Skocz do zawartości

kokodin

forumowicz
  • Zawartość

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O kokodin

  • Tytuł
    nowy
  • Urodziny 06.03.1986
  1. Witam, nie będę ukrywać, zarejestrowałem się na forum głównie po to by zadać to jedno pytanie. Jak zaklasyfikować pojazd zbudowany na bazie innego samochodu, wykorzystujący kompletną płytę podłogową, zawieszenie, silnik, układ kierowniczy, układ hamulcowy, elektykę, ogrzewanie, wewnętrzne progi, błotniki i tak dalej. Jedyne co jest w nim zmienione to karoseria i górne elementy nośne nadwozia Przykładem niech będzie pojazd, np jakiś maluch, po demontażu całej budy, zamontowaniu rurowego szkieletu nowego nadwozia (bez homlogacji, zwyczajnie spawana konstrukcja z odpowiednio grubych rur płaskich) oraz nałożeniu kompozytowej karoserii (również konstrukcji własnej), przeszklenia i oświetlenia. Samochód miał by też zdemontowana tylną kanapę i przesunięte do tyłu przednie fotele skutkując mniejszą liczbą miejsc. Dodajmy, że podwozie i silnik, były by z samochodu już zarejestrowanego na mnie. Moje pytanie jest następujące, jak traktować taki samochód (tuning czy kompletnie nowy samochód) zakładając, że bez oryginalnej karoserii, podwozie mogło by się dalej samo poruszać. Jakie dokumenty powinno się przygotować samemu (rysunki, przekroje , zdjęcia, faktury) do przeglądu? Gdzie znaleźć wytyczne jakie ma spełniać gotowy pojazd. Oraz gdzie przeprowadzić przegląd dopuszczający do ruchu? Stacje okręgowe, czy może tylko ośrodki homologacyjne? chwilowo pomijamy tu kwestę opłacalnosci lub sensowności takich konstrukcji Szukałem tych informacji w internecie, ale zdania co do nowych przepisów były bardzo podzielone i nawet ktoś skrytykował redaktorów z autoświata, dlatego zanim zacznę sie wygłupiać chcę znać konkrety. Bardzo proszę o pomoc Pozdrwiam Wiem, trochę to przypomina paradoks faceta, który wymienił wszystkie części w samochodzie (po jednej na raz, na przestrzeni roku) a potem złożył z wymontowanych części drugi. gdzie nie wiadomo który jest teraz oryginalny
×