Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

bartp

forumowicz
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Mam problem z grzejącymi się śrubami w tylnych kołach w moim Hyundaiu i30 (rocznik: 2008, silnik: benzyna 1.4 109 KM). Śruby są tak gorące, że nie można ich nawet dotknąć - bez względu na styl jazdy, czy to że przejechało się np. kilkanaście czy kilkadziesiąt kilometrów. Śruby w kołach z przodu są znacznie chłodniejsze. To co do tej pory zostało zweryfikowane to: - Znajomy mechanik sprawdzał koła i wymienił tarcze oraz klocki - niestety to nie pomogło. - Z tyłu mam tarczo-bębny - mechanik sprawdził też i łożyska i szczęki - wszystko w porządku. - Sprawdził również, czy dobrze pracują zarówno tłoczki, jak i zaciski. Tutaj również bez żadnych zastrzeżeń. - Dodatkowo, podjechałem również na stację kontroli pojazdów celem sprawdzenia oporów toczenia, ale tutaj też wszystko jest ok. mechanik sprawdził zarówno hamulec główny, jak i ręczny. - Sam podnosiłem samochód i kręciłem kołem - koło kręci się bez żadnych oporów. - Hamulec ręczny też działa jak należy - trzyma, gdy jest zaciągnięty, natomiast po spuszczeniu go, auto toczy się. Nawet gdy jest na niewielkim wzniesieniu. Póki co wszystko wskazuje na to, że to niekoniecznie jest usterka mechaniczna (a już zakupiłem elastyczne przewody hamulcowe na tył oraz płyn hamulcowy do wymiany, gdyż wcześniej gdzieś czytałem, że to może być problemem grzejących się śrub kół). Chociaż nie mam 100% pewności, bo po podłączeniu modułu OBDII (kupionego na Allegro i zastosowaniu aplikacji na Androidzie), żadne błędy nie zostały wykryte. Będąc na stacji kontroli pojazdów, tamtejszy mechanik podpowiedział mi, że ABS może (np. z powodu błędnie działającego czujnika) hamować koło podczas jazdy, Tak, że nawet tego nie wyczuję. Wyciągnąłem zatem bezpiecznik od ABS-u (kontrolka zaczęła się świecić na desce rozdzielczej) i przejechałem się to sprawdzić. Przy okazji zauważyłem, że bez tego bezpiecznika, wspomaganie kierownicy działa znacznie słabiej. Po powrocie okazało się, że śruby z tyłu dalej są gorące. Teraz już nie wiem. Problem jest dla mnie dosyć duży, gdyż nie wiem, czy przypadkiem to nie było powodem tego że wpadłem ostatnio w poślizg. Na suchej nawierzchni przy 15 st. na plusie. Dodałem gazu wychodząc z zakrętu - zawsze w ten zakręt wchodzę tak samo - i nagle zaczęło mnie obracać. Kontrując ledwo wyszedłem z kolejnych poślizgów na prostą. Mało brakowało, a bym uderzył w barierę. Nie wiem czy to jest w ogóle związane z tą usterką - może na zakręcie był piach albo olej, którego nie zauważyłem przez późną porę - ale i tak wolałbym rozwiązać problem tych grzejących się śrub. Ktoś z forumowiczów miał już podobny problem albo wie co może stanowić jego źródło? Pozdrawiam
  2. Witam!

    Hej, Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Bartek
×