Skocz do zawartości

Blogi

 

Żyję, chociaż znaków nie daję...

No ***** trochę mnie tutaj nie było... Punto nie ma, było UFO ale też nie ma... Jest czarne lwiątko z rodziny 508... Był ołów, jest amelinium - FELE!! Był Śląsk, jest Stalowa Lowa...   Dziś zajrzałem tutaj, popatrzyłem na datę rejestracji... Pomyślałem że odkąd przestałem się regularnie udzielać minęło ~7lat... Szmat czasu...   Dinozaury Forumowe, jesteście tutaj jeszcze??   Z poważaniem, Forumowe WD40 Choć ostatnio nieco zardzewiało...

Wielki Demotyrator

Wielki Demotyrator

 

Skuteczna nauka jazdy na egzamin

Kiedy osiągamy magiczny wiek pełnoletności - czas na naukę jazdy. Chcemy jak najszybciej wsiąść do samochodu, ale nie jako pasażer - a jako kierowca. W tym celu nie ma na co czekać - zabierajmy się do wykonywania testów teoretycznych i praktycznych w drodze po prawo jazdy. A może być ona i długa, i kręta - zapnijmy więc pasy i wciśnijmy gaz do dechy! Kurs na prawo jazdy
Aby móc w ogóle przystąpić do egzaminu na prawo jazdy - musimy ukończyć kurs w jednej z placówek zwanych szkołą jazdy. Szkoda zachodu, powiecie? Niestety, nie da się tego obejść i musimy nie tylko się dużo uczyć, nawet jeśli wszystko już umiemy i posiadamy potrzebne do zdania egzaminu umiejętności, ale też zapłacić niezwykle wysokie kwoty za przystąpienie do egzaminu teoretycznego na prawo jazdy, ale też i tego praktycznego oraz, o zgrozo, za każdą powtórkę któregokolwiek z nich.
Szkoła jazdy powinna zadbać, by kierowca jeździł nie tylko tak, aby nie miał przed nim tajemnic egzamin praktyczny na prawo jazdy, ale i poruszał się po drodze po prostu dobrze i nie powodował niebezpiecznych sytuacji. Wypada też wbić do głowy trochę informacji związanych z pierwszą częścią odbywania testu i oceny posiadanej przez już nie kursanta wiedzy. Trzeba dobrze przygotować się na egzamin teoretyczny na prawo jazdy, aby potem nie żałować straconego czasu i zmarnowanych pieniędzy. Ale potem można wsiąść do samochodu, zapiąć pasy i ruszyć w szeroką drogę, pozdrawiając innych jej użytkowników. Czego chcieć więcej? To przecież przyjemność sama w sobie. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat jak uzyskać prawo jazdy odwiedź serwis obywatel.gov.pl Artykuł powstał we współpracy z serwisem MobiCars.pl

mobicars

mobicars

 

Mazda323c

Witam. Mam problem ponieważ chciałem przełożyć silnik w maździe 323c z 1,5 na 1,8 i mam pytanie czy są potrzebne jakieś przeróbki chodzi i o to czy podejdzie mi elektryka oczywiście komputer tez chce wymienić i nie wiem czy mi podejdzie bez jakiś większych przeróbek . z góry dzięki

Kasta

Kasta

 

naprawa automatycznych skrzyń biegów

Prawo jady, to już niemal obowiązek. W obliczu wiecznego braku czasu, my proponujemy aby coraz więcej ludzi miało samochód. Szybki, sprawny w dobrych cenach. Oczywiście badania lekarskie na prawo jazdy również kursanci robią szybko. Szybko, bez kolejek, bez dodatkowych opłat. Potem zaraz nowe autko i jazda. Problem pojawia się przy wyborze skrzyni biegów w takim samochodzie. Może być to łatwa w naprawie manualna skrzynia biegów lub luksusowa automatyczna skrzynia biegów. W mojej ocenie propozycja druga czyli automatyczna skrzynia biegów jest o wiele lepsza i praktyczniejsza. Warto dobrze przygotować się do zakupu takiego samochodu z automatem ponieważ naprawa automatycznych skrzyń biegów poznań to lekki wydatek około kilku tysięcy złotych. Dlatego sami musimy zdecydować czy przy zakupie nowego auta stać nas potem na jego naprawę.

felekhot

felekhot

 

Megane RS – sportowe auto z zacięciem

Marka Renault udowodniła, że potrafi stworzyć samochód, który działa na emocje każdego miłośnika szybkich aut. Jazda tym modelem to prawdziwa przyjemność. I właśnie w tym miejscu gratulacje należą się twórcom. To co rzuca się najbardziej w oczy to oczywiście design modelu Megane RS. Smukła, ale jednocześnie charakterna linia samochodu jest właśnie tym czym powinno cechować każde auto sportowe. Wnętrze również zostało dopieszczone przez twórców. Megane RS prezentuje swoją drapieżną naturę, choć to wcale nie ujmuje mu braku klasy. Obszerne i dobrze podpierające ciało fotele gwarantują satysfakcję z prowadzenia tego sportowego zwierza. Zaskakującym jest fakt, że przód obfituje w sporą liczbę miejsca. Nieco inaczej przedstawia się tył samochodu, w którym miejsca jest zdecydowanie mnie, ale głównym czynnikiem takiego stanu rzeczy jest opadająca linia dachu. Cóż, coś za coś.   Jeśli chodzi o bagażnik, to jak na model typu coupe jego pojemność wynosi 334 l, a jeśli złożymy składaną kanapę to w mgnieniu oka możemy mieć do dyspozycji 991 l. Jednak w przypadku tego modelu bagażnik nie jest najważniejszy, ponieważ sportowe auto to przede wszystkim moc, szybkość i frajda z jazdy.   Wzrok każdego kierowcy przyciągnie obrotomierz z żółtym cyferblatem. Deska rozdzielcza zachowuje sportową elegancję. W końcu francuska marka od zawsze starała się dopieszczać każde detale i oczarowywać wyglądem, tak aby po otworzeniu drzwi kierowca mógł rozkoszować się estetyką.   Każdy miłośnik sportowych samochodów zauważy, że w górnym zakresie silnik Megane RS brzmi po prostu genialnie. Motor auta najefektywniejszy jest w przedziale od 3500 do 6500 obrotów na minutę. A kwestia spalania? Nie jest nadzwyczajnie wysoka – można śmiało powiedzieć, że w tej kategorii bywało zdecydowanie gorzej – średnio 10 l /100 km.   Dobry system zawieszenia kół przednich (ISAS) z wyodrębnioną z kolumny MacPhersona zwrotnicą przyczynia się do dobrego przyśpieszenia. Producent informuje nas o tym, że tak zwaną „setkę” jesteśmy w stanie osiągnąć w 6 sekund, a prędkość maksymalna to 255 km/h. Warto podkreślić także, że system ISAS wpływa także korzystnie na precyzję prowadzenia. Ogranicza także szarpania kierownicą.   Marka Renault na swoim koncie ma kilka modeli sportowych, które robią wrażenie. Nie mniej Megane RS (tu znajdziesz więcej informacji od producenta: https://www.renault.pl/samochody/samochody-nowe/megane-rs.html) to auto, które nie tylko świetnie wygląda, ale także świetnie się prowadzi. Samochód jest ucztą dla duszy, a przy tym cieszy oko. Malkontenci, którzy drwią z „Francuzików” po jeździe takim cacuszkiem po prostu zamkną buzię i znajdą sobie inne auto do drwin. Mnie udało się przejechać tym modelem. Byłem pod ogromnym wrażeniem. Zresztą, sami widzicie mój zachwyt, jeśli doczytaliście ten tekst do końca

Adam K.

Adam K.

 

Jaki samochód wybrać

Witam ! Chciałbym kupić swój pierwszy samochód... Będę nim jeździł do szkoły (w jedną stronę 25), a więc chciałbym jak najtaniej Moje kryteria to żeby był benzynka żeby potem mógł założyć gaz ... Silnik nie musi być jakiś strasznie duży ,tak 75 km wystarczy . Do tej pory i nadal obserwuje Opla Astrę 2 1.6 8V w gazie ,ale chcę też rozglądnąć się na innym autem. Najważniejsze żeby był bezawaryjny i mało palił te 9-10 l gazu maksymalnie MÓJ ZAKRES FINANSOWY TO 6 TYSIĘCY Pozdrawiam

Antek Woźniak

Antek Woźniak

 

Renault Captur. Mały Kadjar daje radę!

Jakiś czas temu miałem okazję pojeździć testowo Renault Kadjarem i jeśli czytaliście mój poprzedni wpis, wiecie że było to bardzo przyjemne doświadczenie.. Ostatnia styczność z Renault była na tyle pozytywnym przeżyciem, że postanowiłem przybliżyć Wam model Captur – auto nieco mniejsze, ale cały należące do kategorii crossoverów. Mimo że większość aut z tego segmentu charakteryzuje się ciekawym wyglądem, to Renault Captur na ich tle mimo wszystko zwraca na siebie uwagę. Jest to auto poniekąd designerskie, chociażby z tego powodu, że możemy zamówić dach w innym kolorze niż nadwozie. Dodając do tego ciekawie wyprofilowaną klapę i boki Captura, otrzymujemy naprawdę oryginalnie wyglądający samochód. Captur bynajmniej nie jest szarą myszką poruszająca się po asfaltowych żyłach miejskiego układu krwionośnego. Jeśli ktoś znudzony jest standardowy wyglądem w środku, to wnętrze Captura też powinno go raczej mocno zaciekawić niż niemiło zaskoczyć. Mimo pewnej dozy awangardy zachowano praktyczność. Jeśli mówimy o kwestiach technicznych, to trzeba zaznaczyć, że najnowsze modele Captura sprzedawany są w dwóch wersjach benzynowych (ENERGY TCe 188K i ENERGY TCe 90KM) i trzech wysokoprężnych z silnikami diesla (dCi 90KM, ENERGY dCi 90KM oraz ENERGY dCi 110KM). Ceny Captura zaczynają się od 55 tysięcy złotych, natomiast jeśli zdecydujemy się na najdroższą wersję, czyli ENERGY dCI 90 EDC Euro 6 w pakiecie INTENS, musimy liczyć się z wydatkiem ponad 80 tysięcy złotych.   Mimo że wygląd Captura sugeruje, że powinien pokonywać wszelkie przeszkody, to nie do końca jest to prawda. To nie auto terenowe, a po prostu bardzo solidny, modnie wyglądający crossover. Od wielkich wyzwań jest Renault Alaskan Concept, ale on niestety jeszcze na rynku się nie pojawił.

GrzybiarzDawid

GrzybiarzDawid

 

Próbna jazda Kadjarem, czyli testowanie nowego crossovera od Renault

  Przez wiele lat Renault traktowało segment crossoverów po macoszemu, jednak zmieniło się to wraz z wypuszczeniem na rynek Kadjara. Najnowszy model francuskiego producenta ma stanąć do walki między innymi z Nissanem Qashqaiem. Opiszę Wam moje pierwsze wrażenia na temat tego modelu.   Testowany przez mnie Kadjar posiadał napęd 4x4 (w trybie Auto, Lock lub 2WD), pojemność 1.6 litra, silnik dCI o mocy 130KM oraz 6-biegową manualna skrzynię biegów. Muszę przyznać, że auto bardzo dobrze radziło sobie z wszelkimi niedoskonałościami powierzchni, a jechałem zarówno po dziurawym asfalcie, jak i wilgotnym żwirze. Nawet przy większej prędkości stabilność auta była bardzo przyzwoita   Moją dwugodzinną podróż, po podmiejskich terenach, wpisuję w poczet tych komfortowych. Renault Kadjar posiada naprawdę wygodne fotele i myślę, że nawet dłuższa podróż nie nadwyrężyłaby mojego kręgosłupa. Drugie na co zwróciłem uwagę to świetne nagłośnienie. W wersji, którą jeździłem, wartej niecałe 120 tysięcy złotych, zamontowany był system firmy Bose. Sprawdził się on świetnie przy muzyce hiphopowej oraz IDM.   Wygląd? To już kwestia naprawdę subiektywna, ale trzeba uczciwie przyznać, że crossover Renault prezentuje się naprawdę fajnie. To taki mniejszy brat Captura. Oryginalnie zaprojektowane reflektory ciekawie współgrają z agresywnym grillem, nadając samochodowi sportowo-elegancki sznyt. Jeśli chodzi o wnętrze to jest po prostu schludnie i funkcjonalnie. Przede wszystkim widoczność zasługuje na słowa pochwały.   Na koniec jeszcze trochę o najważniejszych kwestiach technicznych. Kadjar został zaprojektowany na platformie CMF, a jego rozmiar wynosi 4,45 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,60 m wysokości. Auto powinno znakomicie sprawdzić się podczas wakacji, gdy będzie trzeba załadować do środka większa ilość rzeczy. Bagażnik o pojemności 472 litrów powinien usatysfakcjonować większość kierowców.   Po dwóch godzinach użytkowania najnowszego dziecka koncernu Renault mogę stwierdzić, że to naprawdę ciekawa propozycja. Myślę, że francuski koncern wszedł do segmentu crossoverów w naprawdę niezłym stylu.

GrzybiarzDawid

GrzybiarzDawid

 

Czyszczenie układu spalania wodorem

Witam Prosta i efektywna metoda czyszczenia układu spalania od zaworów i ich gniazd przez końcówki wtrysków,turbinkę,EGR i FAP. Co dewastuje te elementy - nagar i sadza. 30 % niespalonego paliwa w tej postaci osadza się na tych częściach. Tracisz moc , dym z rury, silnik nierówno pracuje w końcu silnik prosi o wizytę w ASO. Bez demontażu, bez chemii, bez wymiany oleju - w ciągu 2 godzin / zależy od przebiegu silnika/ za pomocą pyrolizy zamienimy nagar i osmolenia w gaz wydalając go rurą wydechową. Pyrolizę uzyskujemy wtłaczając wodór + 2 inne gazy przez układ zasysania powietrza.   Twój pojazd zalicza miasto , słaba jakość paliwa , ograniczenia prędkości i masz Diesla , który rzadko śmiga po autostradach. Możesz stosować profilaktykę co 50 tyś km lub raz do roku. Możesz również wymieniać te części na nowe. Poszukaj warsztatów , które czyszczą silniki wodorem. Jedyny wymóg to 100 % sprawności układu chłodzenia   Dla zainteresowanych 735 400 451 lub slawomir.wlazlo@onet.eu

Autonagar

Autonagar

 

Fiat punto 1.8 hgt

Witam jestem właścicielem fiata punto 1 8 hgt 130 koni chciałbym się dowiedzieć czy mógłbym dodać mu koni tak koło 15 I ile dada mu koni przy samej zmianie mapy ale ogólnie myślę by dokupić mu turbo ogólnie sam nie wiem jak to działa mógłby mi ktoś pomóc ?

Eugeniusz Zak

Eugeniusz Zak

 

Duster – samochód, który kocha polskie drogi

Od kiedy założyłem blog, wśród moich bliskich pojawiły się propozycje kolejnych postów. No to proszę – teraz będzie o samochodzie rodziców. Mój tata, który od zawsze czuje ducha sportu, szukał dla siebie auta, które spełniłoby marzenie o offroadowej przygodzie. Kolejne propozycje jeepów były jednak skutecznie eliminowane przez moją mamę, której zależało na komforcie i wygodzie w aucie. W końcu (a te dyskusje trwały chyba z rok) ustalili, że ma być SUV, ale ekonomiczny, niezbyt wysoki (żeby moja nie za wysoka mama wsiadała bez problemu) i oczywiście niezbyt drogi. Tata musiał też porzucić marzenie o Qashqaiu, bo niestety przekraczał budżet. Ostatecznie kupili Dacię Duster, która spełniała większość wymogów. I cóż – w sumie są zadowoleni. Przede wszystkim krótkie info – wzięli 4x4 i już w czasie pierwszych wakacji wypróbowali na piaszczystych leśnych drogach – auto dało radę. Dzięki sprężynom o długim skoku, jazda po wybojach nie jest uciążliwa. Według taty: „na polskie drogi w sam raz”. Podobno po górskich serpentynach jest już trochę gorzej, ale to nadal SUV, który pod tym względem wypada lepiej od mojego minivana. Zaletą tego typu samochodów jest na pewno komfort kierowcy, który może ze stosunkowo wysokiej pozycji obserwować drogę i szybciej reagować – to plus dla taty (nie to, żebym komuś wypominał wiek). A poza tym prowadzenie SUV-a jest po prostu przyjemne. Tym bardziej dla osoby, która na co dzień jeździ stabilnie, bo Duster pozwala zaoszczędzić paliwo. Minusem może być pewna kanciastość, ale w sumie względy designu to kwestia gustu. W środku wykończeniówka jest w porządku, plastiki w desce rozdzielczej – do przeżycia, choć widać, że na tym projektanci oszczędzali. Z punktu widzenia mamy: auto ma ABS, ESP i dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa dzieci (chodzi przecież o wnuki w fotelikach). Poza tym dobra nawigacja umożliwiła mamie totalne zwolnienie z funkcji pilota. Auto ma jeszcze ten plus, że nie jest bardzo duże i można je zaparkować bez większych problemów, więc mama też czuje się komfortowo, kiedy zastępuje tatę za kółkiem (choć wcześniej się tak bardzo nie paliła). Tak więc ogólnie na plus.

Adam K.

Adam K.

 

Auto, które śniło mi się w dzieciństwie

Jak byłem mały, jeździliśmy rowerami i autobusem. W latach 70-tych nikt specjalnie nie protestował. Dopiero później mój tata cudem wystarał się o Fiata 126p, którym pojechaliśmy całą pięcioosobową rodziną na wakacje do Bułgarii. Dziś trudno to sobie wyobrazić, no ale o fotelikach dla dzieci nie było mowy, a mama często woziła moją najmłodszą siostrę po prostu na kolanach. Nie było łatwo. Wśród szaro-burych komunistycznych wspomnień jest jedno, które przywołuje naprawdę ciepłe uczucia. To sentyment do Renault 17 Gordini, które dosłownie śniło mi się po nocach. Właściwie to pewnie śniliśmy o nim razem z tatą, ale on się nigdy nie przyznał. Tata od zawsze interesował się motoryzacją, a przede wszystkim wyścigami. Na dobranoc, zamiast bajek opowiadał mi o wyczynach Sobiesława Zasady albo Błażeja Krupy, który na R12 Gordini został Wyścigowym Mistrzem Polski, a na Renault 17 Gordini startował w Rajdzie Kormoran. Siedemnastka w wersji Gordini podobała mi się wtedy bardziej niż najbardziej znana R12. Wydawała mi się wcieleniem nowoczesności. Tata wolał bardziej stonowaną R12, bo to właśnie było marzenie jego pokolenia, od którego zaczęła się moda na sportową jazdę. Dlaczego modele Renault Gordini były takie wyjątkowe? Renault 12 Gordini było sportową wersją popularnego R12, bezlitośnie wypróbowaną na marokańskich bezdrożach. Auto miało silnik i pięciobiegową skrzynię z Renault 16 TS. Plusem były też hamulce tarczowe przy wszystkich kołach. Przyspieszenie do setki wynosiło zaledwie 9,5 sekundy. W tamtych czasach dorównywały mu tylko niektóre nieliczne auta sportowe z dwulitrowymi silnikami. Sztywne zawieszenie ze sportowymi amortyzatorami sprawdzało się podczas dynamicznej jazdy. To kultowe dla Francuzów auto rozpędzało się do 185 km/h (w czasie testów do 210 km/h). W połowie lat siedemdziesiątych R 12 Gordini zostało zastąpione prze nowocześniejsze coupe 17 Gordini oraz wyczynowe Renault 5 Alpine, które kontynuowały jego tradycję.   W latach ‘70/’80 samochody Renault można było dostać za dewizy w Peweksie, który sprzedawał także części. Jednak w moim miasteczku francuskich aut nie było. Pozostały mi wlepki z gumy do żucia i postanowienie, że kiedyś sobie kupię.

Adam K.

Adam K.

 

Auto, którym wożę rodzinę

Życie rodzinne to wyzwanie. Pomieszczenie w aucie pary dorosłych ludzi, dwóch fotelików dla maluchów, krokodylka, słonia, nosidełka, spacerówki i torby z pieluchami to wyzwanie. W naszym przypadku mój stary sedan nie zdał egzaminu, bo przy drugim dziecku coraz częściej chciała z nami jeździć jego babcia. Myśleliśmy o kombivanie, ale ceny nas odstraszały. W końcu moja żona Marta w jakimś kalkulatorze finansowym wyliczyła, że stać by nas było na Dacię Lodgy, więc zaczęliśmy o niej czytać i w końcu przekonaliśmy się do niej. Początkowo byłem na nie, bo Dacie wydawały mi się zawsze trochę kanciaste, ale design i w tej marce stopniowo się zmienia – w końcu grill ma J. Zresztą priorytety i tak mieliśmy inne. Przede wszystkim ograniczała nas cena – a tutaj mieliśmy opcje od 37 do 64 tysięcy. Oczywiście w sumie wydaliśmy koło 50 tysięcy, bo chcieliśmy wersję 7-osobową, ze względu na dziadków. Ta opcja za dużego vana w segmencie C jest porównywalna z mniejszym vanem w segmencie B. Moja Dacia Lodgy to van z 2014 roku z silnikiem Diesla. Pali znośnie, wręcz mało, jak na auto tych gabarytów – zszedłem do 6 l/100 km na trasie. W aucie mieszczą się 3 foteliki dziecięce (są przygotowane 3 mocowania isofix), a w bagażniku można zmieścić wszystko, czego potrzebują maluchy – próbowaliśmy z ich przenośnym basenem i z krzesełkami z Ikei – udało się. Auto jest wyciszone, ma miękkie zawieszenie – dzieci szybko zasypiają. I to jest najważniejsze. Można by się czepiać wykończenia – ale w naszym przypadku fakt, że tapicerka i fotele są odporne na kredki i soczki to plus. Doczepić mogę się tylko do sposobu montażu foteli, które zamiast chować się w podłodze, składają się razem jak w wersalce w przestrzeni za tylną kanapą. Elementy przesuwne nie chodzą zbyt lekko, ale przynajmniej młody nic nie popsuje. Plusem tego auta jest bezpieczeństwo (poduszki powietrzne, ABS i elektroniczny system kontroli toru jazdy) i gwarancja na 3 lata lub 100 000 km. Samochód na razie naprawdę nieźle się sprawdza. Co prawda w garażu już się ruszyć nie można, ale wózek i nosidełko już na stałe w bagażniku

Adam K.

Adam K.

 

Cześć!

Mam na imię Adam i jestem fanem motoryzacji odkąd nie pamiętam, bo podobno zachwycałem się wszystkim, co ma silnik, zanim zacząłem mówić. Moja motoryzacyjna pasja rozwijała się najpierw w kierunku motocykli – niestety krótko, bo życie rodzinne zweryfikowało konieczność posiadania maszyny, którą nie przewiezie się dziecka. Jako poważny ojciec rodziny szukam już auta, które zmieści całą naszą grupę – czyli mnie z żoną i dwoje maluchów, optymalnie też dziadka i babcię. Nie zmienia to jednak faktu, że nadal interesują mnie sportowe auta i motocykle, dlatego swoją pasję chcę realizować na blogu. Przynajmniej na razie

Adam K.

Adam K.

 

Tak myślę...

...że popisałby co, tylko co i o czym.   Praca dyplomowa gotowa, kwestia tylko formalności dopełnić...   Na ciężarówki psychotesty się skończyły a nowych robić mi się nie chce...   Do pracy idę dopiero pojutrze a już widzę spekulacje że pracuję w Kościele...   Przetestowałbym jakieś auto ale skąd wziąć to auto...   Jak człowiekowi się chce i nie chce jednocześnie to k***a ciężko wziąć się za cokolwiek... Naleję sobie whisky...   Z poważaniem, WD, zbyt leniwy żeby napisać nick w całości...

Wielki Demotyrator

Wielki Demotyrator

 

Przenosiny...

Był Kraków, są Katowice. Były stopy żelaza, jest ołów. Było Megane, jest Grande Punto Był WD i jest WD chociaż długo się nie odzywał.   Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany... Tylko termin ślubu się nie zmienia...

Wielki Demotyrator

Wielki Demotyrator

 

Używane Auto do 28.000 PLN

Witam   Przymierzam się do kupna nowego samochodu używanego w benzynie do 27-28 tys + założenie gazu tak aby kwota końcowa wynosiła 30.000 PLN Zakup w Polsce lub sprowadzenie z Niemiec. Modele, które mnie zainteresowały : 1. FORD MONDEO MK4 2. MAZDA 6 II 3. Mitsubishi Outlander   Auto będzie w większości eksploatowane na krótszych odcinkach i od czasu na dość długie dystanse. Jeżeli chodzi o te 3 auta, które wersje silnikowe byście polecili ? Auta szukam już od kilku miesięcy i ciężko podjąć mi decyzję.   Będę wdzięczny za pomoc

grochol156

grochol156

 

Zawieszenie tył Renault Megane 1997 1.6 Benzyna

Witam Jestem nowy na forum wiec proszę o wyrozumiałość i liczę na pomoc doświadczonych osób   Posiadam Renault Megane Classic 1.6 Benzyna rok produkcji 1997 Dwa dni temu padło mi tylne zawieszenie. Jestem w trakcie szukania nowego auta i chciałbym to zrobić po kosztach. Na "szrocie" mogę dostać zawieszenie przód i tył za 200zł od Renault Megane Scenic (rocznik 97). Czy będzie ono takie samo jak mojej " Megance "   Pozdrawiam

grochol156

grochol156

 

problem z gazem

Witam kupiłem nie dawno Reno Scenic Megan 2,0 benzyna i tu jest kicha. Na benzynie ma bardzo wysokie obroty ana gazie bardzo niskie i gasnie . W czasie jazdy jest ok .Może ktoś pomoże ?????????

bolek123

bolek123

 

Kiedy wymieniamy filtry w samochodzie?

Większośćużytkowników myśli i dba wyłącznie o wygląd zewnętrznypojazdu, aby auto było czyste, lśniące i prezentowało sięmożliwie, jak najlepiej. Ważnym jest jedna, by czystość zachowaćtakże wewnątrz poszczególnych układów naszego samochodu.Eksperci iParts.pl podpowiadają, że pomogą nam w tym regularnewymiany filtrów samochodowych, które bardzo dobrze wpłyną na stantechniczny pojazdu, jak i na komfort podróżowania.   Filtr oleju   Usuwa onwszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, które powstają wskutekzużywania się poszczególnych elementów silnika, czy też tewydzielane w trakcie jego pracy, np. sadza. Stan filtra wpływa naprace całej jednostki napędowej, a kiedy traci swoje właściwości,to nasz pojazd jest narażony na wzrost zużycia paliwa i różnekosztowne awarie. Filtr olejuwymieniamy zgodnie z zaleceniami producenta, na ogół co 15 tysięcykilometrów, czyli dokładnie z taką samą częstotliwością, jak wprzypadku wymiany oleju.   Filtr paliwa   Odpowiedzialny za odseparowanie iwyłapanie wszelkich zabrudzeń oraz cząstek stałych, a w przypadkusamochodów zasilanych olejem napędowym, cząstek wody. Ofunkcjonalności filtra w dużej mierze decyduje jakość paliwadostarczanego do silnika samochodu. Częstotliwość wymiany będziezależeć więc przede wszystkim od jakości stosowanej przezużytkownika benzyny czy oleju napędowego. Specjaliściinternetowego sklepu iParts.pl sugerują jednak, by wymiany dokonywaćpo przejechaniu około 30 tysięcy kilometrów. Oczywiście wprzypadku stosowania gorszej jakości paliwa, dystans ten może ulecznacznemu skróceniu.     Filtr Powietrza   Filtr powietrza oczyszcza zasysaneprzez silnik powietrze w czasie jazdy z kurzu, pyłu i wszelkichinnych zanieczyszczeń. Wymiana zależy przede wszystkim odwarunków, w jakich podróżuje użytkownik. Ograniczając się dojazdy niemal wyłącznie w mieście filtr powietrza należy wymienićśrednio po przejechaniu 15-20 tysięcy kilometrów. Autoeksploatowane w środowisku o wysokim zapyleniu będzie wymagałooczywiście częstszych interwencji.   Filtr kabinowy   Często zwanyprzeciwpyłkowym, zostaje pomijany przez użytkowników. Filtrkabinowy oczyszcza powietrze przedostające się do wnętrza pojazdu,dzięki czemu podróżujący mogą oddychać świeżym powietrzem.Stan filtra wpływa na komfort. Pośród wieluporad fachowców iParts.pl znajdziemy także informację odnośniefiltru kabinowego, który należy wymieniać raz do roku. Wprzeciwnym razie nagromadzone zanieczyszczenia i wilgoć mogąspowodować powstawanie grzybów i innych szkodliwych substancji.

iParts

iParts

 

Szyba czołowa- gdzie wymienić w Szczecinie? Autoszybyszczecin? Korzystał ktoś?

Witam, Wczoraj miałam mega nieprzyjemną sytuację. Mianowicie oberwałam żwirem w szybę przednią, a ta pękła na jakieś 40 cm. Dodam, że autko ma już swoje lata 1999 opel vectra. Gdzie w Szczecinie mogę wymienić szybe na nową- dodam, oryginalną? Zależy mi zarówno na cenie, jak również na jakości wykonania. Podobno na Santockiej w autoszybyszczecin mają dobre ceny i szkła ale nie wydam kilkuset złotych polegając na jednej opinii. Robił ktoś u nich szyby? Warto? Tanio? Może możecie polecić mi jakieś inne serwisy? Szyba pękła mi wczoraj, a ja już czuję się jak bez ręki więc będę wdzięczna za wszelkie odpowiedzi. Z góry dziękuję

amfibia

amfibia

×