Witaj na forumsamochodowe.com. Aby móc w pełni korzystać z forum ZAREJESTRUJ SIĘ lub zaloguj.
FORUM samochodowe i motoryzacyjne, opinie o samochodach

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14
Wątek:Dyskusja motoryzacyjna na temat trudny rozruch zimnego silnika na forum Problemy z elektryką i elektroniką: Witam,od kilku dni mam problem z uruchomieniem mojego diesla-vw t4 2.5 tdi,150km,1999rok,gdy silnik jest zimny
  1. #1

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11

    trudny rozruch zimnego silnika

    Witam,od kilku dni mam problem z uruchomieniem mojego diesla-vw t4 2.5 tdi,150km,1999rok,gdy silnik jest zimny odpalenie jest bardzo trudne,a gdy zapali przez chwilę chodzi bardzo nierówno i wydobywają się z komina kłęby białego dymu,po rozgrzaniu silnika jest ok.podejrzewam że to mogą być świece żarowe do wymiany,ale nie jestem pewien,więc proszę o poradę dotyczącą ewentualnych przyczyn w/w problemu.

  2. #2
    Awatar Kuczor
    Dołączył
    06.01.2007
    Lokalizacja
    Zabrze/EU
    Wiek
    29
    Posty
    1 912
    Samochód
    BMW E39 540i
    Napewno musisz sprawdzić świece żarowe, od tego zawsze się zaczyna.
    zwolnij!!! bo nigdy nie wiesz co się czai za następnym zakrętem.

  3. #3

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11
    A wiesz może jak się do nich dostać,bo próbowałem zlokalizować w którym miejscu się dokładnie znajdują,ale,od góry nic nie widać,myślę,że chyba trzeba wymontować chłodnicę, lub przedni pas bo inaczej to ja nie widzę dostępu do świeczek,proszę o poradę,może ktoś już to robił ?

  4. #4

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11
    udało mi się jakoś dostać do świec po odchyleniu chłodnic,lecz wygląda na to,że świece nie dostają napięcia,sprawdziłem tzw.próbówka 12V i na kablach po przekręceniu stacyjki nie pojawia się napięcie,bezpieczniki w skrzynce są sprawne,lecz nie wiem gdzie znajdują się te od grzania świec,oraz który przekażnik za to odpowiada,czy ktoś może mi podpowiedzieć,gdzie szukać?

  5. #5

    Dołączył
    31.07.2010
    Posty
    49
    Spróbuj wymienić świece żarowe,ale dla pewności sprawdziłbym też akumlator,tego też nie można całkowicie wykluczyć.

  6. #6
    Awatar Kuczor
    Dołączył
    06.01.2007
    Lokalizacja
    Zabrze/EU
    Wiek
    29
    Posty
    1 912
    Samochód
    BMW E39 540i
    Proponowałbym podjechać na komputer diagnostyczny w celu odczytania błędów.
    zwolnij!!! bo nigdy nie wiesz co się czai za następnym zakrętem.

  7. #7

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11
    Oczywiście komputer byłby pomocny,lecz problem polega na tym,że mieszkam obecnie w Norwegii a w pobliżu mojej miejscowości nie ma fachowca z takim sprzętem,pozostaje więc ASO VW/AUDI,serwis ten jednak oddalony jest o ok100km.a druga sprawa to cena w Norwegii za takie usługi liczona jest w tysiącach póki co doszedłem do tego,że gdy odepnę kable od czujnika temperatury cieczy,(taki w bloku silnika z 4 pionami)to przekażnik podaje prąd na świece i auto pali na strzał,więc zamówiłem komplet nowych świec i czujnik temperatury w Polsce oczywiście,więc teraz kilka dni czekania na przesyłkę a póżniej zobaczymy.A może ktoś miał już takie objawy ,chodzi o brak masy na przekażniku podającym napięcie na świece,jaki to ma związek z czujnikiem temperatury?

  8. #8
    Awatar Kuczor
    Dołączył
    06.01.2007
    Lokalizacja
    Zabrze/EU
    Wiek
    29
    Posty
    1 912
    Samochód
    BMW E39 540i
    czujnik temperatury podaje rezystancje która odpowiada odpowiedniej temperaturze, następnie ecu podaje impuls do przekaźnika świec żarowych,(przekaźnik może być właśnie sterowny masą, niestety nie posiadam schematu żeby to potwierdzić)
    zwolnij!!! bo nigdy nie wiesz co się czai za następnym zakrętem.

  9. #9

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11
    Witam
    problem został rozwiązany,wczoraj dotarły do mnie zamówione świece żarowe oraz czujnik temperatury,główną przyczyną problemu był padnięty czujnik temp.a nierówna praca po uruchomieniu silnika-nie wszystkie świece sprawne (tak mi się wydaje ,po podłączeniu do aku niby grzały ,ale dwie były zakopcone na czarno,a reszta miała nagar)ogólnie -po wymianie w/w rzeczy mój caravelle pali na dotyk,tak że sukces bez udziału ASO gdyby ktoś miał podobny problem polecam wymontowanie chłodnicy -pracy niewiele a dostęp do świec super

  10. #10

    Dołączył
    19.08.2010
    Posty
    11
    VERVA
    mam jeszcze jedno pytanie odnośnie wentylatorów chłodnicy,mianowicie przed wymianą czujnika temp.wentylatory włączały się z chwilą włączenia klimatronika,teraz nie włączają się i teraz nie wiem dlaczego przewody wszystkie podłączyłem jak trzeba,więc gdzie szukać problemu?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
< > « Poprzedni wątek Następny wątek »

Podobne wątki

  1. Kradzież samochodu czy rozruch ?
    Przez niems w dziale Strefa Rozrywki
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 04.06.2010, 19:11
  2. Ciężki rozruch Mondeo Mk II
    Przez mondek1998 w dziale Problemy z silnikiem i przeniesieniem napędu, chłodzenie oraz układ paliwowy
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19.12.2009, 17:14
  3. Rozruch korbą - Samochodzik
    Przez niems w dziale Strefa Rozrywki
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12.04.2009, 10:38
  4. Ford Escort 1.6 16V . problem z odpalaniem zimnego silnika
    Przez Lechu90 w dziale Problemy z silnikiem i przeniesieniem napędu, chłodzenie oraz układ paliwowy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11.01.2009, 18:02
  5. PROBLEM Z URUCHOMIENIEM ZIMNEGO SILNIKA VW GOLF 3.
    Przez e-piotrek w dziale Pomoc samochodowa - inne problemy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26.02.2008, 21:04

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  

Powered by vBulletin® Version 4.2.1 Copyright © 2014 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved. Search Engine Friendly URLs by vBSEO