Skocz do zawartości
  • Ogłoszenia

    • smyk

      Problemy z logowaniem?   24.04.2017

      Drogi użytkowniku jeśli masz problemy z zalogowaniem się na forum, spróbuj ustalić swoje hasło ponownie, korzystając z opcji Odzyskiwania hasła http://forumsamochodowe.com/lostpassword/. Powyższy problem jest wynikiem migracji forum na nowe oprogramowanie forum, które używa innego algorytmu do szyfrowania haseł. 

Mazzi

forumowicz
  • Zawartość

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Mazzi

  • Tytuł
    nowy
  • Urodziny 06.08.1996

Więcej o mnie

  • Lokalizacja
    Racibórz
  • Zainteresowania
    Motoryzacja oraz informatyka
  • Profesja
    Uczę się :)
  • Kilka słów o mnie
    Młody napalony mechanik :)
  1. Robert Burneika vs Fiat 126p Zapraszam do oglądania!
  2. Prawdziwy sprawdzian dla lidera WRC podczas Rajdu Meksyku - Volkswagen jako pierwszy, drugi i czwarty będzie przecierał trasę rajdu pierwszego dnia - Pierwszy szutrowy rajd w tym roku, wokół geograficznego środka Meksyku - Usytuowanie odcinków specjalnych dodatkowym wyzwaniem dla teamu i sprzętu Poznań, 03 marca 2014 – Volkswagen staje podczas Rajdu Meksyku (6 – 9 marca) przed szczególnym wyzwaniem. W trzeciej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA trzy duety fabryczne Volkswagena i ich Polo R WRC po raz pierwszy w tym sezonie zmierzą się z szutrem. Zima Monte Carlo i Szwecji zmieni się w letnie temperatury Meksyku. I do tego jeszcze jedna geograficzna atrakcja w kalendarzu MŚ: najwyżej położony odcinek specjalny Rajdu – 2781 m n. p. m., a nawet najniżej położony – 1832 m n. p. m. oznaczają niedobór powietrza w dosłownym tego słowa znaczeniu. W tych warunkach silniki tracą nawet 30 procent swojej mocy. Do tego Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) jako liderzy klasyfikacji, Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) jako druga załoga oraz Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) jako czwarty zespół MŚ zostaną skonfrontowani z dodatkowym problemem. Ze względu na swoje czołowe pozycje w klasyfikacji, będą mieli „zaszczyt” otwierać odcinek. Będą zatem przecierać szlak z León i „zmiotą” z odcinków specjalnych luźny szuter dla kolejnych kierowców. „W obu rajdach MŚ w tym sezonie, w Monte Carlo i w Szwecji, punkt ciężkości był przesunięty trochę w kierunku umiejętności kierowców, natomiast w Meksyku najważniejszy jest sprzęt” – stwierdził Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Dopasowanie układu sterowania silnikiem do ekstremalnej wysokości jest skomplikowanym zadaniem dla inżynierów, którzy muszą znaleźć równowagę między wytrzymałością, a minimalną utratą mocy. Do tego nasi kierowcy i piloci muszą zmierzyć się z herkulesowym zadaniem. Ze względu na swoje miejsce w czołówce muszą, otwierać odcinki. Mimo, że jest to niekorzystne, wierzę, że Jari-Matti Latvala, Sébastien Ogier i Andreas Mikkelsen dokonają cudów i sprawią nam miłą niespodziankę.” Kto jest szybszy niż Speedy Gonzales? – Pierwszego dnia potrzebny mały cud Z każdym kolejnym przejazdem World Rally Car, który przejeżdża trasę, odcinki specjalne są coraz bardziej oczyszczone z grubej warstwy luźnego szutru. Efekt ten występuje w Rajdzie Meksyku już przy drugim przejeździe. Dla tych, którzy otwierają trasę, jest to zdecydowanie niekorzystne zjawisko. I dlatego tak dużo zależy od kierowców i pilotów z zespołu Volkswagena. Nie popełniając żadnego błędu i perfekcyjnie kalkulując ryzyko mogą uniknąć szkód pierwszego dnia rajdu. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila z 40 punktami prowadzą w tabeli kierowców i pilotów i jako pierwsi wyjadą na odcinki specjalne pierwszego dnia rajdu. Ich koledzy z zespołu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia ruszą za nimi po dwóch minutach. Mają 35 punktów i są na drugim miejscu klasyfikacji. Po kolejnych czterech minutach na trasę wyjadą Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (24 punkty, czwarte miejsce). Przed tegorocznym sezonem w sportowym regulaminie Rajdowych MŚ zostały zmienione przepisy dotyczące kolejności startu. Pierwszy dzień rajdu jest zawsze rozgrywany w kolejności klasyfikacji generalnej Mistrzostw, wszystkie kolejne dni w kolejności punktacji ogólnej z poprzedniego dnia. Nie są już rozgrywane kwalifikacje, jak w poprzednich latach. Jogging z rurką do nurkowania – mniej powietrza dla silników Moc 1,6-litrowych silników z turbodoładowaniem w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest zgodnie z regulaminem efektywnie ograniczona przy użyciu ogranicznika przepływu powietrza. To tak, jakby ktoś uprawiał jogging z rurką do nurkowania w ustach. W Rajdzie Meksyku na wysokościach w Sierra de Lobos i Sierra de Guanajuato w okolicach 2800 m n. p. m. efekt ten ulega jeszcze większemu wzmocnieniu. Wraz z wysokością zmniejsza się ilość tlenu w powietrzu, co powoduje spadek efektywności spalania. Ponadto zmniejsza się opór powietrza dla turbosprężarek. Rośnie zatem prędkość obrotowa w tym podzespole i tylko ingerencja w układ sterowania silnikiem może zapobiec mechanicznemu przeciążeniu. W porównaniu z Rajdem Szwecji moc silników spada do 30 procent. „Wysokość nad poziomem morza w Rajdzie Meksyku nie dotyka żadnego innego podzespołu Polo R WRC tak bardzo, jak silnika” – wyjaśnia dr Donatus Wichelhaus, szef działu rozwoju silników w Volkswagen Motorsport. „Z jednej strony wraz z wysokością zmniejsza się ciśnienie, a tym samym zawartość tlenu w powietrzu, z drugiej strony spada także opór powietrza w turbosprężarce, która osiąga przez to wyższe prędkości obrotowe, niż we wszystkich innych rajdach. Aby zapewnić wytrzymałość, a przy tym stracić możliwie jak najmniej mocy, przygotowania do Rajdu Meksyku rozpoczęliśmy już w ubiegłym roku, przeprowadzając różne symulacje.” W samym środku Meksyku: szyby kopalniane, serpentyny i „El Chocolate” W Rajdzie Meksyku ekstremalne warunki tworzą wyjątkowy zestaw kontrastów dla kierowców, pilotów i fanów. Uczucie bycia gwiazdą i podziw 80 tysięcy widzów na „Guanajuato Street Stage” zestawione z samotnością na wyżynach, liczący zaledwie trochę ponad kilometr odcinek specjalny i wyczerpujący OS z dystansem 56 kilometrów - Rajd Meksyku jest jednym z najbardziej urozmaiconych rajdów w kalendarzu MŚ. Trzy odcinki specjalne wyróżniają się swoją długością: „El Chocolate” w piątek z prawie 44 kilometrami, „Otates” w sobotę z 54 kilometrami oraz „Guanajuatito” z długością około 56 kilometrów. OS „Derramadero” to ulubione miejsce widzów. Ultraszybkie serpentyny, różnica wysokości prawie 200 metrów na odcinku 2,5 kilometra oraz hopka „El Brinco” ze spektakularnymi skokami World Rally Cars to specjalne składniki transmitowanego na żywo w telewizji, kończącego rajd power stage. I to wszystko oddalone tylko o cztery kilometry od Cerro del Cubilete, w którym mierząca prawie 30 metrów figura Chrystusa symbolizuje geograficzny środek Meksyku. Wypowiedzi przed Rajdem Meksyku Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Lubię Rajd Meksyku. Celem w tym roku jest naturalnie powtórzenie zwycięstwa z ubiegłego sezonu. Długie odcinki specjalne w Meksyku są dla nas zawsze dużym wyzwaniem. Startujemy jako druga załoga ze świadomością, że z każdym samochodem poprawiają się warunki drogowe. Moja sytuacja wyjściowa jest z pewnością lepsza, niż mojego kolegi z zespołu Jari-Matti Latvali, ale chłopacy za nami będą mieli jeszcze lepsze warunki. Będziemy zatem musieli pierwszego dnia dać z siebie maksimum, aby zbyt wcześnie nie stracić wszystkich szans. Jedną z naszych najmocniejszych stron w zeszłym roku był silnik Polo R WRC. Mieliśmy mniej niż konkurenci problemów z warunkami, czyli z rozrzedzonym powietrzem i spowodowanym nim spadkiem mocy. Ale karty na 2014 rok zostały potasowane od nowa.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Zwycięstwo w Szwecji było dla mnie wyjątkową sprawą i naturalnie dało mi dodatkową porcję pewności siebie. Do czekającego nas rajdu szutrowego w Meksyku z jego trudnymi warunkami przygotowywaliśmy się starannie podczas jazd testowych w Hiszpanii. W związku z faktem, że wypadły kwalifikację, muszę w Meksyku jako pierwszy wyjechać na trasę, co naturalnie jest sporym utrudnieniem. Ale reguły są takie, jakie są. Radość, że jadę do Meksyku jako lider w tabeli, jest najważniejsza. Przyjmuję to jako sportową rywalizację i będę starał się wyciągnąć z warunków to, co najlepsze. Jeżeli wszystko uda się perfekcyjnie, możliwe jest nawet zwycięstwo. Ale nie jest ono moim głównym celem. Chcemy zdobyć punkty. Miejsce na podium naturalnie byłoby super.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Szwecja to był doskonały weekend. Walczyliśmy o zwycięstwo w rajdzie, a drugie miejsce było ostatecznie wspaniałym rezultatem dla Mikko i dla mnie. Jak już raz stanie się na podium, naturalnie chce się to powtórzyć. Ale nie można tracić kontaktu z rzeczywistością. Teraz cieszymy się na Meksyk, który w moim przypadku jest całkowicie nieznanym terenem, ponieważ w ubiegłym roku brałem udział tylko w „Recce” i zebrałem niewielkie doświadczenia. Moim celem jest miejsce w pierwszej piątce. W każdym bądź razie jestem fizycznie i psychicznie przygotowany na rajdowy weekend. Po Rajdzie Szwecji pojechałem do domu do rodziny i przyjaciół, poza tym zrobiłem kilkudniowy wypad do Nowego Jorku, więc się trochę odprężyłem. Jestem gotowy do startu.” Trzy pytania do … Martina Hassenpfluga Jest Pan Car Chief Polo R WRC mistrza świata Sébastiena Ogiera. Aby osiągnąć sukces, potrzebne jest ślepe zaufanie między szefem mechaników, a kierowcą. Jak długo trwało w waszym przypadku zdobywanie zaufania? Martin Hassenpflug: „Trwało relatywnie krótko, bo jesteśmy mniej więcej w jednym wieku. Poza tym naturalnie korzystny był fakt, że zaliczyliśmy wspólnie cały sezon 2012 ze Škoda Fabia. Od tego czasu istnieje między nami ogromne porozumienie i nasza współpraca przebiega absolutnie bez żadnych tarć. To naturalnie jest ważne podczas nerwowych rajdowych weekendów.” Pracował Pan już z wieloma kierowcami i może Pan porównać: co wyróżnia Sébastiena Ogiera i dlaczego jest lepszy od innych kierowców? Martin Hassenpflug: „Sébastien zawsze chce zwyciężać. No dobrze, prawie wszyscy tego chcą, ale w jego przypadku ta chęć jest wprost ekstremalna. (śmiech) Gdy gra toczy się o dużą stawkę i czeka na niego rajd, przełącza się w tryb zwycięzcy – no i się zaczyna!” Polo Ogiera jest przez Pana wiele razy dziennie głaskane i pielęgnowane. A kiedy ostatni raz mył Pan samochód swojej żony? Martin Hassenpflug: „No, rzeczywiście, nie robię tego często. Od czasu do czasu jadę do myjni lub odkurzam na stacji benzynowej siedzenia i dywaniki. Ale jakoś nie słyszę skarg, że troszczę się tylko o samochód Séba, a nie jej. To w końcu moja praca, a samochód mojej żony to sprawa prywatna. To zupełnie inna para kaloszy.” Liczba na Rajd Meksyku: 3 W trzecim biegu sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) Volkswagen chciałby świętować trzeci sukces w 2014 roku. Ponadto zespół z Wolfsburga ze swoimi trzema duetami kierowców i pilotów jedzie do León jako obrońca tytułu i lider we wszystkich trzech kategoriach (klasyfikacja kierowców, pilotów i konstruktorów). W ubiegłym roku Sébastien Ogier oprócz zwycięstwa w klasyfikacji generalnej przy trzecim starcie dla Volkswagena w Rajdowych MŚ zdobył trzy dodatkowe punkty za najlepszy czas na power stage. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Jari-Matti Latvala, 40 punktów 2. Sébastien Ogier, 35 punktów 3. Mads Østberg, 30 punktów 4. Andreas Mikkelsen, 24 punkty 5. Bryan Bouffier, 18 punktów 6. Kris Meeke, 17 punktów 7. Mikko Hirvonen, 13 punktów 8. Ott Tänak, 10 punktów 9. Elfyn Evans, 8 punktów 10. Henning Solberg, 6 punktów Klasyfikacja konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport, 72 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 56 punktów 3. Volkswagen Motorsport II, 26 punkty 4. M-Sport WRT, 22 punkty 5. Hyundai Motorsport, 8 punktów 6. RK M-Sport WRT, 4 punkty Volkswagen Group Polska
  3. źródło : Volkswagen Group Polska
  4. źródło : Volkswagen Group Polska
  5. źródło : Volkswagen Group Polska
  6. Możliwe uruchomienie produkcji w serii limitowanej: światowa premiera podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie Z toru wyścigowego na ulice: najszybsza Astra, jaka dotychczas powstała Turbo Power i włókno węglowe: ponad 300 KM, 100 kg mniej od wersji OPC Zapierający dech w piersiach wygląd: najnowocześniejszy lakier podkreślający wyrafinowaną stylistykę Opla Opel Astra OPC EXTREME, który za sześć dni będzie mieć swoją światową premierę podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie, jest prawdziwym samochodem sportowym. Model ten był tworzony na Nürburgring Nordschleife, najtrudniejszym torze wyścigowym świata. Jest on napędzany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy ponad 300 KM i wyposażony we wszystkie kluczowe, najnowocześniejsze komponenty z wersji wyścigowej Opla Astry OPC Cup. Model Astra OPC EXTREME został opracowany bezpośrednio na podstawie wersji Cup i przeniósł wyścigowe technologie na drogi publiczne. Jeśli reakcja klientów będzie tak pozytywna, jak się tego spodziewamy, Opel planuje uruchomienie produkcji limitowanej serii EXTREME, dopuszczonej do jazdy po drogach publicznych. ​ Spod karbonowej maski modelu EXTREME będzie uwalnianych ponad 300 KM. Jego 2-litrowy silnik benzynowy turbo, z bezpośrednim wtryskiem i ze zmiennymi fazami rozrządu, jest zdecydowanie najmocniejszym 4-cylindrowym silnikiem Opla, jaki kiedykolwiek produkowano. W pełni aluminiowy silnik jest dopasowany do wąskiej 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów przenoszącej moc poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Ten sprawdzony na wyścigach silnik będzie miał łatwe życie z OPC EXTREME, gdyż ten supersportowy model jest o 100 kg lżejszy od konwencjonalnej Astry OPC, dzięki wysokiej jakości komponentom z włókna węglowego. W wersji EXTREME zastosowano bowiem szeroko wykorzystywane w wyścigach Formuły 1 komponenty węglowe, które zmniejszają ciężar pojazdu. Ten bardzo wytrzymały, ultralekki materiał został zastosowany do wykonania aerodynamicznego tylnego błotnika, dyfuzora, przedniego spojlera, maski, usztywnienia zawieszenia, pokrywy silnika, całych kół, tylnej wentylacji wnęki na koło w nadwoziu oraz całego dachu. Karbonowe koła są o 20 kg lżejsze niż ich aluminiowe odpowiedniki. Redukuje to ciężar w decydującym obszarze, gdyż znacznie zmniejsza się masa nieresorowana — to ogromne ułatwienie dla inżynierów i dużo radości z jazdy. Produkowany w naszej fabryce dach z włókna węglowego jest lekki jak piórko. Waży tylko 2,6 kg (dla porównania stalowy dach waży 9,3 kg), co znacznie obniża środek ciężkości Astry EXTREME. Zastosowano zderzaki wykonane z aluminium, ważące tylko 800 g każdy zamiast stalowych, których waga wynosi 2,2 kg. Zmniejszenie ciężaru w newralgicznych obszarach znakomicie poprawia zwrotność, ogólną łatwość prowadzenia i oczywiście współczynnik mocy do ciężaru. W wyniku tego dopuszczony do jazdy po drogach publicznych model EXTREME pokonuje zakręty płynnie i szybko jak jego wyścigowy „brat” na torze Nürburgring Endurance Championship (VLN). Opel wyposażył model EXTREME w niezwykle silne hamulce — 6-tłokowy układ hamulcowy Brembo z przednimi tarczami hamulcowymi o średnicy 370 mm. Wyjątkowo wydajne 19-calowe opony 245/35, specjalnie opracowane dla modelu EXTREME, również odgrywają kluczową rolę i zapewniają prawie tak dobrą przyczepność, jak w samochodzie wyścigowym. Ponadto podwozie (sprężyna/amortyzator) jest także regulowane jak w prawdziwych samochodach wyścigowych. Również w projekcie nadwozia modelu EXTREME zastosowano wyjątkowo wydajne rozwiązania: usunięto tylne siedzenia i wstawiono klatkę bezpieczeństwa. Kierowca i pasażer mają zagwarantowane doskonałe pozycje w specjalnie zaprojektowanych fotelach kubełkowych Recaro oraz zapewnione 6-punktowe pasy bezpieczeństwa Schroth. W Astrze OPC EXTREME załoga nie tylko siedzi w samochodzie, ale jest w pełni zintegrowana z pojazdem. Kierowca ma również przyjemność trzymania doskonałej, wzmocnionej włóknem węglowym, zamszowej kierownicy, ozdobionej drobnymi żółtymi szwami. Kolorystyka wnętrza Astry OPC EXTREME jest zgodna z podstawowym wzorem Opel Motorsport, co potwierdza — na przykład — ekskluzywny projekt logo oraz barwa lakieru na progach bocznych i przednim spojlerze. ​ Wracając do lakieru, kształt nadwozia Astry GTC — modelu bazowego dla OPC EXTREME — doskonale odzwierciedla koncepcje stylistyczne Opla. Jego płynne, rzeźbione kształty i precyzyjne akcenty łączą się w idealnych proporcjach. Wielowarstwowy lakier Astry OPC EXTREME można połączyć z nowoczesnymi okleinami, aby zapewnić efekt trójwymiarowości, co jeszcze bardziej podkreśla elegancję krawędzi, formę i atletyczne proporcje. „Nowa Astra OPC EXTREME to wyjątkowa radość z jazdy! Wrażenie jest po prostu wspaniałe, a entuzjaści jazdy docenią również jej wygląd, który przykuwa spojrzenia i nie jest to przesadny zachwyt. Wnętrze jest znakomite i typowe dla Opla — ekscytujące, precyzyjne, potwierdzające niemiecką jakość. EXTREME jest nowym modelem z najwyższej półki naszej rodziny Astry, ze wszystkimi atrybutami samochodu sportowego” — mówi dyrektor generalny Opla, dr Karl-Thomas Neumann. źródło: GM
  7. Opel Astra OPC EXTREME cz.3

    Bezkompromisowo sportowy: nowy Opel Astra OPC EXTREME
  8. Opel Astra OPC EXTREME cz.2

    Bezkompromisowo sportowy: nowy Opel Astra OPC EXTREME
  9. Opel Astra OPC EXTREME cz.1

    Bezkompromisowo sportowy: nowy Opel Astra OPC EXTREME
  10. Mazzi - Redaktorem - Newserem na forum

    Witam serdecznie! Cieszę się, że będę mógł przekazywać cenne informację na tak dużym forum. Dziękuje ślicznie za to wyróżnienie. Pozdrawiam!
  11. Prezentacja sylwetki powracającego zawodnika Michała Szefera z Poznania. Proste pytanie i prosta odpowiedź Zapraszam do oglądania!
  12. Pierwsze auto dla nowego kierowcy

    Mój brat ma Audi a4 b5 z silnikiem wysokoprężnym (2000r). Co do tego auta to nie mam zastrzeżeń, spalanie jest w miarę optymalne, wiadomo nie jest to demon prędkości lecz do normalnej jazdy wystarcza. Może rozejrzyj się za jakimś golfem, albo seatem. Auta autami lecz musisz uważać co kupujesz Pozdrawiam
  13. Problem rozwiązany Usterka była spowodowana fatalnym stanem uszczelki lampy praktycznie jej nie było) Polecacie kupić jakąś uszczelkę czy zrobić to na jakimś kleju/sylikonie/uszczelniaczu ?
  14. Nie ma ani jednej dziury, w bagażniku ani w płycie podłogowej. Kiedyś zbierała się woda w samochodzie lecz sprawa została wyjaśniona poprzez wymianę rynienki (nie wiem czy dobrze to nazwałem), która była u szczerbiona.
  15. Wody nie ma dużo, zazwyczaj cała wykładzina jest mokra, lecz boki itp. są suche. Wujek dał mi pomysł by włożyć tam pochłaniacz wilgoci i zobaczyć czy coś to daje. Tak jak pisałem wyżej gdy lałem wodę nie przedostała się nawet kropla.
×