Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '126p' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 21 wyników

  1. Fiat 126p Fiat 126 - samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech od 1972 do 1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p). Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcśFiat Cinquecento. Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza - maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997 rok) jego oficjalnśnazwą. Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej - 1 152 325 szt., a w Tychach - 2 166 349 sztuk. Fiat 126p Bis to najbardziej zmieniona, produkowana seryjnie wersja Malucha. Jesieniś1987 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie odbyła się oficjalna prezentacja samochodu 126 Bis (robocza nazwa: "Fiat 126p restyling"). Zmianami (800) objęto niemal wszystkie zespoły, a ich opracowanie było w dużej mierze dziełem Polaków. Zmienione nadwozie typu hatchback zachowało dotychczasowe wymiary. Trzecie drzwi ułatwiały dostęp do bagażnika za tylnym siedzeniem, wygospodarowanego dzięki poziomemu układowi cylindrów silnika. Tylna szyba o zwiększonej wysokości poprawiała widoczność do tyłu. Powiększono boczne wloty powietrza, wlot powietrza do wnętrza umieszczono pod szybśprzednią. Na koła nałożono nowe duże kołpaki malowane srebrnym lakierem. Fiat 126 Bis miał bagażnik przedni o pojemności 55 dm3 oraz tylny o pojemności 110 dm3, która po wyjęciu półki tylnej i złożeniu oparcia kanapy wzrastała do 480 dm3. Zmniejszenie przedniego bagażnika wynikało z umieszczenia w nim nagrzewnicy, włączonej w obieg cieczy chłodzącej silnik. Bis dostał nowy silnik 126 A2.000. Kadłub silnika, głowica oraz miska olejowa zostały odlane ze stopu lekkiego. W kadłubie osadzono suche tuleje cylindrowe z żeliwa. Tłoki o średnicy zwiększonej do 80 mm wyposażono w stalowe wkładki stabilizujące. Objętość skokowa wzrosła do 703 cm3, a stopień sprężania do 8,6. Skorygowano także wymiary i kształt krzywek wałka rozrządu i zaworów dolotowych. W układzie zasilania zastosowano opadowy gaźnik dwuprzelotowy z mechanicznym otwieraniem przepustnicy drugiego przelotu i pompkśprzyspieszającą. Filtr powietrza został wyposażony w papierowy wkład typu panelowego oraz dwa przewody zasysające; jeden dla powietrza zimnego, drugi dla ciepłego (eksploatacja zimą). Bezrozdzielaczowy aparat zapłonowy otrzymał podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. W układzie smarowania wprowadzono nowśpompę oleju z kołami zębatymi o wewnętrznym uzębieniu. Silnik chłodzony był cieczą, a chłodnicę wraz z dwubiegowym elektrowentylatorem umieszczono przy lewej ścianie komory silnikowej. Pompa cieczy chłodzącej została zabudowana w misce olejowej, a napędzana była od wałka rozrządu przez wałek pośredni. Zastosowano alternator o zwiększonej mocy z elektronicznym regulatorem. Silnik osiągał moc maksymalna 18,5 kW przy 4600 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 47 Nm przy 2500 obr./min. Zmieniona tarcza sprzęgła miała w tej wersji silnika średnicę 160 mm oraz tłumik drgań skrętnych. Zmniejszono przełożenie przekładni głównej na 4,333 (39/9). W zawieszeniu przednich i tylnych kół poprawiono charakterystykę elementów sprężystych i amortyzatorów. Samochód wyposażono w obręcze kół o średnicy 13-cali oraz opony bezdętkowe o wymiarach 135/70 SR 13. W miejsce stosowanej dotychczas ślimakowej przekładni kierowniczej wprowadzono przekładnię zębatkowśz samoczynnśregulacjśluzu międzyzębnego. Modernizacja samochodu spowodowała wzrost jego masy do 645 kg, ale mimo to poprawiła się dynamika i zmniejszyło zużycie paliwa. Prędkość maksymalna 126 Bis wynosiła 110 km/h, a średnie zużycie paliwa (w teście ECE) 5,5 dm3/100 km, o ponad 1 litr mniej niż wersji podstawowej. Samochód 126 Bis produkował zakład FSM w Tychach do 1991 r., do chwili uruchomienia produkcji Cinquecento. W podstawowym modelu 126 FL stosowano okresowo niektóre rozwiązania z modelu Bis, np. zębatkowśprzekładnię kierowniczśi większe koła. Modele prototypowe Do produkcji nie wszedł ani Bombel, ani kombi, ani tym bardziej "maluch" z przednim napędem. W 28-letniej historii Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Samochodów Małolitrażowych w Bielsku było wiele interesujących pomysłów, lecz w większości nie wyszły one poza fazę prototypu. Fiat 126 BOMBEL W 1974 roku w Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych opracowano nadwozie samochodu dostawczego. W tym modelu odcięto część dachu wraz z tylnymi słupkami, a w to miejsce wstawiono bąbelkowatśnadbudówkę. Bombel był samochodem dwuosobowym o ładowności 150 kg. Mimo umieszczenia z tyłu samochodu zespołu napędowego uzyskano przestrzeń ładunkowśo objętości około 1 m3. Miała ona dwa poziomy, górny o płaskiej powierzchni dostępny przez tylne drzwi i dolny, który tworzyła wnęka za przednimi fotelami. Istniała możliwość łatwego zamontowania kanapy tylnej z PF 126p po usunięciu siatki i półki górnego poziomu. Wykonano również wersję tego pojazdu z dodatkowymi oknami bocznymi w laminatowej nadbudowie. Nigdy nie podjęto produkcji seryjnej. Fiat 126 LONG W rok po Bomblu w Ośrodku Badawczo Rozwojowym wykonano "malucha" wydłużonego, czyli Long. Samochód miał o 10 cm większy rozstaw osi, a tym samym i więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie. Był nieco cięższy od zwykłego 126p, więc moc silnika podniesiono do 19 kW. Fiat 126 KOMBI W 1975 roku konstruktorzy z Bielska przystąpili do prac nad "maluchem" kombi. Powiększono rozstaw osi o 10 cm i zwis tylny o 7 cm. Aby uzyskać płaskśpodłogę z tyłu, przebudowie uległ cały przedział silnikowy. Jednostka napędowa o pojemności powiększonej do 652 cm3 została przystosowana do pracy w układzie poziomym, do czego potrzebna była dmuchawa. W efekcie bagażnik miał 1 m3 pojemności pod dach, a tylna kanapa była składana. W Polsce sśjeszcze 3 takie pojazdy "na chodzie". W roku 1975 włoscy konstruktorzy zaprojektowali model 126 w wersji combi, po dwóch latach produkcji modelu podstawowego zdecydowano o próbach wprowadzenia do produkcji dłuższej wersji zwanej "Giardiniera". Miała to być kontynuacja zamysłu realizowanego przez Fiata w modelu 500 Giardiniera (kombi), zaprezentowanego pierwszy raz w roku 1968, sprzedawanego również pod markśAutobianchi. W przypadku modelu 126 Combi zdecydowano o zastosowaniu synchronizacji wszystkich biegów, choć przewidywano pozostawienie silnika o poj. 600 cm3 i mocy 23 KM. Do produkcji seryjnej nie doszło ze względu na wprowadzenie do oferty Fiata modelu 128 Combi. Zdjęcia Fiata 126 Giardiniera można zobaczyć w czasopiśmie QUATTRORUOTE, tam jednak widoczny jest wczesny model, wyposażony w felgi i hamulce starego typu. Fotografie zaprezentowane obok, zostały wykonane w roku 1980, a samochód na nich widoczny posiada już zmodernizowany układ hamulcowy. Fiat 126 "RYJEK" Najpoważniejsze zmiany zaproponowano w projekcie nazwanym, z powodu nieproporcjonalnie wydłużonej maski, "ryjkiem". Do prac przystąpiono w 1977 roku. Powodem było to, że silnik z tyłu utrudniał projektowanie nowych odmian. Maluch z przednim napędem został wydłużony łącznie o 19 cm. Silnik o pojemności 650 cm3 był umieszczony przed przedniśosiśi chłodzony powietrzem, tłoczonym przez osiowśdmuchawę. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPherson i pojedyncze wahacze, hamulce były tarczowe. Zbudowano kilka prototypów z silnikiem z przodu. W ostatnim dostęp do bagażnika (ok. 200-litrowego) umożliwiały trzecie drzwi, a dach z tyłu został podniesiony. Fiat 126 LPT Skrót LPT oznaczał "Lekki Pojazd Terenowy". Ta odmiana Malucha powstała do zastosowań wojskowych, istniała też wersja na gąsienicach. Wyprodukowano zaledwie kilkadziesiąt sztuk[potrzebne źródło]. Prototyp powstał w Koszalinie i został sprzedany w roku 1992 do Dretynka koło Miastka woj. pomorskie. Pojazd ten miał elektrycznśblokadę na środkowśi tylnśoś. Wersja "Amfibia" posiadała śrubę do pływania. Napęd na śrubę można było podłączyć tylko poprzez środkowśoś. Nadwozie wykonane było z włókna szklanego. W oplandekowanym dachu znajdowały się szyby z pleksi. Miał trzy wycieraczki. ¦rodkowa oś nie posiadała zawieszenia. Przez to pojazd ten mógł się zawieszać na środkowej osi. Za przeniesienie napędu na osie odpowiadał łańcuch. Pojazd ten posiadał dwie skrzynie biegów, pierwsza jak w oryginale. Druga zaś odwrócona, napędzała dwie osie i poprzez tę redukcję pojazd pokonywał strome wzniesienia. Hamulec ręczny hamował tylko środkowśoś. Był siedmiomiejscowy - kierowca plus dwie poprzeczne ławki po trzy miejsca każda. Fiat 126 DIESEL Najbliższy realizacji był pomysł wstawienia do malucha silnika wysokoprężnego. W tym przypadku prowadzono już nawet analizy technologiczne. Idea zrodziła się w początku lat 80., w epoce kartek na benzynę. W grę wchodziły dwa przemysłowe silniki japońskiej firmy Kubota, chłodzone cieczą: trzy- i czterocylindrowy. Ostatecznie wybrano jednostkę większą. Z pojemności 800 cm3 osiągała ona moc 24 KM. Samochód z niśstał się nie tylko bardziej dynamiczny, ale i bardziej komfortowy ze względu na mniejsze drgania silnika. Mimo zaawansowania prac nie doszło do seryjnej produkcji, ponieważ japoński jen zaczął gwałtownie zwyżkować i całe przedsięwzięcie przestało mieć ekonomiczny sens. Fiat 126 el CABRIO (BOSMAL el Cabrio) Najmłodszym prototypem (który wkrótce po powstaniu przeszedł do historii i stał się muzealnym eksponatem) jest Fiat 126 el w wersji kabriolet. OBR już wcześniej wykonywał auta bez dachu (na bazie wersji FL, produkowany od 1991 do 1995 r., dopuszczony do ruchu, wyprodukowano 500 sztuk), więc gdy Fiat zaczął produkcję modelu el, przygotowano też nowy kabriolet. W Unii Europejskiej zaczęły jednak obowiązywać zaostrzone normy hałasu, których ten samochód nie mógł już spełnić. Fiat 126p NP (Traction Avant) W 1977 roku postanowiono opracować Fiata 126p z przednim napędem przy założeniu maksymalnego wykorzystania elementów dotychczas produkowanego modelu. Przeniesienie do przodu układu napędowego spowodowało konieczność wydłużenia przedniej części pojazdu. W grudniu 1978 roku ukończono budowę pierwszego egzemplarza samochodu PF 126p NP. Silnik umieszczony został wzdłużnie przed osiśkół przednich. Osiągał on moc 19,1 kW (25,5 KM) przy 4800 obr/min. Przednie koła pojazdu zawieszone były niezależnie na zwrotnicach kolumnowych typu MacPherson. W tylnym zawieszeniu zmieniono jedynie charakterystykę sprężyn i amortyzatorów teleskopowych. Zastosowano nowśprzekładnię kierowniczśoraz hamulce tarczowe przy kołach przednich. Pierwszy prototyp miał nadwozie dwudrzwiowe ze zmienionśczęściśprzednią. W tylnej części powstała przestrzeń bagażowa o objętości ok. 200 dm3. Wykonano też prototyp samochodu o nadwoziu trzydrzwiowym i składanej kanapie tylnej. Wyprodukowano zaledwie kilka prototypów, z których każdy różnił się od poprzednika, nie było dwóch identycznych egzemplarzy. Jeden z nich, w idealnym stanie, znajduje się w białostockim Muzeum Motoryzacji i Techniki.
  2. witam jechałem sobie maluchem i odłączała mi się klema :blue: maluch stracił moc i zgasł a potem już nie było iskry jak myślicie co mogło się zepsuć mam miernik tylko nie za bardzo wiem jak sprawdzać rocznik maluch 2000 na module zapłonu przekaźniku nie ma nigdzie przejścia nie wiem czy to może być przez to ??
  3. Wheeler Dealers S02E05 Poland 126p https://www.youtube.com/watch?v=0_mC7pD6qWU
  4. Fiat 126p - wciąż kultowy, wciąż poszukiwany Popularność Fiata 126p nie przemija. W latach siedemdziesiątych, przy średnich miesięcznych zarobkach na poziomie ponad trzech tysięcy złotych, trzeba było za niego zapłacić około 69 tysięcy. Sprawdziliśmy, ile teraz warte są Maluchy. Minęło 41 lat odkąd w Bielsku-Białej ruszyła linia produkcyjna Fiata 126p. „Maluch” stał się bezapelacyjnie kultowym samochodem, i to nie tylko na polskim rynku. Produkcja modelu 126p, który był następcą Fiata 500 rozpoczęła się w bielskiej fabryce w lipcu 1973 roku. Pierwsza seria objęła 200 egzemplarzy. Miesiąc wcześniej odbyła się jego prezentacja na Placu Defilad w Warszawie. Dwa lata później do Bielska – Białej dołączyły zakłady w Tychach. Koszt zakupu tego malutkiego samochodu w tamtych czasach był bardzo wysoki. Przy średnich miesięcznych zarobkach na poziomie ponad trzech tysięcy złotych, trzeba było za niego zapłacić około 69 tysięcy. W pierwszym roku produkcji z polskich taśm produkcyjnych zjechało łącznie 1500 egzemplarzy. Rok później było ich już ponad 10 tysięcy. W 1980 roku montaż osiągnął liczbę 214 432 sztuk. Później wahała się ona, aby od 1990 (154 077) roku sukcesywnie spadać (28444 w 1999 roku). W 2000 roku, który był finalnym dla produkcji „Malucha” powstało 12 400 sztuk. Ostatni żółty egzemplarzy zjechał z taśmy produkcyjnej 22 września 2000 roku. Obecnie znajduje się w muzeum Fiata w Turynie. Łącznie w Polsce wyprodukowano ponad 3,3 miliona sztuk. 1,3 miliona powstało również we Włoszech. „Maluch” doczekał się wielu mniej lub bardziej oficjalnych przeróbek. Wersja „bis” zawierała aż 800 modyfikacji. Charakteryzowała się też trzecimi, tylnymi drzwiami, dzięki czemu posiadał nadwozie typu hatchback i przestrzeń bagażową z tyłu pojazdu. Fiat 126 „Bombel” w miejscu tylnej kanapy miał zamontowaną zabudowę, która miała służyć celom ładunkowym. Nie trudno się domyślić, że jej przestrzeń nie była zbyt duża, co spowodowało, że nie trafił on do seryjnej produkcji. W podobnych zamiarach stworzono wersje „long” i „combi” jednak z analogicznych przyczyn nie zdobyły popularności. Na bazie „Malucha” próbowano również wdrożyć produkcję trójosiowego lekkiego pojazdu terenowego na potrzeby wojska. Po wyprodukowaniu kilkunastu egzemplarzy również i ten projekt zarzucono. Często używano „Malucha” jako pług śnieżny. Na poznańskich ulicach można również spotkać np. wersję „wojskową” –w maskujących barwach, siatce oraz ze zderzakiem wzorowanym na australijskich pociągach drogowych. Pomimo postępującego spadku popularności i znacznie przestarzałej konstrukcji, kupno Fiata 126p w dalszym ciągu nie powinno stanowić problemu. W serwisie otoMoto sprzedawcy oferują obecnie 226 „Maluchów” (wrzesień 2014). W 2014 roku co miesiąc pojawia się średnio 150 ofert sprzedaży tego samochodu. Ceny zaczynają się już od…450 złotych. Najwięcej egzemplarzy mieści się w przedziale do 4-5 tysięcy złotych. Nie brakuje również droższych sztuk, za które trzeba zapłacić 10-25 tysięcy złotych. Najdroższy z oferowanych „Maluchów” w limitowanej wersji Giannini sprzedawca wycenia na 35 tysięcy złotych. Najczęściej mają one przebiegi ok. 70 tysięcy kilometrów. Najpopularniejsze roczniki to 1998-2000 (31%), a kolory to czerwony (33 %) i zielony (25%). Znacznie trudniej o niebieskiego i białego Malucha (9%). Po zakończeniu produkcji, kiedy podaż na rynku ciągle spada, ceny za egzemplarze w dobrym stanie sukcesywnie rosną. Ilość wyszukań w otoMoto również świadczy o tym, że pamięć o modelu 126p nie ginie. Taki stan rzeczy nie dziwi Marcina Szturmę, Dyrektora Działu Handlowego otoMoto.pl: - W okresie od stycznia do lipca 2014 łącznie wyszukiwano go ponad 650 tysięcy razy. Największym zainteresowaniem „Maluch” cieszył się w czerwcu – łącznie prawie 140 tysięcy zapytań. Bazując na statystykach otoMoto okazuje się, że to nie kolekcjonerskie egzemplarze w idealnym stanie zyskują szczególną przychylność użytkowników. Znacznie częściej przeglądano bowiem oferty, gdzie cena była niższa niż 8 tysięcy złotych. Nie miał znaczenia w tym przypadku rocznik czy kolor. Zespół Big Cyc śpiewał: „W Polsce każdy miał Malucha i na niego mocno chuchał” Z pewnością większość z nas może powiedzieć śmiało sentymentalne „miałem kiedyś takiego”. Z tej samej piosenki pochodzi wers: „Mały Fiat przetrwa jeszcze tysiąc lat”. Nawet jeśli mu się to nie uda to szczerze życzymy – oby jak najdłużej. Źródło: otoMoto
  5. Fiat 126p

    Witam. Przedstawiam moje najnowsze dzieło. Jest to maluszek na chromowanych zderzakach i felgach "cytrynkach". czas - 9 godzin Materiały - ołówki Kooh i noor 8b-2h Format - A4 Tym razem bardziej przyłożyłem się do estetyki. Mam nadzieję że Wam się spodoba.
  6. Fiat 126p FL

    Fiat 126p FL z 1991 r. autor: mati220 Fiat 126p z roku 1991 tzw. "FL". Czas pracy ok. 6-8h. Ołówki: 8b-2h. Format A4. Zostawiam wam do krytykowania https://lh6.googleusercontent.com/-bX_Rbg_rlSU/U8KBO_pYphI/AAAAAAAABSo/tIoAclzQ9qQ/w1194-h853-no/skanuj0024.jpg
  7. Rafał Ginalski - Fiat 126p - III Dębicka Motoorkiestra
  8. Fiat 126p w Ameryce 13. Spotkanie z Polonią.
  9. Fiat 126P w Ameryce 8. How small is it?
  10. Bagged 126p wireless control
  11. Fiat 126p - przygoda
  12. [h=1]Ciekawostki 58. Fiat 126p w Ameryce i spotkania z przyrodą.[/h]
  13. [h=1]Fiat 126P w Ameryce 9. Nowa rejestracja.[/h]
  14. Fiat 126p

    Siemano! Kilka dni temu skończyłem go rysować. Przyznam że rzadko odwiedzam FS.com ale pan Kamil T. przypomniał mi żeby go tu wrzucić Ołówki to tam pominę Czas pracy jakieś 6-7h Format A4 Proszę o obiektywną opinię
  15. Fiat 126p Maluch - 40 lat minęło! 6 czerwca 1973 roku zmontowano w zakładach dawnej Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej pierwsze egzemplarze Fiata 126p, z oryginalnych włoskich części, gdyż wcześniej, od 1972 roku w zakładach Fiata w Cassino, trwała już jego seryjna produkcja. W październiku 1972 roku odbyła się premiera międzynarodowa modelu 126 na Salonie Samochodowym w Turynie, a niedługo później mogliśmy go zobaczyć także na warszawskim Placu Defilad. 22 lipca 1973 roku uruchomiono seryjną produkcję Fiata 126p, najpierw w zakładzie dawnej FSM w Bielsku-Białej, a od września 1975 roku także w zakładzie w Tychach. Przez wiele lat Fiat 126p był najczęściej spotykanym samochodem na polskich drogach, a wszystko rozpoczęło się od kontraktu „O współpracy przemysłowej i licencyjnej na samochód małolitrażowy 126” podpisanego z Fiatem 29 października 1971 roku. Zgodnie z zapisami w kontrakcie, Fiat 126p to samochód z tylnym napędem, 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 594 ccm, maksymalnej mocy 23 KM, samonośnym, czteroosobowym i dwudrzwiowym nadwoziem typu Berlina. Wielokrotnie miał się w późniejszych latach zmieniać, lecz jego “sylwetka” pozostała do końca jednym z najbardziej charakterystycznych elementów polskiego krajobrazu. Zawarty kontarkt z Fiatem uruchomił w Polsce całą lawinę przedsięwzięć, w które zaangażowano bez mała wszystkie urzędy centralne i ministerstwa. Wraz z zakupem licencji na produkcję nowego samochodu – kooperanci dawnej FSM otrzymali także “know-how” na produkcję detali z materiałów do licencyjnego samochodu, które dotychczas nie produkowało się w Polsce. W ten sposób także polska gospodarka otrzymała dostęp do nowoczesnej na ówczesne czasy technologii wytwarzania; zwłaszcza dotyczyło to przemysłu metalurgicznego, chemicznego i elektrotechnicznego. I co było bardzo istotne w kontrakcie z Fiatem - zakup licencji został spłacony m.in. silnikami i skrzyniami biegów produkowanymi w dawnej FSM do Fiatów 126 wytwarzanych we Włoszech i na części zamienne, a nie dewizami. Pierwsza cena samochodu została ustalona na poziomie ówczesnych 69 tysięcy złotych, co równało się wtedy mniej wiecej 20 średnim pensjom. Na gieładach płacono za niego....110 tysięcy złotych. Wg opublikowanego w 1976 roku rankingu w niemieckiej gazecie Auto Motor und Sport ( RFN ) – Fiat 126 był wówczas najtańszym w zakupie i ekspoloatacji samochodem w Europie w klasie aut małych. Nasz Maluch, obiekt wielu złośliwych żartów i gorących pragnień, był produkowany w Polsce ponad 25 lat (we Włoszech zakończono jego produkcję w 1980 roku). 22 września 2000 roku, dokładnie w samo południe, z linii produkcyjnej bielskiego zakładu Fiat Auto Poland zjechał ostatni Fiat 126 Maluch z limitowanej serii 1 000 sztuk o nazwie „Happy End” w kolorze żółtym. Samochód ten trafił do Muzeum Fiata w Turynie, a jeden z ostatnich egzemplarzy także do Muzeum Techniki w Warszawie. W sumie w latach 1973-2000 w zakładach w Bielsku-Białej i Tychach wyprodukowano 3 318 674 szt. Fiatów 126. Z tego na eksport w latach 1975-1992 trafiło 897 316 tych samochodów. We Włoszech w latach 1972-1980 wyprodukowano 1 352 912 Fiatów 126. Maluchami jeździli mieszkańcy wielu krajów, prawie na wszystkich kontynentach świata. W latach 1985-1989 wyeksportowano np. do Chin ponad 23 tysięcy Maluchów, które w wielu chińskich miastach eksploatowane były jako..... taksówki. Tylko w samym mieście Wengzhou było 5 tysiecy takich taksówek. Ale to nie koniec zamorskich “wojaży” - w 1988 roku Maluchy popłynęły na podbój Australii i na Kubę (14 tysięcy). Konstruktorzy dawnego OBR SM FSM wprowadzili także zmiany konstrukcyjne w Fiacie 126p, które pozwoliły wielu polskim kierowcom rajdowym startować w imprezach krajowych (rangi mistrzostw polski) i zagranicznych m.in (Akropol w Grecji, Złote Piaski w Bułgarii). Fabryczny team tworzyły wówczas dwie załogi: Andrzej Lubiak najpierw z Markiem Szczepaniakiem, a nastepnie z Maciejem Wisławskim oraz Wiesław Cygan z Jackiem Jurzakiem. W dawnym zespole fabrycznym startowali też Janusz Szerla z Krzysztofem Janarkiem, a także Robert Kępa z Adamem Mazurkiem. Zawodnicy jeżdżący sportowymi małymi Fiatami 126p byli mile zaskoczeni, że samochody te sprawowały się nadzwyczaj dobrze. Niezawodność tę potwierdził też Sobiesław Zasada z Longinem Bielakiem, którzy w 1975 roku testowałi go zimą na trasie dojazdowej Warszawa-Monaco (tzw. odcinek dojazdowy Rajdu Monte Carlo). I tak, po 40 latach od początku i 13 latach po zakończeniu produkcji Fiata 126 p, Maluchy stają się, tak jak przed laty, obiektami pożądania pasjonatów klasyki, kolekcjonerów i ...zainteresowania mediów, o czym świadczy chociażby ostatnia historia z odnalezionym fabrycznie nowym Maluchem z 1979 r. Źródło: Fiat Auto Poland
  16. Fiat 126p

    Fiat 126p autor: mati220 Wydaje mi się że już trochę lepiej, ale pozostawiam do skomentowania http://img708.imageshack.us/img708/8092/skanuj0010a.jpg
  17. Fiat 126p

    Fiat 126p autor: mati220 Perspektywa nie wyszła. do skrytykowania http://img849.imageshack.us/img849/4418/p12061212170001.jpg
  18. Siemka ! Dawno mnie tu nie było... ale dziś sprzątając znalazłem moją starą walizeczkę modelarską z farbkami itp, więc czemu by nie skorzystać Na pierwszy ogień idzie dosyć mały malczan z welly. Jakie są plany : - Nowe felgi ( zrobione ) - Numer startowy na masce ( już jest ) - pasy szelkowe - trochę zmian we wnętrzu - klatka ( z czego zrobić ? ) i w sumie nie wiem co jeszcze ... podpowiedzcie, auto ma wyglądać jak przygotowane do rajdów kjs. Fotki : Przednie felgi chyba pomaluję na biało Co o tym sądzicie ? Pozdrawiam
  19. Śliczny mandarynkowy Maluszek , jak on się może nie podobać Ładnie zrobiony silnik Więcej info o powstaniu projektu --> nie krzycz - bo jad naglebie.pl :: Zobacz temat - mandarynek'83 fiat 126p
  20. Cześć Od jakiegoś czasu planuję kompletną budowę Fiata 126p, począwszy od wnętrza poprzez karoserię, skończywszy na silniku. Teraz moje pytanie, jaką proponujecie skalę? Myślałem nad 1:18 ale do tego trzeba naprawdę pięknie odwzorować detale. Która wydaje się wam lepsza 1:24 czy 1:18? Planuję model z 1972 roku, ten z pierwszych total oryginał. Z tego co się orientuję to jest tylko model 1:24 albo 1:25 Fiata z Polistil-Politoys, ma wszystko otwierane i jest metalowy, ale bardzo o niego ciężko bo chciałem go nabyć. Czy był jakiś śmiałek który próbował budowę kaszlaka w tej skali? Można prosić o jakieś linki z relacji z budowy? Proszę tylko o poważne i konkretne odpowiedzi. Dziękuję i pozdrawiam A jeżeli można prosić o linki do modeli które powstawały od zera to też bardzo byłbym wdzięczny:)
  21. Fiat 126p 'Rat' (PL)

    więcej --> http://www.tuning.v10.pl/Fiat,126p,w,stylu,Rat,piekny,gruchot,64694.html
×