Skocz do zawartości

Brytol

forumowicz
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Samochody bez kierowcy stają się powoli faktem. Do tej pory w Kalifornii nie było wolno testować na drogach publicznych samochodów, za których kierownicą nie było nikogo. Od 2 kwietnia br roku wchodzą nowe regulacje pozwalające na testowanie pojazdu bez zbędnego technika za kółkiem. (Źródło: www.brytol.com) Celem wdrażania pojazdów autonomicznych, bez kierowcy, jest wyparcie kierowców z obsługi taksówek, którzy pobierają znaczną część zysku od klientów w formie wypłat. Czy wpłynie to na taniość oferty branży taksówkowej - wątpliwe. Opracowana w Kalifornii technologia jest tak droga, że przez wiele lat cena samochodów bez kierowcy będzie skutecznie wpływała na wysokość cen usług. Zmieni się tylko to, że zamiast kierowca odbierać zapłatę, pieniądze powędrują na konto producenta samochodów automatycznych. Jaki będzie sens zakupu takiego pojazdu, którego bezpieczeństwo może być niższe, niż prowadzonego przez kierowcę? Otóż przy wieloletnim użytkowaniu takiego pojazdu zyski firmy przewozowej nie muszącej płacić kierowcom będą jednak wyższe. Firma taksówkowa zamiast zatrudnić 50 czy 100 kierowców będzie zatrudniała jednego, dwóch operatorów, którzy będą monitorowali zdalnie stan pojazdu. Kolejnym krokiem będzie zastosowanie technologii do kierowania pojazdami ciężarowymi, a to już będą dla korporacji pieniądze 'Nie z tej Ziemi'. Pytanie tylko czy my potrzebujemy takiego świata. Czy to nie jest tak, że to korporacje realizują swoje cele finansowe a człowiek i jego bezpieczeństwo oraz praca nie liczy się w ogóle.
×