyskał status legendy – w mistrzostwach DTM w 1992 roku Mercedes-Benz zajął nim trzy pierwsze miejsca. Dziś „Evo II” to fascynująca maszyna biorąca udział w wyścigach aut historycznych z ramienia oddziału Mercedes-Benz Classic. Kompaktowy, mocny i muskularny – w chwili premiery, 25 lat temu w Genewie, Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evolution II emanował pewnością siebie. Nie bez powodu – na jego bazie zbudowano turystyczny samochód wyścigowy nowej Grupy A mistrzostw DTM. Równocześnie Evo II był bohaterem ówczesnej ofensywy modelowej Mercedesa. To od niego zaczęła się historia sportowych sedanów klasy średniej, które dzisiaj reprezentuje Mercedes-AMG C 63 z silnikiem o mocy 475 lub 510 KM (typoszereg 205). Evo II stanowił dalszy etap rozwoju modelu 190 E 2.5-16 Evolution (typoszereg 201), wprowadzonego w 1989 roku. Na potrzeby nowej wersji 16-zaworowa jednostka została wzmocniona ze 143 kW (195 KM) do 173 kW (235 KM), co pozwalało na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7,1 s i uzyskanie prędkości maksymalnej równej 250 km/h. Przy okazji przeprowadzono dalsze modyfikacje nadwozia i podwozia. Na potrzeby startów w wyścigach wariant Evo II otrzymał na przykład 17-calowe obręcze zamiast stosowanych wcześniej felg 16-calowych. Wyróżnikiem modelu był też pakiet aerodynamiczny z nowymi zderzakami ze zintegrowanymi spojlerami, poszerzeniami nadkoli oraz masywnym tylnym skrzydłem. Mercedes-Benz zbudował 502 sztuki Evo II – wszystkie w metalicznym, niebiesko-czarnym kolorze. W chwili premiery model wyceniono na 115 259,70 marek niemieckich (119 717,10 marek niemieckich w przypadku wersji z klimatyzacją). Dzisiaj ta fascynująca maszyna reprezentuje oddział Mercedes-Benz Classic w wyścigach aut historycznych z serii Youngtimer Trophy. Odejście od doktryny umiaru i powściągliwości W 1982 roku Mercedes-Benz zaprezentował zupełnie nową serię 201 – trzecią linię pojazdów osobowych. Znany jako „190” model ustanowił nowe standardy wydajności, prowadzenia, bezpieczeństwa i designu, a przy okazji otworzył markę ze Stuttgartu na młodszą klientelę. Początkowo „Baby-Benz”, jak szybko ochrzcili go dziennikarze i nabywcy, był oferowany z jednostkami benzynowymi o mocy 66 kW (90 KM; model 190) i 90 kW (122 KM; model 190 E) oraz wprowadzonym w 1983 roku silnikiem Diesla o mocy 53 kW (72 KM; model 190 D). Rok 1984 przyniósł zmianę wizerunku – w ofercie zadebiutowała żywiołowa odmiana 190 E 2.3-16 (136 kW/185 KM). W ten sposób Mercedes-Benz zaczął odchodzić od doktryny umiaru i powściągliwości. Kariera 190 E 2.3-16 rozpoczęła się w pięknym stylu – mało znany wówczas brazylijski kierowca Ayrton Senna wygrał za jego kierownicą inauguracyjny wyścig na nowym torze Nürburgring w 1984 roku. Cztery lata później Mercedes-Benz przystąpił do rywalizacji w mistrzostwach aut turystycznych (DTM) z samochodem opracowanym na bazie wersji seryjnej „190”. Roland Asch zdobył w tamtym sezonie tytuł wicemistrza, a inżynierowie ze Stuttgartu rozwijali już kolejny wariant modelu – 190 E 2.5-16 Evolution. Zgodnie z wymogami Międzynarodowej Federacji Samochodowej FIA – organizatora wyścigów, zbudowano go w liczbie 502 sztuk. Rywalizacja w sporcie motorowym nierozerwalnie wiąże się z innowacjami. Latem 1989 roku, gdy wyścigowy 190 E 2.5-16 Evolution z silnikiem o mocy 245 kW (333 KM) odnosił pierwsze sukcesy, na dobre rozpoczęły się prace nad jego następnym wcieleniem. Ostatni z 502 egzemplarzy Evo II zbudowano w Bremen w maju 1990 roku. Później przygotowaniem aut do udziału w wyścigach zajęła się firma AMG. W tym przypadku silnik wzmocniono do 274 kW (373 KM), a wybrane elementy karoserii wykonano z lekkich i wytrzymałych tworzyw sztucznych (pokrywa silnika i bagażnika oraz spojler). Torowy debiut Evo II nastąpił na Północnej Pętli toru Nürburgring, w wyścigu DTM zorganizowanym 16 czerwca 1990 roku. W finałowym starciu tej serii na torze Hockenheimring, 15 października, wszystkie trzy wspierane przez Mercedesa zespoły startowały już na nowej maszynie, a w ostatecznej klasyfikacji Kurt Thiim zajął nią trzecie miejsce. W 1991 roku Klaus Ludwig zdobył tytuł wicemistrza DTM, a rok później wywalczył mistrzostwo przed Kurtem Thiimem i Berndem Schneiderem – wszyscy za kierownicą 190 E 2.5-16 Evolution II. W sezonie 1993 tytuł wicemistrza w następcy Evo II firmowanym przez AMG zdobył Roland Asch przed kolegą z zespołu, Berndem Schneiderem. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. W 1955 roku zadebiutował Mercedes-Benz 190 SL Spełnione marzenie: 60 lat Mercedesa 190 SL Stuttgart. Radość życia, wdzięk i podróże w nieznane – 60 lat temu, w marcu 1955 roku, zadebiutował Mercedes-Benz 190 SL (W 121). Niecierpliwie wyczekiwany dwuosobowy kabriolet, technicznie spokrewniony z modelami klasy wyższej średniej, nadał koloryt rzeczywistości powojennego cudu gospodarczego. Na arenie międzynarodowej stał się symbolem sportowej elegancji i wygodnej podróży z nutą wolności. Wspólnie ze „starszym rodzeństwem” – modelem 300 SL, utorował drogę kolejnym pokoleniom Mercedesa SL, włącznie z obecnym typoszeregiem R 231. Dzisiaj W 121 jest cenionym pojazdem klasycznym, a jego notowania nieprzerwanie rosną. Miłośnicy motoryzacji i eksperci marzyli o nim od wielu miesięcy – a dokładnie od lutego 1954 roku, gdy Mercedes-Benz zaprezentował prototyp modelu podczas targów aut sportowych w Nowym Jorku. Gotowy do produkcji 190 SL zadebiutował w marcu 1955 roku, na 25. salonie samochodowym w Genewie, gdzie wzbudził natychmiastową sensację. Dziennikarze niemieckiego tygodnika „Die Zeit” nie kryli zachwytu, pisząc o jego „nieodparcie pięknych liniach”. Roadstera zbudowano za radą Maximiliana Hoffmana, głównego importera Mercedes-Benz za oceanem. Hoffman słynął zresztą z motoryzacyjnego instynktu – to za jego namową opracowano produkcyjną odmianę modelu 300 SL, czyli supersportowego Gullwinga (W 198). Do 300 SL nawiązywała szykowna stylizacja 190 SL, dzieło Karla Wilferta i Waltera Häckera. O ile jednak Gullwing bazował na skomplikowanej ramie przestrzennej, o tyle jego mniejszy brat korzystał ze skróconej płyty podłogowej limuzyny 180 (W 120) z samonośnym nadwoziem. Produkcja dwuosobowego roadstera ruszyła w maju 1955 roku. Do napędu auta posłużył nowo opracowany silnik M 121 z wałkiem rozrządu w głowicy. Z pojemności 1,9 litra generował on moc 77 kW (105 KM). Mercedes-Benz 190 SL w zjawiskowy sposób odzwierciedlał atmosferę lat 50., ówczesną radość życia i pogodę ducha – również dzięki występom na srebrnym ekranie. Przede wszystkim stał się jednak marzeniem swoich czasów, czasów powojennego rozwoju gospodarczego i rosnącej popularności samochodu jako indywidualnego środka transportu. Nigdy wcześniej tylu ludzi nie mogło pozwolić sobie na zakup własnego auta. Również w tym względzie debiut 190 SL nastąpił we właściwym czasie. Dwuosobowy roadster ustanowił nowe standardy komfortowego podróżowania z domieszką sportowego sznytu i odświeżył ideę „gran turismo” – wielkiej turystyki. Właśnie tak zaczęła się znamienita tradycja Mercedesów z serii SL, łączących przyjemność z jazdy pod gołym niebem, osiągi, najwyższą jakość oraz codzienną praktyczność. Dziś te wartości reprezentuje aktualny SL, oznaczony jako R 231. I chociaż 190 SL nie bazował na technologii używanej w wyścigach, tak jak jest „starszy brat” 300 SL, sport nie był mu obcy. Odnosiło się to zwłaszcza do krótko oferowanej wersji wyścigowej z pozbawionymi okien aluminiowymi drzwiami, niższą przednią szybą i innymi modyfikacjami. Na czas wyścigów można było zdemontować także zderzaki i miękki dach samochodu. Wśród jego znaczących sukcesów należy wymienić klasowe zwycięstwo Douglasa Steane'a w Grand Prix Makau w 1956 roku. Liczne atuty 190 SL sprawiły, że w latach 50. model został ambasadorem marki Mercedes-Benz w wielu zakątkach świata. Blisko 80% produkcji (25 881 sztuk w latach 1955-1963) trafiło na eksport – najwięcej, bo blisko 40% egzemplarzy sprzedano w USA. Dziś ta motoryzacyjna ikona powojennego cudu gospodarczego należy do najbardziej wartościowych pojazdów klasycznych. Według danych gromadzonych przez organizację Historic Automobile Group International (HAGI) zajmującą się rynkiem aut zabytkowych, wartość 190 SL od 1980 roku wzrastała średnio o 10% rocznie, a od 2004 roku – nawet o 11%. Roadster zajmuje również pozycję lidera w statystyce HAGI dla klasycznych Mercedesów (indeks MBCI – Mercedes-Benz Classic Index). Uznanie kolekcjonerów z całego świata jest kolejnym dowodem na niesłabnący urok 190 SL – samochodu marzeń sprzed 60 lat. Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. Witam, Kolega z pracy chciałby zakupić z salonu Nowego Suva. Wojew. Pomorskie, Gdańsk od 100 do 190 tys. Jego wymagania: -Rilingi -Wysunięte stopnie?/progi (żeby łatwiej wejść do samochodu) -Jedynie kolor BIAŁY -4x4 -automat -benzyna -aby nie palił jak smok -skóra Chciał kupić Mercedesa GLK 250 (lecz już go nie produkują) podoba mu się : Mazda CX5 Mercedes GLE/GLC 250 (pokazują go dopiero w Genewie) BMW X3 (odradzają bo awaryjny) Toyota RAV4 Lexus NX - jedzie oglądać w niedzielę Lexus LX Pozdrawiam,
  4. Witam Mam w planach zakup samochodu. Zastanawiałem się nad jakimś starszym, ale fajnym samochodem. Z tego zastanawiania się wyłonił mi się Mercedes 190 W201. Ciągle się zastanawiam jednak nad wersją silnikową. Może ktoś się zna na tych Mercedesach, albo ma takiego i mógłby napisać co nieco o silnikach, które były montowane w tym modelu. Pomogłoby mi to. Wiedziałbym czego szukać konkretnie
  5. więcej -> Toyota Avensis ze 190-konnym dieslem | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Witam posiadam Mercedesa 190 2.6 160Km i chciałbym do nie go założyć Turbo co muszę zrobić czy lepiej zakuć ? Jeśli tak to może jakaś firma celuje w około 300Km Proszę o szybką odpowiedź.
  7. Mercedes-Benz 190 i Klasa C wyznaczają trendy w technologii układów napędowych - Kamień milowy: 16-zaworowy silnik w 190 E 2.3-16 - Premiera diesla common rail pod maską C 220 CDI - Pionier napędu elektrycznego w autach osobowych Stuttgart. Mercedes-Benz 190 (typoszereg 201) odegrał kluczową rolę w rozwoju nowych jednostek spalinowych i alternatywnych układów napędowych. Tradycje te kontynuowały kolejne pokolenia Klasy C, wyposażane w wysokoprężne silniki common rail, rzędowe i widlaste motory benzynowe z różnymi typami doładowania, wreszcie w napęd hybrydowy. Wizjonerskie rozwiązania testowane w najmniejszych limuzynach Mercedes-Benz zapisały się w historii motoryzacji i dały początek technologiom stosowanym dzisiaj w modelach seryjnych. Era nowoczesnych diesli Rynkowy sukces modelu 190 to między innymi zasługa nowo opracowanych silników Diesla o czterech (OM 601) lub pięciu (OM 602) cylindrach. Każdy z nich odznaczał się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkim poziomem hałasu, a jednocześnie zapewniał wysoką moc i moment obrotowy. Turbodoładowany wariant jednostki OM 602 skutecznie zmienił wizerunek diesli jako wołów roboczych: napędzany nim Mercedes-Benz 190 D 2.5 Turbo zaprezentowany w 1986 roku rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 11,5 sekundy. Inną znamienitą cechą wysokoprężnych odmian "190" było doskonałe wyciszenie. Z tego względu nazywano je "szepczącymi dieslami". W 1997 roku nastąpił kolejny wielki przełom w dziedzinie napędów: podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował pierwszy model napędzany silnikiem z wtryskiem common rail. Jednostka OM 611 pod maską C 220 CDI wykorzystywała technologię, która zrewolucjonizowała sektor diesli, a stosowane przez niemiecką markę oznaczenie "CDI" stało się synonimem wydajnego napędu. Od 2003 roku wszystkie diesle montowane w Klasie C korzystają z wtrysku common rail. Nowa Klasa C (typoszereg 204) rozpoczęła kolejną epokę w historii diesli: pod koniec 2008 roku otrzymała silnik OM 651, łączący najnowsze osiągnięcia technologiczne, nienaganną kulturę pracy oraz wysoką moc i moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa. Później posłużył on nawet do napędu Klasy S, która stała się pierwszą luksusową limuzyną zasilaną jednostką 4-cylindrową. Aby zaakcentować pionierską rolę w dziedzinie napędów i postęp technologiczny, jaki dokonał się na przestrzeni 25 lat, inżynierowie Mercedes-Benz zamontowali OM 651 w testowym egzemplarzu "190" z 1982 roku. Motory benzynowe wyprzedzają swoje czasy "Biznes jak zwykle" - to hasło towarzyszyło początkowo benzynowym odmianom typoszeregu 201. Stosowano w nich jednostki znane z innych modeli niemieckiego producenta. Już w 1983 roku, niespełna rok po premierze „baby Benza”, pojawił się jednak przełomowy wariant 190 E 2.3-16, napędzany silnikiem M102 z 16-zaworową głowicą. Konstrukcja ta posłużyła później do dalszego rozwoju jednostek z czterema zaworami na cylinder. Od dawna należą one do technologicznego kanonu. W 1995 roku inżynierowie Mercedes-Benz przypomnieli o legendarnych silnikach z mechanicznym doładowaniem, stosowanych w modelach przedwojennych. Renesans tego rozwiązania rozpoczął się od 4-cylindrowej jednostki M111 o pojemności 2,3 litra, wprowadzonej w 1995 roku w modelu C 230 Kompressor w 1995 roku. Zastosowana technologia pozwoliła na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na paliwo – motor M111 był o około jedną piątą bardziej oszczędny od porównywalnego silnika wolnossącego. W osobnej lidze osiągów grał model C 43 AMG, zaprezentowany w 1997 roku. To pierwszy Mercedes klasy średniej zasilany jednostką V8. Moc 225 kW (306 KM) mówi sama za siebie - w języku AMG, sportowej marki Mercedes-Benz. Tradycje C 43 AMG kontynuował od 2007 roku model C 63 AMG (typoszereg 204). Jego 6,2-litrowy silnik V8 (M156) do dzisiaj może pochwalić się największą pojemnością i najwyższym momentem obrotowym w swojej klasie. Napęd elektryczny w typoszeregach 201 i 202 Najmniejsze limuzyny Mercedesa ustanawiały przełomowe trendy również w dziedzinie alternatywnych układów napędowych. W 1990 roku w Hanowerze zadebiutował samochód badawczy zbudowany na bazie "190". Jego tylne koła napędzały dwa silniki elektryczne - po jednym na koło - o mocy 16 kW (22 KM) każdy. Energia do ich zasilania pochodziła z akumulatorów niklowo-sodowych. Jedną z zalet takiego rozwiązania była ograniczona liczba i masa elementów mechanicznych. Model wytyczył ścieżkę, którą podążyły kolejne prototypy. W latach 1992-1996 na wyspie Rügen przeprowadzono badania drogowe z udziałem 60 samochodów osobowych i dostawczych. W czteroletnim eksperymencie wzięły udział również Mercedesy, w tym 10 egzemplarzy modelu 190 z napędem elektrycznym. W czasie intensywnych testów jeden z nich osiągnął imponujący roczny przebieg równy 160 tys. km. Siedem elektrycznych "190" o masie około 1400 kg każda otrzymało akumulatory sodowo-niklowo-chlorkowe, zapewniające zasięg około 110 km, oraz zróżnicowane jednostki asynchroniczne. Trzy kolejne egzemplarze wyposażono w akumulatory niklowo-kadmowe, pozwalające na jednorazowe pokonanie około 40 km. Wszystkie auta ładowano na stacjach z kolektorami słonecznymi, pozyskującymi energię w sposób przyjazny środowisku. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1993 roku zaprezentowano kolejny samochód elektryczny Mercedes-Benz - tym razem z silnikiem o mocy 35 kW (48 KM), bazujący na typoszeregu 202. Wydajne akumulatory ZEBRA umożliwiały przejechanie bez ładowania dystansu 110 km, a ich unikalna zabudowa oraz rozmiar w żaden sposób nie ograniczały przestrzeni w kabinie. Ponadto, na stoisku Mercedes-Benz pojawiły się wówczas dwa wczesne prototypy Klasy C z napędem hybrydowym: jeden z układem równoległym, a drugi z szeregowym. Oba auta pozwoliły inżynierom Mercedes-Benz na uzyskanie informacji kluczowych dla późniejszych prac nad seryjnymi modelami hybrydowymi. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  8. Mercedes-Benz Classic Rekord za rekordem: Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 na torze Nardo w 1983 roku Stuttgart - Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 był niekwestionowaną gwiazdą roku 1983. Pomiędzy 11 a 21 sierpnia model pobił kilka światowych rekordów na włoskim torze wyścigowym Nardò - w ciągu 201 godzin, 39 minut i 43 sekund pokonał dystans 50 tys. km. Po drodze ustanowił jeszcze dwa światowe rekordy na dystansie 25 tys. km oraz 25 tys. mil i uzyskał dziewięć najlepszych wyników w swojej klasie. Łącznie na tor Nardò wyjechały trzy egzemplarze nowej, sportowej wersji Mercedesa 190 (typoszereg W 201). Ich specyfikacja techniczna praktycznie nie różniła się od seryjnej, co tylko potwierdziło imponującą niezawodność samochodu. Oficjalny 190 E 2.3-16 debiut nastąpił cztery tygodnie później, podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Rekordowe osiągnięcie w przededniu premiery Mimo że „190” musiały zmagać się z temperaturą powietrza sięgającą 40 stopni Celsjusza, nie przeszkodziło im to w ustanowieniu trzech rekordów świata - na dystansie 25 tys. km, 25 tys. mil oraz 50 tys. km, a także dziewięciu innych międzynarodowych rekordów w kategorii A (samochody) w grupie I (silniki benzynowe) w klasie pojemnościowej 2000-3000 ccm. Przez dziewięć dni nowe, 2,3-litrowe silniki benzynowe pod maskami „190” pracowały jak w przysłowiowym zegarku. Moc 185 KM (136 kW) w połączeniu z modyfikacjami aerodynamicznymi wystarczyła, by samochody mogły rozwinąć prędkość około 250 km/h. Biorąc pod uwagę, że jednostki niemal ciągle utrzymywały obroty na poziomie 6000 obr./min, zużycie paliwa nieznacznie przekraczające 22 l/100 km można uznać za całkiem rozsądne. Egzemplarze fabryczne z nieznacznymi modyfikacjami Podczas gdy 4-cylindrowy silnik M 102 z dwoma wałkami rozrządu i czterema zaworami na cylinder był przeznaczony do produkcji seryjnej, jego system zasilania i zapłon zostały dostosowane do szczególnych warunków pracy - długotrwałej jazdy pod wysokim obciążeniem. Z wersji produkcyjnej pochodziły sprzęgło, 5-biegowa skrzynia manualna oraz chłodnica. Ze względu na wystarczający przepływ powietrza przy wysokich prędkościach zdemontowano jednak wentylator i zainstalowano częściowo sterowaną przez kierowcę żaluzję. Zapewniała ona właściwą temperaturę eksploatacyjną podczas chłodniejszych nocy, a przy okazji ograniczała opór aerodynamiczny. Grill zasłonięto łatwym do zdemontowania ekranem, zapobiegającym blokowaniu się kanałów powietrznych, natomiast plastikowe nakładki przednich lamp chroniły je przed gromadzeniem się pozostałości owadów oraz uszkodzeniami. Ponieważ jazda po pochyłym, kołowym torze nie generowała niemal żadnych sił poprzecznych, zrezygnowano z montażu wspomagania kierownicy. Poza analizą trwałości materiałów grupa badawcza z ówczesnego koncernu Daimler-Benz AG wykorzystała długodystansowe przejazdy do przeprowadzenia testów z dziedziny psychologii ruchu drogowego. Po raz pierwszy możliwe było dokonanie pomiarów zmęczenia kierowców w ściśle określonych warunkach, a tym samym - uzyskanie miarodajnych wyników. Trzy egzemplarze "190" zaopatrzone były w nadajniki radiowe, niezależnie od oficjalnych pomiarów dostarczające informacje na temat liczby pokonanych okrążeń, przebytego dystansu i średniej prędkości. W celu bezbłędnej identyfikacji oraz zapewnienia dokładności analiz auta wyposażono ponadto w różnego koloru oświetlenie ostrzegawcze. Zespół kierowców i załoga Mercedes-Benz nie pierwszy raz gościli na mierzącym 12,6 km torze Nardò. To tutaj wszystkie nowe modele przechodziły wymagające testy przedprodukcyjne. W latach 1976-1979 roku napędzane jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi egzemplarze modelu C 111 pobiły na Nardo dwa światowe i dziesięć długodystansowych rekordów. Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, 1983-1988 Silnik: 4-cylindrowy, benzynowy, 4 zawory na cylinder Pojemność: 2299 ccm Moc maks.: 185 KM (136 kW) Prędkość maksymalna: 230 km/h (ECE), od września 1985 r.: 225 km/h (220 km/h z katalizatorem) Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,5 s (ECE), od września 1985 r.: 8,2 s (8,5 s z katalizatorem) Czy wiesz, że... Do 3 listopada br. w Muzeum Mercedes-Benz w Stuttgarcie trwa specjalna wystawa poświęcona Klasie S. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  9. BAC Mono Grid 2 Edition - gra za 190 000 dolarw z autem w gratisie Przyznam, że ciekawa promocja, ale mając takie auto, wolałbym zostawić grę w domu, a samemu wybrać się na tor
  10. [h=1]MERCEDES 190 2.0D COLD START -11°C[/h]
  11. więcej -> Hyundai i10 kosztuje tylko 25 190 zł | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. http://www.autokrata.pl/lod/3190/nissan_gt-r_sprzedaje_sie_jak_cieple_buleczki/
  13. Poszukiwania mercedesa 190 http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/szukamy-mercedesa-190d,1037043?source=rss
  14. Super bryka - chevelle amerykański tuning <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" FlashVars="video=ae4606aa-1904-4ad3-8cfd-9a0c001b6612" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="428" height="352" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed> This is my chevelle after I finished it...
  15. 1200 HP DYNO !!! <embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" FlashVars="video=23d12165-3235-4190-a3f4-99f00141492b" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="428" height="352" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></embed>
  16. http://moto.wp.pl/kat,73754,wid,8871901,wiadomosc.html
  17. Lotus Elise 190 <object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="428" height="352" id="vidiac" align="middle"><param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" /><param name="movie" value="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="bgcolor" value="#ffffff" /><param name="flashvars" value="video=d4ec9a04-1056-4951-90af-99c3004e4e13"><embed src="http://videos.streetfire.net/vidiac.swf" width="428" height="352" align="middle" quality="high" bgcolor="#ffffff" name="vidiac" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" flashvars="video=d4ec9a04-1056-4951-90af-99c3004e4e13" /></object>
  18. http://video.google.com/videoplay?docid=608595115079109855&hl=pl http://video.google.com/videoplay?docid=-9198190675265843802&hl=pl
  19. Naprawdę się zdenerwował... <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=40TwQGrGOE&wrzuta_flv=http://carlovinmr.wrzuta.pl/vid/file/40TwQGrGOE/naprawde_sie_zdenerwowal...&wrzuta_mini=http://c16.wrzuta.pl/wm17840/f30191b7001906f846a4b4b4/Naprawde%20si%C4%99%20zdenerwowa%C5%82...&wrzuta_name=Naprawde%20si%C4%99%20zdenerwowa%C5%82...&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  20. <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=yBEeo6l3a6s"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=yBEeo6l3a6s" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  21. Szalony tir <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=1hDvgPNNgT&wrzuta_flv=http://pchelka20.wrzuta.pl/vid/file/1hDvgPNNgT/szalony_tir&wrzuta_mini=http://c.wrzuta.pl/wm788/afb5d846002361904528c943/szalony%20tir&wrzuta_name=szalony%20tir&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  22. Lamborghini LP640 Podziękowania dla Turbo :-> <embed style="width:400px; height:326px;" id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=6190626572254022267&hl=pl" flashvars=""> </embed>
×