Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Wyszukaj

Wyświetlanie wyników dla tagów 'świętuje' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj za pomocą nazwy autora

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Znaleziono 27 wyników

  1. Volkswagen Classic świętuje 40 lat Polo - Najciekawsze modele z 40 lat historii zebrane na targach w Essen Poznań, 16 kwietnia 2015 r. – Podczas największych na świecie targów samochodów klasycznych, Techno Classica (od 15 do 19 kwietnia 2015 r.) Volkswagen Classic świętuje szczególny jubileusz: 40-lecie Polo. Ten mały samochód jest oczywiście ozdobą targowej ekspozycji Volkswagena. Pod hasłem „40 lat Polo” można podziwiać w Essen wybrane egzemplarze tego popularnego auta. Volkswagen Classic prezentuje w Essen siedem egzemplarzy Polo - przedstawicieli pięciu generacji. Są to starannie wybrane auta, świadkowie kolejnych epok w historii tego modelu. Najstarsze jest jedno z pierwszych Polo z 1975 roku, które zapoczątkowało trwającą od czterech dziesięcioleci historię sukcesu tego modelu. Pozostałe eksponaty to: jedyny zachowany egzemplarz prototypowego auta ze sprężarką typu G z 1985 roku, jego późniejszy seryjny odpowiednik Polo Coupe G40, fascynujący model studyjny „Eko Polo”, zużywający dwa litry oleju napędowego na 100 km, cieszące się wielkim powodzeniem Polo III Open Air z dużym rozsuwanym dachem oraz studyjny kabriolet przygotowany przez firmę Karmann, który nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej. Oczywiście, wśród historycznych egzemplarzy znajduje się również model współczesny (generacji 6R). On także jest niezwykły – chociaż nowy, już zapisał się w historii. W 300-konnym Polo R WRC Sebastien Ogier i Volkswagen Motorsport zdobyli w roku 2013 i 2014 Rajdowe Mistrzostwo Świata. Prezentacje prowadzone przez ekspertów, akcja fotograficzna, oraz specjalna strona internetowa Żeby osobiście i wyczerpująco zapoznać zwiedzających z historią Polo, Volkswagen Classic, we współpracy z „VW Polo IG Deutschland”, zaangażował przewodników, którzy oprowadzają gości po ekspozycji. W wydzielonej, specjalnej strefie prowadzone są z kolei krótkie prezentacje. Ich tematyka obejmuje zarówno historię Polo, jak i udział tego modelu w sportach motorowych czy prezentacje najważniejszych osiągnięć technicznych, jak sprężarka typu G czy udział w Formule E. Także w bieżącym roku Volkswagen Classic organizuje akcję fotograficzną, która obrosła już pewną tradycją. Osobom, które pragną zabrać z sobą do domu pamiątkę z Techno Classica 2015 Volkswagen oferuje bezpłatne zdjęcie z wybranym przez nich egzemplarzem Polo. Przy odrobinie szczęścia wizyta na ekspozycji Volkswagena podczas Techno Classica może opłacić się podwójnie – dla tych, którzy podczas specjalnego konkursu wykażą się wiedzą o prezentowanych klasycznych egzemplarzach Polo przygotowano wyjątkowe nagrody – np. karty VIP na Classic Days w zamku Dyck oraz piękne modele limitowanych serii aut Volkswagena. Wystawowe Polo Polo I L, rok produkcji 1975, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 0,9 l, moc 29 kW (40 KM) Najstarszy spośród prezentowanych na targach modeli ma lakier w kolorze „Ozeanblue” dostępny tylko w chwili rozpoczęcia sprzedaży. Auto przykuwa wzrok bogatym wyposażeniem – Polo w wersji L wyróżnia się z zewnątrz chromowanymi zderzakami (w modelu podstawowym w kolorze matowego srebra) oraz delikatną, również chromowaną, listwą z boku nadwozia. Cechą szczególną wnętrza są m.in. fotele pokryte specjalną tapicerką. Polo II hatchback, model „Eko”, rok produkcji 1988, silnik: dwucylindrowy, diesel, pojemność 0,9 l, moc 29 kW (40 KM) Polo drugiej generacji jest reprezentowane przez model studyjny, skonstruowany pod kątem jak największej wydajności, zawierający wiele nowatorskich rozwiązań technicznych: silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, system recyrkulacji spalin, automatyczne sprzęgło wraz z systemem start-stop, sprężarkę typu G zapewniającą maksymalną efektywność pracy i półautomatyczną 5-biegową skrzynię biegów. Polo II G40 „Rekord Świata”, rok produkcji 1985, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,3 l, moc 95 kW (129 KM) Egzemplarz udostępniony przez fundację AutoMuseum Volkswagen również należy do drugiej generacji modeli Polo. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem, w którym w 1985 roku zaprezentowano po raz pierwszy sprężarkę typu G, podczas spektakularnej 24-godzinnej próby na fabrycznym torze Volkswagena w Ehra-Lessin. Polo G40 osiągnęło wtedy prędkość 208 km/h, z nawiązką bijąc ówczesny rekord dla aut klasy 1300 cm3 wynoszący 168,6 km/h. Polo II G40, rok produkcji 1992, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,3 l, moc 83 kW (113 KM) To Polo Coupe także ma pod maską silnik wyposażony w sprężarkę o spiralnym przekroju przypominającym kształt litery G, od którego wzięło swą nazwę. Auto pochodzi z drugiej, nielimitowanej serii modeli. Można ją rozpoznać m.in. po czworokątnych reflektorach i większych lampach z tyłu Polo III Open Air, rok produkcji 1998, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,4 l, moc 44 kW (60 KM) Jeden z modeli trzeciej generacji, także wypożyczony przez fundację AutoMuseum Volkswagen. Był to model specjalny, produkowany na rynek europejski; miał przesuwany elektrycznie dach, tak duży, że patrzeć w niebo mogli przez niego także pasażerowie siedzący na kanapie z tyłu. Polo IV GTI Cabriolet, rok produkcji 2007, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,8 l, moc 110 kW (150 KM) Kolejne auto istniejące w jednym egzemplarzu, przedstawiciel modeli czwartej generacji. Firma Karmann z Osnabrück prezentując ten studyjny model na Wystawie Samochodowej we Frankfurcie w 2007 roku udowodniła swoją kompetencję w konstruowaniu kabrioletów, a także w dziedzinie ich designu i jakości. Opadająca linia dachu (gdy jest on rozpostarty ponad autem) sprawia, że model ten przypomina coupe. Dach ten składa się w bardzo widowiskowy sposób, całkowicie znikając pod specjalną pokrywą. Szklana szyba z tyłu elektrycznie unosi się ku górze, aby zapewnić dostęp do bagażnika. Polo V R WRC, rok produkcji 2013, silnik: czterocylindrowy, benzynowy, pojemność 1,6 l, moc około 220 kW (300 KM) Samochód mistrzów świata – pierwszy rok startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 2013 r. Volkswagen rozpoczął od wygrania pierwszego odcinka specjalnego w Rajdzie Monte Carlo. Za kierownicą debiutującego wówczas Polo R WRC siedział Sebastien Ogier, pilotem był Julien Ingrassia. Jaki początek, taki cały sezon - zakończony zdobyciem tytułów mistrzowskich w klasyfikacji producentów, kierowców i pilotów. Prezentowany w Essen Polo R WRC pod względem technicznym i stylistycznym odpowiada zwycięskiemu egzemplarzowi. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Abarth świętuje zwycięstwo Valentino Rossiego podczas wyścigów MotoGP. Hymn Włoch zabrzmiał już podczas pierwszej eliminacji Mistrzostw Świata MotoGP 2015 w ostatnią niedzielę. W Katarze na torze Losail, Valentino Rossi, kierowca zespołu Yamaha Factory Racing, jako pierwszy przejechał pod flagą o wzorze szachownicy. Jest to również sukces Grupy FCA i marki Abarth, sponsora zespołu Movistar Yamaha MotoGP, która świętuje wraz z wszystkimi kibicami, którzy przeżyli ten magiczny dla włoskiego świata motocyklowego dzień. Legenda wyścigów, Valentino Rossi zmusił przeciwników do „oglądania tylnej opony” swej Yamahy YZR-M1, na której widniało logo Abarth`a, przypieczętowujące dwuletnią współpracę pomiędzy marką z logo Skorpiona, a zespołem Yamaha Factory Racing. Trzeba nadmienić, że w kolejnych dwóch latach, Abarth będzie Oficjalnym Sponsorem i Oficjalnym Dostawcą samochodów dla teamu startującego w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP, którego oficjalnymi kierowcami będą Valentino Rossi i Jorge Lorenzo. Poza tym, Abarth będzie dostarczał różne samochody z gamy FCA zespołowi Movistar Yamaha MotoGP na całym świecie. Z sześcioma zdobytymi tytułami od 2004 roku, Movistar Yamaha MotoGP jest jednym ze światowych zespołów odnoszących największe sukcesy. Tak samo marka Abarth, bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze oraz łączyć wartości sportowej rywalizacji i chęci dominacji, które wpisane są w DNA zarówno marki z logo Skorpiona, jak i gwiazd motorowego sportu. Dla marki Abarth jest to powrót w wielkim stylu na motocykle Yamaha: w 2007 roku, podczas australijskich Mistrzostw GP na Wyspie Filipa na motocyklach Yamaha YZR-M1 kierowanych przez Valentino Rossiego i Colina Edwardsa również widniało logo Skorpiona. Impreza ta była uczczeniem powrotu marki Abarth, której pierwsze kroki były związane właśnie z motocyklami. W roku 1928 młody Karl Abarth osiągnął pierwsze sukcesy właśnie w zawodach motocyklowych, a w kolejnym roku zbudował pierwszy motocykl z logo Skorpiona. Dzisiaj, po upływie prawie 90 lat, Abarth jest nadal gwiazdą maszyn na dwóch kołach, z legendarnym zwycięstwem w Katarze w barwach Yamahy. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Należąca do Mitsubishi Motors Corporation (MMC) fabryka Okazaki położona nieopodal miasta Nagoja (Japonia) świętuje wyprodukowanie pięciu milionów samochodów od roku 1977. Pięciomilionowy egzemplarz to Outlander PHEV - model ten odniósł duży sukces w Europie, sprzedając się w liczbie 18 644 egzemplarzy w okresie od stycznia do listopada 2014 roku, co czyni go najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem hybrydowym typu plug-in w tym regionie. Podczas oficjalnej ceremonii, Pan Tetsuro Aikawa, prezes i dyrektor ds. operacyjnych MMC, przekazał pięciomilionowy egzemplarz Outlandera PHEV Panu Yasuhiro Uchida, burmistrzowi Okazaki. Samochód będzie wykorzystywany w przypadku klęski żywiołowej, jako samowystarczalny, elektryczny pojazd z napędem na cztery koła. Fabryka Okazaki, zlokalizowana w pobliżu światowego centrum badawczo-rozwojowego MMC, zajmuje powierzchnię 425 000 metrów kwadratowych i jest jednym z trzech zakładów produkujących samochody firmy Mitsubishi Motors w Japonii. Blisko 1 600 pracowników produkuje tu modele Outlander, Outlander PHEV oraz RVR/ASX. W roku podatkowym 2013 w Okazaki powstało 174 000 pojazdów. źródło: MMC Car Poland
  4. Koncern Volkswagen świętuje wyprodukowanie 200 milionów samochodów - Najlepszy wynik wśród europejskich producentów - Jubileuszowy samochód to XL Sport, który jest prezentowany po raz pierwszy podczas Paryskiego Salonu Samochodowego - Catherine Deneuve, francuska gwiazda filmowa, odebrała czek na 200.000 euro w imieniu fundacji Cinema for Peace Poznań, 3 października 2014 r. – Nowy rekord koncernu Volkswagen: wiodący europejski producent samochodów wyprodukował 200 milionów pojazdów. Volkswagen jest zatem jednym z niewielu producentów samochodów na świecie, który przekroczył tę imponującą granicę. Podczas wieczornej uroczystości Group Evening miała miejsce światowa premiera studyjnego Volkswagena XL Sport jako dwustumilionowego samochodu koncernu. Z okazji jubileuszu założycielka i prezes fundacji Cinema for Peace, aktorka Catherine Deneuve odebrała z rąk Prezesa Zarządu koncernu Volkswagen prof. dr. Martina Winterkorna czek na 200.000 euro. Koncern Volkswagen w ciągu kilkunastu lat podwoił liczbę wyprodukowanych pojazdów. W 1999 roku jubileuszowym New Beetle koncern świętował przekroczenie granicy 100 milionów. Obecnie klienci mogą wybierać pojazdy z bardzo szerokiej oferty, od jednośladu po supersportowy samochód, od małego up! po ciągnik siodłowy. Produkcja odbywa się w 106 fabrykach zlokalizowanych w 27 krajach. Swój najnowszy model Volkswagen prezentuje podczas Paryskiego Salonu Samochodowego. Jest nim XL Sport. Ten niezwykle efektywny, studyjny samochód sportowy napędzany jest najmocniejszym silnikiem dwucylindrowym na świecie. 200 KM generowanych przez silnik V2 z Ducati 1199 Superleggera rozpędza wykonany z karbonu i magnezu pojazd do 270 km/h. Volkswagen XL Sport jest wyrazem innowacyjności i pasji marki, a także kompetencji i sukcesów całego koncernu. Znana z filmów „Piękność dnia”, „Indochiny” i „Tańcząc w ciemnościach” gwiazda Catherine Deneuve pogratulowała Prezesowi Zarządu Volkswagen AG, prof. dr. Martinowi Winterkornowi światowej premiery i jubileuszu: „Jestem pod ogromnym wrażeniem, że tym niezwykłym pojazdem uczcili Państwo wyprodukowanie 200 milionów samochodów. Très magnifique!" „Jesteśmy dumni z wielkości naszej produkcji. Ta robiąca wrażenie liczba jest dowodem zaufania klientów do naszego koncernu. Dla Volkswagena sukces i odpowiedzialność są ze sobą nierozerwalnie połączone. Dlatego chętnie wspieramy Catherine Deneuve i jej fundację Cinema for Peace” – powiedział Winterkorn. Volkswagen wsparł działalność Cinema for Peace Foundation darowizną w wysokości 200.000 euro. Fundacja działa na rzecz pokoju na świecie i obrony praw człowieka poprzez wspieranie i propagowanie filmów poruszających te zagadnienia oraz angażuje się w liczne akcje humanitarne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. SKODA świętuje nadejście nowej Fabii ŠKODA ma powody do świętowania. Z linii produkcyjnej fabryki w Mladá Boleslav zjechał właśnie pierwszy egzemplarz trzeciej generacji Fabii. Po przejściu końcowej kontroli, samochód w kolorze „Race Blue” otrzymał od personelu owację na stojąco. Zupełnie na nowo zaprojektowana Fabia ekscytuje językiem stylistycznym pełnym emocji, innowacyjnymi systemami w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i multimediów, jak również niskim zużyciem paliwa. Premiera rynkowa nowego modelu odbędzie się w listopadzie bieżącego roku. „Rozpoczęcie produkcji nowej Fabii jest kolejnym kamieniem milowym w naszej kampanii modelowej” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY ds. produkcji. „To zawsze wielka chwila, kiedy pierwszy pojazd zupełnie na nowo opracowanego modelu opuszcza taśmę produkcyjną. Dotyczy to szczególnie nowej Fabii, jako że ten świetny samochód stanowi ważny filar w strategii wzrostu ŠKODY. Nasze zespoły z działów rozwoju i produkcji poczyniły drobiazgowe i intensywne przygotowania, żeby ten samochód powstał i trafił do produkcji – samochód, który ustanowi nowe standardy w swoim segmencie” - dodaje Oeljeklaus. Przed początkiem produkcji nowej ŠKODY Fabia, w fabryce w Mladá Boleslav ukończono szerokie prace przystosowawcze i remontowe, przeprowadzone w czasie przerwy wakacyjnej, zakończonej w połowie sierpnia. W proces ten było zaangażowanych 40 firm specjalizujących się w technologii produkcji oraz setki ekspertów w tej dziedzinie. Nowa ŠKODA Fabia to po prostu coś więcej niż zwykły samochód. Trzecia generacja, jako pierwsze auto seryjne, pokazuje jak zmienia się język stylistyczny ŠKODY, podążający w bardziej wyrazistym kierunku. Świetne proporcje, opływowe kształty i ostre linie – tym wyróżnia się nowy design marki. W dodatku nowa Fabia zapewnia znacznie więcej możliwości personalizacji niż do tej pory - zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Co więcej, Fabia to samochód nieduży, ale bardzo zaawansowany technologicznie. W nowej odsłonie modelu znalazły się innowacyjne systemy bezpieczeństwa, rozrywki i podnoszące komfort jazdy, znane z wyższych klas pojazdów. Po raz pierwszy ŠKODA może być sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink. Nowe standardy ustanawia również całkowicie nowa gama silnikowa, czyniąca trzecią generację modelu najbardziej ekologiczną i najbardziej ekonomiczną w historii. W porównaniu z poprzedniczką nowa Fabia zużywa aż do 17% mniej paliwa. W typowym dla ŠKODY stylu, nowa Fabia robi wrażenie również dużą ilością miejsca w kabinie, jak i wieloma przemyślanymi rozwiązaniami. Dzięki zupełnie nowej, trzeciej generacji modelu, czeski producent zamierza kontynuować imponującą historię sukcesu Fabii. Ze światową sprzedażą na poziomie 3,4 mln sztuk, ŠKODA Fabia jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem z Czech, zaraz po Octavii. Pomiędzy 1999 a 2006 rokiem ŠKODA dostarczyła Klientom w sumie 1,8 mln Fabii pierwszej generacji. Druga generacja sprzedała się w liczbie około 1,7 mln egzemplarzy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. SKODA świętuje podwójne zwycięstwo w Nowej Zelandii Załogi zespołu ŠKODA MRF zajęły dwa najwyższe miejsca podium w pierwszym w tym sezonie rajdzie serii APRC (Asia-Pacific Rally Championship). Broniący tytułu Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku Gaurav Gill i Glenn Macneall (Indonezja/Nowa Zelandia) wygrali Rajd Whangarei w Nowej Zelandii. Na drugim miejscu, ze stratą 11,9 sekundy uplasowała się kolejna załoga ŠKODY - Jan Kopecký i Pavel Dresler (Czechy/Czechy). Obydwa duety ŠKODA MRF bezsprzecznie zdominowały pierwszą z sześciu w tym sezonie rund APRC, wygrywając wszystkie 14 odcinków specjalnych i dystansując konkurentów w swoich samochodach ŠKODA Fabia Super 2000, po raz kolejny ukazując ich doskonałe właściwości rajdowe. „W przeszłości już wiele razy ocierałem się o zwycięstwo w tym rajdzie, ale w tym roku wreszcie udało mi się zająć pierwsze miejsce. To fantastyczne zwycięstwo dla całego zespołu ŠKODA MRF” - powiedział Gill. W zeszłym roku hinduski zawodnik zajął drugie miejsce w otwierającym sezon APRC Rajdzie w Nowej Zelandii, tuż za Esapekką Lappi z Finlandii. W tym roku jednak Gill brał udział w emocjonującej walce z Kopeckým, wyprzedzając go o włos na trasie liczącej 220,87 km. Kopecký, aktualny Rajdowy Mistrz Europy, objął prowadzenie pierwszego dnia, pewnie przejeżdżając szutrowe odcinki specjalne wokół Whangarei. To wyjątkowe osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że 32-letni Czech, który debiutuje w rajdach APRC, po raz pierwszy startował w aucie wyposażonym w opony indyjskiego producenta MRF. „Dwudniowa walka z Gauravem była bardzo udana, a dalsza rywalizacja to dla mnie szansa rozwoju. Do tej pory nie miałem do czynienia z tego typu szutrową nawierzchnią, a ponadto po raz pierwszy startuję w rajdzie odbywającym się tak daleko od moich rodzinnych Czech, więc tym bardziej jestem szczęśliwy z osiągniętego rezultatu” - powiedział po zawodach Kopecký. Gill i Kopecký są teraz na szczycie klasyfikacji mistrzostw po podwójnym triumfie w Nowej Zelandii. Zespół ŠKODA MRF jest również na dobrej drodze, by obronić tytuł mistrza konstruktorów przed kolejną rundą APRC w Nowej Kaledonii (16 - 18 maja). Udział w rajdach APRC to dla ŠKODY szansa na rozwój na rynku międzynarodowym. W ciągu najbliższych lat ŠKODA planuje osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 1,5 miliona egzemplarzy, do czego ma się przyczynić również silny wzrost na rynkach azjatyckich. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Mercedes-Benz Klasy B świętuje okrągły jubileusz Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Klasy B Stuttgart. Od momentu premiery w 2005 roku Mercedes-Benz dostarczył klientom na całym świecie już ponad milion egzemplarzy Klasy B. Szczególną popularnością Sports Tourer cieszy się w Niemczech i w Chinach. Około 30 proc. jego nabywców jeździło wcześniej autem innej marki. Już niebawem do oferty dołączą dwie nowe wersje modelu. - Klasa B to perfekcyjne połączenie przestronnego, dynamicznie stylizowanego nadwozia, zwinności i niezrównanego komfortu jazdy - mówi Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. - Właśnie dlatego jest tak popularna wśród naszych klientów, i to z najróżniejszych grup - od rodzin z dziećmi do aktywnych seniorów. Klasa B cieszy się wzięciem również wśród nabywców flotowych. W 2013 roku po raz kolejny została wybrana Firmowym Samochodem Roku (Corporate Car of the Year). Obecnie najpopularniejsze są benzynowe i wysokoprężne odmiany B 180 - na każdą z nich przypada około 30 proc. sprzedaży. Co druga Klasa B ma na pokładzie nawigację i system multimedialny. Klienci chętnie decydują się także na pakiet Night oraz biksenonowe reflektory. Mercedes-Benz wprowadził na rynek Klasę B w 2005 roku. Przestronny Sports Tourer jest drugim po Klasie A kompaktowym modelem spod znaku trójramiennej gwiazdy. Do jego budowy posłużyła przednionapędowa platforma o "kanapkowej" strukturze, zapewniająca wysoki stopień bezpieczeństwa biernego i umożliwiająca zastosowanie alternatywnych źródeł napędu. Najmocniejsza odmiana B 200 Turbo napędzana była 2-litrową, turbodoładowaną jednostką benzynową o mocy 193 KM. Na bazie pierwszej generacji modelu powstał jednak jeszcze mocniejszy prototyp, i to z napędem na tylną oś - B 55 AMG. Otrzymał on 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 387 KM, 7-biegową przekładnię automatyczną, a także wzmocnione hamulce oraz 18-calowe obręcze. W 2011 roku do sprzedaży trafiła druga generacja Klasy B, zbudowana na całkiem nowej platformie, z której później skorzystały kolejne kompaktowe modele ze Stuttgartu – Klasa A, CLA oraz GLA. Nowa Klasa B zapoczątkowała też inną rewolucję – w dziedzinie bezpieczeństwa. Jako pierwsze auto kompaktowe, standardowo otrzymała radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym wspomaganiem hamowania. Ostrzega on kierowcę o ryzyku uderzenia w tył poprzedzającego samochodu i, w razie potrzeby, z pełną siłą uruchamia hamulce. Jako jedyna w swoim segmencie, Klasa B jest ponadto oferowana z opcjonalnym napędem na obie osie. Obecnie model jest wytwarzany w fabrykach w Rastatt w Niemczech oraz w Kecskemét na Węgrzech. W Rastatt mieści się globalne centrum produkcji samochodów kompaktowych Mercedes-Benz. Rok 2014 przyniesie premiery dwóch nowych wersji Klasy B z alternatywnymi układami napędowymi. W lutym na europejskim rynku zadebiutuje wyjątkowo ekonomiczny model B 200 Natural Gas Drive, zasilany gazem ziemnym. Chwilę później - w USA w drugim kwartale, a w Europie pod koniec roku - pojawi się Klasa B Electric Drive z napędem elektrycznym. Z zasięgiem równym 200 km, przestronną kabiną z miejscem dla pięciu osób i mocnym silnikiem model ten wyznaczy nowe standardy w zakresie komfortu, jakości i bezpieczeństwa wśród aut lokalnie bezemisyjnych. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  8. więcej -> SEAT świętuje 60 lat produkcji samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Audi świętuje zawieszenie „wiechy” na nowym zakładzie w parku przemysłowym Böllinger Höfe - Nowy zakład Audi to największy projekt budowlany w regionie Heilbronn - Uruchomienie hali logistycznej na początku 2014 roku - Rozpoczęcie produkcji modelu R8 w nowym zakładzie, w połowie roku 2014 Neckarsulm, 25 września 2013 r. Niespełna 18 miesięcy od rozpoczęcia budowy, oddział Audi w Neckarsulm świętuje zawieszenie „wiechy” w swoim nowym zakładzie w parku przemysłowym Böllinger Höfe, w miejscowości Heilbronn. Na powierzchni 23 ha, powstaje centrum logistyczne i nowe hala produkcyjna modelu R8. Ten sportowy samochód będzie tu zjeżdżać z taśmy od połowy 2014 roku. Kierownik zakładu Fred Schulze, Franciscus van Meel, szef spółki quattro GmbH i Dieter Braun, szef logistyki w zakładach w Neckarsulm, na uroczystości z okazji zawieszenia wiechy na nowym zakładzie Audi powitają blisko 200 gości. Licząca 23 ha powierzchni lokalizacja to teraz ok. jedna czwarta łącznej powierzchni fabryki Audi w Neckarsulm. To jak dotąd największa inwestycja budowlana Audi w regionie Heilbronn. „Nowy zakład jest kluczowym elementem naszego myślenia o rentowności i konkurencyjności tutejszej fabryki Audi“ – stwierdził Fred Schulze. „Inwestycja zapewni odpowiednią przestrzeń niezbędną do uruchomienia w Neckarsulm produkcji na naprawdę dużą skalę.“ W połowie roku 2014, dział produkcji karoserii, logistyki i montażu Audi R8 przeniesienie się do nowej hali produkcyjnej. „Cały proces wytwarzania modelu R8 będzie się odbywać pod jednym dachem“ – podsumował Franciscus van Meel. „Dzięki temu, będziemy mogli zoptymalizować proces produkcji, a jednocześnie dalej rozwijać produkcję krótkich serii modelowych w zakładach w Neckarsulm.“ W parku przemysłowym Böllinger Höfe pracę znajdzie prawie 250 pracowników, którzy już dziś są częścią zespołu Audi. Obok hali produkcyjnej Audi R8 powstaje tu centrum logistyczne (budynek o wymiarach 325 na 115 metrów), które zacznie działać już na początku 2014 roku. Jego powierzchnia równa jest powierzchni pięciu boisk do piłki nożnej. „Hala logistyki to nasza odpowiedź na wyraźnie widoczną kompleksowość produkcji w tutejszych zakładach“ – objaśnia Dieter Braun. „Od roku 2014 na potrzeby produkcji w fabryce w Neckarsulm przeładujemy tu ok. 5000 kontenerów.“ Budując nowe pomieszczenia, Audi postawiło na przyjazne dla środowiska rozwiązania. Na przykład deszczówka będzie gromadzona w celu ponownego użycia, a baterie słoneczne ogrzeją wybrane partie budynku. Już teraz zakłady w Neckarsulm to jedna z filii koncernu o największej różnorodności produkcji, a jednocześnie najbardziej kompleksowa fabryka w Europie. Inwestycja w parku przemysłowym Böllinger Höfe to jeden z elementów składowych Strategii Wzrostu Audi do roku 2020. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. 1,5 miliona egzemplarzy Fabii - SKODA świętuje wielki sukces! Z fabryki wyjechał półtoramilionowy egzemplarz drugiej generacji Fabii. Obok Octavii, to najpopularniejszy model ŠKODY, produkowany obecnie w Czechach, Indiach, Rosji i Chinach. Jubileuszowy egzemplarz został wyprodukowany w fabryce w Mladá Boleslav i wyposażony jest w silnik wysokoprężny 1.2 TDI. Biorąc pod uwagę produkcję Fabii pierwszej generacji, która zadebiutowała na rynku w 1999 roku i przez osiem lat trafiła do 1 788 063 klientów, łączna produkcja dwóch generacji Fabii to 3 253 817 sztuk. Lepszym wynikiem w historii ŠKODY może się pochwalić tylko ŠKODA Octavia, której trzy generacje trafiły łącznie do 3 984 821 klientów. „ŠKODA Fabia to kluczowy model dla sukcesu firmy”, zauważa dyrektor generalny ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Wyprodukowanie 1,5 miliona egzemplarzy Fabii od 2007 roku to dowód na olbrzymią popularność tego modelu i zaufanie, jakim cieszy się on wśród klientów. W Europie i na wielu innych rynkach światowych, Fabia to drugi po Octavii najpopularniejszy model ŠKODY i podstawa sukcesu marki.” ŠKODA Fabia już od dnia debiutu ucieleśnia wszystko to, co w ŠKODZIE najlepsze – kompaktowe wymiary nadwozia i jednocześnie przestronne, praktyczne wnętrze, a także przemyślane rozwiązania i niskie zużycie paliwa. Dorzucając do tego zaawansowaną technologię i atrakcyjną cenę otrzymujemy jeden z najpopularniejszych i najbardziej udanych modeli w swojej klasie. Obecna generacja ŠKODY Fabia oferowana jest jako pięciodrzwiowy hatchback, przestronne kombi, wszechstronna odmiana Scout, sportowy model RS oraz wyjątkowo oszczędna wersja GreenLine, która zużywa średnio 3,4 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 88 g/km. Ponadto Fabia dostępna jest w wielu wersjach specjalnych, na przykład Monte Carlo, która odwołuje się do bogatego, bo aż 112-letniego, sportowego dziedzictwa marki. ŠKODA Fabia odnosi również sukcesy na rynku polskim – od stycznia bieżącego roku zajmuje pozycję lidera pośród wszystkich modeli dostępnych na rynku, z liczbą 7 321 zarejestrowanych egzemplarzy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. więcej -> Słynna muszka Chevroleta świętuje stulecie istnienia, ranking sprzedaży aut, rynek nowych samochodów, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Podczas „Festival of Speed” w Goodwood, Audi świętuje trzy duże jubileusze - Przed 30 laty, jeżdżący Audi Hannu Mikkola, został rajdowym mistrzem świata - Przed 25 laty, Audi wygrało amerykańską serię wyścigów samochodowych TransAm - Przed 20 laty, lord March po raz pierwszy zaprosił na „Festival of Speed“ Ingolstadt, 8 lipca 2013. Podczas odbywającego się od 12 do 14 lipca, w brytyjskim miasteczku Goodwood, Festiwalu Prędkości „Festival of Speed“, Audi Tradition będzie świętować trzy duże jubileusze. Światowej rangi zlot miłośników zabytkowych samochodów sportowych odbywa się już po raz dwudziesty. Program festiwalu, którego tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Najlepsi z najlepszych“, zgromadzi zapewne ok. 150 tysięcy gości z całego świata. Z tej właśnie okazji, Audi zaprezentuje w Goodwood ikonę - unikatowy egzemplarz wyścigowego samochodu Auto Union Typ C z 1936 roku. Podczas festiwalu, cztery ringi świętować będą również rocznice dwóch innych, ważnych dla marki wydarzeń. Przed 30 laty, w 1983, Hannu Mikkola za kierownicą Audi Rallye quattro A2 został rajdowym mistrzem świata. Było to pierwsze rajdowe zwycięstwo kierowcy ze stajni Audi. Z kolei przed 25 laty, zespół Audi Sport wystawiając w rywalizacji model Audi 200 quattro, wygrał amerykańską serię wyścigową TransAm, i to w już w pierwszym sezonie startów w tej imprezie. Podczas tegorocznego „Festival of Speed”, Hannu Mikkola może spojrzeć wstecz na pasmo swoich sukcesów. Przed 30 laty, za kierownicą Audi Rallye quattro A2, właśnie w Anglii wywalczył rajdowe mistrzostwo świata. Decydujący o tryumfie dzień nastąpił w listopadzie 1983. Rajd RAC, rozgrywany na Wyspach Brytyjskich, był ostatnią rundą sezonu i ostatnim etapem przed zdobyciem mistrzostwa świata. Mikkola miał przed finałem najwięcej punktów, ale Walter Röhrl deptał mu po piętach. Nie udało mu się jednak „dopaść” Fina, któremu pozostało tylko ukończyć rajd. Mikkola tak wspomina rywalizację: „Panowało olbrzymie napięcie, ale kiedy dostałem informacje z obozu przeciwnika ustąpiło i pojechałem całkowicie zrelaksowany.“ Nie było jednak łatwo. Mikkola zajął ostatecznie drugie miejsce, za swoim kolegą Stigiem Blomqvistem, również jadącym Audi. Korzystny bilans punktów zadecydował mimo wszystko, że mistrzostwo świata zdobył Mikkola. Audi Tradition przygotowało dla fińskiego kierowcy niespodziankę: Dział Historii Marki koncernu Audi AG, przed laty nabył samochód, który zwyciężył w RAC Rallye w roku 1983. Żmudną restaurację pojazdu i malowanie na oryginalny kolor zakończono niedawno, a Mistrz Świata z roku 1983 został zaproszony do odbycia premierowej jazdy odnowionym autem. „To, że znów będę mógł poprowadzić ten niesamowity pojazd bardzo mnie wzruszyło.“ – przyznał Hannu Mikkola. By niespodzianka była pełna, Audi Tradition zaprosiło również Arne Herz’a, który przez jedenaście lat był wraz z Mikkolą w jednym teamie Audi. Pięć lat później, w roku 1988, gdy koncern z Ingolstadt powoli zamykał rozdział rajdów, a Audi Sport postawiło na udziały w wyścigach, cztery ringi ponownie zatryumfowały na międzynarodowej arenie. Audi 200 quattro bezapelacyjnie zdobyło mistrzostwo w amerykańskiej serii wyścigowej TransAm. Auto mogące z powodzeniem brać udział w wyścigach zbudowano w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Na bazie Audi 200 quattro z seryjnym pięciocylindrowym silnikiem, powstał samochód wyścigowy o mocy 510 koni mechanicznych. Sezon 1988 serii TransAm, Audi zakończyło wygraną w ośmiu na trzynaście wyścigów, zdobywając tym samym tytuł najlepszego producenta. Ówcześni tryumfatorzy to: Hurley Haywood, Hans-Joachim Stuck i Walter Röhrl. Tytuł najlepszego kierowcy powędrował wtedy do Hurley’a Haywood’a. Podczas tegorocznego zlotu w Goodwood, miejsce w kokpicie Audi 200 quattro TransAm zajmie Hans-Joachim Stuck. Nie ma prawdziwego Festiwalu Prędkości bez Nicka Masona. Perkusista zespołu Pink Floyd i miłośnik wyścigowych samochodów, bierze udział w zlocie już od pierwszej edycji, kiedy to lord March zaprosił jemu podobnych entuzjastów do swej posiadłości na Południu Anglii. Ojciec lorda miał tam tor wyścigowy, który popadłby w zapomnienie, gdyby syn nie stworzył Festival of Speed i dzięki niemu nie ożywił tego wyjątkowego miejsca. W tym roku Nick Mason po raz siódmy wystąpi w barwach Audi Tradition. Gwiazda rocka chętnie wykorzystuje każdą okazję do przejażdżki „Srebrną Strzałą“ czyli samochodem Auto Union Silberpfeil z 1930 roku. Dzięki temu, zdobył żartobliwy przydomek „ostatniego fabrycznego kierowcy Auto Union“. Z okazji jubileuszu festiwalu, na specjalne życzenie lorda Marcha, Audi Tradition zaprezentuje w Goodwood House egzemplarz Auto Union Typ C. W roku 1936, Bernd Rosemeyer zdobywał za kierownicą tego 16-cylindrowego samochodu tory wyścigowe w całej Europie. Ta „perła w koronie” w historii koncernu, stworzona specjalnie do wyścigów górskich i wyposażona w podwójne ogumienie tylnych kół, poprowadzona będzie oczywiście przez Nicka Masona. Perkusista Pink Floyd mówi: „Za każdym razem, gdy mogę siąść za kierownicą Auto Union Silberpfeil, czuję ogromną radość i odbieram to jako przywilej dla mojej skromnej osoby.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. więcej -> Porsche świętuje 50. urodziny 911-ki specjalną edycją modelu, testy samochodów osobowych, centrum badań rynku, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Podczas wystawy Techno Classica, Audi świętuje dwa jubileusze - Przed 25 laty Audi zaprezentowało Audi V8, a 80 lat temu historycznie powiązana z Audi marka Horch przedstawiła pierwszy model z silnikiem V8 - Ponad 180 tys. osób spodziewanych na największej na świecie wystawie oldtimerów Ingolstadt, 8 kwietnia 2013. Podczas tegorocznych targów samochodów zabytkowych Techno Classica w Essen, które odbędą się od 10 do 14 kwietnia, Audi Tradition będzie świętować dwie znaczące rocznice. W hali numer siedem, marka z czterema ringami zaprezentuje historię jednostek napędowych V8. Upłynęło już 80 lat, odkąd Horch na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pokazał samochód Horch 830 wyposażony w pierwszy silnik V8. Natomiast przed 25 laty na rynku pojawiło się Audi V8, kamień milowy w historii koncernu z Ingolstadt, potwierdzający wejście marki Audi do segmentu samochodów premium. Dużo przestrzeni wystawowej poświęcono historii. Dział Historii Marki Audi AG zajmie aż 700 metrów kwadratowych hali nr 7. Natomiast w hali nr 7.1 członkowie Audi Club International (ACI) prezentować będą samochody które miały znaczący wpływ na rozwój marki z czterema ringami. W ten sposób fani Audi odwiedzający największe na świecie targi oldtimerów będą mieli okazję obejrzeć aż dwie intersujące ekspozycje. Auto Union, prezentując w 1933 roku na Wystawie Motoryzacyjnej w Berlinie pierwszy model marki Horch z silnikiem V8, nawiązało do rozwiązań technicznych zastosowanych wcześniej w USA. Silnik V8, kojarzony dziś z zaawansowaną jednostką napędową o dużej mocy i o charakterystycznym brzmieniu, skonstruowano jednak z zupełnie innego powodu. Nowy silnik miał być po prostu mniejszy i bardziej ekonomiczny. Luksusowa, przedwojenna niemiecka marka Horch, od roku 1927 produkowała wyłącznie pojazdy z ośmiocylindrowymi silnikami rzędowymi. Horch 830, nazywany też „małym Horchem”, wyposażony w nową jednostkę V8 o pojemności trzech litrów, debiutujący w Berlinie, był pierwszym w ofercie marki mniejszym samochodem. Oznaczenie 830 to kombinacja liczby cylindrów i pojemności silnika. Na Techno Classica Audi Tradition wystawi bardzo rzadki model Horch 830 Sport-Cabriolet. Jego karoseria to dzieło firmy Gläser z Drezna. Egzemplarz z 1933 roku, wypożyczony z Muzeum Augusta Horcha w Zwickau, w owym czasie generował moc 70 KM. Drugi wystawowy rarytas, Horch 930 S Stromlinie z 1939 roku, jest postrzegany jako najbardziej zaawansowana technicznie konstrukcja wykorzystująca silnik V8, jaką stworzono przed II wojną światową. Światło dzienne ujrzały tylko dwa egzemplarze tego luksusowego, aerodynamicznego samochodu, który wyprzedzał swoje czasy. Wybuch wojny przeszkodził w podjęciu produkcji seryjnej. Jedną z gwiazd na Paryskim Salonie Motoryzacyjnym w roku 1988, było Audi V8. Dzięki niemu, marka Audi potwierdziła swoje miejsce w klasie samochodów luksusowych. Ośmiocylindrowa limuzyna wzbudzała podziw dzięki dużej liczbie nowatorskich rozwiązań technicznych, takich jak stały napęd na cztery koła, silnik z lekkich stopów z czterema zaworami na cylinder, elektronicznie sterowana, automatyczna skrzynia biegów i bardzo skuteczne hamulce tarczowe. Audi V8 było pierwszym modelem w którym zastosowano kombinację napędu quattro i przekładni automatycznej. Na tegorocznych targach pojazdów zabytkowych Techno Classica, Audi Tradition, dział Audi odpowiedzialny za pielęgnowanie tradycji, pokaże aż trzy unikalne eksponaty. Obok Audi V8 pierwszej generacji, stanie stworzone dwa lata później Audi V8 L, wyprodukowane jedynie w krótkiej serii, oraz Audi V8 w wersji Avant, skonstruowane na bazie Audi 200 Avant. Naturalnie na stoisku Audi Tradition nie może zabraknąć samochodów sportowych. Hans-Joachim Stuck, prowadząc w roku 1990 Audi V8 quattro, wygrał niemiecką serię wyścigów Deutsche Tourenwagen Meisterschaft już w pierwszym sezonie startów. Goście wystawy zobaczą nie tylko tę „szoferską limuzynę“ o mocy 462 KM, ale też inny legendarny model, Audi R8. Ich uwagę z pewnością przyciągnie „Krokodyl”. Dlaczego „Krokodyl”? W finałowym wyścigu American Le Mans-Serie (ALMS), 31 grudnia 2000 roku w australijskiej Adelaidzie, niejeden fan sportu motorowego nie wierzył własnym oczom. W kraju „Krokodyla Dundee“, kierowcy Audi Allan McNish i Rinaldo Capello na linię startu podjechali R8 pomalowanym we wzór skóry krokodyla. Allan McNish zdobył wówczas tytuł najlepszego kierowcy, a Audi – najlepszej marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Audi świętuje wyprodukowanie 5 000 000 aut z napędem Quattro Ładna liczba, pogratulować sukcesu Choć szkoda, że coraz bardziej elektroniką faszerują napęd : /
  16. [h=1]MilanoAutoclassica: Alfa Romeo świętuje 50 lat firmy Autodelta.[/h][h=1][/h]Od22 do 24 lutego br. odbywać się będzie „Milano Autoclassica”,salon organizowany dla pasjonatów, koneserów i tych, którzy chcąbyć bliżej fascynującego świata samochodów zabytkowych. Wgoszczącym na Targach w Mediolanie wydarzeniu uczestniczy marka AlfaRomeo, potwierdzając swoje zainteresowanie stale rozwijającą sięfascynacją przeszłościąautomobilizmu,która przenika współczesne społeczeństwo, tworząc wartośćdodaną do nowoczesnego samochodu. Równocześniez wystawą „Milano Autoclassica”, Alfa Romeo świętuje 50-lecieAutodelty, wydziału firmy zajmującego się przygotowaniemsamochodów do startów w wyścigach. Powstał on w marcu 1963roku, aby zaakcentować oficjalny powrót Alfy Romeo na torywyścigowe, po wycofaniu się w 1951 z roku Mistrzostw ŚwiataFormuły 1, kiedy to drugi sezon z rzędu zdobyła mistrzostwo swoją„Alfettą”. Producent zdecydował się na stworzenie strukturyskupionej na wyścigach, oddzielonej od zakładu produkcyjnego, zwystarczającą swobodą działania i możliwością podejmowaniasuwerennych decyzji technicznych i sportowych. Najważniejsząosobowością Autodelty tamtych czasów był z pewnościącharyzmatyczny inżynier Carlo Chiti. Nastoisku na Targach w Mediolanie, publiczność będzie mogłapodziwiać 5 cennych egzemplarzy ze „złotego okresu”działalności Autodelty, należących do kolekcji „Centro Storico”Alfa Romeo i przypominających najważniejsze osiągnięcia stajni zSettimo Milanese: „Giulia TZ”, „33/2 litra Daytona”, „GTA1300 Junior”, „33 TT 12” oraz jednoosobowy, eksperymentalnysamochód „179 F”. Wraz z tymi fascynującymi pojazdami nawystawie pojawił się model pochodzący z aktualnej produkcji -Giulietta Collezione 2.0 JTDM 170 KM TCT – dowód niepowtarzalnościmarki na tle światowej produkcji, z projektantami, samochodami,wyścigami i silnikami, stylem i innowacjami, które naznaczyłypostęp technologiczny oraz odbiły piętno na wydarzeniachsportowych dwudziestego wieku. GiuliaTZ z 1963 roku. Topierwszy samochód wyścigowy opracowany przez Autodeltę: jejsłynne trójkątne logo zostało po raz pierwszy naklejone nanadwoziu tego kompaktowego auta, zaprojektowanego przez Zagato, awyprodukowanego z silnikiem i rozwiązaniami technicznymi „Giulii”oraz unikalną ramą przestrzenną, od której wzięła się nazwa„Tubolare Zagato”. „TZ” okazało się od razu strzałem wdziesiątkę, również dzięki doskonałym cechom pierwotnegomodelu: w 1963 roku wygrało „Puchar FISA” w Monzy, a w następnymsezonie odniosło bezdyskusyjne zwycięstwo w „Coupe des Alpes”(Rolland-Augias) i na „Tour de Corse”. Oprócz tego odniosłoliczne sukcesy we wszystkich największych wyścigachmiędzynarodowych, w tym Le Mans i Targa Florio. 33/2litry Daytona. W1967 roku Alfa Romeo zdecydowała, aby „wskoczyć” w kategorięprototypów, ówcześnie największej międzynarodowej sceny wyścigówsamochodowych. Model „33/2 litry” zadebiutował we Fléron wBelgii i zwyciężył – kierowany prowadzony przez kierowcętestowego Teodoro Zeccoli - dając nadzieję na dalsze sukcesy.Następnego roku prototypy Autodelty zwyciężył w wyścigachDaytona 24h (Vaccarella-Schutz), na dystansie 1000 km na torzeNuerburgring (Galli-Giunti), 500 km na torze Imola(Vaccarella-Zeccoli) i 24h na Le Mans (Giunti-Galli). Model „33”ze swoim silnikiem „V8”, wysublimowaną linią nadwozia i dwomaparami nałożonych na siebie reflektorów przednich, zdominowałklasę silników dwulitrowych i zyskał miano klasyka wśródsamochodów wyścigowych drugiej połowy lat sześćdziesiątych. Wnastępnych sezonach ośmiocylindrowy „V” został powiększony dopojemności trzech litrów i zmieniła się struktura ramy. Wmiędzyczasie, w 1971 roku, model „33/3” odniósł prestiżowezwycięstwo w Targa Florio (Vaccarella-Hezemans). GTA1300 Junior. Jednymz trzech samochodów najczęściej kojarzonych przez pasjonatów znazwą „Autodelta” jest niewątpliwie kultowa „Giulia GTA”,która powstała w 1965 roku. Posiadająca dwa wałki rozrządu,podwójny zapłon i pojemność 1570 cm3, w roku 68 przekształciłasię w „GTA 1300 Junior” i zakończyła karierę jako „1750/2000GT Am”. Nie było to do końca „GTA”, gdyż uległo całejserii przeróbek technicznych, którym została poddana wersja coupé„Giulii” w trakcie kariery wyczynowej. Ostatnia wersja z 1972roku „GTA 1300 Junior”, przez dwa lata za rzędu odwdzięczałasię Autodelcie zwycięstwem w Europejskich Mistrzostwach SamochodówTurystycznych (Challenge Europeo Turismo). Niemożliwe wydają sięsukcesy sportowe tego kompaktowego coupé z silnikiem o pojemności„zaledwie” 1290 cm3, z którego specjaliści z Settimo Milanesepotrafili wydobyć ponad 170 KM! Należy zauważyć, że „GTA”(pierwotnie “1600”) było pierwszym samochodem turystycznym,który okrążył Nordschleife Nuerburgring w czasie poniżej 10minut. 33TT 12. 1975był prawdopodobnie najbardziej prestiżowym rokiem dla Autodelty:model „33 TT 12” zwyciężył w Markowych Mistrzostwach Świata,powtarzając sukces dwa lata później samochodem „33 SC 12”.Mistrzowski Puchar Świata dotarł do Settimo Milanese wraz zsamochodem z przestrzenną ramą i z 12-cylindrowym „boxerem”(stąd nazwa „TT 12”) o pojemności trzech litrów i ponad 500KM, który umożliwił mu zwycięstwo w siedmiu z ośmiu wyścigach,w tym Targa Florio (Merzario-Vaccarella). Wszyscy najlepsi kierowcytamtych czasów zaciskali dłonie na kierownicy „33 TT 12”:Merzario, Brambilla, Pescarolo, Bell, Laffite, Mass, Andretti, Ickx,Scheckter i Vaccarella. „TT 12” był nowoczesny również podkątem wyglądu: szeroki i niski, z charakterystycznym, potężnym icharakterystycznym „peryskopem” za siedzeniem kierowcy. Wnastępcy - „SC 12” z 1977 zadebiutował natomiast 12-cylindrowy„boxer” z turbodoładowaniem. Jednoosobowybolid wyścigowy Formuły1 „179 F”. Podkoniec lat sześćdziesiątych, po 4 sezonach dostarczania12-cylindrowego „boxera” zespołowi „Brabham”, Alfa Romeozdecydowała się na opracowanie własnego, jednoosobowego samochoduFormuły 1, tak zwanego „Alfa-Alfa”. Moment był wyjątkowy: po20 latach marka wróciła do Mistrzostw Świata Formuły 1, w którychdominowała dzięki swoim „Alfettom”. Zespół inżyniera Chitizaprojektował samochód i rok 1980 stał się sezonem, w którymAutodelta mogła udowodnić swoją wartość, a do zespołu BrunoGiacomelliego dołączył amerykański mistrz (o włoskichkorzeniach) Mario Andretti, który w Settimo Milanese czuł się jaku siebie. Rok 1981 przyniósł zmianę przepisów, które zaskoczyłyAltodeltę i w 1982 kadra techniczna zdecydowała się na całkowitązmianę koncepcji samochodu. Przy tej okazji Chiti zdecydował sięna eksperyment - jako pierwszy wśród startujących w Formule1 –na wyprodukowanie nadwozia z włókna węglowego, wyczuwając jegodoskonałe właściwości, szczególnie nadające się do samochodówwyczynowych. Wystawiany w zabytkowej kolekcji „179 F Test-Car” towłaśnie ten samochód, na pozór rutynowy, lecz niezwykle istotny ztechnicznego punktu widzenia. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. więcej -> Tyska fabryka Nexteer Automotive świętuje!, sprzedaż nowych samochodów, ranking sprzedaży motocykli, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Rekordowy rok w historii marki Chevrolet w Polsce Wzrost sprzedaży na poziomie 35% Warszawa. Chevrolet zakończył rok 2012 rekordowym wynikiem w historii marki na polskim rynku. W ciągu całego roku sprzedanych zostało w Polsce aż 10 524 nowych Chevroletów1, co oznacza 35% wzrost (2 742 egzemplarze) w porównaniu do 2011 roku (7 782 samochody). „Osiągnęliśmy po raz kolejny z rzędu historycznie rekordowy wynik sprzedaży. Zrealizowaliśmy plan, który założyliśmy sobie przed rokiem – dołączyliśmy do grona marek, które sprzedają w Polsce ponad 10 000 samochodów rocznie”, mówi Andrzej Żelazny, dyrektor generalny Chevrolet Poland. „Chevrolet udowodnił, że potrafi osiągać sukces na trudnym rynku motoryzacyjnym, dlatego spodziewam się utrzymania tego dobrego wyniku również w 2013 roku”. Najpopularniejszym modelem w naszym kraju w 2012 roku było miejskie Aveo – łącznie Nowe Aveo i Aveo Classic znalazły 4 464 nabywców, czyli o 21% więcej niż rok wcześniej, kiedy to Polacy kupili 3 701 sztuk tego modelu. Kolejne miejsce na liście najpopularniejszych modeli w gamie Chevroleta zajmuje Cruze, którego w minionym roku sprzedano 2 257 egzemplarzy, czyli aż o 71% więcej niż w roku wcześniejszym, kiedy sprzedano 1 317 egzemplarzy tego modelu. Trzecie miejsce na podium zajął Spark z wynikiem sprzedaży na poziomie 1 825 sztuk, czyli o 34% więcej niż rok wcześniej, kiedy nabywców znalazły 1 363 sztuki tego modelu. Na kolejnych miejscach zaraz za podium uplasowały się dwa siedmiomiejscowe modele Chevroleta – Orlando osiągnęło wynik sprzedaży 1 165 sztuk i rekordowy wzrost aż o 74%, a Captiva z 3% wzrostem sprzedaży znalazła 717 nabywców. 1 Wszystkie liczby wg. danych sprzedaży importera źródło: General Motors
  19. Rolls Royce świętuje 10 lat produkcji Phantoma Jest ociężały, ale ma coś w sobie
  20. TomTom dla iOS świętuje 3. urodziny! TomTom świętuje 3. rocznicę wprowadzenia do sprzedaży w App Store nawigacyjnej aplikacji TomTom dla iOS. Z tej okazji firma rozpoczęła urodzinową wyprzedaż aplikacji. Polscy użytkownicy iPhone’ów i iPadów będą mogli kupić nawigacyjną aplikację TomTom Europe, zawierającą m.in. szczegółową mapę Polski za 74,99 euro (cena przed wyprzedażą – 89,99 euro). Promocją zostanie też objęta dodatkowa usługa informowania o aktualnej sytuacji na drodze TomTom HD Traffic, dostępna w sprzedaży z poziomu nawigacyjnych aplikacji TomTom. Dzięki najnowszej wersji nawigacyjnej aplikacji użytkownicy będą mogli nawigować pod adresy znalezione w internecie, wyszukiwać za pomocą foursquare™* oraz uzyskać najnowsze mapy TomTom. Więcej informacji: TomTom - W sercu podróży TomTom Polska | Facebook O firmie TomTom Założona w 1991 firma TomTom (AEX:TOM2) jest wiodącym na świecie dostawcą produktów i usług lokalizacyjnych i nawigacyjnych ukierunkowanym na dostarczenie wszystkim kierowcom najlepszych na świecie doświadczeń nawigacyjnych. Firma, z siedzibą główną w Amsterdamie w Holandii, zatrudnia ponad 3500 pracowników i sprzedaje swoje produkty w ponad 40 krajach. Nasze produkty to przenośne nawigacje, wbudowane systemy nawigacyjne, rozwiązania do zarządzania flotą samochodów, mapy oraz serwisy działające w czasie rzeczywistym, wliczając w to nagrodzoną technologię TomTom HD Traffic. Najnowsze trasy, w tym informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym są dostępne pod adresem: Live Traffic Źródło: Fleishman-Hillard
  21. Audi RS5 Cabriolet świętuje swoją światową premierę w Internecie - Audi RS5 Cabriolet to pierwszy samochód, którego światowa premiera będzie transmitowana na żywo w internecie - Globalna transmisja rozpocznie się 6 września o godz. 14:00 CET - Kod dostępu do transmisji na żywo Podczas światowej premiery Audi RS5 Cabriolet, pragniemy zaprezentować Państwu przewagę dzięki technice. Od ponad 15 lat, modele RS stanowią dynamiczną awangardę całej palety pojazdów marki Audi. W nowym Audi RS5 Cabriolet, będącym pełną perfekcji kombinacją mocy i elegancji, fascynacja sportem ujawnia się po raz kolejny. Dzięki światowej transmisji na żywo, Audi RS5 Cabriolet będzie przedstawione – wyłącznie online - wszystkim dziennikarzom równocześnie. Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w tym wydarzeniu. Kiedy: Czwartek, 6 września 2012 r., w godz. 14:00-14:10 CET Gdzie: https://www.audi-mediaservices.com/rs_5_live Już dziś mogą Państwo przetestować tę mikrostronę i skorzystać z funkcji powiadomienia. Strona ta jest przeznaczona wyłącznie dla mediów. Prosimy nie upubliczniać powyższego adresu w Internecie. Zachęcamy Państwa do zaproszenia czytelników i internautów do udziału w światowej premierze Audi RS5 Cabriolet. Z przyjemnością poniżej podajemy Państwu kod, umożliwiający umieszczenie na Państwa stronach internetowych relacji na żywo z tego wydarzenia: Embed Widget Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. Główna atrakcja Salonu Samochodowego w Moskwie: nowa Astra sedan. Dodatkowe debiuty: nowe modele w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer. Opel wznawia produkcję jednostek napędowych w postaci silników benzynowych nowej generacji. Większe zaangażowanie w dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski. Rüsselsheim/Moskwa. Opel po raz pierwszy organizuje światową premierę swojego samochodu w Rosji. Prezentacja czterodrzwiowego modelu Astra sedan podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie (który odbędzie się w dniach 29 sierpnia–9 września) będzie główną atrakcją Opla. Stoisko Opla jeszcze nigdy nie było tak ogromne. Na moskiewskim pokazie w Hali 14 przestrzeń wystawowa będzie miała aż 1750 metrów kwadratowych. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć tu dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy zostaną przedstawione publiczności pięciodrzwiowa Astra oraz model Astra Sports Tourer w nowej, świeżej stylistyce. Ponadto, podczas salonu odbędzie się światowy debiut średniego rozmiaru silników benzynowych nowej generacji. Dla ponad miliona spodziewanych odwiedzających Opel przygotował dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy na rosyjskim rynku zostaną zaprezentowane Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM oraz Opel Mokka — pierwszy SUV niemieckiego producenta z segmentu B.\ Astra Sedan kluczowym elementem strategii rozwoju „Najnowsza Astra sedan, ze swoją sportową i elegancką sylwetką, wprowadza nowe elementy do segmentu czterodrzwiowych aut kompaktowych" — powiedział Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i rynku wtórnego, Alfred E. Rieck. "Podobnie jak wszystkie Astry, nowy sedan łączy w sobie zaawansowane technologie i wysoką jakość. Nowy notchback Astry stanowi jeden z najważniejszych elementów naszej oferty, która odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju Opla. To stylowa i przystępna cenowo alternatywa dla wielu czterodrzwiowych sedanów w segmencie średnich samochodów. Dlatego naszym zdaniem ma on duży potencjał — może podbić nie tylko rynek rosyjski, ale również rynki w wielu innych krajach europejskich". Sedan ten stanowi ważne uzupełnienie linii Astry, która obecnie jest jeszcze bardziej zróżnicowana i oferuje nowe jednostki napędowe i systemy wspomagania kierowcy połączone ze świeżą sportową stylistyką. Elegancka sylwetka, znana jakość Astry oraz wiele atrakcyjnych rozwiązań technologicznych — zarówno tych unikalnych, jak i nietypowych na skalę segmentu — sprawiają, że najnowszy czterodrzwiowy kompaktowy notchback Opla (długość/szerokość/wysokość: 4658/1814/1476 mm) to idealna propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Rozstaw osi (2685 mm) zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu samochodu. Oddzielny bagażnik ma 460 litrów pojemności, czyli o 90 litrów więcej niż w modelu pięciodrzwiowym. Dzięki składanej tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60:40 przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć aż do 1010 litrów. Odnowiona oferta jednostek napędowych: silnik benzynowy 1,6 l o wysokim momencie obrotowym Opel zapowiedział odświeżenie oferty jednostek napędowych. Pierwszy etap tego planu jest w trakcie realizacji. Trzy zupełnie nowe rodziny silników są już w przygotowaniu. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1598 cc, z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologią Start/Stop jest pierwszym z nowych silników, które zostaną zaprezentowane podczas premiery w Moskwie. Nowy silnik SIDI ECOTEC (z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa) zapewnia niezwykle wysoki, maksymalny moment obrotowy aż do 300 Nm. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec bieżącego roku. Zgodnie z przewidywaniami to właśnie Rosja będzie jednym z największych rynków zbytu. Rosja jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu Astry, z dużym popytem na kompaktowe sedany Rosja ma ogromne znaczenie dla Opla, ponieważ jest obecnie drugim w Europie, zaraz po Niemczech, rynkiem zbytu. Tylko w ubiegłym roku firma sprzedała tam 70 000 samochodów. W tym roku, w okresie od stycznia do lipca, marka Opel odnotowała wzrost o 29% — ponad dwukrotnie większy od wzrostu rynku. Według przewidywań Rosja ma szansę stać się głównym europejskim rynkiem, a sprzedaż samochodów wzrośnie tam do 3,4 miliona aut już w 2014 roku. Tak duży potencjał rozwoju wynika z niewielkiej przeciętnej liczby pojazdów na jednego mieszkańca. Na przykład, w Rosji liczba pojazdów przypadająca na 1000 mieszkańców jest o połowę mniejsza niż w Niemczech. Co drugi samochód na rosyjskich drogach liczy więcej niż dziesięć lat. We wszystkich segmentach ponad 60 procent wszystkich sedanów sprzedanych w Europie zostało kupionych właśnie w Rosji. W ostatnim roku, w segmencie samochodów kompaktowych, ponad 51 procent klientów wybrało auto w wersji notchback. Rosja jest również trzecim pod względem wielkości rynkiem zbytu Astry w Europie, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii. Z tego powodu Opel zdecydował się uczcić światową premierę nowych wersji sedan oraz modeli pięciodrzwiowych i Sports Tourer w rodzinie modeli Astra właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie. Astra cieszy się największą popularnością spośród wszystkich modeli Opla w Rosji. W pierwszej połowie roku 2012 zwiększyła swój udział w segmencie samochodów kompaktowych z 4,4 do 6 procent. W Polsce można już składać zamówienia na nową Astrę sedan. Jej cena zaczyna się od 72 950 PLN, za wersję Business, z silnikiem o pojemności 1.6l, i mocy 115 KM. źródło: General Motors
  23. Audi świętuje kolejny historyczny sukces Fotki Audi: Audi fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic - Podwójne zwycięstwo Audi R8 LMS ultra w 24-godzinnym wyścigu na torze w Spa - Trzy zwycięstwa Audi w wyścigach 24-godzinnych, zaledwie w 71 dni - Sukcesy na torze Nürburgring, w Le Mans i w Spa Po raz drugi z rzędu Audi R8 wygrało najważniejszy samochodowy wyścig długodystansowy w klasie GT3, zapisując się kolejny raz w historii sportu motorowego. Audi jest pierwszym producentem, któremu w jednym roku udało się wygrać trzy najważniejsze wyścigi 24-godzinne rozgrywane w Europie: na torze Nürburgring w Niemczech, Le Mans we Francji, a teraz na torze Spa-Francorchamps w Belgii. Wszystko zaledwie w 71 dni. W 54. edycji 24-godzinnego wyścigu rozgrywanego na torze Grand Prix w belgijskich Ardenach, wystartowało 66 sportowych aut dwunastu różnych marek. Po 509 okrążeniach na torze o dł. 7 004 km, dwa Audi R8 LMS ultra wyszły na prowadzenie przed konkurencyjnymi markami: BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Ferrari czy McLaren & Co. Jadący Audi R8 Andrea Piccini, René Rast i Frank Stippler z Audi Sport Team Phoenix zwyciężyli wyprzedzając swoich kolegów, Christophera Haasego, Christophera Miesego i Stéphana Ortelliego, z Audi Sport Team WRT. Zwycięzcy z Le Mans, Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer jadący drugim pojazdem zespołu Audi Sport Team Phoenix, po spektakularnej pogoni za czołówką, zdołali przesunąć się z 63. pozycji na miejsce szóste. Drugie Audi R8 LMS ultra zespołu Audi Sport Team WRT, z załogą w składzie: Marco Bonanomi, Edward Sandström i Laurens Vanthoor, na początku dwudziestej pierwszej godziny odpadło z wyścigu w wyniku wypadku na sławnym zakręcie „Eau Rouge“. „Wygrana w trzech wyścigach 24-godzinnych zaledwie w 71 dni, to kolejna karta w pełnej sukcesów historii sportów motorowych, zapisana przez naszą firmę“ – powiedział po historycznym triumfie dr. Wolfgang Ullrich, szef Audi-Motorsport. „Dzięki obecności wielu wspaniałych zawodników i ich znakomitym wynikom, wyścig w Spa miał wyjątkowy charakter. Wystartowało w nim ponad 20 aut, z których praktycznie każde mogło odnieść zwycięstwo. Ostatecznie, po raz kolejny, zwyciężyło połączenie jakości, niezawodności i prędkości, z którego znane jest Audi. Każdy, kto pracował z nami na rzecz tego historycznego potrójnego zwycięstwa, może być z tego dumny – przede wszystkim nasze zespoły i kierowcy, ale oczywiście również wszyscy pracownicy w Ingolstadt, Neckarsulm i Biberach.“ Po pierwszej, trudnej godzinie wyścigu, oba samochody Audi R8 LMS ultra, po korekcie ciśnienia w kołach, pięły się stopniowo w górę klasyfikacji, stając się coraz większym zagrożeniem dla prowadzących początkowo aut ze stajni BMW. Audi zaczęły wychodzić na prowadzenie w czwartej godzinie. Od dziewiątej godziny Audi R8 LMS ultra jechały na czele stawki – i to w ekstremalnie trudnych warunkach, w strugach ulewnego deszczu, przy minimalnej widoczności i przy łącznie szesnastu wyjazdach samochodu bezpieczeństwa. Przy tym kierowcy Audi nie zamierzali robić sobie nawzajem żadnych podarunków. Do trzydziestej minuty przed końcem wyścigu, oba Audi R8 LMS ultra z numerami startowymi „16“ i „1“, reprezentujące zespoły Audi Sport Team Phoenix i Audi Sport Team WRT, toczyły zacięty pojedynek o zwycięstwo. Na prowadzenie wychodziło na przemian raz jedno, raz drugie auto. Na krótko przed godz. 15.00, Frank Stippler wykonał manewr wyprzedzania, który okazał się decydujący dla późniejszego zwycięstwa. Ponadto, słuszną okazała się strategia przyjęta przez Audi Sport Team Phoenix, polegająca na powtórnej wymianie przednich klocków hamulcowych, którą przeprowadzono w niedzielny poranek, po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. 30 minut przed końcem wyścigu Stéphane Ortelli otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową i to zadecydowało o zwycięstwie drugiego zespołu R8. „Tempo było niezmiernie wysokie, takie jak na wyścigach sprinterskich. Pomimo tego, nie mieliśmy nawet najmniejszego problemu technicznego, podobnie jak podczas wyścigu na torze Nürburgring.“ – cieszył się Werner Frowein z firmy quattro GmbH, odpowiedzialnej za prace rozwojowe nad samochodami sportowymi GT3 oraz ich sprzedaż. „Triumf ten jest kolejnym dowodem na to, że Audi R8 LMS ultra dyktuje warunki w wyścigach długodystansowych.“ O zaletach sportowego samochodu z wbudowanym przed tylną osią silnikiem przekonali się też Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer, którzy należeli do najszybszych podczas wyścigu. Lotterer, tuż przed końcem pierwszej godziny został najechany przez inne auto, które nagle skręciło do alei serwisowej. Po wymianie drążków kierowniczych osi przedniej, zwycięzcy z Le Mans podjęli wyścig na nowo. Wystartowali z 63. pozycji, z jedenastoma okrążeniami opóźnienia. Ostatecznie dotarli, aż do szóstego miejsca i nadrobili trzy rundy. Najlepszym nie fabrycznym zespołem Audi była brytyjska drużyna GT3 Racing, która w swoim Audi R8 LMS zajęła znaczące, czternaste miejsce w klasyfikacji łącznej i dziewiąte miejsce w klasie Pro-Am. „I to podczas naszego pierwszego startu w wyścigach 24-godzinnych, będącego zaledwie czwartym startem tego auta w naszych barwach.“ – takiego pozytywnego podsumowania dokonał szef zespołu Aaron Scott. Do mety dojechały też Audi R8 LMS, wystawione przez zespoły Sainteloc Racing, JB Motorsport i Alfab. Pojazdy R8 LMS ultra drużyny Sainteloc Racing i United Autosports na skutek wypadków odpadły przed końcem wyścigu, przy czym francuska drużyna Sainteloc zajmowała przez pewien czas sensacyjne, piąte miejsce w klasyfikacji łącznej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091226/PODLASKA/64033168 Takie rzeczy tylko w Polsce Do sądu podać i nic więcej...
  25. http://etransport.pl/wiadomosc,9442,dhl_swietuje_40_lat_obecnosci_na_swiatowych_rynkach.html
×