Witaj na forumsamochodowe.com. Aby móc w pełni korzystać z forum ZAREJESTRUJ SIĘ lub zaloguj.
FORUM samochodowe i motoryzacyjne, opinie o samochodach
iParts.pl - internetowy sklep z  częściami samochodowymi

Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree1Likes
  • 1 Post By silvo44
Wątek:Dyskusja motoryzacyjna na temat Usterka zapłonu opel astra f na forum Problemy z silnikiem i przeniesieniem napędu, chłodzenie oraz układ paliwowy: Witam, problem z silnikiem w opel astra f 92' 1.6 benzyna + gaz. Samochód pali
  1. #1

    Dołączył
    15.01.2011
    Posty
    3

    Usterka zapłonu opel astra f

    Witam, problem z silnikiem w opel astra f 92' 1.6 benzyna + gaz.
    Samochód pali jak smok(15l/100km) przy czym nie jedzie. Przy 3 tysiącach obrotów trzęsie.
    Wymrugałem dioda kody błędów, dostałem następujące kody:

    42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)
    lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)

    44 Sonda lambda - uboga mieszanka

    45 Sonda lambda - bogata mieszanka

    Spotkał się już kiedyś ktoś z taką kombinacją? Bądź też wie co może być?

  2. #2
    Awatar silvo44
    Dołączył
    31.10.2010
    Lokalizacja
    Olkusz/małopolska
    Wiek
    50
    Posty
    575
    Samochód
    Vectra C HB 1.8
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic457805.html
    ... a sondę to bym wymienił, bo świruje ... a może wystarczy poczyścić styki w kostce ???
    ketonek likes this.

  3. #3
    Awatar Decu_1405
    Dołączył
    06.02.2008
    Lokalizacja
    Solec Kujawski
    Posty
    19
    jak kolega napisał, wymień sondę. Następnie sprawdź aparat zapłonowy, cewkę.
    Wykręć i sprawdź w jakim stanie są świece. Mokre/suche itp.
    Skoro wyskoczył Ci kod "brak impulsów z układu zapłonowego" to być może mieszanka nie jest dobrze spalana, lub może też nie palić na któryś gar.
    Walnięta sonda podaje do komputera impuls o ubogiej mieszance, przez co wtryskiwacz podaje zbyt wysoką dawke paliwa.
    Dlatego najlepiej zacznij od sondy.

  4. #4
    Awatar luki79
    Dołączył
    09.01.2007
    Lokalizacja
    Wieliczka
    Posty
    1 063
    Panowie, sondy lambda nie wymienia się bo:
    świruje
    albo
    Walnięta sonda podaje do komputera impuls o ubogiej mieszance, przez co wtryskiwacz podaje zbyt wysoką dawke paliwa.
    Diagnoza "bo świruje" nie przekonuje mnie do wymiany sondy.
    A jeśli chodzi o informacje o ubogiej czy bogatej mieszance - to jest zupełnie odwrotnie niż w poście powyżej:
    to wadliwa dawka paliwa, wadliwy układ zapłonowy, niepełne spalanie spowodowane wadą w silniku, a nawet brudny filtr powietrza, czy uszkodzone podciśnienie, mogą powodować, że sonda "świruje", albo "daje impuls do sterownika o ubogiej mieszance. A może to instalacja gazowa powoduje zapisanie się błędów od sondy?
    Zatem NAJPIERW należy zacząć od silnika, a potem wymieniać sondę!
    Nie neguję, że jest ona uszkodzona, ale naprawę należy zacząć od początku czyli od najbardziej prawdopodobnej przyczyny a nie od skutku, czyli wadliwego sygnału z sondy.
    ketonek, "brak impulsów" powoduje albo wada w układzie zapłonowym (np. w aparacie) lub też szukałbym na początek przyczyny w czujniku położenia wału.

  5. #5

    Dołączył
    15.01.2011
    Posty
    3
    Sundę wiem jak sprawdzić, bo jej napięcie wyjściowe powinno byc ok 440mV, czyli jakieś duże różnice mogą świadczyć o zepsuciu się jej, a czy czujnik wału mogę sprawdzić jakoś bez jego wymiany? Jak tylko sprawdzę świece dam znać czy to ich wina. A czy jakies z tych rzeczy mogą mieć wpływ na to, że do 3 tysięcy obrotów jest mułowaty, przy 3k szarpie jak cholera, a potem zaczyna ciągnąć? Czy można jakos połączyć ze sobą te usterki, czy tylko zbieg okoliczności?

  6. #6

    Dołączył
    07.05.2009
    Posty
    105
    zgadzam sie z kolega luki79 sprawdzil bym najpierw układ dolotowy powietrza moze strzelił na gazie ze nawet nie było słychac a coś może być uszkodzone lub spadł jakiś wężyk

  7. #7
    Awatar luki79
    Dołączył
    09.01.2007
    Lokalizacja
    Wieliczka
    Posty
    1 063
    Sundę wiem jak sprawdzić, bo jej napięcie wyjściowe powinno byc ok 440mV
    prawidłowo działająca sonda wysyła sygnał podobny do sinusoidy w zakresie od 0 do 1V. Mierzy się właśnie ten zakres napięciowy oraz częstotliwość pełnych zmian tej sinusoidy.
    Sygnał z czujnika położenia wału ja mierzę z reguły oscyloskopem - sygnał ma kształt prostokąta. Niestety ciężko to sprawdzić multimetrem, choć na pewno jest to sygnał napięciowy, więc musisz zobaczyć zmiany napięcia na wyświetlaczu.
    A co sprawdzać, masz już przez nas napisane

  8. #8
    Awatar Kuczor
    Dołączył
    06.01.2007
    Lokalizacja
    Zabrze/EU
    Wiek
    29
    Posty
    1 911
    Samochód
    BMW E39 540i
    Cytat Zamieszczone przez ketonek
    42 Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL)
    lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników)
    brak impulsów może być ponieważ silnik nie pracuje, w mojej omedze jak sprawdzałem błędy na spinacz też mi pokazuje że nie mam sygnału obrotu wału(bo silnik nie pracuje) po podłączeniu pod kompa brak błędów. I teraz najważniejsze pytanie czy szarpie na gazie czy na benzynie I kiedy były wymieniane świece i kable i w jakim stanie jest kopułka i palec(jeśli auto posiada) mi to wskazuje że może nie dopalać Ci paliwa.
    zwolnij!!! bo nigdy nie wiesz co się czai za następnym zakrętem.

  9. #9

    Dołączył
    15.01.2011
    Posty
    3
    Zarówno na gazie jak i na benzynie szarpie. Kable maja ~miesiąc świece 2 miesiące. Kopułka natomiast dłużej siedzi. W nocy nie było widać nawet najmniejszej choinki na kablach.

  10. #10
    Awatar Kuczor
    Dołączył
    06.01.2007
    Lokalizacja
    Zabrze/EU
    Wiek
    29
    Posty
    1 911
    Samochód
    BMW E39 540i
    Sprawdź kopułkę oraz palec, i jeszcze czujnik położenia przepustnicy. I tak koledzy powyżej piszą sprawdź dokładnie dolot.
    zwolnij!!! bo nigdy nie wiesz co się czai za następnym zakrętem.

< > « Poprzedni wątek Następny wątek »

Podobne wątki

  1. Opel Astra OPC (2013) - Vauxhall Astra VXR (2013)
    Przez niems w dziale Nowości oraz prototypy na rynku samochodowym
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 07.11.2011, 13:24
  2. usterka
    Przez mikule1 w dziale Problemy z silnikiem i przeniesieniem napędu, chłodzenie oraz układ paliwowy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 25.07.2011, 16:15
  3. Opel Astra 1.7 CDTI Enjoy - Astra time is approach?
    Przez autostrefa w dziale Testy Samochodów
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14.10.2010, 15:37
  4. Palenie Kapcia Opel Astra 1.4 & Opel Corsa 1.2
    Przez Michał w dziale Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21.02.2009, 19:27
  5. KOLEJNOŚĆ ZAPŁONU 1-4-2-3 lub 1-4-3-2
    Przez immortal222 w dziale Ogólnie o samochodach
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10.12.2008, 22:02

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Powered by vBulletin® Version 4.2.1 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Search Engine Friendly URLs by vBSEO