Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

kreative234

forumowicz
  • Zawartość

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O kreative234

  • Tytuł
    nowy
  • Urodziny 12.04.1988
  1. Witam ponownie:) Chwilę mnie nie było ale wracam żeby Wam przedstawić krótką relację z tego czym jest cleaner do lakieru ,jak go używać oraz jakie daję nam to korzyści Z opisu producenta wynika że: Dodo Juice Lime Prime to niezbędny produkt do użycia przed woskiem. Jest to cleaner przygotowujący powierzchnię, tak aby wosk mógł się z nią idealnie zespoić. Jego zadaniem jest dokładne oczyszczenie powierzchni z zanieczyszczeń środowiskowych, dekontaminacja oraz usunięcie utlenienia. Zawarte w nim olejki konserwują połysk.Zawiera dodatki ścierne. Cena 72 zł za 250 ml .Wydaję się wysoka ale używa się go w ilości 4 kropli na przejazd maszyną co czyni go baaardzo wydajnym środkiem Cleaner'ów na rynku jest całe mnóstwo i są to środki do jasnych bądź ciemnych lakierów także można je dobrać konkretnie do swojego koloru samochodu niemniej jednak ja obecnie działam tym środkiem i zapewniam ,że jest bardzo dobry Co daję nam jego użycie ? Przede wszystkim środki ścierne zawarte w jego składzie usuwają wszelkie niedoskonałości lakieru sprawiając ,że posiada ogromny połysk -przed nałożeniem wosku to bardzo istotny element ponieważ po zastosowaniu wosku mamy powierzchnie bardzo gładką co sprawia , że brud praktycznie do niego nie przywiera, dużo łatwiej jest domyć samochód Usuwa drobne rysy ,hologramy po nieumiejętnym polerowaniu oraz zmatowienia.Oczywiście z głębszymi rysami sobie nie poradzi ​ Jak go używać ? Ja do tego operacji używam maszyny polerskiej typu Dual Action czyli polerkiorbitalno rotacyjnej.Posiadam Kraussa 5200 Db. Miękka gąbka waflowa czarna (finishing czyli wykończeniowa ) oraz 4 krople cleanera wielkości ziarnka grochu wystarczą na jeden maszynowy przejazd Polerujemy aż go całkowitego wniknięcia cleanera w lakier. Oto efekty pracy i małe porównanie - lewa strona maski po użyciu cleaner'a oraz wosku .Prawa bez . Zdjęcia nie są najlepsze ze względu na aurę ale mam nadzieję ,że coś zobaczycie Lakier to srebry mettalic choć wygląda jak srebrny mat na zdjęciach Część polerowana i woskowana Część niepolerowana cleanerem oraz nie woskowana 50/50 Pozdrawiam serdecznie
  2. Jaki środek na drobne rysy lakieru?

    Jeżeli chodzi o wykończenie lakieru to widziałem efekty po użyciu wykończeniowej pasty Koch Chemie Antihologram i zrobiła na mnie ogromne wrażenie .Słyszałem też ,że świetnie się wypracowuję i dużo szybciej można uzyskać efekt lustra niż w przypadku Menzerny SF 4000.Cenowo wyglądają tak samo.Muszę ja kupić i to sam kiedyś sprawdzić Wtedy pokaże wam zdjęcia
  3. Cześć Potrzebujesz kolego dwie reperaturki nadkoli tył do Mazdy 626 ( cena na allegro od 80-120 zł za szt ) oraz odwiedzić blacharza/lakiernika który to wspawa i pomaluję Malowanie elementu u mnie w regionie Tarnowa to ok 300-350 zł za element plus do tego spawanie (nie wiem czy wliczone będzie w cenę usługi malowania czy też nie ) .Ja posiadam Honde Civic i 2 lata temu za wspawanie dwóch reperaturek i malowanie zapłaciłem 800 zł po lekkiej znajomości.Myślę , że w Twoim przypadku będzie to 200 zł za reperaturki +700 zł za malowanie więc licząc jeszcze jakieś koszty spawania koło 1000 zł .Oczywiście może być też mniej ale orientacyjnie przyjąłbym od 800 do 1000 Mam nadzieję ,że trochę pomogłem p.s. Jak będziesz chciał to auto kupić to zerknij od spodu jak się ma podłoga i progi bo na jednym ze zdjęć widać ,że rdza się progami interesuję
  4. Jaki środek na drobne rysy lakieru?

    Jeżeli masz lakier w słabym stanie to nic nie szkodzi na przeszkodzie aby kupić maszynę polerską i spróbować swoich sił Na początek warto kupić maszynę typu Dual Action .Ma mniejszą moc obrotową , nie pozostawia hologramów na lakierze jak maszyna rotacyjna oraz wyklucza możliwość przepalenia lakieru Też od niej zaczynałem i dużo się nauczyłem
  5. Jaki środek na drobne rysy lakieru?

    Ja mogę pokazać od siebie polerowanie maski która była porysowana od szorstkiej strony gąbki do naczyń co może Ci zobrazować efekt działania pasty Menzerny FG 500 oraz pasty wykończeniowej Menzerna SF4000.Oczywiście używałem do tego maszyny polerskiej rotacyjnej Flexa.a resztki past zostały przeze mnie usunięte także nie polegało to na wypełnieniu rys tylko na spolerowaniu lakieru .
  6. Od jakiegoś czasu a konkretnie od około 2 lat czysto teoretycznie a od 1,5 r. także czynnie interesuję się dziedziną kosmetyki samochodowej zwanej detailingiem. Odnoszę wrażenie ,że powstaje coraz więcej warsztatów świadczących tego typu usługi ( mniej bądź bardziej profesjonalnych ) oraz coraz więcej osób interesuję się kosmetyką samochodową sięgającą trochę dalej niż mycie swojego wozu na szczotkach w myjni automatycznej dlatego chciałem Ci przekazać kilka słów na temat mojego doświadczenia związanego z tą dosyć skomplikowaną branżą .Postaram się w miarę przejrzysty sposób przekazać Ci pewne podstawowe informacje abyś miał pojęcie o co w tym wszystkim chodzi i mógł sam spróbować własnych sił .Zapraszam do lektury:) Hasło w wikipedii wygląda następująco : Auto detailing (ang.) – zoptymalizowany proces kompleksowego czyszczenia, renowacji i konserwacji pojazdu samochodowego lub jego elementów, zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, w celu podniesienia walorów estetycznych i użytkowych pojazdu, a także przedłużenia jego żywotności. Mówiąc szczerze lepiej bym chyba tego nie ujął w jednym zdaniu Skoro już wiemy czym jest detailing pora się zastanowić od czego to wszystko zacząć.W gąszczu informacji jakich środków używać do jakich typu lakierów , kiedy nakładać wosk ,co to jest cleaner , a co to IPA i przeszukując fora internetowe związane z tą tematyką poświęciłem naprawdę całkiem sporo czasu i teraz chciałbym to ładnie przekazać Tobie czytelniku abyś mógł z tego skorzystać tak jak ja W dzisiejszym wpisie chciałbym zastanowić się nad tym czy dbanie o samochód w dość profesjonalny sposób naprawdę jest : drogie skomplikowane bezpieczne czasochłonne Czego potrzebujesz na początek zabawy z detailingiem aby dobrze umyć swój samochód: miejsca gdzie możesz umyć auto ręcznie -najlepiej pod domem ale ewentualnie może się też udać na myjni bezdotykowej w godzinach wieczornych choć jest to zabronione w regulaminie większości stacji gąbki bądź rękawicy do mycia wiadra ale najlepiej dwóch sepraratora brudu do wiadra choć na początku wg mnie nie jest konieczny (detailerzy mnie za to ukamienują ale co tam ) szampon samochodowy z woskiem pędzelka do detali ręcznik z mikrofibry do osuszania samochodu Na tym zestawie bym na początek poprzestał Korzystając z takiego setupu już w przedbiegach wygrywasz o trzy długości z efektem końcowym po myciu na myjni bezdotykowej.Już wyjaśniam dlaczego Przede wszystkim , mycie ręczne gąbką/rękawicą jest dużo bardziej skuteczne w usuwaniu nieczystości bardziej przylegających do powierzchni lakieru.Jeśli po myciu bezdotykowym byłeś kiedyś niezadowolony z efektu końcowego mycia wiesz o czym mówię Ciśnienie z lanc nie zawsze daję radę a w okresie jesienno-zimowym tylko powierzchownie usuwa lekki brud .Poza tym jeżeli posiadasz nawoskowany samochód to pod ciśnieniem łatwo się można się go pozbyć także radzę uważać Dochodzą do tego jeszcze plamy od twardej wody pozostałe na strukturze lakieru mające związek z niewysuszonym samochodem Wymieniać dalej ? Co dalej robić i ile to wszystko kosztuje : gąbkę można kupić nawet w markecie za 7 zł i jeżeli interesuje Cie najtańsza opcja to według mnie jest to i tak lepszy wybór niż myjnia bezdotykowa.Sam kiedyś zwykłą żółta gąbka kupioną na stacji umyłem swój samochód setki razy i nadal gąbka ma się nieźle Są oczywiście gąbki z mikrofibry lub wełny typowo stworzone przez detailerów , które są zdecydowanie bardziej delikatne dla lakieru i dużo skuteczniej się nimi pracuje -koszt takiej to od 30-70 zł w zależności od producenta i komponentów.Wybór jest całkiem duży także można przebierać wiadra-profesjonalne wiadra do detailingu to koszt 50 zł za sztukę(oczywiście są i droższe).Substytutem są wiadra które można dostać w Castoramie bądź innym budowlanym sklepie i są około połowę tańsze a różnią się trochę wysokością i grubością plastiku.Ja osobiście posiadam wiadra z firmy Detailer’s Pro Series i jestem bardzo zadowolony ale działałem także na zwyczajnych wiadrach z marketu budowlanego i efekt bym praktycznie taki sam Różnica w wykonaniu Dlaczego wcześniej pisałem o dwóch sztukach wiader? Otóż jedno wiadro będzie z czystą wodą i separatorem brudu a drugie z szamponem , który się mocno pieni.Separator brudu( z ang.grit guard ) to plastikowa wkładka na dno wiadra dzięki której możemy oczyścić gąbkę/rękawice z brudu zostającego na rękawicy.Bardzo fajna rzecz która zmniejsza do minimum możliwość porysowania powierzchni lakieru podczas mycia.Koszt separatora to ok.40 zł. Oczywiście jeżeli go nie kupisz to świat się nie zawali ale chcąc robić to profesjonalnie to absolutny wymóg szampon samochodowy z neutralnym Ph dla lakieru to koszt rzędu 30-50 zł za podstawowe opcje.Oczywiście są wersje i po 100 zł za małą buteleczkę które są świetne ale teraz nie o tym będzie mowa Ja używałem na początku mojej kariery jednego z tańszych profesjonalnych szamponów jakim jest Duragloss 901 (35zł za 473ml -mega wydajny,pięknie pachnący wiśnią i mocno skoncentrowany i mogę Ci go szczerze polecić bo wystarcza spokojnie na 20 myć także koszt pojedynczego mycia po przeliczeniu jest bardzo śmieszny pędzelek do detali-na początku zacząłbym od jednego .Są dostępne w różnych wielkościach w sklepach z kosmetykami do detailingu i ich cena kształtuje się od 5-60 zł w zależności od producenta i komponentów . Na początek nie potrzebujesz mieć pędzla za 80 zł zapewniam.Sam używam od roku pędzelka Valet Pro za ok 25 zł i nadal mi się nie sypie z niego włosie Radziłbym wybrać średniej wielkości pędzelek ,którego będziesz używał do oczyszczenia trudno dostępnych miejsc takich jak :siatka na grillu lub w zderzaku , miejsca wokół emblematów i korka wlewu paliwa ,uszczelek szyb i podszybia itp Wszędzie tam gdzie w szczeliny nie wsunie się gąbka podczas mycia ręcznik z mikrofibry będzie Ci niezbędny aby wytrzeć dobrze samochód po myciu i żeby nie zostały na nim żadne krople bo tak jak wcześniej pisałem powoduje to na lakierze tzw.”water spoty ” czyli białe kropki od twardej wody bardzo trudne do usunięcia. Koszt ręcznika to ok 30-50 zł.Ja osobiście polecałbym waflowy ręcznik w rozmiarze 90×60 cm gdyż jest bardzo chłonny i często wystarcza aby osuszyć średniej wielkości samochód np.sedana typu audi A4. Jak tego używać ? Wybieramy się na myjnie bezdotykową i wybieramy spłukiwanie proszkiem i standardowo opłukujemy samochód z wszelkich lekkich zabrudzeń .Oczywiście czas mycia powinien być zależy od stopnia zabrudzenia samochodu . Jeżeli jesteśmy pod domem to do tego używamy myjki ciśnieniowej bądź zwyczajnego węża ogrodowego.Następnie kiedy już czujemy , że auto z „grubsza ” jest umyte wyciągamy dwa wiadra i do jednego lejemy czystą wodę i montujemy separator brudu (wiadra z marketu najczęściej maja tą samą średnicę co profesjonalne wiadra czyli 25 cm przy dnie ale warto to sprawdzić przed kupnem ) Do wiadra drugiego lejemy szampon wg zaleceń producenta ( najczęściej 30 ml ) i zalewamy go również wodą .Z reguły bardzo mocno się pieni ale to dobrze Używając gąbki bądź rękawicy myjemy każdy element samochodu(np. dach, maska ,błotnik itp) po kolei i osobno mącząc gąbkę w wiadrze z szamponem a następnie po umytym elemencie płuczemy ją w wiadrze z czystą wodą i wycieramy ją z brudu o separator znajdujący się na dnie Polecałbym zaczynać od mycia dachu Robimy tak z każdym elementem a do czyszczenia detali gdy auto będzie miało na sobie pianę używamy wspomnianego wcześniej pędzelka . Po skończonej pracy spłukujemy samochód czysta wodą.Następnie przystępujemy do osuszania:kładziemy ręcznik np. na dachu całą powierzchnia i ściągamy go do siebie . Mam nadzieję , że opis jest w miarę zrozumiały Podsumowując i uśredniając koszty: gąbka 30 zł + wiadra 50 zł (z marketu 2 szt) + separator brudu 40 zł + szampon 30 zł + pędzelek 20 zł + ręcznik 40 zł = 210 zł Czy jest to drogie ? Na to pytanie każdy powinien odpowiedzieć sobie we własnym zakresie jednak każdy kto choć trochę jeździ po mieście wie , że tą kwotę można bez większego problemu ( przy takich cenach paliw) przejeździć w miesiącu po mieście głownie do sklepu po zakupy spożywcze Zestaw ten jednak wystarczy na co najmniej 20 myć jeżeli chodzi o ilość szamponu (zakładam ,że to 473 ml ) a oczywiście pozostałe akcesoria zostają na dłuższy czas. Efekty takiego mycia warto sprawdzić samemu ale z mojego doświadczenia wiem , że będziesz zadowolony Czy jest to bezpieczne dla lakieru i czasochłonne? Z moich obserwacji wynika , że prawidłowe uprzednio spłukanie samochodu (bardzo ważny element ) oraz mycie metodą na dwa wiadra jest całkowicie bezpieczne dla lakieru oraz bardzo pozytywnie wpływa na doczyszczenie lakieru będącego na jego powierzchni .Czas umycia samochodu to 30-60 min w zależności od zaawansowania . Mam nadzieję ,że tym wpisem pomogłem Ci w poznaniu podstaw detailingu. Ciesze się , że dobrnąłeś do tego momentu i dziękuję za uwagę.
  7. Czy mogę jeździć z taką maską? [FOTO]

    Ogólnie widziałem samochody w dużo gorszym stanie technicznym aczkolwiek należałoby to zrobić jak należy gdyż istnieje prawdopodobieństwo , że maska się otworzy np. na autostradzie i pewnie nie chciałbyś żeby tak się stało A dowód za to na pewno można stracić skoro za pękniętą przednią szybę zabierają bez dwóch zdań .
  8. Dziękuję bardzo i ciesze się,że się podobają efekty moich prac. Czasu było zbyt mało aby zająć się jeszcze usuwaniem pęknięć na skórze oraz dobraniem właściwej tonacji gdyż jeszcze prałem podsufitkę oraz wykładzinę u klienta a czas miałem mocno ograniczony. Całość zajęła mi 16h i głównie było to czyszczenie tapicerki skórzanej
  9. Skoro nie mogę użyć linku zatem przepisuje artykuł Do prac użyłem: -zestawu COLURLOCK STRONG do czyszczenia tapicerki skórzanej.Po obwodzie bicepsa na opakowaniu (na zdjęciu ze sklepu go akurat nie ma ale ja dostałem taką wersję ) stwierdzam , że nawet Popeye by tego tak skutecznie nie doczyścił choć po 8h działań tym środkiem oraz szczoteczką dołączonej do zestawu wiem ,że ów biceps może także oznaczać, że takie mięśnie można sobie wyrobić w jeden wieczór o czym napiszę w dalszej części Cena zestawu 99 zł W zestawie znajduje się: -Strong cleaner do skóry (pianka pachnąca jak szare mydło „Biały Jeleń” ale jest bardzo skuteczna w walce z zabrudzeniami) , -odżywka (której nie używałem) - szczoteczka (wg mnie średnio-twarda aczkolwiek idealnie czyściła szczeliny skóry z zanieczyszczeń) -miękka w dotyku ściereczka z mikrofibry- bardzo fajnie mi się nią pracowało Sposób użycia : Nakładamy troszkę pianki na szczoteczkę i wcieramy w skórę , aż do momentu oczyszczenia powierzchni a resztki pianki usuwamy za pomocą ściereczki z zestawu ( radzę zaopatrzyć się w kilka innych równie miękkich mikrofibr bo dosyć szybko się brudzą ) .Można powtórzyć działanie aż do uzyskania zadowalającego efektu . W moim przypadku dwa razy w przypadku bardzo brudnych foteli wystarczyło w zupełności Do skóry użyłem odżywki marki SURF CITY GARAGE VOODOO BLEND LEATHER REJUVENATOR 237ml - bardzo wydajna (na całą tapicerkę Volvo S80 zużyłem około 1/5 opakowania ) , pachnąca jak świeża skóra oraz pozostawia matowe i śliskie wykończenie tapicerki która ma chronić farbę oraz zapobiegać przywieraniu zabrudzeń . Cena 39,99 zł Sposób użycia : nakładamy niewielką ilość środka na mikrofibrę i wcieramy w skórę .Bardzo przyjemne zajęcie po szczotkowaniu Pacjentem było wnętrze Volvo S80 , które wyglądało całkiem nieźle na pierwszy rzut oka .Oprócz kilku zanieczyszczeń na podłokietniku i tyłach foteli nie było najgorsze choć po bliższym przyjrzeniu okazało się , że jest co robić Przed przystąpieniem do czyszczenia należy całość wnętrza należy jak najdokładniej odkurzyć.To ułatwia pracę oraz zwiększa skuteczność środków czyszczących. No to teraz zademonstruję coś co najbardziej lubię i coś co najbardziej potrafi zobrazować efekty pracy czyli 50/50 Zapraszam Ze względu na brak czasu na zdjęcia , posiadam tylko 2 szt .Nie sądziłem nigdy wcześniej , że skóra może być aż tak brudna .Myślałem ,że ma taki odcień beżowy Zestaw Colourlocka idealnie się sprawdził .Na zdjęciach 50/50 nie ma nałożonej odżywki Surf City Garage.
  10. Jaki środek na drobne rysy lakieru?

    Na allegro oraz na sklepach z profesjonalnymi kosmetykami do detailingu. Jeżeli wpiszesz np fraze menzerna 500 w google to znajdziesz na pewno
  11. Prawidłowe polerowanie lakieru !

    Praca jak najbardziej mi się podoba ale to , że nie użyłeś żadnego dressingu na opony psuję efekt końcowy całej operacji
  12. Jaki środek na drobne rysy lakieru?

    Wiem ,że robię trochę odkop tematu ale z własnego doświadczenia mogę polecić pasty firmy Menzerna 40 zł kosztuje butelka o pojemności 250 ml ( są różne gradacje 400,500,2500,4000) i jest bardzo wydajna (ok 4 krople wielkości ziarnka grochu na jeden przejazd maszyna ) , prawie nie pyli i potrafi naprawdę wiele zdziałać.Oczywiście też trzeba mieć jakieś pojęcie jak używać maszyny polerskiej ale to jak ze wszystkim - z czasem można się wiele nauczyć
  13. Witam serdecznie.Chciałem Wam przedstawić tutorial oraz własne spostrzeżenia dotyczące czyszczenia skórzanej tapicerki w Volvo S80 mojego kolegi zestawem Colourlock Strong. Jestem autorem tego artykułu i mam nadzieję , że komuś się przyda . W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą .Pozdrawiam entuzjastów motoryzacji nie linkuj.
  14. Toyota Corolla AE86 'DW86'

    Nie wiem co w tym aucie jest takiego (nawet nie mówię o tej wersji bo ona jest prze kotna ) ale mega mnie kręci ten wóz Niesamowity oldschool
×