Skocz do zawartości

dawte

forumowicz
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O dawte

  • Tytuł
    nowy
  • Urodziny 01.08.1984
  1. Witam Posiadam somochód Nissan Primera 1.9dci F9Q diesel 120KM 2004r. Kombi. Jest z nim taki problem, że często traci moc. Dzieje się to tak: kiedy ruszam (np ze świateł,), obroty rosną BARDZO powoli. na biegu jałowym są prawidłowe - ok 800obr/min. Mam włączony bieg "1", często gaz wdepnięty do dechy, a samochód ledwo się rozkręca (jakbym w ogóle nie dodawał gazu). Często jest tak, że przy większym obciążeniu (np. górka) obroty wręcz maleją i jeśli nie "uratuję go" sprzęgłem - gaśnie. Dopiero kiedy obroty uzyskają 2 - 3 tys/min (różnie) auto nagle zbiera się z niezłym kopytem. Ale nierzadko kiedy wrzucę po chwili "2" - sytuacja analogicznie się powtarza, tzn kiedy wrzucę wyższy bieg (obroty prawidłowo spadają) nie chcą się rozkręcić. Dzieje się to na wszystkich biegach, podczas ruszania jest to najbardziej odczuwalne. Co już zrobił mechanik / zostało zrobione: - silnik jest wyremontowany (z innych powodów - pierścienie na tłokach zajechane, dymił strasznie, żarł 2l oleju na 1000km); - wtryski były sprawdzane - są sprawne, jedynie czyszczone w roztworze w ultradźwiękach (były bardzo zabrudzone podobno); - egr wymieniony, kolektor wyczyszczony - przepływka dla sprawdzenia wymieniona na inną, markową - brak różnicy - sprawna - wymieniony filtr powietrza, paliwa - olej + filtr wymiennione 3 tys temu; - do paliwa dolałem swego czasu liqui molly do układu paliwowego diesla Może jeszcze coś, czego nie pamiętam. Co wyklucza mechanik? Układ wydechowy - gdyby był zapchany, nie działo by się to wybiórczo, a cały czas Ciśnie paliwa na listwie sprawdzone komputerem turbina - wizualnie (bez pomiarów w urządzeniu) jest sprawna, zostałą wyczyszczona - wg. mnie nie ma ona wpływu na pracę poniżej 2tys obrotów - nie może być przyczyną. Proszę o pomoc, mechanik po mału rozkłada ręce, mówi, że wszystko jest posprawdzane i sprawne. Zaczynamy podejrzewać sterownik/komputer samochodu. Dodam, że sam NIE JESTEM mechanikiem. Dzięki za podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić.
×