Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów '000' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 116 wyników

  1. Witam, szukam auta miejskiego z małym silnikiem, ekonomicznym, służącym do jazdy miejskiej. Myślałem nad: Skodą Fabią, Mazdą 2 lub 3, Grande Punto lub ewentualnie jakiś inny co myślicie, poradzicie ? Przede wszystkim auto ekonomiczne - w miarę młode ekonomiczne i niezawodne do 18.000 zl
  2. Cześć! Zarejestrowałem się na to forum aby poznać zdanie bardziej obytych w temacie niż ja. Jako, że na prawo jazdy zacząłem już wyczekiwać, postanowiłem, że rozejrzę się za jakimś samochodem dla 3 osobowej rodziny. Oczywiście są pewne uwarunkowania i wydaje mi się, że będą one przede wszystkim pomocne. Granica cenowa: do 14 tyś zł. Tak jak napisałem w temacie samochód będzie używany w celu dokonywania jakichś zakupów czy króciutkich wyjazdów do rodziny oraz przede wszystkim (główny cel) aby wyjechać sobie dwa razy w roku na wakacje ,,po Polsce") +Typ nadwozia: Hatchback +Liczba drzwi: pięć +Skrzynia: manualna +Rocznik: od 2003 wzwyż +Paliwo: wyłącznie benzyna (boje się dieselów, za dużo opowieści, że jak zaniedbam to będzie to +słono kosztowało) +Silnik: Jak najoszczędniejszy przy jednoczesnym zachowaniu kopa. Sądzę że między 1.4-1.6 +w miarę bezawaryjny +tanie i łatwo dostępne części +odnośnie wyposażenia: musowo klimatyzacja, elektryczne szyby i radio CD +w miarę pojemny bagażnik. Czyli nie taki jak w Skodzie Fabia czy ,,Pandozaurze" Jakie samochody brałem pod uwagę? Rozglądając się za bryczkami brałem pod uwagę przede wszystkim: Hondę Civic VII (2003 r.) oraz Opla Astrę II (rocznik 2005-2006) Ponadto zastanawiałem się nad Mazdą 323F (2003), Nissanem Almerą (2004) oraz Fiatem Grande Punto (2006). Serdeczne dzięki za poświęcony czas i pozdrawiam!
  3. Mercedes-Benz GLE Coupe od 321 000 zł Warszawa. W polskich salonach Mercedes-Benz debiutuje nowy model GLE Coupe, łączący funkcjonalność SUV-a ze sportową linią i dynamiką aut coupe. Ceny bazowej wersji GLE 350 d z 3-litrowym turbodieslem V6 o mocy 258 KM, 9-biegową przekładnią automatyczną 9G-TRONIC oraz stałym napędem na obie osie 4MATIC rozpoczynają się od 321 000 zł. GLE Coupe (typoszereg C 292) łączy dwie klasy pojazdów. Sportowa sylwetka coupe, z łagodnie opadającą linią dachu oraz bocznymi szybami pozbawionymi ramek, miesza się tu z typową dla SUV-ów funkcjonalnością. W kabinie GLE Coupe może podróżować 5 osób, a jego bagażnik – największy w segmencie – ma pojemność od 650 do 1720 litrów. Mimo podobieństwa do SUV-a – większego prześwitu, wyższej pozycji za kierownicą oraz lepszej widoczności – GLE Coupé sprawia wrażenie pojazdu niżej zawieszonego i prowadzi się z precyzją godną sportowych maszyn. Jego charakter można dopasować do osobistych preferencji: standardowe wyposażenie modelu obejmuje układ trybów jazdy DYNAMIC SELECT ze zróżnicowanymi programami (m.in. komfortowym, sportowym oraz przeznaczonym do jazdy po śliskiej nawierzchni). Wystarczy jeden ruch pokrętła w tunelu środkowym, aby wyraźnie zmienić charakter pracy układu napędowego i kierowniczego, zawieszenia oraz brzmienie wydechu. GLE Coupe będzie dostępny w pięciu wersjach silnikowych – każda z jednostek standardowo współpracuje z 7- lub 9-biegową przekładnią automatyczną (7G-TRONIC lub 9G-TRONIC) oraz stałym napędem na obie osie 4MATIC. Po raz pierwszy Mercedes-Benz wprowadza do oferty wariant AMG Sport, stanowiący pomost między odmianami cywilnymi oraz rasowymi modelami AMG. Oto gama silnikowa i polski cennik GLE Coupe w skrócie: GLE 350 d 4MATIC (turbodiesel 3.0 V6, 258 KM i 620 Nm, 9G-TRONIC): od 321 000 zł GLE 400 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6, 333 KM i 480 Nm, 9G-TRONIC): od 326 500 zł GLE 450 AMG 4MATIC (benz. biturbo 3.0 V6, 367 KM i 520 Nm, 9G-TRONIC): od 363 500 zł GLE 63 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 557 KM i 700 Nm, 7G-TRONIC): od 550 500 zł GLE 63 S 4MATIC (benz. biturbo 5.5 V8, 585 KM i 760 Nm, 7G-TRONIC): od 599 000 zł Już bazowa odmiana GLE Coupe dysponuje bogatym wyposażeniem seryjnym, obejmującym m.in. elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika EASY-PACK, system inteligentnego oświetlenia ILS z LED-owymi reflektorami, kamerę cofania, układy wspomagające aktywne bezpieczeństwo – asystenta bocznego wiatru Crosswind Assist oraz układ zapobiegania kolizjom COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, a także koła z 20-calowymi obręczami. Na życzenie dostępne są m.in.: zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z aktywnym tłumieniem ADS PLUS, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcjami jazdy półautonomicznej (Steering Assist i Stop&Go Pilot), system multimedialny COMAND Online z 8-calowym ekranem i gładzikiem czy wysokiej klasy nagłośnienie firmy Bang & Olufsen Sound AMG. Pierwsze egzemplarze GLE Coupe trafią do polskich klientów w lipcu br. Źródło: Mercedes Benz Polska
  4. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie przekroczyła 1 000 000 sztuk. Nowy rekord sprzedaży poprawiony trzeci rok z rzędu. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie wzrosła w 2014 roku o 39%, osiągając najwyższy jak dotąd poziom 1 017 019 sztuk. Łączna ilość sprzedanych w 2014 roku Jeepów przekroczyła rekordowy, zeszłoroczny wynik – 731 565 sztuk . Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 41%, osiągając łącznie 692 348 sztuk, co również stanowi wynik bezprecedensowy. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych wzrosła już po raz piąty z rzędu. Wszystkie modele marki Jeep zanotowały wzrost sprzedaży zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Jeep Compass, Patriot i Wrangler odnotowały bezprecedensową sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż samochodów marki Jeep na obszarze Azja-Pacyfik wzrosła o 42%, przy 49% wzroście w Chinach. Sprzedaż samochodów marki Jeep w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka wzrosła o 40% i o 65% w Europie. Rekordowa sprzedaż Jeepa w Polsce, wzrost sprzedaży o 51%. W 2014 roku marka Jeep zanotowała sprzedaż ponad 1 000 000 samochodów na świecie, bijąc tym samym, trzeci raz z rzędu, wszystkie swoje dotychczasowe rekordy. Sumą 1 017 019 sprzedanych Jeepów, marka o 39% pobiła swój wcześniejszy rekord wynoszący 731 565 sztuk.“W 2014 roku sprzedaż samochodów Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie jak i na rynku północnoamerykańskim”, oświadczył Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep. “Oprócz wyjątkowej dumy z sukcesu odniesionego przez nowego Jeepa Cherokee, musimy przyznać, że wszystkie samochody z gamy Jeep odnotowały znaczną sprzedaż na całym świecie”. “Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 roku stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin, po prawie dziesięciu latach nieobecności”, dodaje Mike Manley. “Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży w 2015 roku dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV’ów, takich jak najnowszy Jeep Renegade, który zawita w salonach całego świata w 2015 roku”. Oprócz globalnego, 39% wzrostu, w 2014 roku sprzedaż Jeepa zwiększyła się o 41 % w Stanach Zjednoczonych, osiągając rekordowy, bezprecedensowy wynik 692 348 sprzedanych samochodów. Sprzedaż samochodów Jeep w 2014 wzrosła o 40% w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka, o 65% w Europie i o 42% na obszarze Azja-Pacyfik. W Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, sprzedaż wzrosła o 49 %. W Polsce marka Jeep również odnotowała rekordową sprzedaż w 2014 roku z wynikiem 1 674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego. Na czele całościowej sprzedaży samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych plasuje się Grand Cherokee (łącznie na świecie: 279 567; w USA: 183 786), za nim Cherokee (łącznie na świecie 236 289; w USA: 178 508), Wrangler (łącznie na świecie 234 579; w USA 175 328), Compass (łącznie na świecie 134 629; w USA 61 264) i Patriot (łącznie na świecie 122.387; w USA 93 462).W 2014 roku sprzedaż samochodów marki Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W 2013 roku marka odnotowała 4% wzrost sprzedaży na świecie i 3% w Stanach Zjednoczonych. W trzech poprzednich latach nastąpił wzrost: w 2012 roku o 19% na świecie i o 13% w Stanach Zjednoczonych; w 2011 roku o 41% na świecie i o 44% w Stanach Zjednoczonych; w 2010 roku o 24 % na świecie i 26 % w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Zamówienia na nową Corsę płyną szerokim strumieniem jeszcze przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży modelu Pierwsze dostawy małego Opla nowej generacji zaplanowano na koniec bieżącego roku W Polsce nowa Corsa pojawi się w salonach sprzedaży na początku przyszłego roku. Rüsselsheim. Corsa odnosi sukcesy jeszcze przed oficjalną premierą rynkową. Już 30 000 klientów zdecydowało się na nową Corsę, mimo że dealerzy przyjmują zamówienia na piątą generację miejskiego Opla dopiero od sierpnia, a do oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży pozostało jeszcze kilka tygodni. „Nowa Corsa miała doskonały start. Klienci nie mogli jeszcze obejrzeć samochodu w salonie ani tym bardziej odbyć jazd próbnych, a mimo to już otrzymujemy wiele zamówień. To dowód, że przygotowaliśmy atrakcyjną ofertę pod względem stylistyki, technologii i ceny” — powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Grupie Opel. „Piąta generacja kontynuuje historię sukcesu Corsy. Samochód jest ważnym elementem ofensywy modelowej, która pozwoli znacznie zwiększyć nasz udział w rynku w ciągu najbliższych kliku lat” — dodał Küspert. Nowa Corsa miała światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu na początku października. Jako pierwsi zamówienia zaczęli przyjmować dealerzy niemieccy, ale teraz Corsę można zamawiać już na niemal wszystkich dużych rynkach. „Ogólnoeuropejska dostępność Corsy powinna dodatkowo zwiększyć zainteresowanie modelem. Samochód jest popularny nie tylko w Niemczech, ale także na innych ważnych rynkach, takich jak brytyjski czy francuski” — wyjaśnił Küspert. Nowa Corsa pojawi się w salonach w wybranych krajach pod koniec bieżącego roku, a od stycznia 2015 r. będzie ją już można kupić w całej Europie. Corsa jest jednym z najważniejszych modeli w portfolio marki Opel, którego sprzedaż wynosi około jednej czwartej ogólnej sprzedaży. Od premiery pierwszej generacji Corsy 32 lata temu sprzedano 12,4 miliona egzemplarzy tego samochodu. W latach 2006–2014 klienci kupili prawie 3 miliony egzemplarzy poprzedniego modelu. W bieżącym roku Corsa D była najczęściej sprzedawanym modelem Opla w Europie, a we wrześniu prowadziła w rankingu rejestracji nowych pojazdów w swoim segmencie w Niemczech. W Polsce Opel Corsa D po dziewięciu miesiącach br. jest liderem polskiego rynku nowych samochodów osobowych rejestrowanych przez klientów indywidualnych. Atutami nowej Corsy są niemiecka myśl techniczna, wzbudzająca emocje stylistyka i znakomita relacja wartości produktu do jego ceny. Od strony technicznej na uwagę zasługują systemy podnoszące bezpieczeństwo i wspomagające kierowcę, a także ultranowoczesne silniki i skrzynie biegów. Nowa Corsa ma odegrać jedną z głównych ról w ofensywie modelowej Opla, w ramach której do 2018 r. firma zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych samochodów i 17 nowych silników. Przykładem takich nowości jest Opel KARL, którego premierę zaplanowano na przyszły rok. Nowy model bazowy, Corsa E i stylowy ADAM — trzy samochody wprowadzane w ciągu niespełna dwóch i pół roku — sprawią, że najsilniejsze portfolio małych samochodów w historii marki Opel będzie jednocześnie jednym z najmłodszych na rynku motoryzacyjnym. źródło: GM Poland
  6. Witam wszystkich. Poszukuję sedana lub kombi w benzynie do kwoty 25.000 zł. Samochód chcę zagazować. Ewentualnie może być z instalacją gazową do 29.000 zł. Rocznie pokonuję ponad 10 tys. km. Samochód będzie służył do codziennej jazdy miejskiej i dojazdów do pracy (30 km przez las). Pozdrawiam.
  7. Witam chcę kupić auto osobowe do 17 000, rocznik od 2006, pięciodrzwiowy, preferowana benzyna. Jak na razie myślałem o Scenicu II i Megane II opinie są różne dlatego proszę o porównanie obu aut oraz o propozycje innych samochodów. Z góry dziękuję.
  8. Amarok w wersji Power-DJ z nagłośnieniem o mocy 5.000 Wat Więcej zdjęć: Amarok w wersji Power-DJ fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 5 czerwca 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała nad Wörthersee Amaroka „Power” i nowe rozwiązanie dla mobilnego nagłośnienia imprez. Na przestronnej skrzyni mierzącego 5,25 m długości pickupa zmieści się cały sprzęt, jaki jest potrzebny do nagłośnienia takich imprez, jak na przykład zlot fanów GTI. DJ może wygodnie przewieźć głośniki, miksery i inne urządzenia. Pięć tysięcy watów mocy całkowitej z pewnością rozrusza nie tylko zlot GTI. Ten wyjątkowy Amarok ma także swój własny „rytm” dzięki urozmaiconej grze metalicznych, błyszczących i matowych powierzchni: ciemnopopielaty, metaliczny lakier Dynamic grey podkreśla techniczny aspekt stylistyki, a zastosowanie mikroskopijnych płatków szkła, tak zwanych glas flakes wprowadza dodatkowe refleksy światła. Obudowy lusterek i potężne, 22-calowe obręcze kół (opony 295/35) są utrzymane w kolorze Gunmetal. Czarne i pomarańczowe folie na drzwiach i progach oraz pomarańczowe zaciski hamulców wprowadzają kolejne interesujące akcenty. Wzrok przyciągają także bi-ksenonowe reflektory z chromowanymi aplikacjami oraz chromowane podwójne końcówki rur wydechowych Amaroka „Power”. Również we wnętrzu można znaleźć wysokiej jakości elementy o technicznej stylistyce: skórę Nappa w kolorze czarnym i orange power i czarną Alcantarę na kierownicy, fotelach kubełkowych i w poszyciu drzwi oraz skórę Carbon na desce rozdzielczej. Na fotelach widać typowe dla Volkswagena zamiłowanie do detali: w perforacji tapicerki powtórzony został motyw rombów z osłony chłodnicy, a pod zagłówkiem wyrysowana jest sylwetka Amaroka. Zainstalowany sprzęt nagłaśniający jest wysokiej klasy. Jego sercem jest mixer Allen & Heath Xone:92. Jako auxiliary device zastosowano wieloformatowe odtwarzacze plików cyfrowych Pioneer CDJ900NXS. Za nagłośnienie odpowiedzialne są dwie kolumny VOID ACOUSTICS Impulse 3t o specjalnej, opracowanej dla Volkswagena stylistyce. Z dopasowanym do nich subwooferem VOID ACOUSTICS Stasys Xair Amarok „Power” jest optymalnie przygotowany do odtwarzania także niskich częstotliwości. Głośniki VOID ACOUSTICS mycro 6 zostały wbudowane we własne korpusy, zasilane są wzmacniaczami MC2. Wszystkie poszczególne elementy zostały tak zaprojektowane, aby po złożeniu wypełniały całe 3,5 m2 powierzchni skrzyni ładunkowej Amaroka. Można więc zorganizować bez problemu spotkanie pod gołym niebem, a Amarok „Power” zadba o odpowiednią muzykę. Nazwa: Amarok „Power” Charakter: Mobilne stanowisko didżejskie Światowa premiera: 29 maja 2014, Reifnitz/ Wörthersee Wymiary: długość 5.254 mm; szerokość 2.228 mm; wysokość 1.740 mm Silnik/moc/przekładnia: V6 TDI (Common Rail), pojemność 2.952 cm3, moc maksymalna 200 kW, maks. moment obrotowy 600 Nm przy 3000 obr./min, przeniesienie siły: 8-biegowa przekładnia automatyczna Osiągi[1]: V/max 210 km/h, 0-100 km/h 7,9 sek. [1] Wszystkie osiągi podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: maj 2014 Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Już 100 000 sztuk Citigo! Z linii montażowej fabryki w Bratysławie zjechała już stutysięczna ŠKODA Citigo. Pierwszy miejski samochód czeskiej marki został wprowadzony do sprzedaży w 2011 roku i cieszy się dużym powodzeniem na rynku. ŠKODA Citigo to lider swojego segmentu w Polsce w 2013 i 2014 roku. Ten najchętniej kupowany przez Polaków samochód przekonuje do siebie dużą - w porównaniu do konkurencji z segmentu - przestrzenią, pomysłowymi rozwiązaniami, niskim zużyciem paliwa, wysokim poziomem bezpieczeństwa, znakomitym prowadzeniem i nowoczesnym designem. „100 000 egzemplarzy Citigo wyprodukowanych od 2011 roku pokazuje jak dobrze nasz mały samochód radzi sobie na rynku” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Modelem Citigo, wprowadzonym do sprzedaży prawie trzy lata temu, rozpoczęliśmy największą ofensywę produktową w historii naszej firmy. Nasze mini auto wzbogaciło rozwijający się segment samochodów miejskich i przyciąga nowych Klientów do marki. Citigo wzmacnia naszą pozycję na rynku europejskim, jesteśmy bardzo zadowoleni z tego modelu” – dodaje Eichhorn. ŠKODA Citigo jest idealnym samochodem do miasta: niewielkim, ale jednocześnie przestronnym, ekonomicznym, zwinnym, atrakcyjnym, bezpiecznym i przemyślanym. „Mimo swoich rozmiarów Citigo oferuje wszystkie wartości ŠKODY” – mówi Eichhorn. Taka kombinacja została dobrze przyjęta przez Klientów. W 2013 roku sprzedaż modelu wzrosła o 51% do 45 000 egzemplarzy. Z wieloma schowkami, siatkami i haczykami oraz pojemnym bagażnikiem jest to bardzo praktyczny samochód. W dodatku wyjątkowo bezpieczny. Citigo jako pierwsze auto miejskie, razem z bliźniaczymi modelami z Grupy Volkswagen, otrzymało najlepszą możliwą ocenę pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. ŠKODA Citigo jest również jednym z najbardziej przyjaznych samochodów miejskich na rynku. Jest napędzana trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM. Obie wersje silnikowe mogą współpracować z pięciostopniową manualną skrzynią biegów lub półautomatyczną przekładnią ASG. Citigo Green tec 1.0 MPI/60 KM spala średnio zaledwie 4,1 l benzyny na 100 km i emituje tylko 95 g CO2/km. Czeski producent wprowadzi do sprzedaży szczególnie emocjonalną i sportową edycję modelu, cechującą się rajdowym designem. ŠKODA Citigo Monte Carlo wyróżnia się m.in.: obniżonym sportowym zawieszeniem, 16-calowymi obręczami kół, przednim i tylnym spojlerem, zintegrowanymi światłami przeciwmgłowymi, czarną osłoną chłodnicy, a także elementem dekoracyjnym w stylu dyfuzora w tylnym zderzaku. Sportowy klimat znajdziemy także we wnętrzu w postaci trójramiennej kierownicy, czarnej tapicerki i podsufitki oraz specjalnego wykończenia foteli we wzorze Monte Carlo. Od momentu debiutu na rynku, ŠKODA Citigo zdobyła wiele prestiżowych nagród w kraju, jak i zagranicą. Auto nagrodzono m.in. tytułami: „Samochodu Roku 2012 w Czechach”, „Firmowym Samochodem Roku” i „Internetowym Samochodem Roku” wśród Nagród Flotowych. W Polsce Citigo odnotowuje równie dobre wyniki. Od początku roku do kwietnia 2014 roku Citigo zajmuje I miejsce w segmencie z liczbą 1 156 zarejestrowanych samochodów i 20% udziałem w segmencie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. W zaledwie 18 miesięcy już 200 000 klientów z całej Europy zamówiło pierwszego niemieckiego subkompaktowego SUVa W lutym zebrano najwięcej zamówień od rozpoczęcia sprzedaży Rüsselsheim. Dobra passa Opla Mokki trwa — zaledwie w 18 miesięcy od swojego rynkowego debiutu Mokka po raz kolejny stała się europejskim bestsellerem. Opel może poszczycić się zebraniem już 200 000 zamówień na tego innowacyjnego subkompaktowego SUVa. Rekordowe zainteresowanie Mokką odnotowano w lutym 2014 r. Sprzedaż Mokki w Europie podwoiła się w niecały rok po osiągnięciu w kwietniu 2013 r. zakładanej wielkości sprzedaży, wynoszącej 100 000 egzemplarzy. Obecnie model zajmuje trzecie miejsce w Europie wśród subkompaktowych SUV-ów, a jego udział w tym segmencie wynosi około 11,3%. Mokka jest niekwestionowanym liderem w krajach skandynawskich: zarówno w Finlandii, jak i Norwegii wiedzie prym w swoim segmencie, z udziałem rynkowym wynoszącym odpowiednio: 24% i 21%. W Wielkiej Brytanii jej udział w tej kategorii wynosi 17%. W Niemczech Mokka jest na szczycie całego segmentu SUVów: prawie 12% udziału w rynku w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku daje jej pierwsze miejsce, zgodnie z danymi niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego – KBA. Również w Polsce popularność tego miejskiego SUVa rośnie – tylko w pierwszych dwóch miesiącach 2014 roku sprzedaż tego modelu wzrosła o 156% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 366 sztuk. Peter Christian Küspert, członek zarządu i wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej GM Europe, powiedział: „Opel Mokka po raz kolejny udowodnił swoją skuteczność w zdobywaniu klientów na trudnym rynku. Niezmiernie cieszymy się z faktu, że nasz mały mistrzowski SUV jest liderem w swoim segmencie, dzięki czemu odgrywa kluczową rolę w ożywieniu marki Opel i wprowadzeniu jej do grona zwycięzców”. Zaawansowane rozwiązania podobają się szerokiemu gronu klientów Popularny SUV Opla zebrał już wiele wyrazów uznania, jak choćby tytuł „Samochodu roku z napędem na cztery koła”, przyznany przez niemiecki magazyn „Auto BILD”. Mokka wprowadza innowacje do segmentu SUV-ów, udostępniając szerszemu gronu klientów rozwiązania stosowane w samochodach klasy wyższej. Są to, między innymi, takie elementy wyposażenia, jak: adaptacyjne reflektory AFL+, ergonomiczne fotele certyfikowane przez stowarzyszenie Aktion Gesunder Rücken e.V. (kampania na rzecz zdrowych pleców) oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix drugiej generacji. Mierzący 4,28 m długości samochód oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów oraz zapewnia podwyższoną pozycję siedzącą, dzięki czemu doskonale spisuje się w codziennych podróżach. Co więcej, dzięki sportowej stylistyce wnętrza i nadwozia model jest równocześnie idealnym towarzyszem podczas pełnych przygód weekendów. Opel Mokka zapewnia optymalne warunki i bezpieczeństwo jazdy dzięki najwyższej klasy technologiom, takim jak: elektroniczny program stabilizacji ESP Plus, układy HDC, wspomagający zjazd ze wzniesień, i HSA, ułatwiający ruszanie pod górę i kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz Opel Eye – kamerę przednią drugiej generacji wyposażoną w funkcje ostrzegania przed kolizją czołową, ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu i udoskonalony system rozpoznawania znaków drogowych. Model jest dostępny z napędem zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła. Układ 4x4 w razie potrzeby automatycznie aktywuje napęd na cztery koła i zapewnia maksymalne parametry jego pracy. W Polsce najtańszy Opel Mokka dostępny jest w cenie katalogowej już od 67 900 zł –wersja Active z napędem na przednie koła, silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 85 kW/115 KM oraz 5-stopniową ręczną skrzynię biegów, wyposażona standardowo m.in. w klimatyzację oraz system audio. Obecnie w promocji samochód ten można już kupić od 63 900 zł. źródło: General Motors
  11. Cześć, zamierzam kupić samochód, gdyż mój aktualny ma 10 lat. Chciałbym się spytać o najlepszy samochód nowy do 50 tyś. zł., a kupię używany, gdyż będzie tańszy.
  12. więcej -> 200 000 powodów do radości | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Nowe samochody na powierzchni blisko 33 000 metrów kwadratowych · Uruchomienie nowego Centrum Dystrybucji Pojazdów · Powierzchnia kompleksu dorównuje wielkością prawie pięciu boiskom piłkarskim · 73 procent samochodów transportowanych jest koleją. W roku 2013 było to ponad 21 tysięcy wagonów Neckarsulm, 13 lutego 2014 r. 1440 miejsc postojowych na sześciu piętrach. 2,70 m szerokości miejsca parkingowego, by zapewnić bezpieczne wsiadanie i wysiadanie. Brak krawężników oddzielających poszczególne miejsca. Brak ruchu z naprzeciwka, osobne drogi wjazdowe i wyjazdowe. Nowe Centrum Dystrybucji Pojazdów działu logistyki zakładów Audi w Neckarsulm, jest ucieleśnieniem listy życzeń wobec nowoczesnych parkingów naziemnych. Po trwającej niespełna rok budowie, Centrum oddano właśnie do użytku. Na blisko 33 tysiącach metrów kwadratowych, co odpowiada wielkości czterech i pół boiska do gry w piłkę nożną, czekają wyprodukowane w Neckarsulm samochody, gotowe do transportu koleją lub ciężarówkami. Zakłady Audi w Neckarsulm, to najbardziej kompleksowa fabryka samochodów w Europie. W roku 2013, zakłady ustanowiły rekord produkcji, wytwarzając ponad 273 tysiące aut. „To ogromne wyzwanie także dla logistyki“ – podkreśla Dieter Braun, kierownik ds. zarządzania produkcją i logistyką zakładową w Neckarsulm. „Dzięki nowemu centrum dystrybucyjnemu, z jego optymalnym wykorzystaniem przestrzeni i zmyślną koncepcją dróg komunikacyjnych, zwiększyliśmy nasze możliwości i bezpieczeństwo załadunku nowych samochodów.“ Na etapie planowania ważną rolę odgrywała także kwestia zrównoważenia środowiskowego. Licząca blisko 5500 metrów kwadratowych powierzchnia dachu, jest całkowicie pokryta zielenią. Zwiększa to m. in. izolację termiczną i akustyczną. W zakresie oświetlenia, logistycy postawili na oświetlenie diodowe i dzięki temu rocznie redukują emisję dwutlenku węgla o około jedenaście ton. „Już w chwili, w której samochód zjeżdża z taśmy, otrzymuje dokładnie określone miejsce w nowym centrum dystrybucyjnym. Konkretne piętro i numer rzędu“ – objaśnia funkcjonowanie centrum Michael Vaporis, kierownik ds. zarządzania i transportu. „Pracownicy parkują go w tym precyzyjnie określonym miejscu. Dany rząd nowych samochodów zawsze przewidziany jest do transportu jedną ciężarówką albo jednym wagonem kolejowym.“ – dodaje Vaporis. Codziennie, około 80 pracowników zajmuje się w Neckarsulm ekspedycją nowych pojazdów. USA, Portugalia, Japonia, ale również kraje egzotyczne jak Trynidad i Tobago czy Nowa Zelandia – samochody produkowane w Neckarsulm wysyła się do wszystkich zakątków świata. W roku 2013, ok. 73 procent wszystkich samochodów wyekspediowanych z zakładów Audi w Neckarsulm, prawie dziesięć procent więcej niż rok wcześniej, transportowano koleją. Łączna wielkość wszystkich tych transportów, to ok. 21 400 wagonów kolejowych. Gdyby ustawić je jeden za drugim, skład miałby długość 600 km, co dopowiada mniej więcej odległości Neckarsulm – Bratysława. Nowy budynek Centrum Dystrybucji Pojazdów, centrum karoserii, magazyn wysokiego składowania pojemników na części oraz Centrum Logistyczne powstające w Parku Przemysłowym Böllinger Höfe, to elementy przyszłościowych projektów logistycznych w Neckarsulm. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. więcej -> Wyprodukowali 250 000 silników 1.0 EcoBoost | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Dziecicy Aston Martin za 85 000 zotych W takim samochodzie wszystkie dziewczyny z okolicy jego Ciekawe tylko, gdzie można tym jeździć.
  16. McLaren P13 zadebiutuje w przyszłym roku. Będzie kosztował 120 000 funtów Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Może później stworzą jeszcze mniejszy model, dla jeszcze szerszego grona odbiorców
  17. Ford wyprodukował już 100 000 egzemplarzy modelu B-MAX Zerknąłem na ceny B-Maxa i porównałem je z cenami Merivy - różnice są bardzo niewielkie, więc i wybór trudny. Ford zapewne lepiej się prowadzi, ale rozwiązanie z tymi drzwiami wydaje mi się nieco przekombinowane, a silnik 1.0 EcoBoost - ryzykowny.
  18. więcej -> Francuzi sprzedali już 50 000 hybryd | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Peugeot 508 za 169 000 euro - tak wygląda wolny rynek na Kubie Wydawało się, że ulice na Kubie wreszcie zaczną wyglądać tak, jak powinny wyglądać współczesne ulice. Ale rzeczywistość bywa brutalna...
  20. Od 0,166 do 30 000 – podsumowanie Volkswagen Castrol Cup 2013 Poznań, 02 grudnia 2013 r. – Prędkości rzędu 211 km/h, przeciążenia na zakrętach i podczas hamowania przekraczające 1,5 g – kierowcy startujący w Volkswagen Castrol Cup nie mieli łatwego życia. W czternastu wyścigach wystartowało 25 zawodników i 12 gości. Wśród nich m.in. bramkarz, pięściarz, aktor, żużlowiec, rajdowiec i kilku dziennikarzy. Podczas siedmiu eliminacji, z których każda składała się z dwóch wyścigów, kwalifikacji i treningów, pucharowe Volkswageny Golfy pokonały średnio po 2600 km. Przez cały sezon, łącznie z testami, ekipa Volkswagen Racing zużyła ok. 30 tys. litrów benzyny. Choć puchar jest w całości polską inicjatywą, szybko zrobiło się o nim głośno w Europie, także dlatego, że wzięli w nim udział zawodnicy z ośmiu krajów i dwóch kontynentów. Zakończona edycja 2013 to pierwszy z trzech zaplanowanych sezonów Volkswagen Castrol Cup w tej serii pucharu. Ciężkie życie wyścigówki Łącznie w czternastu wyścigach na pięciu torach Europy zawodnicy zużyli 1500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych (w kompletach z klockami). W większości jeżdżono na oponach typu slick, choć na torze Red Bull Ring w Austrii pogoda wymusiła zastosowanie „deszczówek”. Prawidłowe funkcjonowanie Golfów zapewniało 17 mechaników, którzy zużyli około 300 l oleju Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30 i 150 l płynu hamulcowego Castrol React SRF Racing. Poza wyścigówkami, w trasę ruszały samochody ekipy technicznej i zaopatrzenia. Same lawety, które woziły Golfy na poszczególne wyścigi, przejechały 9000 kilometrów. W każdy wyścigowy weekend obsługą serii Volkswagen Castrol Cup zajmowało się 35 osób z Volkswagen Racing. Do pełnej obsady strefy VWCC należy doliczyć również wszystkie osoby towarzyszące zawodnikom, kierowców oraz obsługę techniczną miasteczka VWCC i zespoły odpowiadające za catering i zaopatrzenie. Wszystko po to, by zawodnicy mogli się skupić tylko na wyścigach. VIP na starcie Zwycięzcą cyklu Volkswagen Castrol Cup 2013 został Mateusz Lisowski, ale niektórzy ze startujących gościnnie kierowców też pokazali się z dobrej strony. Małgorzata Rdest, która dołączyła do stawki pod koniec sezonu, zajęła trzecie miejsce w kwalifikacjach do swojego pierwszego wyścigu, wprawiając w zakłopotanie bardziej doświadczonych kolegów. Jednak jej wynik nie do końca powinien być traktowany jak niespodzianka – zawodniczka jest jedyną kobietą, która startuje w brytyjskiej Formule 4. Jerzy Dudek w jednym z wyścigów zajął wysokie, 13. miejsce. „To fantastyczne doświadczenie. Wiadomo, że ciężko było konkurować z zawodowcami, ale z każdym okrążeniem szło mi lepiej, jechałem szybciej i odważniej. Zauważyłem, że sporo z tego, czego nauczyłem się podczas wyścigów, można stosować w codziennej jeździe” – komentuje były bramkarz Realu Madryt, a dziś ambasador Castrol. Aktor Bartosz Obuchowicz wykorzystał swoje doświadczenie z rallycrossu i gdy zdarzyło mu się wyjechać poza tor w Brnie, jadąc poboczem nie tylko nie ujął gazu, ale jeszcze przyspieszał. „Pucharowy Golf GTI to świetna maszyna. Co ważne, wszystkie samochody są jednakowe, więc to kierowca decyduje o wyniku” – mówił po swoim starcie. Kiedy Jerzy Dudek zmierzył się z Przemysławem Saletą, okazało się, że to, co przydaje się na ringu, czyli wzrost i masa, w wyścigach raczej przeszkadza. „Start w Volkswagen Castrol Cup był dla mnie sporym przeżyciem, dostarczył sporej dawki adrenaliny i pozwolił na poznawanie możliwości sportowego samochodu. To zresztą sprawiało mi najwięcej trudności – zaufać, że Golf zdąży wyhamować przed zakrętem. A i tak zwykle hamowałem za wcześnie” – mówi Przemysław Saleta. Mistrz świata na żużlu, Tomasz Gollob, radził sobie z prawymi zakrętami na tyle dobrze, że dojechał do mety jednego z wyścigów jako 16, a startujący na co dzień w rajdowym cyklu WRC Andreas Mikkelsen, choć narzekał na podsterowność samochodu i brak... pilota, na mecie zameldował się jako szósty. To był najlepszy wynik wśród wszystkich startujących w sezonie 2013 VIP-ów. Trudna sztuka hamowania Analizując dane z telemetrii najlepszych zawodników z VIPami można zauważyć, że ci drudzy wykorzystywali możliwości układu hamulcowego pucharowego Golfa mniej więcej w połowie. Wyjątkiem był Andreas Mikkelsen – rajdowy kierowca Volkswagena hamował z sposób zbliżony do zwycięzcy wyścigu – Mateusza Lisowskiego. Także przebieg krzywej prędkości i zmiany biegów był w przypadku obu zawodników podobny. Na prostej startowej Mikkelsen był nawet szybszy od triumfatora Volkswagen Castrol Cup. Lisowski po sezonie nie krył zadowolenia: „Udało mi się zrealizować cel, jaki sobie postawiłem. Rywale w Volkswagen Castrol Cup okazali się bardzo mocni, więc wygrana z nimi smakuje fantastycznie”. Jerzy Dudek w przedostatnim wyścigu sezonu korzystał z hamulca znacznie mocniej niż we wcześniejszych startach. Za to jeśli chodzi o biegi – zmieniał je w końcowym fragmencie okrążenia dużo bardziej „nerwowo” niż Mateusz Lisowski. Gdy spojrzymy na wykresy z wyścigu w Brnie, z udziałem Bartosza Obuchowicza widać od razu, że aktor ma doświadczenie w motorsporcie. Biegi zmieniał niemal dokładnie w tych samych momentach, co zwycięzca – Robertas Kupcikas. Krzywa prędkości obu kierowców też była zbliżona, a piętą achillesową Obuchowicza było hamowanie. Podobne problemy miał Przemysław Saleta. Nie tylko gwiazdy… Seria Volkswagen Castrol Cup to przede wszystkim kuźnia młodych talentów wyścigowych i to nie tylko z Polski. W wyścigach startowali również reprezentanci Litwy, Niemiec, Meksyku, Czech, Szwecji, Austrii i Słowacji. Wielonarodowa ekipa była również mocno zróżnicowana wiekiem. Najstarszy zawodnik, jadący w barwach Czech, Tiki Ivosevic urodził się w 1971 roku. Najmłodszym kierowcą był Paweł Krężelok, który ze startem musiał czekać aż do piątej rundy pucharu. Dopiero, gdy w czerwcu skończył 16 lat, mógł usiąść za kółkiem. Większość zawodników startowała wcześniej w różnych dyscyplinach motorsportu, ale zdarzały się prawdziwe rodzynki. Krystian Korzeniowski przejechał setki godzin na… symulatorach samochodów wyścigowych. Przed sezonem 2013 nie ścigał się na torze, a mimo to w jednym z wyścigów trzeciej rundy pucharu stanął na najwyższym stopniu podium. Udana współpraca W ramach globalnego partnerstwa, marki Castrol i Volkswagen już od wielu lat razem opracowują nowoczesne rozwiązania technologiczne i udoskonalają oleje oraz inne płyny eksploatacyjne, które są stosowane fabrycznie w autach grupy Volkswagen. Współpraca oznacza również wspólne projekty w sportach motorowych i liczne sukcesy takie jak na przykład potrójne zwycięstwo w Rajdzie Dakar w 2011 roku. Volkswagen Castrol Cup w liczbach 0,166 sekundy wynosiła najmniejsza różnica czasowa pomiędzy zawodnikami kończącymi wyścig 5 torów Europy gościło wyścigi w sezonie 2013 6 do mety dojechał najlepszy z gości VIP – Andreas Mikkelsen 12 kierowców-gości startowało w Volkswagen Castrol Cup 16 lat miał najmłodszy kierowca, Paweł Krężelok, startujący w pucharze 25 kierowców walczyło o punkty 25 aut stanęło na starcie najliczniej obsadzonego wyścigu (zawodnicy i VIP) 42 lat miał najstarszy kierowca, Tiki Ivosevic 120 kompletów klocków i przednich tarcz hamulcowych wymieniono w sezonie 150 litrów płynu Castrol React SRF Racing wykorzystano w serwisach 211 km/h wyniosła najwyższa prędkość na torze 300 litrów oleju Castrol Professional Longlife III 5W-30 wlano do samochodów 510 punktów zebrał zwycięzca pucharu, Mateusz Lisowski 1500 opon zużyli zawodnicy 2600 kilometrów przejechał jeden samochód w trakcie sezonu 9000 kilometrów łącznie przejechały ciężarówki dowożące wyścigówki 9950 kilometrów do rodzinnego Meksyku miał Fernando Mendez podczas startów na torze Poznań 30 000 litrów benzyny zużyła ekipa pucharu w trakcie sezonu Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Witajcie, Mam ból głowy. Jestem świeżo po ślubie i chciałbym kupić autko dla siebie i do żony. Nie mamy dzieci. Autko głównie na trasy. 60 km dziennie po ekspresówce. Co dwa tygodnie 350 km. Bardzo mało wypraw na miasto. Ostatnio wpadła mi w oko nowa Skoda Spaceback, poda mi się też Octavia. Golf i Passat niestety jest za drogi, A może jakiś Japończyk?! Najważniejsze żeby autko miało pełną elektrykę, klimatyzację, bluetooth, oszczędny silnik- spalanie do 6 l/100 km. Bardzo proszę o radę.
  22. więcej -> Suzuki SX4 Classic za 48 000 złotych, najnowsze modele samochodów, rynek nowych samochodów, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. więcej -> 30 000 aut Nissan LEAF w samej Japonii, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży motocykli, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródlo: IBRM Samar
  24. więcej -> Skoda Fabia 1 500 000, park samochodowy w Polsce, rynek nowych samochodów, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Sprzedano 10 000 elektrycznych Renault Kangoo, wiadomości ze świata motoryzacji, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×