Nowa generacja opon Dunlop do lekkich aut dostawczych

Dunlop EconoDrive to obniżenie kosztów transportu





Warszawa, 26 czerwca 2012 r. – Marka Dunlop wprowadza nową generację opon – EconoDrive. Innowacyjne rozwiązania w ww. oponach, m.in. 12 zaawansowanych udoskonaleń konstrukcyjnych i nowe technologie, przyczyniają się do redukcji kosztów użytkowania lekkich pojazdów ciężarowych, bowiem te pojazdy dostawcze mogą jeździć dalej, dłużej i taniej. Ulepszenia wydłużają przebiegi i zmniejszają opór toczenia dzięki wdrożeniu nowych elementów konstrukcyjnych: rzeźby bieżnika z czterema żebrami do pracy na mokrej nawierzchni oraz zmienionego składu mieszanki.


W najbliższych latach spodziewany jest rozwój rynku lekkich pojazdów ciężarowych, co przełoży się na wzrost zapotrzebowania na elementy eksploatacyjne oraz energooszczędne opony, umożliwiające długie przebiegi*. Duży wzrost kosztów użytkowania, spowodowany rosnącymi cenami paliw sprawia, że efektywność paliwowa jest jednym z najważniejszych czynników branych pod uwagę przez operatorów flot i indywidualnych kierowców w trakcie wyboru ogumienia.


„Firma Dunlop zawsze rozumiała cele biznesowe przedsiębiorstw transportowych – wypracowanie zysków. Aby umożliwić im osiągnięcie tych celów wprowadziliśmy na rynek opony następnej generacji, gwarantujące wysoką jakość, długie przebiegi i wygodną jazdę przy znaczącej redukcji spalania, a więc tym samym i kosztów” – powiedział Sanjay Khanna, Dyrektor zarządzający marki Dunlop.

Innowacje w oponach EconoDrive obejmują między innymi nową, sztywniejszą mieszankę krzemionkowo-węglową bieżnika (Silica/Carbon Black), która obniża opory toczenia i zwiększa przebiegi.


Inne zmiany konstrukcyjne obniżające opór toczenia to zoptymalizowany układ warstw i grubości ścian bocznych, co w połączeniu z wysokim zawinięciem brzegów warstw ogranicza wytwarzanie ciepła. Zoptymalizowane zakończenia poszczególnych pasów dodatkowo zmniejszają wydzielanie ciepła, co przekłada się na lepsze właściwości toczenia.


Inżynierowie Dunlop zadbali nie tylko o poprawę efektywności paliwowej, ale też i o komfort jazdy. Zmiany w tym zakresie obejmują zoptymalizowaną strukturę pod bieżnikiem, która zapewnia równomierny rozkład powietrza w oponie (tj. optymalne ciśnienie w oponie) oraz sztywny materiał opasania, który lepiej przenosi siły w układzie poprzecznym i wzdłużnym. Płaska konstrukcja opasania zapewnia bardziej kwadratową stopkę opony, a tym samym lepszą przyczepność barku, co przekłada się na lepsze prowadzenie. Grubsze ściany boczne pomagają chronić ogumienie przed uszkodzeniami podczas najechania na krawężnik. Centralny obwodowy rowek umożliwia skuteczne zbieranie wody na mokrej nawierzchni, a rowki poprzeczne wydajnie usuwają ją na zewnątrz, co zapewnia dobrą przyczepność.

„W stworzenie tej opony włożyliśmy wiele wysiłku i to widać na pierwszy rzut oka. Pracując nad nią chcieliśmy sprostać różnorodnym oczekiwaniom, które wskazywali nam kierowcy lekkich pojazdów ciężarowych. Dziś przedstawiamy oponę, która te oczekiwania spełnia” – podsumował S. Khanna.


Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie.


Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

Źródło: Goodyear